Muziek / Muziekgames / Eefje de Visser Top 40 Countdown
zoeken in:
1
geplaatst: 12 november 2025, 19:44 uur
hoi123 schreef:
Aan mij kan het niet liggen, ik had Uit Het Oog op 9. Geweldig nummer, houd van mysterieuze Eefje.
Leuk vraagje voor taalnerds: door Wel (nummer 32 bij mij) ben ik erachter gekomen dat we in het Nederlands onze eigen versie hebben van een intrusive R. Dat wil zeggen dat als één woord met een klinker eindigt en de volgende woord met klinker(geluid) begint, we er een medeklinker tussen lijmen (niet een R in dit geval). Wie hoort ‘m in het refrein?
Aan mij kan het niet liggen, ik had Uit Het Oog op 9. Geweldig nummer, houd van mysterieuze Eefje.
Leuk vraagje voor taalnerds: door Wel (nummer 32 bij mij) ben ik erachter gekomen dat we in het Nederlands onze eigen versie hebben van een intrusive R. Dat wil zeggen dat als één woord met een klinker eindigt en de volgende woord met klinker(geluid) begint, we er een medeklinker tussen lijmen (niet een R in dit geval). Wie hoort ‘m in het refrein?
Heb je n' het al gezien?
2
geplaatst: 13 november 2025, 07:54 uur
0
geplaatst: 13 november 2025, 08:07 uur
Ik zit nu op 4 uit 6. 'Wacht' is mijn hoogst genoteerde nummer, op de 11e plek. Alhoewel ik het eigenlijk niet zonder 'Wel' kan horen (frappant dat die net één plekje lager staat) is 'Wacht' mijn favoriete nummer van het tweeluik.
0
geplaatst: 13 november 2025, 08:33 uur
Ik blijf voorlopig op twee stuks steken.
21 Uit Het Oog
35 Wacht
21 Uit Het Oog
35 Wacht
1
geplaatst: 13 november 2025, 16:39 uur
harm1985 schreef:
Net als twee dagen geleden, twee nummers van Nachtlicht.
36: Luister
Score: 193 punten
Komt voor op 10 van de 23 lijstjes
Hoogste notering: 3e (EMUN)
(embed)
Mijn notering: 49e
35: Wakker
Score: 212 punten
Komt voor op 13 van de 23 lijstjes
Hoogste notering: 6e (timt96)
(embed)
Mijn notering: 37e
Net als twee dagen geleden, twee nummers van Nachtlicht.
36: Luister
Score: 193 punten
Komt voor op 10 van de 23 lijstjes
Hoogste notering: 3e (EMUN)
(embed)
Mijn notering: 49e
35: Wakker
Komt voor op 13 van de 23 lijstjes
Hoogste notering: 6e (timt96)
(embed)
Mijn notering: 37e
Zowel Wakker als Luister zijn voor mij echt topvoorbeelden van de unieke vorm waarin Eefje tekst en muziek weet te gieten; niemand anders zou op deze manier zoveel kunnen zeggen en toch ook zo veel weg laten, zodat je er zelf je eigen verhaal van mag maken. Ik geniet in haar creaties hier altijd intens van.
Dus voor mij hebben deze juweeltjes echt een veel hogere plek op de lijst verdiend!!
4
geplaatst: 14 november 2025, 13:17 uur
2
geplaatst: 14 november 2025, 13:24 uur
We gaan verder met één van mijn absoluut favoriete nummers van Eefje de Visser, Schip. Hemeltergend mooi, nietwaar Papat? Soms mis ik dit soort kleine liedjes wel.
34: Schip
Komt voor op 11 van de 23 lijstjes
Hoogste notering: 1e (papat)
Mijn notering: 8e
33: Hoe Doe Je Dat
Score: 232 punten
Komt voor op 16 van de 23 lijstjes
Hoogste notering: 4e (motel matches)
Mijn notering: 23e
Hoe Doe Je Dat is zowel een perfecte opener (voor het album Heimwee) als een perfecte afsluiter (zoals bij de Heimwee concerten). Hoe doet ze dat? Zo dus.
34: Schip
Komt voor op 11 van de 23 lijstjes
Hoogste notering: 1e (papat)
Mijn notering: 8e
33: Hoe Doe Je Dat
Score: 232 punten
Komt voor op 16 van de 23 lijstjes
Hoogste notering: 4e (motel matches)
Mijn notering: 23e
Hoe Doe Je Dat is zowel een perfecte opener (voor het album Heimwee) als een perfecte afsluiter (zoals bij de Heimwee concerten). Hoe doet ze dat? Zo dus.
2
geplaatst: 14 november 2025, 13:36 uur
Schip op 34??? Crimineel!!! Eén van Eefjes allermooiste liedjes.

1
geplaatst: 14 november 2025, 13:43 uur
harm1985 schreef:
We gaan verder met één van mijn absoluut favoriete nummers van Eefje de Visser, Schip. Hemeltergend mooi, nietwaar Papat? Soms mis ik dit soort kleine liedjes wel.
Zeker! Ze speelde dit als eerste nummer op de rondvaartboot in de Utrechts grachten bij de presentatie van Het Is. Misschien dat ik het mede daardoor zo gigantisch mooi vind. Voor mij is dit absoluut van "crematieniveau", mocht ik tussen 6 planken liggen.
1
geplaatst: 14 november 2025, 13:50 uur
papat schreef:
Zeker! Ze speelde dit als eerste nummer op de rondvaartboot in de Utrechts grachten bij de presentatie van Het Is.
(quote)
Zeker! Ze speelde dit als eerste nummer op de rondvaartboot in de Utrechts grachten bij de presentatie van Het Is.
Ah, dat was waarschijnlijk deze sessiem waarvan enkel Uit de Lucht nog online staan. Wat was ik daar graag bij geweest achteraf. Ik zag Eefje dat jaar echter pas in oktober voor het eerst live, een kleine 2 maanden later.
0
geplaatst: 14 november 2025, 13:53 uur
Slechts 11 mensen hebben op Schip gestemd, waarvan 5 mensen het in hun top 10 hebben staan. De rest 29e of lager.
1
geplaatst: 14 november 2025, 13:55 uur
papat schreef:
Zeker! Ze speelde dit als eerste nummer op de rondvaartboot in de Utrechts grachten bij de presentatie van Het Is. Misschien dat ik het mede daardoor zo gigantisch mooi vind. Voor mij is dit absoluut van "crematieniveau", mocht ik tussen 6 planken liggen.
(quote)
Crematieniveau. Dat ben ik met je eens, samen met Rainbow van Kacey Musgraves (of niet dan Gretz), The Circle Game van Joni Mitchell, Through My Sails van Neil Young en Black Muddy River van Grateful Dead. Om maar wat te noemen.
1
geplaatst: 14 november 2025, 14:18 uur
0
geplaatst: 14 november 2025, 18:07 uur
2
geplaatst: 14 november 2025, 19:14 uur
Gretz schreef:
Ah, dat was waarschijnlijk deze sessiem waarvan enkel Uit de Lucht nog online staan. Wat was ik daar graag bij geweest achteraf. Ik zag Eefje dat jaar echter pas in oktober voor het eerst live, een kleine 2 maanden later.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik ben zelfs in beeld, onder andere op 4:20 met een very big smile. Wat leuk Gretz dat je dit filmpje deelde!!!
1
geplaatst: 15 november 2025, 12:57 uur
1
geplaatst: 15 november 2025, 12:59 uur
Ik sta inmiddels op 8 uit 10. Voor Hartslag heb ik een enorm zwak; De Koek was mijn eerste album van haar (al was ik daar wel late to the party) en het blijft een onweerstaanbaar nummer. Voor Stof geldt dat ik de live versie van de film Bitterzoet beter vind.
0
geplaatst: 15 november 2025, 14:29 uur
Ik heb er consistent telkens eentje uit elke update van twee. En buiten Wel staan ze ook bij mij in de wat lagere regionen van de top-40.
15. Wel
29. Schip
33. Wakker
34. Hartslag
37. Uit Het Oog
15. Wel
29. Schip
33. Wakker
34. Hartslag
37. Uit Het Oog
0
geplaatst: 15 november 2025, 14:29 uur
Met nu al Hartslag begin ik wel een beetje te vrezen voor mijn persoonlijke favorieten van De Koek.
0
geplaatst: 15 november 2025, 14:46 uur
17. Stof
18. Wacht
27. Net Na De Val
30. Hoe Doe Je Dat
38. Luister
18. Wacht
27. Net Na De Val
30. Hoe Doe Je Dat
38. Luister
* denotes required fields.