MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Postpunk Revival Big 7: Top 100 Meter (2000-2009)

zoeken in:
Brianstorm - 10
Reptilia - 10

Lekker rijtje heur.

Brianstorm was de minste AM tot nu toe, vreemd.

Reptilia: 8,3

49. Arctic Monkeys - Brianstorm
Gruwelijk vet intro, monsterlijk fantastisch. Die eerste 25 seconden: totally bloody mental metal.
De coupletten houden het zinderende niveau niet helemaal vast, maar de instrumentale passages zijn van het kaliber 'holy focking shite!'. Heb ik hier al eens eerder een 9 gegeven? Laat ik dat nu maar eens doen.
9

50. The Strokes - Reptilia
Ook The Strokes heb ik wel eens slapper, weker en futlozer gehoord dan op deze smakelijk pittige track.
Opvallend rauwe vocalen en met name die gitaarsolo is verduveld lekker. Heb ik de band al eens eerder een 8 gegeven? Laat ik dat nu maar eens doen.
8

Johnny Marr schreef:
Brianstorm - 10
Reptilia - 10

Lekker rijtje heur.
Morgen ga je nog een 10 geven.

Do You Want To: 7.8
Reptilia: 8.5

Reptilia - 8,8
Do You Want To - 8,2

8.25

Arctic Monkeys - Brianstorm: 7.0
The Strokes - Reptilia: 8.5

Reptilia komt tussentijds uit op de 19e plek, wat niet zo heel bijzonder is, maar toch is het momenteel de hoogst scorende Strokes.

17. Interpol - PDA (8,33, 19)
18. Editors - All Sparks (8,29, 19)
19. The Strokes - Reptilia (8,24, 14)
20. Editors - Blood (8,23, 18)
21. Franz Ferdinand - This Fire (8,07, 19)

De tweede single van Interpols Antics was dan weer Evil, verschenen op 3 januari 2005. De bijbehorende videoclip was de eerste waar de bandleden zelf niet in te zien waren, maar ze vonden het idee van de creepy pop die van een auto-ongeval naar een ziekenhuis wordt gebracht te goed om niet te maken. De pop, vervaardigd door het team dat ook aan de film Hellboy werkte, is qua uiterlijk lichtjes gebaseerd op de bandleden zelf. Hij geraakte trouwens verloren na de release van de video en dook pas zo'n tien jaar later, in 2014, weer op tijdens een onlineveiling, in erbarmelijke staat. Nog eens vijf jaar later kocht kunstenaar John Kolbek het ding op een andere veiling, en hij restaureerde hem met geld dat ie ophaalde via een GoFundMe-campagne. Tot op vandaag maakt Kolbek filmpjes met de pop, Norman genoemd, op zijn YouTube-kanaal Oddstories.

51. Interpol - Evil

10

9,6

Reptillia: 8,5 (oh ja, deze! Heerlijk, en al lang niet meer gehoord)
Evil: 9,5 (ANTHEM)

9.25

9,0

Arno schreef:
(quote)
Morgen ga je nog een 10 geven.

9

The Prayer. 8,2
Ruby. 9
Smokers …. 9,2
Brianstorm. 7,2
Reptilia. 6,8
Evil. 9

Slow Hands 7,8
Do You Want To 7,3
The Prayer 7,7
Ruby 7,5
Smokers Outside the Hospital Doors 7,5
Brianstorm 7
Reptilia 8
Evil 8,3

Eeeeeeeen het is zover: nadat Na Na Na Na Naa als eerste onder de 7 dook, breekt Evil nu als eerste bovenin de kaap van de 9.

1. Interpol - Evil (9,25, 14)
2. Interpol - Obstacle 1 (8,83, 19)
3. Franz Ferdinand - Take Me Out (8,78, 20)
4. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down (8,59, 20)
5. Franz Ferdinand - The Dark of the Matinée (8,55, 20)

Franz Ferdinand bracht begin december 2005 de tweede single uit van You Could Have It So Much Better. Voor Walk Away nam de band de bekende Kraftwerk-song The Model als basis. Alex Kapranos steekt ook niet onder stoelen of banken dat ie groot Kraftwerk-fan is: "Forget about Dylan, Bowie, the Beatles, The Stones and Elvis. The men who made modern pop music sound the way it does today are called Kraftwerk."

52. Franz Ferdinand - Walk Away

Hahahaha, zo bizar dat Evil de eerste plek haalt. Fantastisch nummer, maar nog niet eens Interpol top 10.

9.0

Gast
geplaatst: vandaag om 08:57 uur

geplaatst: vandaag om 08:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.