MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het 'Ga dat album eens reviewen'-topic

zoeken in:
Arrie schreef:
Klopt, wat wil je daarmee zeggen dan?

Dat het niet zo erg is dat ik WCS nu op 4,5* heb staan.

Goede review van The Locust en je hebt hem zelfs een voldoende gegeven!

Wil je misschien een nieuw album?

Dank je en nee ik heb er nog 2. Misschien als ik die van Harmonium klaar heb.

Hoe bevalt Harmonium tot nu toe?

Wel goed op zich. Ik ben niet zo'n prog fan meer als vorig jaar maar het gaat er nog goed in. Vooral het vijfde jaargetij vind ik goed. En Franse albums gaan er bij mij altijd goed in.

En hoe bevalt The Lamb Lies Down... dan?

Lastig album om te reviewen, ik weet het!

Nog steeds aan het beluisteren, lang en niet makkelijk om te reviewen. Ik laat het eerst even bezinken, even het verhaal opzoeken en me dan inleven, dan lukt het al beter om een review te schrijven. Maar het is een uitdaging, ook leuk. Die van Ash Ra Tempel was ook niet makkelijk om te reviewen, daar is flink wat aan gesleuteld voordat ik hem op MuMe heb gezet.

En Harmonium vind ik eerlijk gezegd geen Prog, ze zeggen het op ProgArchives wel, maar voor mij valt dat echt onder Folk.

Ja ik heb hem ooit mogen reviewen voor de schoolkrant. De review vonden ze goed maar het album niks. En dan te bedenken dat ze I Can't Dance wel goed vonden van Genesis

Voor de schoolkrant, dat is wel cool. Doet iemand zo de schoolkrant open, staat er een review van Tago Mago in. Maar de bekendere nummers vinden ze altijd leuker. Bij mij op school is het vooral Pop, Dance en van die andere rotmuziek, ik ben een beetje een buitenbeentje qua muziek daar, maar hier op MuMe niet. Mijn vrienden zijn allemaal een beetje into Rock of Metal, maar als ik dan The Beatles noem dan zeggen de meeste: Kom op. The Beatles?

Don Cappuccino schreef:
Nog steeds aan het beluisteren, lang en niet makkelijk om te reviewen. Ik laat het eerst even bezinken, even het verhaal opzoeken en me dan inleven, dan lukt het al beter om een review te schrijven. Maar het is een uitdaging, ook leuk. Die van Ash Ra Tempel was ook niet makkelijk om te reviewen, daar is flink wat aan gesleuteld voordat ik hem op MuMe heb gezet.

En Harmonium vind ik eerlijk gezegd geen Prog, ze zeggen het op ProgArchives wel, maar voor mij valt dat echt onder Folk.

Nou het is wel degelijk prog. Het is folk met een progressieve inslag.
Kan niet zeggen dat ik het op Nick Drake, Bod Dylan en/of The Band, Grateful Dead (Allemaal wel wat met folk te maken) vind lijken.

Wow! Ik zie nu pas wat voor slechte voorbeelden ik geef. Nou ja je snapt wel wat ik bedoel

Ja, ik snap wat je bedoelt. Dat in hokjes plaatsen wordt af en toe ook irritant, doe het gewoon zo:

Goede muziek
Slechte muziek

Klaar!

Nou in mijn klas hadden ze wel respect voor The Beatles en ze durfden te herkennen dat pop niet zomaar had ontstaan zonder The Beatles. En Live Aid 85' Vond mijn klas ook wel cool!

Dan heeft jouw klas een betere muzieksmaak dan mijn klas!

Don Cappuccino schreef:
Ja, ik snap wat je bedoelt. Dat in hokjes plaatsen wordt af en toe ook irritant, doe het gewoon zo:

Goede muziek
Slechte muziek

Klaar!

Hokjes plaatsen bij Zappa albums is pas irritant

Don Cappuccino schreef:
Dan heeft jouw klas een betere muzieksmaak dan mijn klas!

Tja ik had invloed in die klas hé

Dat is echt irritant, die heeft volgens mij zo´n beetje alle soorten muziek een keer gedaan.

Don Cappuccino schreef:
Bij mij op school is het vooral Pop, Dance en van die andere rotmuziek, ik ben een beetje een buitenbeentje qua muziek daar, maar hier op MuMe niet. Mijn vrienden zijn allemaal een beetje into Rock of Metal, maar als ik dan The Beatles noem dan zeggen de meeste: Kom op. The Beatles?

Precies hetzelfde hier, er is niemand anders op school die de artiestendie ik goed vind ook goed vindt. Dieptepunt: Ieder meisje vindt dat Justin Bieber kwalitatief betere muziek maakt dan The Beatles.
En mijn vrienden luisteren niet eens rock of metal.

Ataloona schreef:
Tja ik had invloed in die klas hé

Wat heb je dan gedaan. Iedereen gedwongen om The White Album te kopen?

Ha ik ik heb zelfs een paar vrienden into Frank Zappa gekregen.

Ik paar into The Beatles en Pink Floyd!

Don Cappuccino schreef:
(quote)

Wat heb je dan gedaan. Iedereen gedwongen om The White Album te kopen?

Nee, leraar dwingen om voor een cijfer te zingen op een Beatles nummer wat vervolgens Yesterday werd

Had Revolution 9 gedaan, dan had hij echt niks fout kunnen doen!

Het moest niet te euh.. labiel zijn.

Het mocht nog net Can- Peking O zijn maar niet verder

hoi123 schreef:
(quote)

Dat het niet zo erg is dat ik WCS nu op 4,5* heb staan.

Oh, nee hoor, het is alleen een verslechtering van je top 10, daar ging het me meer om.

Don Cappuccino schreef:
Bij mij op school is het vooral Pop, Dance en van die andere rotmuziek, ik ben een beetje een buitenbeentje qua muziek daar, maar hier op MuMe niet. Mijn vrienden zijn allemaal een beetje into Rock of Metal, maar als ik dan The Beatles noem dan zeggen de meeste: Kom op. The Beatles?

Alsof The Beatles geen pop is.

Scherp

Maar vergeleken met Justin Bieber is het natuurlijk Avant-Garde!

Don Cappuccino schreef:
Ik doe Faust, wil jij er ook nog een?

Zeg het maar als iemand iets leuks voor me weet.

Ik heb nu ook de review van The Waterboys af.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:32 uur

geplaatst: vandaag om 20:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.