MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / New Wave nummers KO

zoeken in:
Cabaret Voltaire - Yashar
China Crisis - Working With Fire And Steel
Clan of xymox - A day
Clan of Xymox – Louise
Clock DVA - 4 hours
Clock DVA - Resistance
Cocteau Twins - Lorelei
Cocteau Twins - The Thinner the Air (let op dit is een dancemixversie, liever een andere (het origineel) hier ! )
DAF- der Mussolini (weet niet of dit een door iemand gemaakt clipje is maar komen nogal wat hakenkruizen in voor enzo, geen idee of het racistische bedoeld is, anders beter die downloadlink van sheplay gebruiken)
Data - Fallout

Talking Heads - Once In A Lifetime heb ik al genomineerd, dus Premonition mag een andere toevoegen.

Valt White Rose Movement's Love Is A Number eigenlijk ook onder new wave volgens jullie?

herman schreef:
Valt White Rose Movement's Love Is A Number eigenlijk ook onder new wave volgens jullie?
Klinkt meer new wave dan sommige andere nummers die ook doorgaan dus JA zeg ik

Ik ken er niet alles van, maar wat ik er van ver van gehoord heb is het zo'n beetje neo post-punk/indie?

Als The Search mag, mag dat ook wel, vermoed ik wel. Tenzij de échte kenners natuurlijk een énorm bezwaar hebben?

Het is net zo'n uptempo tracks als bv. Der Mussolini. Die clip daarvan is trouwens niet officieel, Reptile. Staat ook bij het commentaar links. Maar goed, ik heb op play gedrukt en kijk verder toch niet naar de clips...

Maar goed,

281. White Rose Movement - Love is a Number
282. Anne Clark - True Love Waits
283. Japan - Ghosts
284. New Order - Temptation
285. Dead Can Dance - Summoning of the Muse
286. Echo & The Bunnymen - Nocturnal Me (linkje naar een liveversie)
287 t/m 288. : laat ik aan jullie

herman schreef:

Fantastisch nummer, toevoegen!!!

jij mag er ook nog 1 toevoegen.

@reptile71, sheplays en orbit en alle anderen die al linkjes voorzien hebben... Vielen dank! Jullie krijgen straks een eervolle vermelding in de new-wave KO credits

@herman: Tja, strikt genomen is Der Mussolini ook eigenlijk ebm (electronic body music) en ik heb hier ook wel al wat gothic en industrial en avant-garde zien passeren, maar we doen niet moeilijk.. New wave is nu eenmaal een ruim begrip. Ik zal wel ingrijpen als iets echt niet door de beugel kan

Ok.

287 en 288 heb ik open gelaten in mijn lijstje. Ik kan nog wel tracks bedenken, maar die vind ik er zelf niet zo goed bij passen. Laat het wel over aan de echte kenners.

herman schreef:
Het is net zo'n uptempo tracks als bv. Der Mussolini. Die clip daarvan is trouwens niet officieel, Reptile. Staat ook bij het commentaar links. Maar goed, ik heb op play gedrukt en kijk verder toch niet naar de clips...
Het maakt mij ook niet uit of hij officeel is, het gaat om het nummer, maar als hij racistisch is bedoeld dan flikker ik die versie weg, want dat wil ik niet op deze site hebben, snap je...

Dead Can Dance - Frontier
Department S - Is Vic There?
Depeche Mode - Blasphemous Rumours
Depeche Mode - Enjoy the Silence
Depeche Mode - Everything Counts
Depeche Mode - Useless

...en nu even pauze
Van de nummers die ik overgeslagen heb heb ik geen goede versie op youtube kunnen vinden.

titan (crew)
Nog wat tips:

Malcolm McLaren - Madame butterfly
Sisters of mercy - Marian
Andreas Dorau - Fred vom Jupiter
TC Matic - Oh la la la
Yello - Bostich
The stranglers - Golden brown
Fad gadget - Back to nature
Ultravox - Vienna

Jammer dat ik er maar 8 mag noemen.

@Reptile, wat dat betreft ik het wel met je eens hoor.

Wanneer komt Musicmeter's New Wave Knock Out CD Box met alle 384 nummers die meedoen op de markt? Lijkt me een leuke verzamelaar om te hebben.
Als iemand een zipfile'tje voor me kan regelen met alle nummers erin vind ik dat trouwens geen enkel probleem hoor.

deric raven schreef:
Talking Heads - Once In A Lifetime heb ik al genomineerd, dus Premonition mag een andere toevoegen.

Mhm, ben er blijkbaar niet helemaal bij, ook Thomas Dolby en This Mortal Coil zijn al genoemd. Mijn lijstje wordt nu:

265. OMD - The New Stone Age
264. Bauhaus - In the Flat Field
265. Virgin Prunes - Walls of Jericho
268. REM - Orange Crush
269. This Mortal Coil - Kangaroo
270. DCD - A Passage in Time
271. Ultravox - All Stood Still
272. Blitz - Underground

titan schreef:
Nog wat tips:
Aangezien jij nog geen tweede setje had toegevoegd, worden je tips automatisch officieel

289. Malcolm McLaren - Madame butterfly
290. Sisters of mercy - Marian
291. Andreas Dorau - Fred vom Jupiter [Edit: hé dat ben ik ]
292. TC Matic - Oh la la la [Edit: Hoe konden we allemaal de béste Belgische new-wave formatie vergeten ]
293. Yello - Bostich
294. The stranglers - Golden brown
295. Fad gadget - Back to nature
296. Ultravox - Vienna

285. Dead Can Dance - Summoning of the Muse ... welliswaar een mooi nummer van DCD maar wat mij betreft is dat geen new wave. Eigenlijk alleen hun eerste album valt daar nog onder, maar dat is slechts mijn mening.

297. Nits - Tutti Ragazzi
298. The Korgis - Rover's Return
299. XTC - Sgt. Rock
300. The Stranglers - Waltzinblack
301. The Damned - Life goes on
302. The Sound - Party of the Mind
303. Fischer-Z - Pretty Paracetamol
304. Gruppo Sportivo - Hey Girl

reptile71 schreef:
285. Dead Can Dance - Summoning of the Muse ... welliswaar een mooi nummer van DCD maar wat mij betreft is dat geen new wave. Eigenlijk alleen hun eerste album valt daar nog onder, maar dat is slechts mijn mening.

Ik vond het ook een beetje een twijfelgeval.

Oei, ik mis toch nog steeds een aantal mooie nummers:

Tuxedomoon - In A Manner Of Speaking
The Dutch - This Is Welfare
Talk Talk - It's My Life
Yazoo - Situation
Alphaville - Sounds Like A Melody
The Alarm - Strength
Men Without Hats - The Safety Dance
Bananarama & Fun Boy Three - Ain't What You Do, It's The Way That You Do It
New Model Army - Green & Grey
Joe Jackson.........
Elvis Costello................
Editors........
ILIKETRAINS.............
Interpol...................

reptile71 schreef:

De mijne ook

Komaan zegt herman, doe eens wat beter je best

Je gaat me toch niet vertellen dat je slechts 5 new-wave échte nummers kent

In ieder geval bewijst het berichtje van deric raven dat we waarschijnlijk naar 512 nummers zullen moeten gaan, want ik weet er ook nog wel enkele. Maar laten we ze nog even in beraad houden, want het gaat hier nu wel krimineelsnel. En waar blijft c-moon eigenlijk met zijn nominaties?

Herman is waarschijnlijk geen echte liefhebber

Ik heb op mijn peecee alléén al een mapje met zo'n 800 new wave nummers, naast de ceedees in mijn kast

Een nummertje downloaden van rapidshare betekent 10 minuten wachten tot de volgende download... Beter geen 2 rapidsharefiles tegen elkaar in een KO dan...

Het slechte nieuws is dat ik zaterdag en zondag late diensten heb en dus weinig hier kan doen...
Het goede nieuws is dat ik op werk op internet kan en vast wel tijd kan vinden om af en toe te stemmen.

Sheplays
reptile71 schreef:
Een nummertje downloaden van rapidshare betekent 10 minuten wachten tot de volgende download... Beter geen 2 rapidsharefiles tegen elkaar in een KO dan...

Het downloaden kan nu toch al starten?

Klopt, sommige van die downloadlinks zijn verdomde irritant! Soms kun je via myspace of lastfm ook nog wel eens het een en ander doorlinken..

Sheplays
orbit schreef:
Klopt, sommige van die downloadlinks zijn verdomde irritant! Soms kun je via myspace of lastfm ook nog wel eens het een en ander doorlinken..

Heb je een alternatief?

Sheplays schreef:
Heb je een alternatief?
Een zipfile met alles erin op rapidshare, ben je gelijk klaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:12 uur

geplaatst: vandaag om 07:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.