MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Eefje de Visser Top 40 Countdown

zoeken in:
Oh, en nogmaals, mocht het aantal van 40 je afschrikken, maar het lukt je wél om tussen de 30 en 40 nummers te rangschikken, stuur dan ook vooral je lijstje in.

Ik heb lijstje net ingestuurd.

Zojuist weer een aantal lijstjes verwerkt. Inclusief de Gretz fanclub 15 stuks. We zitten nog steeds op 77 verschillende nummers die minstens één keer genoemd zijn.

Edit: make that 16

Ik zie dit nu pas, ik probeer later deze week nog met een lijstje te komen.

Lijstje ingediend:

De Koek: 7
Het Is: 10
Nachtlicht: 6
Bitterzoet: 8
Heimwee: 5
Vlijmscherp: 2
Non-album singles: 2

Maar als we alleen naar de top-20 kijken ziet het er wat eenzijdiger uit:

De Koek: 5
Het Is: 7
Nachtlicht: 4
Bitterzoet: 4
Heimwee: 0
Vlijmscherp: 0
Non-album singles: 0

En als we focussen op de top-12, ziet het plaatje er weer best anders uit:

De Koek: 5
Het Is: 4
Nachtlicht: 1
Bitterzoet: 2
Heimwee: 0
Non-album singles: 0

Met het lijstje van Teunnis zitten we op 17 stuks. Een heel mooi aantal, met hopelijk nog een paar lijstjes in het verschiet

Resteren nog 5 nummers die nog door niemand zijn genoemd.

Als ik de metrics van Teun aanhoud:

De Koek: 12
Het Is: 7
Nachtlicht: 7
Bitterzoet: 4
Heimwee: 7
Non-album single: 1

Top-20:
De Koek: 7
Het Is: 5
Nachtlicht: 3
Bitterzoet: 0
Heimwee: 4

Top-10 (kleine afwijking van Teun dus):
De Koek: 2
Nachtlicht: 1
Bitterzoet: 0
Heimwee: 3

De Koek dus het meest consistent, maar mijn echte Eefjefavorieten staan voornamelijk op Het Is (al komen in de top-5 dan weer 4 albums voor, spoiler). Laat zien dat Eefje toch een verdomd consistente artiest is op haar afgelopen album na!

18 lijstjes inmiddels. Er is nog tot en met zondag de tijd om je lijstje in te sturen.

harm1985 schreef:
18 lijstjes inmiddels. Er is nog tot en met zondag de tijd om je lijstje in te sturen.

De mijne is bijna klaar, nog één plekje moet ingevuld worden (de pijnlijke nummer 40). Zo moeilijk!!

'Zo Moeilijk' had zomaar de titel van een nummer van haar geweest kunnen zijn

Lijstje eindelijk ingeleverd!

Gretz schreef:
Lijstje eindelijk ingeleverd!

Dat zitten we nu op 20 lijstjes en 79 verschillende nummers die minstens één keer genoemd zijn.

Ik ben echt heel erg tevreden met het aantal deelnemers. Ik kijk ernaar uit om de top 40 te onthullen; ik heb zelf nog geen idee welk nummer op 1 staat, want ik heb de kolommen met het aantal punten, etc. verborgen staan in mijn excel bestand.

Mijn top 40:

De Koek: 2
Het Is: 9
Nachtlicht: 9
Bitterzoet: 7
Heimwee: 6
Vlijmscherp: 6
Non-album single: 1

Vrijwel alle nummers van Het Is en Nachtlicht, vrij weinig van De Koek.

Top-20:
De Koek: 0
Nachtlicht: 7
Bitterzoet: 3
Heimwee: 2
Vlijmscherp: 3
Non album single: 1

De meerderheid van Het Is staat in het rechterrijtje. Nachtlicht is overduidelijk het favoriete Eefje album.

Top-10:
De Koek: 0
Het Is: 0
Nachtlicht: 3
Bitterzoet: 2
Heimwee: 2
Non album single: 1

In de top 10 niks van Het Is (opvallend!). Vanaf Nachtlicht had ieder album precies 2 toppers. En… wat zou die non album single in de top 10 kunnen zijn?

Ik ben nog met het lijstje bezig. Ben al over de helft. Heb ik morgen ook nog de tijd?

bRuud83 schreef:
Ik ben nog met het lijstje bezig. Ben al over de helft. Heb ik morgen ook nog de tijd?

Ja hoor, maandagochtend maak ik de stand op. Dus als het voor die tijd binnen is kan ik hem nog laten meetellen.

Het 21e lijstje is zojuist verwerkt.

Zoals hierboven benoemd; morgenochtend maak ik de stand op. Tot die tijd kun je nog je lijstje insturen.

Morgen zal ik eerst bekend maken welke nummers geen enkele stem hebben gekregen.

Vervolgens:
#40 tot en met #31 (2 per dag)
#laatst tot en met #61 (in één keer)
#30 tot en met #21 (2 per dag)
#60 tot en met #51 (in één keer)
#20 tot en met #11 (2 per dag)
#50 tot en met #41 (in één keer)
#10 tot en met #1 (2 per dag)

Ik streef ernaar elke dag te posten, maar door omstandigheden (privé- en werkverplichtingen, zoals o.a. een tripje naar Noorwegen 18-21/11) kan het zijn dat ik een dagje oversla.

Aan het einde van rit maak ik ook nog bekend hoeveel punten de diverse albums hebben gekregen, welke albums de meeste nummers in de Top 40 hebben en welke nummers allemaal genoemd zijn als #1, etc.

Lijst opgestuurd!

Eefjes hoogtijdagen liggen voor mij duidelijk in het tijdsvak 2016 - 2020.

Zojuist ook lijstje ingestuurd. Paar dingen die me op zijn gevallen. Haar eerste album ken ik het minst goed ben ik achter gekomen. Ik was enorm fan van haar Bitterzoet plaat, maar is nu toch wat minder geworden. Heimwee, maar vooral nummers van Vlijmscherp scoren goed. Het Is is ook flink gestegen als album en zou zomaar bovenaan mijn lijstje kunnen staan betreft haar albums.

Dan zitten we nu op 23 lijstjes. Dat is net zoveel als ik op Steve Hoffman bij de Ryan Adams top 40 had, alleen hadden we in het geval van Ryan Adams véél meer nummers om uit te kiezen.

De lijnen zijn gesloten! We zijn in totaal tot 23 lijstjes gekomen, met als resultaat 79 verschillende nummers waarop is gestemd. Ik heb ook even gekeken naar het effect van de niet-MuMe-ers en conclusie is dat de nummer 1 ongewijzigd blijft; er wisselen wel een aantal nummers van plek binnen de top 10, maar het zijn wel de 10 zelfde nummers.

Bij een gelijk aantal punten telt de hoogste notering.

Er zijn 4 nummers die door alle 23 deelnemers zijn genoemd.

Er zijn 13 verschillende nummers 1.

De volgende 4 nummers kregen geen stem:
-Hier Zijn, van haar EP 'Eefje'
-Niets, van haar EP 'Eefje'.
-Wiegeliedje, van de CD De Supersonische Boem!, met liedjes van Annie M.G. Schmidt
-Snapje PI, dat ze schreef voor een aflevering van het Klokhuis

Omdat ik morgen de hele dag buiten de deur ben; vandaag alvast de #40 en #39...

40: Wel
Score: 185 punten
Komt voor op 12 van de 23 lijstjes
Hoogste notering: 3e (papat)

Mijn notering: 19e

39: Wacht
Score: 193 punten
Komt voor op 13 van de 23 lijstjes
Hoogste notering: 11e (harm1985)

Mijn notering: 11e

Wacht heb ik op 35, Wel haalde mijn top 40 niet. Veel betere nummers te vinden op Nachtlicht wmb.

35 Wacht

Arno schreef:

35 Wacht

Wacht ne keer wacht ne keer wacht ne keer, waar is mijn puntje?

Johnny Marr, je hebt een punt te maken?

38: Net Na De Val
Komt voor op 10 van de 23 lijstjes
Hoogste notering: 4e (EMUN)

Mijn notering: 30e

37: Uit Het oog
Komt voor op 10 van de 23 lijstjes
Hoogste notering: 3e (Julia)

Mijn notering: 72e

Wacht en Wel zijn in best veel lijstjes geëindigd, maar gemiddeld wat lagere posities vermoed ik?

Mijn top 40:

19. Wacht
22. Wel
33. Net Na De Val

Geen notering:
Uit Het Oog

AstroStart schreef:
Wacht en Wel zijn in best veel lijstjes geëindigd, maar gemiddeld wat lagere posities vermoed ik?

Mijn top 40:

19. Wacht
22. Wel
33. Net Na De Val

Geen notering:
Uit Het Oog

Ja, een eerste plek levert nu eenmaal 40 punten op en een 40e één punt.

193 punten uit 13 lijstjes is gemiddeld 15 punten, ofwel rond de 25e plek gemiddeld.

Arno schreef:
Wel haalde mijn top 40 niet. Veel betere nummers te vinden op Nachtlicht wmb.

Wacht is het niemendalletje van deze twee. Wel is prachtig. Uit het Oog en Net Na de Val allebei net niet, net Wel in mijn top-40.

15. Wel
37. Uit Het Oog

Aan mij kan het niet liggen, ik had Uit Het Oog op 9. Geweldig nummer, houd van mysterieuze Eefje.

Leuk vraagje voor taalnerds: door Wel (nummer 32 bij mij) ben ik erachter gekomen dat we in het Nederlands onze eigen versie hebben van een intrusive R. Dat wil zeggen dat als één woord met een klinker eindigt en de volgende woord met klinker(geluid) begint, we er een medeklinker tussen lijmen (niet een R in dit geval). Wie hoort ‘m in het refrein?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:36 uur

geplaatst: vandaag om 15:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.