MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hip-Hop Tracks Knock Out

zoeken in:

herbertwest schreef:
(quote)

Op zich snap ik het wel, maar Boot Camp Click is op zich niet zo heel invloedrijk geweest (in verhouding tot wu-tang en a tribe dan) Voor mij hebben ze in Dah Shinin (4.5*) en Enta da Stage (5*) wel 2 sort of classics.
DITC is natuurlijk met O.C., Big L, Lord Finesse, Show en AG en Diamond D een undergroundfenomeen.

Ik heb het al eens gemeld bij het forum van Enta da Stage, denk ik. In '93 kwam de focus na de excursus naar het Westen met de bloeiende G-Funk weer wat naar het Oosten en op de rauwere beats en rauwere teksten.

Men neemt dan Enter the Wu als mijlpaal. Da's natuurlijk niet gelogen, maar albums à la Enta da Stage zijn voor mij even belangrijk in die evolutie... zij het dan meer op een iets meer underground-niveau.
Enter the Wu heeft allicht wel meer teweeggebracht omdat het album bekender was, maar het ontstaan van de Boot Camp Click en bv. albums à la Lords of the Underground, Onyx,... speelden toch ook een niet onaanzienlijke rol in het rauwer worden van de hiphop aan de Oostkust. Liggen allemaal in dezelfde evolutie...

Wu Tang paste misschien niet echt goed in het lijstje met Canibus, Im. Tech. en Jedi Mind Tricks, omdat Wu té klassiek en verplichte kost voor hiphoppers is. Wou hewoon wat aandacht voor andere dingen ook, die zeker niet onbelangrijk waren.

5-1

daar gaat de laatste Only Built 4 Cuban Linx track

blijf stemmen mensen, er komen een paar mooie en ik wil eigenlijk naar bed

5-3

Kos
P Jay schreef:

Wu Tang paste misschien niet echt goed in het lijstje met Canibus, Im. Tech. en Jedi Mind Tricks, omdat Wu té klassiek en verplichte kost voor hiphoppers is. Wou hewoon wat aandacht voor andere dingen ook, die zeker niet onbelangrijk waren.
Maar dat is idd iets van deze site, ik snap dat ook niet helemaal.

Canibus, Im. Technique en Jedi Mind vind ik best leuk maar komen nog niet eens in de buurt qua impact en classics bij Boot Camp, Juice Crew en de Diamond D click.

volgens mij is het nu al 7-3, kan dat?

6-3 is het

ja, je hebt gelijk. Sorry... Die twee jaar na de middelbare school zonder wiskunde doen me blijkbaar geen deugd.

Kos schreef:

Canibus, Im. Technique en Jedi Mind vind ik best leuk maar komen nog niet eens in de buurt qua impact en classics bij Boot Camp, Juice Crew en de Diamond D click.

Als ik voor mezelf mag spreken: ik luister nog niet zo lang naar hip-hop (sinds 2001 ofzo), dus ik ben meer bekend met de wat nieuwere dingen dan met de oudere dingen. Het is beter te vinden en bovendien hoef je je er minder in te verdiepen, omdat het van hier en nu is. Langzaamaan ontdek ik dan weer de echt oudere classics of dingen die daar tegenaan schurken. The Chronic en Doggystyle e.d. (dus classics die ook commercieel tot de top van de hip-hop behoren) zijn dan als eerste aan de beurt en langzaamaan kom je steeds meer bij namen terecht die alleen bij hip-hopliefhebbers een belletje doet rinkelen. Ik ben nog steeds op ontdekkingstocht door de klassiekers en ik denk dat het ook voor anderen op deze site geldt.

Kos schreef:
(quote)

Im Tech en Jedi Mind hebben 1 goed album, Canibus is echt overschat vind ik.

Ja, tuurlijk, dat is het mooie aan muziek, dat het een ontdekkingstocht is.

Het enige verschil met mij is dat ik van bij het begin (eens de 2PAC-periode ontgroeid ) ik net van oudere dingen ben vertrokken en nu stilletjes aan (erg stilletjes) nieuwere stuff begin te ontdekken.

Andersom is dus ook mogelijk!

psychonaatje schreef:
(quote)

Als ik voor mezelf mag spreken: ik luister nog niet zo lang naar hip-hop (sinds 2001 ofzo), dus ik ben meer bekend met de wat nieuwere dingen dan met de oudere dingen. Het is beter te vinden en bovendien hoef je je er minder in te verdiepen, omdat het van hier en nu is. Langzaamaan ontdek ik dan weer de echt oudere classics of dingen die daar tegenaan schurken. The Chronic en Doggystyle e.d. (dus classics die ook commercieel tot de top van de hip-hop behoren) zijn dan als eerste aan de beurt en langzaamaan kom je steeds meer bij namen terecht die alleen bij hip-hopliefhebbers een belletje doet rinkelen. Ik ben nog steeds op ontdekkingstocht door de klassiekers en ik denk dat het ook voor anderen op deze site geldt.

Luister EPMD, Eric B & Rakim en Public Enemy. Dan ontdek je zoveel dingen die je uit latere albums hebt gehoord. Ik vind dat altijd leuk, van; he dat is daaruit gesampled en he dit is weer daarvandaan.

Wat wel ERG irritant is eens je in de oldschool begint te diggen, dat je des te meer stuit op classics die out of print zijn... Man, hoeveel ik daar al op gevloekt heb! (ben geen downloader, koop bijna enkel)

Laatst had ik op een rommelmarkt voor 3 euro Return of The Boom Bap gekocht. Zonder krasje
Vaak bij muziekfestivals en muziekkraampjes kan je nog veel leuke classics vinden.

Dat zijn zo van die dagen waarop je het leven mooi vindt.

Heb Brand New Heavies: Heavy Rhyme Experience Vol. 1 ook eens voor 3 euro gevonden...

Voor de rest spijtig genoeg nog niet al te veel zo van die dingen tegengekomen. Geduld is echter een mooie deugd!

P Jay schreef:
Wat wel ERG irritant is eens je in de oldschool begint te diggen, dat je des te meer stuit op classics die out of print zijn... Man, hoeveel ik daar al op gevloekt heb! (ben geen downloader, koop bijna enkel)

Als je een creditcard hebt: op Amazon Duitsland (www.amazon.de[/url]) staan ontzettend veel tweedehands dingen. Je betaalt helaas wel 6 euro verzendkosten per stuk, maar af en toe kom je echt heel erg goedkope dingen tegen. People's Park van Mod Squad (vrij onbekend) kwam ik tegen voor 1,50 euro en ik heb eergister F.U. Don't Take It Personal van Fu-Schnickens besteld voor nog geen 2 euro (dus inclusief verzendkosten 8 euro).

6-4

we zijn er nog niet van af

herbertwest schreef:

Luister EPMD, Eric B & Rakim en Public Enemy. Dan ontdek je zoveel dingen die je uit latere albums hebt gehoord. Ik vind dat altijd leuk, van; he dat is daaruit gesampled en he dit is weer daarvandaan.

Dat is inderdaad erg leuk. Daarom koop ik ook elke plaat die ik goed vind (voor zover mijn budget dat toelaat natuurlijk) en check ik altijd meteen het boekje voor producers én samples. Dan heb je niet dat frusterende van: He waar is dat geluidje ook alweer van??, maar kun je het gewoon opzoeken.
P Jay schreef:
Ik zal het minder vaak dan jij gehad hebben, maar inderdaad, gruwelijk irritant. Is overigens niet enkel met Old School. Bv Operation Doomsday had ik ook dolgraag willen halen, maar helaas.

Kos
Ja, die rommelmarktjes moet ik ook eens checken.

Die wordt normaliter dit jaar gerepressed... Ik zal er ook als de kippen bij zijn!

@ psychonaatje. Zou je op amazon.de meer vinden dan gewoon op amazon.com ?

Want heb amazon.de nog nooit gecheckt, eerlijk gezegd.

P Jay schreef:
@ psychonaatje. Zou je op amazon.de meer vinden dan gewoon op amazon.com ?

Want heb amazon.de nog nooit gecheckt, eerlijk gezegd.

Geen idee, maar betaal je bij amazon.com geen invoerbelasting dan? En Duitsland heeft gewoon de euri natuurlijk, vind ik ook prettig. Leve de EU! Alhoewel je dat van het merendeel van Nederland niet meer mag zeggen, geloof ik.

geen idee. Heb er nog niet effectief gekocht, maar check amazon.com wel erg vaak om een idee van de prijs te hebben.

www.proxis.be is een aanrader! (ook voor Nederlanders!)

Niet zo veel keuze als bijvoorbeeld op amazon, maar geen verzendingskosten (vanaf aankoop van € 25)... + je kan ook betalen via een overschrijving voor mensen die zoals ik geen creditcard hebben.
(maar zo zullen er wel nog meer sites zijn, zeker?)

Proxis is erg fijn, ja. Veel import uit de VS. Maar www.proxis.nl bestaat ook gewoon, hoor. (verwijst volgens mij zo'n beetje door naar www.proxis.be).

www.proxis.be heb ik laatst Organized Konfusion en Black Moon gekocht. Die van Organized was geloof ik maar 11 euro.

haha je was me voor psychonaatje

Gast
geplaatst: vandaag om 03:01 uur

geplaatst: vandaag om 03:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.