MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Postpunk Revival Big 7: Top 100 Meter (2000-2009)

zoeken in:
6,5

Arctic Monkeys - A Certain Romance 7
Dit doet me niet heel veel. Ik hoor dat het best een goed nummer is, maar ik voel het niet. Zoals eigenlijk met bijna het gehele debuut van de Arctic Monkeys.

The Strokes - 12:51 7,6
Dit vind ik wel interessant. In elk geval beter dan de meeste nummers van het debuut.

Bloc Party - So Here We Are: 6,8
Kaiser Chiefs - Na Na Na Na Naa: 5,5
Editors - Fingers in the Factories: 8,5
Arctic Monkeys - A Certain Romance: 8
The Strokes - 12:51: 6,8

12:51
1+2+5+1= 9

Een voorlopige 19e plek voor 12:51, dat daarmee beter doet dan alle Is This It-tracks - op Hard to Explain na.

17. Arctic Monkeys - A Certain Romance (8,22, 12)
18. The Strokes - Hard to Explain (8,06, 19)
19. The Strokes - 12:51 (8,02, 12)
20. Bloc Party - Like Eating Glass (7,99, 21)
21. Franz Ferdinand - This Fire (7,99, 18)

Slow Hands was in de zomer van 2004 de eerste single van het Interpol-album Antics. Interpol bouwde hiermee verder op het geluid van TOTBL, en creërde zo een verfrissende sound die hun commercieel geen windeieren legde.

44. Interpol - Slow Hands

7,0

8,5

9

7.5

Strokes krijgen ook nog 7.2

9,7

De hoge noteringen voor Interpol gaan voorlopig gewoon door. Slow Hands schaart zich schijnbaar moeiteloos tussen de andere toppers van dit spelletje.

1. Interpol - Obstacle 1 (8,83, 19)
2. Franz Ferdinand - Take Me Out (8,78, 20)
3. Interpol - Slow Hands (8,67, 12)
4. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down (8,59, 20)
5. Franz Ferdinand - The Dark of the Matinée (8,55, 20)

Franz Ferdinand begon de campagne voor hun tweede album met de leadsingle Do You Want To. Volgens Alex Kapranos bevatten de lyrics flarden van vulgaire gesprekken die hij opving tijdens een dronken feestje. In de amusante videoclip zien we de band een soort kunstexpositie partycrashen en zich er schaamteloos misdragen.

45. Franz Ferdinand - Do You Want To

Interpol - Slow Hands
Het tweede album van Interpol ken ik nog nauwelijks, maar na 1x luisteren kan ik vaststellen dat dit een heel fijn nummer is, dat ongetwijfeld nog gaat stijgen in mijn waardering naarmate ik het vaker hoor. Dus voor nu: 9

Franz Ferdinand - Do You Want To
Prima nummer, maar toch wel een stapje minder dan de knallers van het debuut.
8

8.5

8,5

9,1

8,3

Gast
geplaatst: vandaag om 11:55 uur

geplaatst: vandaag om 11:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.