MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Postpunk Revival Big 7: Top 100 Meter (2000-2009)

zoeken in:
9,0

Na Na Na Na etc: 6
Fingers in the Factories: 8
A Certain Romance: 5,5
1+2+5-1: 7
Slow Hands: 9
Do You Want To?: 9

Een mooie 17e plek wordt het voorlopig voor deze van FF.

15. Interpol - PDA (8,33, 19)
16. Editors - All Sparks (8,29, 19)
17. Franz Ferdinand - Do You Want To (8,28, 10)
18. Editors - Blood (8,23, 18)
19. The Strokes - Hard to Explain (8,06, 19)

De eerste single van Bloc Party's tweede werd The Prayer. Het zou wereldwijd de beste scorende Bloc Party-single ooit worden. Okereke zingt over druggebruik in het nachtleven en haalde voor dit nummer naar eingen zeggen inspiratie bij Touch It van Busta Rhymes. In de videoclip zien we de band apathisch hangen in zo'n nachtclub.

46. Bloc Party - The Prayer

Do You Want To - 7
The Prayer - 9

6,5

7,0

Do You Want To 6,5

6,5

Tzennekik, de liedjesinhaler!

12:51 - 8
Slow Hands - 8,5
Do You Want To - 7
The Prayer: 7,5

ArthurDZ schreef:
Tzennekik, die liedjesinhaler!
Kele Okerekerekere en al diene zever.

9.25

The Prayer bevindt zich momenteel tussen de wat minderen goden in het onderste kwart van de tabel.

34. Editors - Fingers in the Factories (7,70, 15)
35. Franz Ferdinand - Darts of Pleasure (7,66, 21)
36. Bloc Party - The Prayer (7,64, 9)
37. Arctic Monkeys - Mardy Bum (7,61, 18)
38. The Strokes - New York City Cops (7,61, 21)

De campagne voor het tweede Kaiser Chiefs-albums vatte begin 2007 aan met de lancering van stadionbanger Ruby. Het zou veruit de grootste hit worden van de band en nummer 1 scoren in verschillende landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk. Ook in België en Nederland werd het een top 10-hit. In de videoclip zien we de band optreden in de woestijn, terwijl langzaam een miniatuur-CGI-stad ontstaat rondom de bandleden. De clip won de prijs voor beste video op de 2007 Q Awards, uitgereikt door het Britse muziekmagazine Q. Een jaar later zou Kaiser Chiefs daar trouwens de prijs voor beste liveact in de wacht slepen. Tekstueel gaat Ruby niet over één specifieke persoon, al gaf Nick Hodgson later wel toe dat Ruby de naam van z'n hond was.

47. Kaiser Chiefs - Ruby

8,2

8,5

Na Na Na Na Naa - 6
Toch net wat te simpel van de sjefkes.

Fingers in the Factories - 7

A Certain Romance - 7,5
Bijna alles is lekker van deze band.

12:51 - 6

Slow Hands - 7
Minder depri nummertje, dus dan gaat de score iets omhoog.

Do You Want To - 7,5
Hier word ik vrolijk van.

The Prayer - 7
Nog nooit gehoord deze, vind Oyalele ook fijn zingen voor de verandering.

Ruby - 7,5
Deze oorwurm heb ik toendertijd honderden keren voorbij horen komen, tot vervelings toe, maar nu was het weer een aantal jaar geleden.

8,0

8,5

45. Franz Ferdinand - Do You Want To - 7
46. Bloc Party - The Prayer - 6
47. Kaiser Chiefs - Ruby - 7

8,5

Ruby doet wat verwacht wordt van Kaiser Chiefs in dit spel: teleurstellen.

40. Kaiser Chiefs - Everyday I Love You Less and Less (7,58, 22)
41. Kaiser Chiefs - Modern Way (7,52, 18)
42. Kaiser Chiefs - Ruby (7,51, 13)
43. Bloc Party - The Prayer (7,43, 11)
44. The Strokes - Is This It (7,39, 24)

Editors kwam er in 2007 ook in met een knaller: het majestueuze Smokers Outside the Hospital Doors werd de eerste single van de tweede plaat. Het zou in de VK hun hoogst genoteerde single worden, meer nog dan Papillon (die het in andere landen wel een stuk beter deed). Het nummer schopte het in Nederland tot 3VOOR12's Song van het Jaar 2007. De titel laat geen twijfel bestaan over het thema van het lied. Rokende ziekenhuispatiënten vormden een beeld dat Tom Smith altijd was bijgebleven uit zijn jeugd. Op muzikaal vlak neigde Editors ineens een stuk meer richting Coldplay, wat niet alle critici kon bekoren. De band zelf vergeleek de nieuwe sound liever met Arcade Fire. De videoclip van Smokers speelt zich af in en rond Praag en de Vltava-rivier in Tsjechië.

48. Editors - Smokers Outside the Hospital Doors

Bloc Party - The Prayer 8,2
Prima nummer, dat mogelijk nog kan groeien voor mij.

Kaiser Chiefs - Ruby 8,3
Ruby is de naam van mijn kat. Overigens niet vernoemd naar dit nummer, maar naar Ruby Tuesday van The Stones. Dit nummer vind ik meer dan prima. Lekker meebrullen, dat is wat ik verwacht van Kaiser Chiefs.

Editors - Smokers Outside the Hospital Doors 9,6
An End Has A Start is waarschijnlijk mijn favoriete album van dit spel. Ook het enige album dat ik bij de start van dit spel in mijn bezit had. Maar nu pas realiseer ik me echt hoe ontzettend goed dit is. Vooral de bas op dit nummer (en eigenlijk op het hele album) is echt fantastisch. Als na dat basloopje op 3:40 de hele band er weer inkomt... kippenvel! En dan te bedenken dat dit nog niet eens mijn favoriete nummer van het album is.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:16 uur

geplaatst: vandaag om 12:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.