MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMe vs. AI: Top 100 Greatest Songs of All Time

zoeken in:
EvilDrSmith schreef:
(quote)
Dezelfde sessiemuzikanten? Goh, dat is een leuk triviaaltje.

Die roerde wel een beetje in het zelfde sessiemuzikantenpotje (ook Alan Parsons roerde daar wel in) met mensen als Morris Pert, David Paton en Ian Bairnson.

Miriam Makeba - 7,5
Tyla - 8,2

Miriam Makeba: 5,5
Tyla: 6,3

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Ik kan wel de allervoorspelbaarste en meest logische artiest plaatsen?

Nou, kom maar door met Sugar Lee Hooper.

Makeba een 6.8

Tyla een 5.6

Miriam Makeba: 7
Tyla: 6,5

Oke, ik gaf het voorzetje al vanochtend en vanavond kreeg ik ook nog eens de bal terug van Heiko dus dan moet ik hem ook maar inkoppen ook!

We spelen vandaag Kate Bush tegen Mike Oldfield. Twee eigenzinnige types die beide hun eigen visie hebben op hun muziek. Daar komt geen marketingdirecteur bij aan te pas. Die doen precies wat ze zelf willen. Beide zijn ze ook van het kluizenaarsleven en opereren in het progaanverwante genre met uitstapjes naar folk en pop. Ze kwamen beide met veel succes op in de jaren 70 en wisten ook in de jaren 80 met de nodige pophits te scoren. Zoals eerder vermeld waren de door hun ingehuurde sessiemuzikanten met regelmaat dezelfde dus wat mij betreft genoeg redenen om er een echte battle van te maken

We spelen:
Kate Bush - Running Up That Hill (1985) tegen Mike Oldfield (fr Maggie Reilly) - Moonlight Shadow (1983)

vs.

Kate 7
Mike 7.5

Kate Bush: 7,0
Mike Oldfield: 6,5

Kate een 9.4

Mike een 9.3

Kate Bush: 8
Mike Oldfield: 6,5

Kate Bush: 9,2
Mike Oldfield: 9,0

Kate Bush: 8,0
Mike Oldfield: 9,25

Kate Bush: 8,1
Mike Oldfield: 9,5 (Zwak voor!)

Kate: 10,0
Mike: 7,0

Kate Bush: 7,8
Mike Oldfield: 8,5

Kate: 6,8
Maggie: 8,5

Als ik één nummer moet noemen dat op de basisschool de basis legde voor mijn muziekliefde en dat géén liedje van Kim Wilde is, dan is dat 'Moonlight Shadow'.
Kate: 8,8
M&M: 10

Kate 7,2
Mike 7,7

Kate 9
Mike 7

Beide fijn. Al heb ik nu wel sinds gisteravond deze in mijn hoofd. Ik bied alvast mijn excuses aan voor wie op de link klikt.

Kate - 9
Mike & Maggie - 8,4

Titmeister schreef:
Beide fijn. Al heb ik nu wel sinds gisteravond deze in mijn hoofd. Ik bied alvast mijn excuses aan voor wie op de link klikt.

Kate - 9
Mike & Maggie - 8,4
Het is maar goed dat je je excuses op voorhand aanbood. Sterkte, heel veel sterkte met je zwalkend, onnavolgbaar associatief vermogen.

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Het is maar goed dat je je excuses op voorhand aanbood. Sterkte, heel veel sterkte met je zwalkend, onnavolgbaar associatief vermogen.

Dank je, het is een zegen en een vloek ineen

Titmeister schreef:

Kate - 9
Mike & Maggie - 8,4

Ik zit dankzij dit topic nu met Dave Angel: Eco Warrior in m'n hoofd

EvilDrSmith schreef:
(quote)

Hoe bedoel je? De link van Titmeister is gewoon beter dan het origineel.

Kate - 9
Mike & Maggie - 8

Johnny Marr schreef:
Hoe bedoel je? De link van Titmeister is gewoon beter dan het origineel.
Jij zou je lichaam nog verkopen aan je moeder.

Artiesten die met elkaar communiceren via songteksten, het is van alle tijden. "Turn up the Eagles, the neighbors are listening" zong Steely Dan in Everything You Did, waarop Eagles reageerden door in Hotel California "They stab it with their steely knives / But they just can't kill the beast" te zingen. Dat het een van de grootste klasssiekers aller tijden werd zal daar los van staan. En waar gaat de tekst nou over? Niemand weet het echt.

Over vogels gesproken, waarom staan The Byrds niet in de lijst?: Misschien door keuzestress? Ga je voor de folkrock, psychedelica, janglepop of countryrock? Een eigen nummer of een Dylancover? Ik ben voor het laatste gegaan. DIe met de beroemde regel "Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now".

Welke vogels winnen?

Eagles 8
Byrds 7.5

Eagles een 9.9

Byrds een 8

Gast
geplaatst: vandaag om 02:47 uur

geplaatst: vandaag om 02:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.