Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2025 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 1 december 2025, 23:34 uur
Nicolage Rico schreef:
Sjemig de p... Dit is wel de matigste lijst van onze geliefde MuMeLadder allertijden. Snik.
Sjemig de p... Dit is wel de matigste lijst van onze geliefde MuMeLadder allertijden. Snik.
Hoezo?
1
Onweerwolf
geplaatst: 1 december 2025, 23:47 uur
Zwammer schreef:
Volgens ChatGPT is Sam Cooke - A Change Is Gonna Come het beste nummer uit deze lijst. Ik moet daar nog even op kauwen, ben de lijst nog aan het luisteren.
ChatGPT ranking van deze 32:
1. Sam Cooke – A Change Is Gonna Come
2. Joy Division – Atmosphere
3. Donna Summer – I Feel Love
4. Radiohead – Street Spirit (Fade Out)
5. Massive Attack – Unfinished Sympathy
6. David Bowie – “Heroes”
7. New Order – Blue Monday
8. Prince & the Revolution – When Doves Cry
9. Led Zeppelin – Stairway to Heaven
10. Kate Bush – Wuthering Heights
11. Nina Simone – Sinnerman
12. Frank Ocean – Pyramids
13. Arcade Fire – Rebellion (Lies)
14. The Cure – A Forest
15. Deep Purple – Child in Time
16. Talk Talk – Living in Another World
17. The Smiths – There Is a Light That Never Goes Out
18. Kate Bush – Cloudbusting
19. Depeche Mode – Enjoy the Silence
20. Alice in Chains – Would?
21. Pearl Jam – Black
22. Pulp – Common People
23. Lana Del Rey – Venice Bitch
24. Mobb Deep – Shook Ones Pt. II
25. The Velvet Underground – Venus in Furs
26. Nick Drake – Northern Sky
27. The Smiths – How Soon Is Now?
28. U2 – The Unforgettable Fire
29. DJ Shadow – Stem / Long Stem
30. Pixies – Debaser
31. Opgezwolle – Hoedenplank
32. Sinéad O’Connor – Troy
Volgens ChatGPT is Sam Cooke - A Change Is Gonna Come het beste nummer uit deze lijst. Ik moet daar nog even op kauwen, ben de lijst nog aan het luisteren.
ChatGPT ranking van deze 32:
1. Sam Cooke – A Change Is Gonna Come
2. Joy Division – Atmosphere
3. Donna Summer – I Feel Love
4. Radiohead – Street Spirit (Fade Out)
5. Massive Attack – Unfinished Sympathy
6. David Bowie – “Heroes”
7. New Order – Blue Monday
8. Prince & the Revolution – When Doves Cry
9. Led Zeppelin – Stairway to Heaven
10. Kate Bush – Wuthering Heights
11. Nina Simone – Sinnerman
12. Frank Ocean – Pyramids
13. Arcade Fire – Rebellion (Lies)
14. The Cure – A Forest
15. Deep Purple – Child in Time
16. Talk Talk – Living in Another World
17. The Smiths – There Is a Light That Never Goes Out
18. Kate Bush – Cloudbusting
19. Depeche Mode – Enjoy the Silence
20. Alice in Chains – Would?
21. Pearl Jam – Black
22. Pulp – Common People
23. Lana Del Rey – Venice Bitch
24. Mobb Deep – Shook Ones Pt. II
25. The Velvet Underground – Venus in Furs
26. Nick Drake – Northern Sky
27. The Smiths – How Soon Is Now?
28. U2 – The Unforgettable Fire
29. DJ Shadow – Stem / Long Stem
30. Pixies – Debaser
31. Opgezwolle – Hoedenplank
32. Sinéad O’Connor – Troy
Hij heeft z'n smaak al weer aangepast.
https://i.vgy.me/3BNWQz.png
Nummer 32 heeft 'ie nu goed.
0
geplaatst: 2 december 2025, 16:52 uur
DE OBJECTIEF BEST-TOT-KUT TOP 32
1. Nina Simone - Sinnerman
2. David Bowie - "Heroes"
3. Led Zeppelin - Stairway To Heaven
4. Massive Attack - Unfinished Sympathy
5. Kate Bush - Wuthering Heights
6. Prince & the Revolution - When Doves Cry
7. Joy Division - Atmosphere
8. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
9. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
10. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
11. Donna Summer - I Feel Love
12. Kate Bush - Cloudbusting
13. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
14. New Order - Blue Monday
15. Pulp - Common People
16. The Cure - A Forest
17. Deep Purple - Child In Time
18. Frank Ocean - Pyramids
19. Pearl Jam - Black
20. The Smiths - How Soon Is Now?
21. Pixies - Debaser
22. Nick Drake - Northern Sky
23. Sinéad O'Connor - Troy
24. The Velvet Underground - Venus In Furs
25. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
26. Lana Del Rey - Venice Bitch
27. Alice in Chains - Would?
28. Talk Talk - Living In Another World
29. U2 - The Unforgettable Fire
30. DJ Shadow - Stem / Long Stem
31. Depeche Mode - Enjoy the Silence
32. Opgezwolle - Hoedenplank
Als je wil, kan ik ook:
- een ironisch objectieve lijst maken,
- een kut-naar-best versie (dus omgedraaid),
- of een lijst op basis van BPM, depressieniveau, invloed, seksiness, gitaargehalte, etc.
Zeg maar wat voor soort "objectiviteit" je zoekt.
1. Nina Simone - Sinnerman
2. David Bowie - "Heroes"
3. Led Zeppelin - Stairway To Heaven
4. Massive Attack - Unfinished Sympathy
5. Kate Bush - Wuthering Heights
6. Prince & the Revolution - When Doves Cry
7. Joy Division - Atmosphere
8. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
9. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
10. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
11. Donna Summer - I Feel Love
12. Kate Bush - Cloudbusting
13. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
14. New Order - Blue Monday
15. Pulp - Common People
16. The Cure - A Forest
17. Deep Purple - Child In Time
18. Frank Ocean - Pyramids
19. Pearl Jam - Black
20. The Smiths - How Soon Is Now?
21. Pixies - Debaser
22. Nick Drake - Northern Sky
23. Sinéad O'Connor - Troy
24. The Velvet Underground - Venus In Furs
25. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
26. Lana Del Rey - Venice Bitch
27. Alice in Chains - Would?
28. Talk Talk - Living In Another World
29. U2 - The Unforgettable Fire
30. DJ Shadow - Stem / Long Stem
31. Depeche Mode - Enjoy the Silence
32. Opgezwolle - Hoedenplank
Als je wil, kan ik ook:
- een ironisch objectieve lijst maken,
- een kut-naar-best versie (dus omgedraaid),
- of een lijst op basis van BPM, depressieniveau, invloed, seksiness, gitaargehalte, etc.
Zeg maar wat voor soort "objectiviteit" je zoekt.
0
geplaatst: 2 december 2025, 16:53 uur
Interessant dat ChatGPT Joy Division telkens zo hoog zet en U2 zo laag.
1
geplaatst: 2 december 2025, 17:06 uur
Ondertussen hebben we de kaap van 75 lijstjes ook geslecht.....op naar de 100 en beyond!!!
0
geplaatst: 2 december 2025, 18:08 uur
Van vorig jaar ben ik nummers 2 t/m 6 kwijtgeraakt en verder 8, 15, 17, 18, 19, 26, 28, 29 en 32. (gemiddeld 15,14). Een flinke aderlating in de top dus.
Maar daarvoor in de plaats komen nieuwelingen en herintreders op 1, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 20, 26, 29, 30, 32. (gemiddeld 14,64). Per saldo is de ladder voor mij dus toch iets beter geworden.
Gedurende het ladderjaar had ik de indruk dat de overdaad aan oude rock een eenzijdige finale zou gaan opleveren, maar dat is in de laatste fase toch nog goed gekomen. Mooie finale!
Maar daarvoor in de plaats komen nieuwelingen en herintreders op 1, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 20, 26, 29, 30, 32. (gemiddeld 14,64). Per saldo is de ladder voor mij dus toch iets beter geworden.
Gedurende het ladderjaar had ik de indruk dat de overdaad aan oude rock een eenzijdige finale zou gaan opleveren, maar dat is in de laatste fase toch nog goed gekomen. Mooie finale!
0
geplaatst: 2 december 2025, 19:20 uur
Vorig jaar noteerde ik een verlies van bijna 3 punten. Dat wordt dit jaar deels goed gemaakt met een winst van ruim 2 punten. Er is volgend jaar dus nog ruimte voor verbetering.
Uit: 6, 7, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 26, 27, 28, 30, 31, 32 gem=20,43
In: 2, 6, 9, 10, 14, 15, 16, 17, 23, 26, 27, 28, 30, 32 gem=18,21
Uit: 6, 7, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 26, 27, 28, 30, 31, 32 gem=20,43
In: 2, 6, 9, 10, 14, 15, 16, 17, 23, 26, 27, 28, 30, 32 gem=18,21
0
geplaatst: 2 december 2025, 19:45 uur
Teunnis schreef:
Interessant dat ChatGPT Joy Division telkens zo hoog zet en U2 zo laag.
Chat heeft er duidelijk kijk op.Interessant dat ChatGPT Joy Division telkens zo hoog zet en U2 zo laag.
6
geplaatst: 3 december 2025, 08:30 uur
Onweerwolf schreef:
Traditioneel weer alle 32 platen random geluisterd voor een rangschikking. Volgens mij is dit best een heel behoorlijke finale. Maar die Hoedenplank shizzle is dan wel weer een treurig dieptepunt in bijna 20 jaar ladderfinale zeg. Gênante Sinterklaasrijmpjes op een derderangs prutsbeat. Waarom toch..
Traditioneel weer alle 32 platen random geluisterd voor een rangschikking. Volgens mij is dit best een heel behoorlijke finale. Maar die Hoedenplank shizzle is dan wel weer een treurig dieptepunt in bijna 20 jaar ladderfinale zeg. Gênante Sinterklaasrijmpjes op een derderangs prutsbeat. Waarom toch..
Ik zou jou nog wel eens een Sinterklaasgedicht willen zien schrijven met zoveel klankvariatie, multisyllabisch intern, half - en eindrijm,assonantie en consonantie en aliteraties willen zien maken.
Haal juist altijd inspiratie uit de nummers van Opgezwolle voor mijn eigen gedichten, om het voor mezelf een beetje leuk te maken om te dichten.
Wat mij betreft zou Opgezwolle gewoon op de literatuurlijst moeten staan van middelbare scholen, dan krijgen die kiddo's weer een beetje plezier in lezen en spelen met taal.
Mijn liefde voor de Nederlandse taal is toch voor zeker 50% aan de jongens van Opgezwolle te danken.
0
geplaatst: 3 december 2025, 08:32 uur
Lijstje trouwens ingeleverd. Leuke finale met veel nummers die ik hier niet had verwacht, zoals Venice Bitch, Opgezwolle, Mobb Deep en Pyramids.
0
geplaatst: 3 december 2025, 08:57 uur
Snoeperd schreef:
Lijstje trouwens ingeleverd. Leuke finale met veel nummers die ik hier niet had verwacht, zoals Venice Bitch, Opgezwolle, Mobb Deep en Pyramids.
Eh...ik heb nog geen lijstje van jou binnen hoor....misschien nog even op de verzendknop drukken?

0
geplaatst: 3 december 2025, 09:30 uur
Snoeperd schreef:
Ik zou jou nog wel eens een Sinterklaasgedicht willen zien schrijven met zoveel klankvariatie, multisyllabisch intern, half - en eindrijm,assonantie en consonantie en aliteraties willen zien maken.
Haal juist altijd inspiratie uit de nummers van Opgezwolle voor mijn eigen gedichten, om het voor mezelf een beetje leuk te maken om te dichten.
Wat mij betreft zou Opgezwolle gewoon op de literatuurlijst moeten staan van middelbare scholen, dan krijgen die kiddo's weer een beetje plezier in lezen en spelen met taal.
Mijn liefde voor de Nederlandse taal is toch voor zeker 50% aan de jongens van Opgezwolle te danken.
Opgezwolle – Haters En Stokers Lyrics | Genius Lyrics(quote)
Ayo Onweerwolf, zoek je beef?
Ken je maten, want mensen praten met citaten
Maar soms verdraaid men woorden waardoor men gaat haten
0
geplaatst: 3 december 2025, 10:52 uur
Mijn lijstje deponeer ik vandaag in Erminio's inbox
Eindlijstje van 2 jaar geleden, "de ons aller (sch)Eefje editie"
https://i.vgy.me/ksjq3F.png
Eindlijstje van 2 jaar geleden, "de ons aller (sch)Eefje editie"
https://i.vgy.me/ksjq3F.png
0
geplaatst: 3 december 2025, 12:56 uur
Lijstje opgestuurd naar Erminio.
Erin: 6,8,9,12,13,16,18,20,22,23,24,25,28,31 [19,0]
Eruit: 4,8,14,15,16,18,20,22,24,25,26,29,30,31 [20,1]
Gemiddeld een iets betere lijst. Twee platen profiteren licht van het wegvallen van de nummer 4 van vorig jaar. Dat zijn ook de enige twee die omhoog gaan. Verder alleen zakkers, nieuwe binnenkomers en een enkele zittenblijver.
Erin: 6,8,9,12,13,16,18,20,22,23,24,25,28,31 [19,0]
Eruit: 4,8,14,15,16,18,20,22,24,25,26,29,30,31 [20,1]
Gemiddeld een iets betere lijst. Twee platen profiteren licht van het wegvallen van de nummer 4 van vorig jaar. Dat zijn ook de enige twee die omhoog gaan. Verder alleen zakkers, nieuwe binnenkomers en een enkele zittenblijver.
5
geplaatst: 4 december 2025, 00:48 uur
Dit is het eerste jaar dat ik meedoe, dus ik kan jullie niet informeren over verschuivingen in mijn eindlijst. Ik kan echter wel melden dat ik dankzij de MuMe ladder 73 nummers heb ontdekt (terwijl ik pas instroomde bij de laatste 2k, dus de andere 500 niet geluisterd), daar gaat het mij uiteindelijk vooral om
1
geplaatst: 4 december 2025, 14:08 uur
MIjn #1 opvallend genoeg pas voor de tweede keer op #1. Dat komt omdat ik jarenlang Untitled #8 bovenaan heb gezet (en in het verre verleden ook Paranoid Android). Mocht volgend jaar Untitled #8 terugkeren, ben ik er nog niet zo zeker van of die weer bovenaan gaat eindigen.
Top-2 is identiek aan vorig jaar, mijn #4 van vorig jaar schuift door naar het podium wegens het ontbreken van The Blacker The Berry. Daarachter is er in de top-10 een hele hoop veranderd: debutanten, herintreders, en een dame die is gestegen van #18 naar #9.
Op #14 een herintreder met hun hoogste positie sinds 2011. Eerst daalden ze heel flink in mijn lijst en bleven ze daar, de laatste zes jaar afwezig in de finale. De herwaardering is al jaren gaande, maar komt nu pas naar voren in de finale.
Op #16 een nummer dat ook lang afwezig was en slechts drie keer eerder meespeelde in de finales (sinds 2010) en nu veel hoger staat dan ooit tevoren. Eentje die men niet direct van mij zal verwachten.
Op #17 en #18 twee voormalige winnaars, die hoger staan dan ze de laatste paar edities stonden, maar dat is vooral door het gebrek aan subtoppers (categorie Julia Holter, Mazzy Star, dEUS).
In de achterhoede gebeurd er weinig spannends, behalve deze reeks:
24. [30] [30] [30] [32] [30] [29] [28] [28] [28] [24] [26] [26] [29] [22] [==].
Dit zijn de afvallers ten opzichte van vorig jaar:
25. [24] [23] [22] [21] [20] [19] [18] [17] [16] [15] [14] [13] [12] [11] [10] Artiest - Titel
==. [03] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
==. [06] [==] [09] [==] [09] [==] [==] [==] [==] [==] [06] [==] [==] [==] [==] Curtis Mayfield - Move On Up
==. [08] [06] [07] [==] [07] [07] [06] [05] [==] [05] [07] [04] [==] [==] [==] Songs: Ohia - Lioness
==. [09] [08] [10] [==] [==] [12] [11] [13] [09] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
==. [11] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Big Thief - Not
==. [14] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] David Bowie - Station to Station
==. [15] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Julia Holter - Feel You
==. [16] [==] [17] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Tori Amos - Winter
==. [17] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Sonic Youth - Teen Age Riot
==. [19] [==] [==] [==] [19] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Radiohead - Let Down
==. [20] [16] [==] [==] [22] [==] [18] [11] [16] [12] [15] [==] [==] [04] [==] Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
==. [23] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
==. [27] [==] [==] [==] [==] [==] [29] [==] [29] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Prince - Sign O' The Times
==. [32] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
Top-2 is identiek aan vorig jaar, mijn #4 van vorig jaar schuift door naar het podium wegens het ontbreken van The Blacker The Berry. Daarachter is er in de top-10 een hele hoop veranderd: debutanten, herintreders, en een dame die is gestegen van #18 naar #9.
Op #14 een herintreder met hun hoogste positie sinds 2011. Eerst daalden ze heel flink in mijn lijst en bleven ze daar, de laatste zes jaar afwezig in de finale. De herwaardering is al jaren gaande, maar komt nu pas naar voren in de finale.
Op #16 een nummer dat ook lang afwezig was en slechts drie keer eerder meespeelde in de finales (sinds 2010) en nu veel hoger staat dan ooit tevoren. Eentje die men niet direct van mij zal verwachten.
Op #17 en #18 twee voormalige winnaars, die hoger staan dan ze de laatste paar edities stonden, maar dat is vooral door het gebrek aan subtoppers (categorie Julia Holter, Mazzy Star, dEUS).
In de achterhoede gebeurd er weinig spannends, behalve deze reeks:
24. [30] [30] [30] [32] [30] [29] [28] [28] [28] [24] [26] [26] [29] [22] [==].
Dit zijn de afvallers ten opzichte van vorig jaar:
25. [24] [23] [22] [21] [20] [19] [18] [17] [16] [15] [14] [13] [12] [11] [10] Artiest - Titel
==. [03] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
==. [06] [==] [09] [==] [09] [==] [==] [==] [==] [==] [06] [==] [==] [==] [==] Curtis Mayfield - Move On Up
==. [08] [06] [07] [==] [07] [07] [06] [05] [==] [05] [07] [04] [==] [==] [==] Songs: Ohia - Lioness
==. [09] [08] [10] [==] [==] [12] [11] [13] [09] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
==. [11] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Big Thief - Not
==. [14] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] David Bowie - Station to Station
==. [15] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Julia Holter - Feel You
==. [16] [==] [17] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Tori Amos - Winter
==. [17] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Sonic Youth - Teen Age Riot
==. [19] [==] [==] [==] [19] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Radiohead - Let Down
==. [20] [16] [==] [==] [22] [==] [18] [11] [16] [12] [15] [==] [==] [04] [==] Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
==. [23] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
==. [27] [==] [==] [==] [==] [==] [29] [==] [29] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Prince - Sign O' The Times
==. [32] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] [==] Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
1
geplaatst: 4 december 2025, 19:14 uur
En bij deze de 2e herinnering voor het inzenden van een eindlijstje....zaterdagavond komt snel dichterbij, nog ruim 50 uur voordat de lijnen sluiten.
Ondertussen zijn er 92 lijstjes ingestuurd en verwerkt dus we zijn al lekker op weg. Maar er missen best nog veel lijstjes van vaste deelnemers.
Als het goed is zijn alleen de users die nog geen lijstje hebben ingestuurd nog getagd in dit bericht.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.
Alle inzendingen moeten uiterlijk zaterdag 6 december om 22.00u bij mij binnen zijn.
Ook gaan onze vrienden van Orinoco internet radio net als voorgaande jaren de top 100 van onze top 2000 weer uitzenden en zal dat plaatsvinden op zondag 7 december.
Jullie zien al dat er wederom maar 1 dag tussen de sluitingstijd van de finale en de uitzending zit....we gaan net zoals vorig jaar dan ook de volledige uitslag en ontknoping van de finale pas zondag tijdens de live uitzending van Orinoco Internet Radio bekendmaken.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Dit zijn de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Onder de youtube linkjes staat ook nog een link naar een Spotify playlist waarin je ook de hele top 32 kan beluisteren.
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe, uiterlijk inzenddatum dus zaterdag 6 december 22.00u.
Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hieronder en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.
Wie wordt de opvolger van The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out. Wordt het veelvuldig oud winnaar The Cure - A Forest, komt Radiohead - Street Spirit weer bovendrijven of gaat 1 van de vele nieuwe finalisten dit jaar verrassen.
Finale MuMeLadder 2025 (Top 2000 van MuMeter):
Alice in Chains - Would?
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
David Bowie - "Heroes"
Deep Purple - Child In Time
Depeche Mode - Enjoy the Silence
DJ Shadow - Stem / Long Stem
Donna Summer - I Feel Love
Frank Ocean - Pyramids
Joy Division - Atmosphere
Kate Bush - Cloudbusting
Kate Bush - Wuthering Heights
Lana Del Rey - Venice Bitch
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
New Order - Blue Monday
Nick Drake - Northern Sky
Nina Simone - Sinnerman
Opgezwolle - Hoedenplank
Pearl Jam - Black
Pixies - Debaser
Prince & the Revolution - When Doves Cry
Pulp - Common People
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
Sinéad O'Connor - Troy
Talk Talk - Living In Another World
The Cure - A Forest
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The Velvet Underground - Venus In Furs
U2 - The Unforgettable Fire
De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren:
De Spotify-lijst: (deze moet ten tijde van plaatsen van dit bericht nog geupdate worden door chevy93 )
MuMe Ladder 2025 [Luisterlijst] - Spotify
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hierboven en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC
Alle users die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd, users die meegestemd hebben dit jaar, mensen die getagd zijn voor een eindlijstje in De Witte Trui, users die lijstjes in het Radio 2 Top 2000 lijstjes hebben gepost en daar hebben meegediscucieerd (ik ga er gemakshalve even vanuit dat zij van lijstjes maken houden en daarom wellicht ook hier een lijstje willen insturen] , users die in een ander lijstjes topic hebben gepost, users die gewoon heel veel stemmen hebben geplaatst waarbij ik er van uitga dat zij een brede muzieksmaak hebben en alle finalisten wel kennen en users die ik anderszin ken of in voorgaande jaren een lijstje hebben ingestuurd en/of aangeschreven zijn, krijgen een notificatie van dit bericht.
Er komt deze week nog 1 extra herinneringsbericht, maar ga je toch niet meedoen en vind je het zo wel voldoende spam geweest, stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst.
Geadresseerden van dit bericht:
123poetertjes , aerobag , AOVV , Apollo , AreYouThere , Arrie , Ataloona , Axel , Bartjeking , catdog , Choconas , Co Jackso , corn1holio1 , CWTAB , DenDimi , dircky007 , Dwejkk_ , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , EttaJamesBrown , EvilDrSmith , Fathead , Gebruiker43757 , gerre , Grafmat , Gretz , herman , Hermy , hoi123 , inquestos , Jester , Johnny Marr , Joren999 , kaj_666 , Koenr , LauraVE , LucM , madmadder , marsupilami , Martijn Jonkers , Marty McFly , Marzipaintree , motel matches , MRDammann , neuehäuser , nico1616 , Nicolage Rico , niels94 , Omsk , pauljojo , Pepino , pjh1967 , postpunker , Reijersen , remcodulac , Riesdude , rkdev , Rob071 , SanderT , shimahero , Silent_shout , sj0n88 , stardust_be , stoepkrijt , T.O. , tbouwh , The Eraser , the viking , titan , WhyNotSmile
Ondertussen zijn er 92 lijstjes ingestuurd en verwerkt dus we zijn al lekker op weg. Maar er missen best nog veel lijstjes van vaste deelnemers.
Als het goed is zijn alleen de users die nog geen lijstje hebben ingestuurd nog getagd in dit bericht.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.
Alle inzendingen moeten uiterlijk zaterdag 6 december om 22.00u bij mij binnen zijn.
Ook gaan onze vrienden van Orinoco internet radio net als voorgaande jaren de top 100 van onze top 2000 weer uitzenden en zal dat plaatsvinden op zondag 7 december.
Jullie zien al dat er wederom maar 1 dag tussen de sluitingstijd van de finale en de uitzending zit....we gaan net zoals vorig jaar dan ook de volledige uitslag en ontknoping van de finale pas zondag tijdens de live uitzending van Orinoco Internet Radio bekendmaken.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Dit zijn de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Onder de youtube linkjes staat ook nog een link naar een Spotify playlist waarin je ook de hele top 32 kan beluisteren.
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe, uiterlijk inzenddatum dus zaterdag 6 december 22.00u.
Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hieronder en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
Wie wordt de opvolger van The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out. Wordt het veelvuldig oud winnaar The Cure - A Forest, komt Radiohead - Street Spirit weer bovendrijven of gaat 1 van de vele nieuwe finalisten dit jaar verrassen.
Finale MuMeLadder 2025 (Top 2000 van MuMeter):
Alice in Chains - Would?
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
David Bowie - "Heroes"
Deep Purple - Child In Time
Depeche Mode - Enjoy the Silence
DJ Shadow - Stem / Long Stem
Donna Summer - I Feel Love
Frank Ocean - Pyramids
Joy Division - Atmosphere
Kate Bush - Cloudbusting
Kate Bush - Wuthering Heights
Lana Del Rey - Venice Bitch
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
New Order - Blue Monday
Nick Drake - Northern Sky
Nina Simone - Sinnerman
Opgezwolle - Hoedenplank
Pearl Jam - Black
Pixies - Debaser
Prince & the Revolution - When Doves Cry
Pulp - Common People
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
Sinéad O'Connor - Troy
Talk Talk - Living In Another World
The Cure - A Forest
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The Velvet Underground - Venus In Furs
U2 - The Unforgettable Fire
De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren:
De Spotify-lijst: (deze moet ten tijde van plaatsen van dit bericht nog geupdate worden door chevy93 )
MuMe Ladder 2025 [Luisterlijst] - Spotify
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hierboven en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC
Alle users die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd, users die meegestemd hebben dit jaar, mensen die getagd zijn voor een eindlijstje in De Witte Trui, users die lijstjes in het Radio 2 Top 2000 lijstjes hebben gepost en daar hebben meegediscucieerd (ik ga er gemakshalve even vanuit dat zij van lijstjes maken houden en daarom wellicht ook hier een lijstje willen insturen] , users die in een ander lijstjes topic hebben gepost, users die gewoon heel veel stemmen hebben geplaatst waarbij ik er van uitga dat zij een brede muzieksmaak hebben en alle finalisten wel kennen en users die ik anderszin ken of in voorgaande jaren een lijstje hebben ingestuurd en/of aangeschreven zijn, krijgen een notificatie van dit bericht.
Er komt deze week nog 1 extra herinneringsbericht, maar ga je toch niet meedoen en vind je het zo wel voldoende spam geweest, stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst.
Geadresseerden van dit bericht:
123poetertjes , aerobag , AOVV , Apollo , AreYouThere , Arrie , Ataloona , Axel , Bartjeking , catdog , Choconas , Co Jackso , corn1holio1 , CWTAB , DenDimi , dircky007 , Dwejkk_ , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , EttaJamesBrown , EvilDrSmith , Fathead , Gebruiker43757 , gerre , Grafmat , Gretz , herman , Hermy , hoi123 , inquestos , Jester , Johnny Marr , Joren999 , kaj_666 , Koenr , LauraVE , LucM , madmadder , marsupilami , Martijn Jonkers , Marty McFly , Marzipaintree , motel matches , MRDammann , neuehäuser , nico1616 , Nicolage Rico , niels94 , Omsk , pauljojo , Pepino , pjh1967 , postpunker , Reijersen , remcodulac , Riesdude , rkdev , Rob071 , SanderT , shimahero , Silent_shout , sj0n88 , stardust_be , stoepkrijt , T.O. , tbouwh , The Eraser , the viking , titan , WhyNotSmile
0
geplaatst: 4 december 2025, 20:28 uur
Mijn lijstje ook ingeleverd.
Precies de helft van de 32 nummers vind ik geweldig: die scoren bij mij tussen een 9 en een 10.
#17-26 vind ik ook erg goed en zitten tussen de 8 en 9 in.
#27-29 scoren bij mij een 7.
#30 een 6,5 en #31 een 6.
Er is er maar een liedje een falikante mislukking en dat is niet eens van die vermaledijde, op deze site bloedirritant overschatte kloteband die maar niet uit jullie collectieve smaak valt te rammen.
Wel jammer dat het een van de mindere Massive Attack deuntjes is die in de finale staat: er zijn wel twintig betere nummers van die band.
Dat geldt in mindere mate ook voor Nick Drake.
Zep en Purple heb ik bij elkaar gezet, net als Pearl Jam en Alice In Chains, ook Opgezwolle en Mobb Deep, als ook David Bowie en Pulp en tevens New Order en Joy Division: dat leek mij wel zo logisch. Ook qua persoonlijke smaak kwam dat zo uit.
Precies de helft van de 32 nummers vind ik geweldig: die scoren bij mij tussen een 9 en een 10.
#17-26 vind ik ook erg goed en zitten tussen de 8 en 9 in.
#27-29 scoren bij mij een 7.
#30 een 6,5 en #31 een 6.
Er is er maar een liedje een falikante mislukking en dat is niet eens van die vermaledijde, op deze site bloedirritant overschatte kloteband die maar niet uit jullie collectieve smaak valt te rammen.
Wel jammer dat het een van de mindere Massive Attack deuntjes is die in de finale staat: er zijn wel twintig betere nummers van die band.
Dat geldt in mindere mate ook voor Nick Drake.
Zep en Purple heb ik bij elkaar gezet, net als Pearl Jam en Alice In Chains, ook Opgezwolle en Mobb Deep, als ook David Bowie en Pulp en tevens New Order en Joy Division: dat leek mij wel zo logisch. Ook qua persoonlijke smaak kwam dat zo uit.
1
Sting
geplaatst: 4 december 2025, 20:49 uur
EvilDrSmith schreef:
Erg evil , dr. ...maar dat mag.Er is er maar een liedje een falikante mislukking en dat is niet eens van die vermaledijde, op deze site bloedirritant overschatte kloteband die maar niet uit jullie collectieve smaak valt te rammen.

. De "overschatte " band vermoed ik wel , maar als het klopt dan is die band één van mijn 3 favoriete bands uit de 80's....
Dat bloedirritante nummer heb ik ook een vermoeden bij en hoewel ik geen dr. k ben ga ik jou nr.32 wel checken.....mischirn zitten we niet zover naast elkaar....haha.
Verder beetje hetzelfde ; de helft kon ik zo invullen , 8 heb ik minder mee en 8....rhh , doe maar niet.

0
geplaatst: 4 december 2025, 21:23 uur
Hoppa, tiende editie op rij dezelfde nummer één. Helaas ook al voor de derde keer op rij dezelfde nummer laatst. Al met al een weinig spectaculaire finale.
0
geplaatst: 5 december 2025, 01:25 uur
Het lijstje van Edgar was het 100e lijstje, er is nog 1 lijstje bijgekomen daarna.
Nog 23 eindlijstjes te gaan om het aantal van afgelopen jaar te verbeteren......er staan nog bijna 60 users (exclusief degenen die na de post gereageerd hebben) getagd in de herinneringspost om nog een lijstje in te sturen...dus het kan !!!
Nog 23 eindlijstjes te gaan om het aantal van afgelopen jaar te verbeteren......er staan nog bijna 60 users (exclusief degenen die na de post gereageerd hebben) getagd in de herinneringspost om nog een lijstje in te sturen...dus het kan !!!
3
geplaatst: 5 december 2025, 11:03 uur
0
geplaatst: 5 december 2025, 12:00 uur
Kun je niet wat later starten en wat later eindigen? Ik moet zondagavond nog naar een concert. Alvast bedankt om hier rekening mee te houden, chev.
4
geplaatst: 5 december 2025, 15:06 uur
Johnny Marr schreef:
Kun je niet wat later starten en wat later eindigen? Ik moet zondagavond nog naar een concert. Alvast bedankt om hier rekening mee te houden, chev.
Gretz kan ook prima luisteren en chatten tijdens een concert x(quote)
1
geplaatst: 5 december 2025, 16:29 uur
De teller staat nu op 108 lijstjes...nog 15 voor hetzelfde aantal als vorig jaar 

0
Onweerwolf
geplaatst: 5 december 2025, 18:29 uur
Hoi! Ook jij bent van harte welkom bij De Witte Trui.
Na bijna 11 maanden stemmen op 311 ladders zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2025!
Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over drie weken 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.
Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.
Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)
Ik zou het op prijs stellen wanneer je rekening houdt met enkele aandachtspunten bij het inleveren van je lijstje:
1. rangschik de platen in je lijstje met nummers van 1 t/m 12.
2. Zet jouw nummer 1 (dus je favoriete plaat die de meeste punten moet krijgen) bovenaan.
3. Zet alle platen onder elkaar zonder witregels er tussen.
4. Als je de titels en uitvoerenden niet kopieert uit deze post zorg dan dat je ze A) wel op dezelfde wijze hebt gespeld en B) een spatie-streepje-spatie tussen de titel en uitvoerende hebt staan waarbij de uitvoerende er voor komt en de titel erna.
Gaat bovenstaande mis dan is dat niet erg. Gaat het echter goed dan kan ik je lijstje binnen 10 seconden verwerken en is bovendien de kans op fouten van mijn kant nihil.
Vorig jaar ging het bij 1 mens mis.
Twijfel je nog? Hier een voorbeeld van hoe ik je lijstje het liefst in mijn inbox zie verschijnen:
01. Portishead - Machine Gun (2008)
02. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
03. Archive - Controlling Crowds (2009)
04. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
05. The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
06. Phosphorescent - Song For Zula (2013)
07. Tame Impala - Let It Happen (2015)
08. Archive - Collapse/Collide (2009)
09. Courtney Barnett - Depreston (2015)
10. Spinvis - Oostende (2011)
11. Beach House - Myth (2012)
12. David Bowie - Lazarus (2015)
De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.
Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen in het finale weekend op 13 & 14 december en duurt op de zondag de gehele dag. Net als voorgaande jaren zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten op de zondag en bij overwegende respons, zoals in 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 en 2024, presenteer ik het eerste handjevol lijstjes al op de zaterdag. Het laatste lijstje maak ik op zondag om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:
De eindstand van 2024:
https://i.vgy.me/tRCqlb.png
Ook dit jaar zal Orinoco Radio een uitzending verzorgen van onze mooie eindlijst. Hoe, wat en waar dat lees je binnenkort maar hou het 2e weekend van december zoveel mogelijk vrij als je wilt luisteren.
De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op vrijdag 12 december om 23:59 's avonds.
De Finalisten:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:
URL: De Witte Trui - Finaleladder 2025 - playlist by onweerwolf | Spotify - open.spotify.com
of
URI: spotify:playlist:6tcjvwLdwpc2zPZUdxyYOG
A Tribe Called Quest - We The People.... (2016)
Bicep - Glue (2017)
Big Thief - Simulation Swarm (2022)
Danger Mouse & Black Thought Feat. Michael Kiwanuka - Aquamarine (2022)
DIIV - Blankenship (2019)
Eefje De Visser - Scheef (2016)
Fontaines D.C. - Favourite (2024)
Julia Holter - Feel You (2015)
Lana Del Rey - Venice Bitch (2018)
Let's Eat Grandma - Donnie Darko (2018)
Little Simz - Introvert (2021)
Massive Attack Feat. Hope Sandoval - The Spoils (2016)
Mdou Moctar - Afrique Victime (2021)
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (2016)
Sam Fender - Seventeen Going Under (2021)
Slowdive - Sugar For The Pill (2017)
Sofia Kourtesis - Si Te Portas Bonito (2023)
Spinvis - Stefan En Lisette (2017)
Tame Impala - Let It Happen (2015)
Tame Impala - The Less I Know The Better (2015)
The National - The System Only Dreams In Total Darkness (2017)
The War On Drugs - Pain (2017)
The War On Drugs - Thinking Of A Place (2017)
Wolf Alice - Don't Delete The Kisses (2017)
Na bijna 11 maanden stemmen op 311 ladders zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2025!
Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over drie weken 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.
Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.
Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)
Ik zou het op prijs stellen wanneer je rekening houdt met enkele aandachtspunten bij het inleveren van je lijstje:
1. rangschik de platen in je lijstje met nummers van 1 t/m 12.
2. Zet jouw nummer 1 (dus je favoriete plaat die de meeste punten moet krijgen) bovenaan.
3. Zet alle platen onder elkaar zonder witregels er tussen.
4. Als je de titels en uitvoerenden niet kopieert uit deze post zorg dan dat je ze A) wel op dezelfde wijze hebt gespeld en B) een spatie-streepje-spatie tussen de titel en uitvoerende hebt staan waarbij de uitvoerende er voor komt en de titel erna.
Gaat bovenstaande mis dan is dat niet erg. Gaat het echter goed dan kan ik je lijstje binnen 10 seconden verwerken en is bovendien de kans op fouten van mijn kant nihil.
Vorig jaar ging het bij 1 mens mis.
Twijfel je nog? Hier een voorbeeld van hoe ik je lijstje het liefst in mijn inbox zie verschijnen:
01. Portishead - Machine Gun (2008)
02. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
03. Archive - Controlling Crowds (2009)
04. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
05. The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
06. Phosphorescent - Song For Zula (2013)
07. Tame Impala - Let It Happen (2015)
08. Archive - Collapse/Collide (2009)
09. Courtney Barnett - Depreston (2015)
10. Spinvis - Oostende (2011)
11. Beach House - Myth (2012)
12. David Bowie - Lazarus (2015)
De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.
Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen in het finale weekend op 13 & 14 december en duurt op de zondag de gehele dag. Net als voorgaande jaren zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten op de zondag en bij overwegende respons, zoals in 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 en 2024, presenteer ik het eerste handjevol lijstjes al op de zaterdag. Het laatste lijstje maak ik op zondag om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:
De eindstand van 2024:
https://i.vgy.me/tRCqlb.png
Ook dit jaar zal Orinoco Radio een uitzending verzorgen van onze mooie eindlijst. Hoe, wat en waar dat lees je binnenkort maar hou het 2e weekend van december zoveel mogelijk vrij als je wilt luisteren.
De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op vrijdag 12 december om 23:59 's avonds.
De Finalisten:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:
URL: De Witte Trui - Finaleladder 2025 - playlist by onweerwolf | Spotify - open.spotify.com
of
URI: spotify:playlist:6tcjvwLdwpc2zPZUdxyYOG
A Tribe Called Quest - We The People.... (2016)
Bicep - Glue (2017)
Big Thief - Simulation Swarm (2022)
Danger Mouse & Black Thought Feat. Michael Kiwanuka - Aquamarine (2022)
DIIV - Blankenship (2019)
Eefje De Visser - Scheef (2016)
Fontaines D.C. - Favourite (2024)
Julia Holter - Feel You (2015)
Lana Del Rey - Venice Bitch (2018)
Let's Eat Grandma - Donnie Darko (2018)
Little Simz - Introvert (2021)
Massive Attack Feat. Hope Sandoval - The Spoils (2016)
Mdou Moctar - Afrique Victime (2021)
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (2016)
Sam Fender - Seventeen Going Under (2021)
Slowdive - Sugar For The Pill (2017)
Sofia Kourtesis - Si Te Portas Bonito (2023)
Spinvis - Stefan En Lisette (2017)
Tame Impala - Let It Happen (2015)
Tame Impala - The Less I Know The Better (2015)
The National - The System Only Dreams In Total Darkness (2017)
The War On Drugs - Pain (2017)
The War On Drugs - Thinking Of A Place (2017)
Wolf Alice - Don't Delete The Kisses (2017)
0
geplaatst: 5 december 2025, 19:48 uur
Uit: 2, 5, 7, 8, 11, 16, 20, 21, 26, 27, 28, 29, 31, 32 (18,79)
In: 2, 3, 6, 8, 9, 11, 15, 16, 17, 20, 24, 27, 30, 32 (15,71)
Beste jaar sinds tijden
In: 2, 3, 6, 8, 9, 11, 15, 16, 17, 20, 24, 27, 30, 32 (15,71)
Beste jaar sinds tijden

* denotes required fields.