MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Golden Earring meter

zoeken in:

#44. Prisoner of the Night (1980)

Shortcomings I can't explain, of body and brain
I feel I'm caught inside a bubble

De titelsong van de eerste Earring plaat van de jaren '80, waarop onze huidige nummer 16 Long Blond Animal de grootste hit was.

Hoewel ik geen gitarist en/of gitaarkenner ben, vind ik het mooi om te lezen met hoeveel enthousiasme George in diverse boeken vertelt over zijn grote gitaarcollectie. De gitaar die de hoofdrol speelde op Prisoner of the Night was een bruine BC Rich die hij eerder dat jaar voor 3.900 gulden kocht bij Gerritsen muziekhandel in Den Haag. Zijn nieuwe liefde werd ook intensief gebruikt op de daaropvolgende drie albums 2nd Live, Cut en N.E.W.S. Maar het opvallende instrument ging daarna zeker niet aan de muur of in de kast, want ik heb het in de loop der jaren regelmatig zien verschijnen tijdens concerten.
https://lh5.googleusercontent.com/proxy/YbaW3eumtRa8UT8Mv0h-fU6XefD6GiR0ck3BwahyQJxJDGaJQuePJVblsxkYwQIefRjGcJhPo2FFUOCWYcifsydhRDesvWFCCc9DmzczNipcsvx_RiFhyqZr1T86yWS7M8RNWPzaR0ChijbnkavIzcYeEqU67xqJ6ICxFaa6RqyX

As Long as the Wind Blows zit voorlopig ingeklemd tussen de twee beoordeelde songs van Paradise in Distress.

1. She Flies On Strange Wings [1971] – 8,820 gemiddeld – 22 stemmen
2. Twilight Zone [1982] - 8,815 gemiddeld - 26 stemmen
3. Just a Little Bit of Peace in My Heart [1969] - 8,75 gemiddeld - 20 stemmen
4. The Vanilla Queen [1973] - 8,37 gemiddeld - 25 stemmen
5. Going To The Run [1991] - 8,25 gemiddeld - 28 stemmen
6. Mad Love's Comin' [1976] - 8,22 gemiddeld - 20 stemmen
7. I'm Going to Send My Pigeons to the Sky [1970] - 8,20 gemiddeld - 18 stemmen
8. Turn the World Around [1989] - 8,19 gemiddeld - 20 stemmen
9. When The Lady Smiles [1984] - 8,17 gemiddeld - 24 stemmen
10. Candy's Going Bad [1973] - 8,098 gemiddeld - 20 stemmen
====================================================================
21. Quiet Eyes [1986] - 7,48 gemiddeld - 24 stemmen
22. Paradise In Distress [1999] - 7,45 gemiddeld - 22 stemmen
23. As Long as the Wind Blows [1970] - 7,393 gemiddeld - 14 stemmen
24. The Fighter [1999] - 7,392 gemiddeld - 18 stemmen
25. Movin' Down Life [1978] - 7,38 gemiddeld - 21 stemmen
====================================================================
39. Who Do You Love [1995] - 6,73 gemiddeld - 19 stemmen
40. Yes! We're On Fire [2000] - 6,51 gemiddeld - 20 stemmen
41. In My House [1967] - 6,49 gemiddeld - 17 stemmen
42. Please Go [1965] - 6,37 gemiddeld - 22 stemmen
43. Dong-Dong-Di-Ki-Di-Gi-Dong [1968] - 6,02 gemiddeld - 26 stemmen

Poeh best lastig om mijn stem hier te laten horen. Ik ben vaak (een van) degene met de laagste score. Niet de fijnste positie, je bent toch een soort partypooper. Maar ik ben niet zo kapot van al die veel te lang uitgesponnen tracks als As Long As The Wind Blows. En dat scoort dan hoger dan een geweldige single als Movin' Down Life .

As Long As The Wind Blows: 5,5
Prisoner of the Night: 6,5

Kooymans koopt een gitaar bij Gerritsen instrumenten, kijk dat is nou een goed verhaal!

Prisoner of the Night 7,0

Ik ben qua Earring eerder in veel gevallen de partystarter, maar op hun platen van eind 70/begin 80 is het ook bij mij maar een bescheiden feestje.
(Toch ga ik ook zeker meedoen als er ooit iemand iets soortgelijks doet met The Smiths )

Juist het (heerlijk) uitgesponnen deel van dit verder niet al te bijzondere nummer trekt het op naar een cijfer dat zoals zo vaak in de buurt ligt van mijn bovenbuurman. En er uiteindelijk zelfs iets overheen gaat.
7,3

8 fijn nummer

As Long As The Wind Blows: 8,2
Prisoner of the Night: 8,5

vigil schreef:
Kooymans koopt een gitaar bij Gerritsen instrumenten, kijk dat is nou een goed verhaal!
Ja, precies. En dan lijkt het een inkoppertje dat het familie van Rinus was, maar nee hoor...

50tracks schreef:
Poeh best lastig om mijn stem hier te laten horen. Ik ben vaak (een van) degene met de laagste score. Niet de fijnste positie, je bent toch een soort partypooper.
Ik ben alleen maar blij dat je meedoet, dat compenseert mijn eigen vaak hoge cijfers weer een beetje.
Binnenkort tikken we de 50 nummers aan en dan ga ik de persoonlijke gemiddeldes weer delen. En dan bungel je misschien niet zo ver onderaan de lijst als je misschien denkt.

All Day Watcher schreef:
(quote)
Ja, precies. En dan lijkt het een inkoppertje dat het familie van Rinus was, maar nee hoor...

Nee, bij die familie Gerritsen haalde hij al zijn vrouw op

#44. Prisoner of the Night (1980): 7

Ik twijfelde nog tussen een 6 of 7 maar het vooruitzicht dat binnenkort de persoonlijke gemiddelden publiek gemaakt worden toch maar een 7...

6,5

7,25

Pourin' My Heart Out Again 8,5
The Devil Made Me Do It 8,2
Wher Will I Be 8,0
The Fighter 6,5
Nomad 9,0
As Long as the Wind Blows 7,6
Prisoner of the Night 7,0

Gast
geplaatst: vandaag om 02:12 uur

geplaatst: vandaag om 02:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.