Muziek / Muziekgames / Postpunk Revival Big 7: Top 100 Meter (2000-2009)
zoeken in:
1
geplaatst: 18 augustus 2025, 01:23 uur
inhaalblokje:
6,50 / 73. Franz Ferdinand - This Boy
Was vergeten dat dit een single was. Het tweede album was wat mager vergeleken met de voorganger en opvolger, maar er waren toch wel betere kandidaten me dunkt.
4,50 / 74. Bloc Party - Song for Clay (Disappear Here)
Saai en overgeproduceerd, de directheid en scherpte van het debuut is ver te zoeken. Teveel U2 en te weinig Gang of Four ofzo.
6,00 / 75. Kaiser Chiefs - Heat Dies Down
Deze had ik nog nooit gehoord volgens mij. Bij Kaiser Chiefs had ik aan 1 cd wel genoeg. Leuk nummer, maar niet iets dat ik per se vaker hoef te horen.
6,50 / 76. Editors - The Weight of the World
De albums van Editors scoren bij mij onvoldoende, maar losse nummers van Editors gaan er steeds beter in, ik hoor wel wat mensen er mooi aan vinden. En 4, 5 minuten van dit soort sentimentele plechtigheid kan ik ook goed hebben.
6,00 / 77. Arctic Monkeys - Do Me a Favour
Begint aardig, maar uiteindelijk ene oor, in andere oor uit.
En gelijk ook deze 'openers' van de derde albums maar meenemen:
8,25 / 78. The Strokes - Juicebox
Toffe plaat, lekker energiek, vond ik lang hun laatste goede single.
6,50 / 79. Interpol - The Heinrich Maneuver
Hier vond ik destijds niet zoveel aan, maar nu wel aardig. Al mis ik begeestering van eerder werk. Toch wel benieuwd naar de nummers die nog komen gaan, want de derde Interpol intrigeert me ook al krijgt het album maar 3*.
9,50 / 80. Franz Ferdinand - Ulysses
Deze heb ik echt helemaal stukgedraaid. Nog steeds een heerlijk nummer. Ook in de Beyond The Wizards Sleeve Re-Animation. Voor mij voorlopig top 3 in dit topic denk ik, samen met Reptilia en This Fire.
6,00 / 81. Bloc Party - Mercury
Weer een wat interessantere Bloc Party, omdat ze duidelijk zoekende waren. In mijn herinnering was dit wel een stuk elektronischer, nu vind ik het wel meevallen eigenlijk, zeker als je het vergelijkt met een band als Test Icicles die destijds een wat rauwere versie van Bloc Party werden genoemd.
6,5 / 82. Kaiser Chiefs - Never Miss a Beat
Weer een aardige single van Kaiser Chiefs. Maar inmiddels was de sjeu er allang vanaf.
7,5 / 83. Editors - Papillon
Beetje te pompeus en eenvormig om echt heel hoog te scoren, zou dit wel eens willen horen in een meer desolate productie van grofweg Martin Hannett.
6,50 / 73. Franz Ferdinand - This Boy
Was vergeten dat dit een single was. Het tweede album was wat mager vergeleken met de voorganger en opvolger, maar er waren toch wel betere kandidaten me dunkt.
4,50 / 74. Bloc Party - Song for Clay (Disappear Here)
Saai en overgeproduceerd, de directheid en scherpte van het debuut is ver te zoeken. Teveel U2 en te weinig Gang of Four ofzo.
6,00 / 75. Kaiser Chiefs - Heat Dies Down
Deze had ik nog nooit gehoord volgens mij. Bij Kaiser Chiefs had ik aan 1 cd wel genoeg. Leuk nummer, maar niet iets dat ik per se vaker hoef te horen.
6,50 / 76. Editors - The Weight of the World
De albums van Editors scoren bij mij onvoldoende, maar losse nummers van Editors gaan er steeds beter in, ik hoor wel wat mensen er mooi aan vinden. En 4, 5 minuten van dit soort sentimentele plechtigheid kan ik ook goed hebben.
6,00 / 77. Arctic Monkeys - Do Me a Favour
Begint aardig, maar uiteindelijk ene oor, in andere oor uit.
En gelijk ook deze 'openers' van de derde albums maar meenemen:
8,25 / 78. The Strokes - Juicebox
Toffe plaat, lekker energiek, vond ik lang hun laatste goede single.
6,50 / 79. Interpol - The Heinrich Maneuver
Hier vond ik destijds niet zoveel aan, maar nu wel aardig. Al mis ik begeestering van eerder werk. Toch wel benieuwd naar de nummers die nog komen gaan, want de derde Interpol intrigeert me ook al krijgt het album maar 3*.
9,50 / 80. Franz Ferdinand - Ulysses
Deze heb ik echt helemaal stukgedraaid. Nog steeds een heerlijk nummer. Ook in de Beyond The Wizards Sleeve Re-Animation. Voor mij voorlopig top 3 in dit topic denk ik, samen met Reptilia en This Fire.
6,00 / 81. Bloc Party - Mercury
Weer een wat interessantere Bloc Party, omdat ze duidelijk zoekende waren. In mijn herinnering was dit wel een stuk elektronischer, nu vind ik het wel meevallen eigenlijk, zeker als je het vergelijkt met een band als Test Icicles die destijds een wat rauwere versie van Bloc Party werden genoemd.
6,5 / 82. Kaiser Chiefs - Never Miss a Beat
Weer een aardige single van Kaiser Chiefs. Maar inmiddels was de sjeu er allang vanaf.
7,5 / 83. Editors - Papillon
Beetje te pompeus en eenvormig om echt heel hoog te scoren, zou dit wel eens willen horen in een meer desolate productie van grofweg Martin Hannett.
1
geplaatst: 18 augustus 2025, 07:59 uur
0
geplaatst: 19 augustus 2025, 08:55 uur
Dé love-or-hateplaat van dit spel scoort door die paar lage stemmen een magere 72e plek.
[...]
70. The Strokes - What Ever Happened (7,44, 15)
71. The Strokes - Is This It (7,39, 24)
72. Editors - Papillon (7,35, 10)
73. Kaiser Chiefs - Born to Be a Dancer (7,32, 16)
74. Franz Ferdinand - Eleanor Put Your Boots On (7,30, 14)
[...]
Arctic Monkeys lanceerde in de zomer van 2009 Crying Lightning als eerste single van hun derde langspeler Humbug. De song werd opgenomen in de VS, meer bepaald in de studio's van Queens of the Stone Age, op uitnodiging van Josh Homme. De vinylversie van de single werd enkel te koop aangeboden in Oxfam-winkels, iets wat toen voor het laatst gedaan was in 1984 met de Band Aid-kerstsingle.
84. Arctic Monkeys - Crying Lightning
[...]
70. The Strokes - What Ever Happened (7,44, 15)
71. The Strokes - Is This It (7,39, 24)
72. Editors - Papillon (7,35, 10)
73. Kaiser Chiefs - Born to Be a Dancer (7,32, 16)
74. Franz Ferdinand - Eleanor Put Your Boots On (7,30, 14)
[...]
Arctic Monkeys lanceerde in de zomer van 2009 Crying Lightning als eerste single van hun derde langspeler Humbug. De song werd opgenomen in de VS, meer bepaald in de studio's van Queens of the Stone Age, op uitnodiging van Josh Homme. De vinylversie van de single werd enkel te koop aangeboden in Oxfam-winkels, iets wat toen voor het laatst gedaan was in 1984 met de Band Aid-kerstsingle.
84. Arctic Monkeys - Crying Lightning
0
geplaatst: 19 augustus 2025, 16:42 uur
82. Kaiser Chiefs - Never Miss a Beat : 5
83. Editors - Papillon : 9
84. Arctic Monkeys - Crying Lightning : 8,5
83. Editors - Papillon : 9
84. Arctic Monkeys - Crying Lightning : 8,5
0
geplaatst: 21 augustus 2025, 09:24 uur
Straffe prestatie van Crying Lightning, dat zich zomaar de top 5 in wurmt.
[...]
3. Franz Ferdinand - Take Me Out (8,78, 20)
4. Editors - The Racing Rats (8,68, 17)
5. Arctic Monkeys - Crying Lightning (8,62, 9)
6. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down (8,59, 20)
7. Franz Ferdinand - The Dark of the Matinée (8,55, 20)
[...]
Up next zijn weer The Strokes, met Heart in a Cage. De videoclip voor dit nummer werd geshoot in de straten en op enkele gebouwen van New York. Albert Hammond Jr. verklaarde achteraf dat ie bijna te pletter stortte toen een plotse rukwind heb omver blies terwijl ze op een dak aan het spelen waren.
85. The Strokes - Heart in a Cage
[...]
3. Franz Ferdinand - Take Me Out (8,78, 20)
4. Editors - The Racing Rats (8,68, 17)
5. Arctic Monkeys - Crying Lightning (8,62, 9)
6. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down (8,59, 20)
7. Franz Ferdinand - The Dark of the Matinée (8,55, 20)
[...]
Up next zijn weer The Strokes, met Heart in a Cage. De videoclip voor dit nummer werd geshoot in de straten en op enkele gebouwen van New York. Albert Hammond Jr. verklaarde achteraf dat ie bijna te pletter stortte toen een plotse rukwind heb omver blies terwijl ze op een dak aan het spelen waren.
85. The Strokes - Heart in a Cage
0
geplaatst: 21 augustus 2025, 15:32 uur
8,5 / 84. Arctic Monkeys - Crying Lightning
7,0 / 85. The Strokes - Heart in a Cage
7,0 / 85. The Strokes - Heart in a Cage
1
geplaatst: 21 augustus 2025, 15:33 uur
The Strokes - Juicebox: 5,5
Interpol - The Heinrich Maneuver: 8
Franz Ferdinand - Ulysses: 8
Bloc Party - Mercury: 4
Kaiser Chiefs - Never Miss a Beat: 7
Editors - Papillon: 10
Arctic Monkeys - Crying Lightning: 7
The Strokes - Heart in a Cage: 6
Interpol - The Heinrich Maneuver: 8
Franz Ferdinand - Ulysses: 8
Bloc Party - Mercury: 4
Kaiser Chiefs - Never Miss a Beat: 7
Editors - Papillon: 10
Arctic Monkeys - Crying Lightning: 7
The Strokes - Heart in a Cage: 6
1
geplaatst: 21 augustus 2025, 19:11 uur
Nog wat in te halen:
71. Automatic Stop 7,5
72. Take you on a cruise. 7,5
73. This Boy 7,8
74. Song for Clay (Disappear Here) 8,2
75. Heat Dies Down. 7,2
76. Weight of the World. 8
77. Do Me a Favour 7
78. Juice box 7,7
79. The Heinrich Maneuver. 9,5
Kortom: het was even wachten op een memorabele track.
71. Automatic Stop 7,5
72. Take you on a cruise. 7,5
73. This Boy 7,8
74. Song for Clay (Disappear Here) 8,2
75. Heat Dies Down. 7,2
76. Weight of the World. 8
77. Do Me a Favour 7
78. Juice box 7,7
79. The Heinrich Maneuver. 9,5
Kortom: het was even wachten op een memorabele track.
* denotes required fields.