MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het 'Ga dat album eens reviewen'-topic

zoeken in:
Ja weet ik. Alleen ik wou het altijd al eens een keer zeggen

Scientist
Ataloona
Hoi123

[zeurmodus] vind het wel jammer dat er nu maar één album tegelijk kan worden opgegeven[/zeurmodus]

Ik doe mee!

Scientist
Ataloona
Hoi123
Don Cappuccino

Scientist
Ataloona
Hoi123
Don Cappuccino
Sandokan-veld

Nog één punt van zeuren; daarna stop ik.

Maar nu kan er dus maar één persoon tegelijk een album reviewen. En meestal neem ik en nog wat mensen de tijd voor een album. Als die tijd nou een maand duurt, ligt het spel een maand stil. Daarmee is dus wel alle vaart uit het spel gehaald..

Maarja, ik doe wel mee hoor..

Als je zegt dat het langer dan 2 weken (vind ik persoonlijk lang genoeg) duurt krijg je het album wel maar is de volgende ook aan de beurt. Zo chaotisch wordt dat niet denk ik.

Kan het nieuwe systeem niet nu al beginnen? Wie dan ook mee wil doen sluit gewoon aan in de rij. En een limiet van 2 weken is wel een goed idee, dan is de volgende ook al aan de beurt.

Vind ik goed. Ik heb zelf een vraag voor de mensen die nog albums van het vorige systeem hadden: Laten we die vervallen of maken we die nog af?

Laten vervallen lijkt me een goed idee.

Ja ik denk het ook. Dan laten we ze vervallen.

En we doen dat degene onder de user, Ik sta onder Scientist een album bedenkt.

Dus het volgende album is voor Scientist maar ik neem wel even de tijd om er een te bedenken.

Een goed idee, laten we beginnen!

Oké voor Scientist een heerlijk,warm album wat heerlijk wegluisterd met de koptelefoon op voor het slapen gaan:

East Meets West Van Nigel Kennedy and the Kroke Band

Zo hé, ik keek even naar het begin van dit topic, toen was het nog een stuk chaotischer Wel jammer dat er zoveel mensen in die paar jaar zijn afgehaakt, wie weet komen ze nog terug!

En misschien (voor ons nieuwe systeem) is het leuk om degene die boven je staat ook al een album te geven ook al moet er nog iemand een album reviewen.
Dan kunnen de anderen hun review tenminste al een beetje voorbereiden, en kun je beter de tijd nemen. Zo komen er helemaal mooie reviews

Dat is nog een beter idee!

Ja dat dacht ik zelf ook al

Dus dan kan ik Hoi123 al een album geven?

Dan stuur ik wel een privebericht naar hem als ik een album heb uitgezocht.

En we schuiven dus door, als de laatste van het rijtje ook een review heeft geschreven schuiven we door, bijv. Scientist staat eerste op de lijst ik 2de dus als iedereen een review heeft geschreven staat scientist laatste op de lijst en ik eerste.
Snapt iedereen dat? (we schuiven dus naar boven)

Anders krijg je altijd een album van 1 dezelfde persoon.

Ja, dat snap ik.

Ik heb trouwens deze voor Hoi123 uitgekozen:
Shining - Blackjazz (2010)

En kan ik dan Ataloona een nieuw album geven? Ik ben trouwens wel nog steeds van plan een review te schrijven voor die van Joanna Newsom, Deep Purple en Songs: Ohia, maar dat is niet verboden, toch?

Ja, en nee niet verboden.

Aan wie moet ik nu een album toevertrouwen? En van wie krijg ik een album toevertrouwd...?

Na even afscheid genomen te hebben van deze toppic ben ik weer van plan om terug in de pen te kruipen.

Scientist
Ataloona
Hoi123
Don Cappuccino
Sandokan-veld
Barrett

Ik ben dus de laatste nu...

Dan geef jij Sandokan-veld een album en Scientist geeft jou een album, kijk voor meer informatie 1 en/of 2 pagina's terug in dit topic.

Sandokan-veld zou ik dan David Sylvian - Blemish (2003), msh een van zijn mindere platen, maar de man en deze plaat vind ik anders wel intrigerend.

Barrett, mag ik een andere? Deze van Sylvian kan ik niet vinden.

Ik moet een plaat voor Don vinden, toch?

Ataloona schreef:
Als je mee wil doen aan het vernieuwde systeem zet je naam dan a.u.b. voor volgende week vrijdag op deze lijst.

Die deadline is toch nog niet verstreken?

Ataloona schreef:
En we schuiven dus door, als de laatste van het rijtje ook een review heeft geschreven schuiven we door.
Anders krijg je altijd een album van 1 dezelfde persoon.

Dat gaat dus niet lukken. Degene die boven je staat blijft boven je staan, net zoals degene die onder je staat onder je blijft staan.
Als bridger weet ik dat er een opzet bestaat, waarbij dit te voorkomen is.

Ik wil daarom voorstellen om het in battles te spelen:
1 geeft aan en ontvangt van 2
3 geeft aan en ontvangt van 4
5 geeft aan en ontvangt van 6, etcetera.

Na de eerste ronde volgt dan een tweede ronde volgens een schema dat bij bridgewestrijden gebruikt wordt. Bij 8 deelnemers kun je zo 7 rondes spelen, zodat iedereen elkaar een keer gehad heeft.
Je kunt hiermee ook variëren door bijvoorbeeld het aantal rondes te beperken of het aantal deelnemers uit te breiden. Maar daar moet je vooraf afspraken over maken. Zodra die afspraken vastliggen kan ik het juiste schema geven.

Geen probleem Sandokan-veld neem dan deze van Brian Eno & David Byrne - My Life in the Bush of Ghosts ( uit 1981), veel luisterplezier...

Gast
geplaatst: vandaag om 10:01 uur

geplaatst: vandaag om 10:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.