Muziek / Muziekgames / Het 'Ga dat album eens reviewen'-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 11:25 uur
Voor Ataloona heb ik P.O.S - Never Better.
En ik vraag me af of ik hier de enige ben die het hier allemaal vééél te ingewikkeld vindt. Ik ben voor terug naar het oude, lekker chaotische systeem.
En ik vraag me af of ik hier de enige ben die het hier allemaal vééél te ingewikkeld vindt. Ik ben voor terug naar het oude, lekker chaotische systeem.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 11:31 uur
Sandokan-veld schreef:
Barrett, mag ik een andere? Deze van Sylvian kan ik niet vinden.
Ik moet een plaat voor Don vinden, toch?
Barrett, mag ik een andere? Deze van Sylvian kan ik niet vinden.
Ik moet een plaat voor Don vinden, toch?
Ja, je moet een plaat voor mij uitzoeken en het idee van Justus bevalt me niet echt, dat gaat iets te ver, het systeem wat we nu gebruiken is veel beter.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 13:45 uur
Het lijkt me iig het leukst om steeds van iemand anders een plaat te krijgen, en steeds aan iemand anders een plaat te geven. Ik zou zeggen, we maken het rijtje gewoon af en gaan dan kijken of Ataloona's systeem goed werkt.
@Barrett: My Life In The Bush Of Ghosts gaat goedkomen. Zit toevallig net in een Talking Heads-fase, dus dat treft!
Ik heb een plaat gevonden voor Don. Wil je hem nu al weten, Don, of kan ik beter wachten tot er een paar van de recensies boven ons zijn afgerond?
Al iets van The Scientist vernomen inmiddels?
@Barrett: My Life In The Bush Of Ghosts gaat goedkomen. Zit toevallig net in een Talking Heads-fase, dus dat treft!
Ik heb een plaat gevonden voor Don. Wil je hem nu al weten, Don, of kan ik beter wachten tot er een paar van de recensies boven ons zijn afgerond?
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 14:10 uur
Volgens mij is Scientist na die verhitte discussie van het feedback topic een beetje mu.me moe.
We kunnen beter niet doorschuiven want zoals justus18 zegt dat werkt niet, we maken steeds een nieuwe lijst als de laatste is geweest, dan kun je zelf bepalen of je meedoet of niet.
We kunnen beter niet doorschuiven want zoals justus18 zegt dat werkt niet, we maken steeds een nieuwe lijst als de laatste is geweest, dan kun je zelf bepalen of je meedoet of niet.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 14:11 uur
Justus18 schreef:
Die deadline is toch nog niet verstreken?
(quote)
Die deadline is toch nog niet verstreken?
Nee hoor, iedereen mag gewoon erbij komen.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 14:53 uur
Sandokan-veld schreef:
Het lijkt me iig het leukst om steeds van iemand anders een plaat te krijgen, en steeds aan iemand anders een plaat te geven. Ik zou zeggen, we maken het rijtje gewoon af en gaan dan kijken of Ataloona's systeem goed werkt.
Ik zag idd net in je Rotatielijst dat je Talking Heads draaide... Ik heb idd nog niets van The Scientist vernomen.
Krijg ik enkle een opdracht van hem?
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 16:14 uur
ik ben er nog wel.. ik snap alleen dit topic niet echt meer..
.. maar ik hoor het wel als ik iemand een tip moet geven of als iemand mij een tip geeft 
.. maar ik hoor het wel als ik iemand een tip moet geven of als iemand mij een tip geeft 
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 16:16 uur
Ataloona schreef:
Oké voor Scientist een heerlijk,warm album wat heerlijk wegluisterd met de koptelefoon op voor het slapen gaan:
East Meets West Van Nigel Kennedy and the Kroke Band
Oké voor Scientist een heerlijk,warm album wat heerlijk wegluisterd met de koptelefoon op voor het slapen gaan:
East Meets West Van Nigel Kennedy and the Kroke Band
Als ik het goed begrepen heb, is deze voor jou, en is daarna de volgende op de lijst aan de beurt om een review te schrijven.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 17:10 uur
Sandokan-veld schreef:
Ik wil nu al weten wat voor album je voor mij hebt uitgezocht.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 17:41 uur
Nog een keer dan:
We hebben een lijst gemaakt (daar kunnen nieuwe users altijd gelijk bijkomen)
Degene die onder je staat geeft jouw een album, degene die boven je staat geef jij een album.
Als de laatste van het lijstje ook zijn review heeft geschreven maken we weer een nieuw lijstje. (zodat niet altijd dezelfde jouw een album geeft)
Je hebt 2 weken om een review te schrijven, daarna komt de volgende en die heeft ook 2 weken etc. Mocht het langer dan 2 weken duren mag de volgende ook al een review schrijven.
Als iemand al een album wil kan de user onder hem al een album aan hem geven.(zo kun je je ook beter voorbereiden)
Dat was alles even kort samengevat!
Degene die onder je staat geeft jouw een album, degene die boven je staat geef jij een album.
Als de laatste van het lijstje ook zijn review heeft geschreven maken we weer een nieuw lijstje. (zodat niet altijd dezelfde jouw een album geeft)
Je hebt 2 weken om een review te schrijven, daarna komt de volgende en die heeft ook 2 weken etc. Mocht het langer dan 2 weken duren mag de volgende ook al een review schrijven.
Als iemand al een album wil kan de user onder hem al een album aan hem geven.(zo kun je je ook beter voorbereiden)

0
geplaatst: 24 augustus 2010, 17:49 uur
Ataloona schreef:
Dat is veel beter. Ik vond mijn voorstel ook niet goed.
barrett schreef:
Doe jij trouwens niet mee Justus 18?
Doe jij trouwens niet mee Justus 18?
Tja, wie de bal kaatst...
Ik was nog aan het twijfelen. Dit is een heel mooi instapmoment, maar eigenlijk wilde ik pas volgend jaar gaan beginnen met hele albums te beoordelen. Dit jaar houd ik me vooral bezig met losse nummers. (vandaar dat ik ook geen rotatielijst heb).
Toch, zo nu en dan een album ter afwisseling, dat begint wel weer te trekken. Dus ja, ik doe graag mee.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 17:50 uur
En is dit dan de voorlopige lijst?
Scientist
Ataloona
Hoi123
Don Cappuccino
Sandokan-veld
Barrett
Justus18
Scientist
Ataloona
Hoi123
Don Cappuccino
Sandokan-veld
Barrett
Justus18
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 20:18 uur
Ataloona schreef:
Nog een keer dan:
Nog een keer dan:
Kan niet iedereen gewoon in die 2 weken een review schrijven? Dan hoeft er niet op 1 persoon gewacht te worden..
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 21:35 uur
Eens met Scientist.
Misschien een idee voor het volgende lijstje: als degene die mee wil doen of een album klaar heeft, gewoon onderaan het lijstje sluit en een album krijgt toegewezen van degene boven hem? Dan kunnen mensen aansluiten wanneer ze willen, hou je overzicht op waar iedereen mee bezig is en kan iedereen op zijn eigen tempo schrijven.
O ja, en voor de Don:
Simon & Garfunkel - Parsley, Sage, Rosemary and...
Ik heb een dagje getwijfeld of ik deze zou doen, maar het is een fantastisch album en er zit iets logisch in om deze aan jou aan te raden. Veel plezier ermee!
Misschien een idee voor het volgende lijstje: als degene die mee wil doen of een album klaar heeft, gewoon onderaan het lijstje sluit en een album krijgt toegewezen van degene boven hem? Dan kunnen mensen aansluiten wanneer ze willen, hou je overzicht op waar iedereen mee bezig is en kan iedereen op zijn eigen tempo schrijven.
O ja, en voor de Don:
Simon & Garfunkel - Parsley, Sage, Rosemary and...
Ik heb een dagje getwijfeld of ik deze zou doen, maar het is een fantastisch album en er zit iets logisch in om deze aan jou aan te raden. Veel plezier ermee!
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 21:47 uur
Ja ik ben het met jullie eens, iedereen mag een album binnen 2 weken reviewen. Ik zou zeggen vandaag over 2 weken.
En ik vind dat we gewoon voor het volgende lijstje(s) het idee van Sandokan moeten doen..
En ik vind dat we gewoon voor het volgende lijstje(s) het idee van Sandokan moeten doen..
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 14:21 uur
Ja, we doen het idee van Sandokan-veld, doe gewoon nu gelijk!
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 15:03 uur
Poeh, ik ben klaar met Simon & Garfunkel, dat vond ik echt saai.
Ik wil snel een nieuw album! Moet ik nu achteraan sluiten?
Ik wil snel een nieuw album! Moet ik nu achteraan sluiten?
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 15:27 uur
Met permissie, even proberen hier dan wat rechtlijningheid in te krijgen:
Ataloona: P.O.S. - Never Better
Hoi123: Shining- Blackjazz
Sandokan-veld: Brian Eno/David Byrne- Life in The Bush Of Ghosts
Barrett: Charles Mingus- Mingus Dynasty
Scientist: ...
Justus18: ...
Don Cappuccino:...
Scientist krijgt nu dus een plaat van Barrett, Justus18 krijgt een plaat van de Scientist, de Don krijgt er een van Justus, enz. Iemand sluit gewoon onder aan als ze mee willen doen of een recensie afhebben, en krijgt dan een plaat van degene boven hem/haar aan het lijstje.
Mocht iemand langer dan redelijk op een opdracht moeten wachten (24 uursregel?) dan kun je zeggen, wie het eerst komt mag het zeggen. Of zo.
@Barrett, voor jou een van mijn grote favorieten, ik hoop dat je er iets mee kan.
@Don: Jammer dat je S & G niets aan vond. Ik wist ook wel dat ik een risico nam, hier, maar goed. Volgende keer beter
Ataloona: P.O.S. - Never Better
Hoi123: Shining- Blackjazz
Sandokan-veld: Brian Eno/David Byrne- Life in The Bush Of Ghosts
Barrett: Charles Mingus- Mingus Dynasty
Scientist: ...
Justus18: ...
Don Cappuccino:...
Scientist krijgt nu dus een plaat van Barrett, Justus18 krijgt een plaat van de Scientist, de Don krijgt er een van Justus, enz. Iemand sluit gewoon onder aan als ze mee willen doen of een recensie afhebben, en krijgt dan een plaat van degene boven hem/haar aan het lijstje.
Mocht iemand langer dan redelijk op een opdracht moeten wachten (24 uursregel?) dan kun je zeggen, wie het eerst komt mag het zeggen. Of zo.
@Barrett, voor jou een van mijn grote favorieten, ik hoop dat je er iets mee kan.
@Don: Jammer dat je S & G niets aan vond. Ik wist ook wel dat ik een risico nam, hier, maar goed. Volgende keer beter

0
geplaatst: 25 augustus 2010, 16:41 uur
Zou je niet eerst Shining doen en dan pas een ander album doen? Die van Shining is namelijk niet makkelijk.
Hoe bevalt Shining trouwens?
Hoe bevalt Shining trouwens?
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 16:42 uur
@Hoi: Misschien is het beter als je eerst de opdracht die je nu hebt staan afwerkt, om het topic overzichtelijk te houden. Je mag natuurlijk altijd recensies schrijven van meerdere platen tegelijkertijd, en het stikt op Musicmeter van de users die dolgraag tips geven, dus ik denk dat je je niet hoeft te vervelen 

0
geplaatst: 25 augustus 2010, 17:01 uur
@Sander, het was ook niet m'n bedoeling om te zeggen dat ik nog een plaat wou, integendeel.
Ik probeerde alleen de regels te begrijpen.
@Don, de nummers die ik via Youtube heb beluisterd vond ik niet erg speciaal, komt misschien nog wel. De recensie komt ook over meer dan 2 weken denk ik, maar dat komt ook doordat ik nog steeds Deep Purple en Songs: Ohia moet doen.
Ik probeerde alleen de regels te begrijpen.

@Don, de nummers die ik via Youtube heb beluisterd vond ik niet erg speciaal, komt misschien nog wel. De recensie komt ook over meer dan 2 weken denk ik, maar dat komt ook doordat ik nog steeds Deep Purple en Songs: Ohia moet doen.

0
geplaatst: 25 augustus 2010, 17:09 uur
Hoi123, luister de nummers niet via YouTube, maar via Grooveshark, dan is het geluid veel beter, toen ik het op YouTube luisterde vond ik het ook maar een brij, maar daar is de kwaliteit niet goed.
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 19:52 uur
@Hoi123: Dan mijn excuses voor de snelle conclusie
Is het inmiddels duidelijk voor je?
Is het inmiddels duidelijk voor je?
0
Misterfool
geplaatst: 26 augustus 2010, 00:31 uur
Public Image Ltd. - Metal Box (1979)
sorry ataloona dit was echt absoluut mijn ding niet,volgende keer beter.
sorry ataloona dit was echt absoluut mijn ding niet,volgende keer beter.
0
geplaatst: 26 augustus 2010, 01:07 uur
ik volg het niet meer, had er net een bij Nigel Kennedy & the Kroke Band geschreven.. maar vind het niet erg om er meer te doen hoor... laat maar weten Barrett..
0
geplaatst: 26 augustus 2010, 02:30 uur
@ Scientist, ik had jou als eerste gezet in het rijtje mensen die een nieuwe opdracht moesten krijgen (direct onder Barrett in het lijstje), omdat jouw recensie van Nigel Kennedy als eerste klaar was.
Zonder na te vragen ging ik ervan uit dat je weer een nieuwe opdracht zou willen, sorry. Het zou natuurlijk zo moeten zijn dat mensen alleen zichzelf onderaan het lijstje zetten, als ze klaar zijn of mee willen doen.
Zonder na te vragen ging ik ervan uit dat je weer een nieuwe opdracht zou willen, sorry. Het zou natuurlijk zo moeten zijn dat mensen alleen zichzelf onderaan het lijstje zetten, als ze klaar zijn of mee willen doen.
* denotes required fields.