MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het 'Ga dat album eens reviewen'-topic

zoeken in:
@Don, dont fuck with Radiohead!

@Ataloona, ik zal die oudere albums wel eens proberen.

Hoi, er staat op Pagan Place (1984) Red Army Blues, het beste nummer ooit (na The End dan) maar ik denk dat jij het beste Fisherman's Blues kan proberen!

hoi123 schreef:
@Don, dont fuck with Radiohead!

Nee, zal ik nooit doen. Een van de beste bands die ik ken. The Waterboys daarentegen, dat vind ik echt niks!

Nu breekt mijn hart...

Heb jij dan niet een band die je niks vind die in mijn top 10 staat?

Ik ken alleen 6 en 7 niet (dacht ik dat die het waren) voor de rest vind ik het wel goed ja. Al veranderd je top 10 volgens mij nog wel eens want waar is Ash Ra Tempel gebleven

Nummer 7 is een Metal-band, maar die zijn heel divers, er zit van alles en nog wat in hun muziek. Mijn nummer 6 moet je zeker eens een keer opzoeken, volgens mij is dat wel wat voor jou.

En Ash Ra Tempel staat op nummer 11, maar ik verander mijn top 10 best vaak, dus misschien komt hij wel weer een keer terug.

Zou wel leuk zijn als Ataloona ook Liars in zijn top-10 zou hebben.

Ataloona schreef:
En The Sound hoort amateuristisch te klinken, dat is juist zo sterk eraan. En er moeten echt wat wavers op dit topic komen, ik lijk wel de enige te zijn.

Dit schreef ik in mijn p.m.-bijdrage bij de wave top-5 over The Sound (10 deelnemers):

Justus18 schreef:
Ik heb The Sound volgens mij begin jaren '80 op Parkpop gezien. Ik vond dat niet geweldig (het publiek was erg enthousiast) en ben nog steeds geen fan van de band.

Ik ben geen echte waver (en dat zegt ook dazzler van zichzelf), maar wave heeft wel mijn interesse.
Overigens staat hier de nieuwe opdracht voor de top-5. Ik vind het wel een leuk topic.

Ja ik zag dat jij en hoi hem wel goed vonden, Misschien volgende ronde.

Edit: @Don

@Justus

En The Sound was nogal wisselvallig qua liveoptredens dus daar kan het wel aanliggen. En ik denk dat ik aan de top 5 ga meedoen, lijkt me leuk!

hoi123 schreef:
Zou wel leuk zijn als Ataloona ook Liars in zijn top-10 zou hebben.

Dat zou zeker leuk zijn en het zou me niet verbazen dat het zou gebeuren, of ik vergis me enorm! Maar Ataloona, ik mis Pink Moon in je top 10 en die heb je wel 5 sterren gegeven.

Hij stond een maandje in mijn top 10 nadat ik het aangeschaft (d of t?) had. Alleen ik zet liever album met 5 sterren die wel lang duren in mijn top 10.

En jullie maken me nieuwschierig naar Liars..

Enfin, mensen

Ataloona: P.O.S. - Never Better
Hoi123: Shining- Blackjazz
Sandokan-veld: Brian Eno/David Byrne- Life in The Bush Of Ghosts
Barrett: Charles Mingus- Mingus Dynasty
Scientist: Grizzly Bear - Yellow House
Justus18: Tom Waits - Rain Dogs
Don Cappuccino: The Mahavishnu Orchestra - Birds of Fire

@ Don, pm je wel in antwoord op je vraag, anders wordt het hier zo'n rommeltje

Nu wordt het gewoon tegen me gebruikt!

Ja, ik zal nu PM´en. En aangeschaft is met een t.

Joeh ik kan nu spellen.

@Ataloona,
als je zo van post-punk en wave houdt, dan raad ik je het boek 'Rip It Up And Start Again' van Simon Reynolds aan! Zo heb ik veel post-punk leren kennen en is het voor mij één van de beste genres en 'muziektijden' geworden naast bijvoorbeeld de psychedelische eind jaren 60.
Ik had nog een vraag trouwens, ik bekeek je profiel en ik verschoot van het aantal stemmen en berichten op zo'n korte tijd en om dan ook nog eens te ontdekken dat jij maar 15 bent? Hoe kan dat dat jij al zoveel albums kent?? Ik heb veel respect maar ben wel heel jaloers.. Ik ben echt intensief bezig met muziek maar voor het aantal dat jij kent te kunnen bereiken heb ik toch wel 15 jaar nodig of zo! allee bij manier van spreken.. Heb je enkele tips? Wat is je geheim? Of heb je gewoon een speciale gave dat je albums kunt doorgronden na 1 luisterbeurt?
Ik hoop dat ik niet te veel offtopic ben gegaan met deze speciale vraag..
Ik zou wel willen meedoen maar er zijn nog zoveel andere albums waar ik mij nu mee aan het bezighouden ben die in mijn ogen essentieel en basis zijn dat ik denk dat ik nog niet kan beginnen aan de verborgen parels..

Ik zou zeggen stel de vraag in het Mijn Vraag Aan.. Topic.
Dan geef ik daar graag antwoord, Dan gaat het hier niet zo off-topic en dan gaat dat topic ook weer een beetje rollen

Lukk0
Ik zal mezelf er ook even bijzetten, ik heb ook nog een opdracht openstaan.

Don Cappuccino: The Mahavishnu Orchestra - Birds of Fire
Lukk0: Aphex Twin - Selected Ambient Works Volume II

Zo, Mahavishnu Orchestra is klaar. Echt een goed album.

Dan mag Ataloona nu voor mij een album uitzoeken.

Don Cappuccino: ......

Lukk0 toch juist?

Nee, je moet achteraansluiten en degene onder mij moet mij een album geven en dat is nu Ataloona. Ik moet Lukk0 een album geven.

De spelregels zijn 3 keer door elkaar gehusseld, maar de afspraak was volgens mij dat iedereen zich vrij kon aansluiten en dan een album krijgt van degene boven hem. Op het moment dat Lukk0 zic aansloot, stond DonCap nog boven hem en zou hij dus een nieuwe opdracht van DonCap horen te krijgen.

Ik had dit voorgesteld een paar pagina's terug:

Sandokan-veld schreef:
Iemand sluit gewoon onder aan als ze mee willen doen of een recensie afhebben, en krijgt dan een plaat van degene boven hem/haar aan het lijstje.

Dus dan zou de Don inderdaad een album moeten krijgen van Lukk0, en mag Don weer een plaat uitzoeken voor de volgende die zijn recensie af heeft. Akkoord?

Ja en het komt niet goed uit als degene onder je een album geeft dus Don krijgt nu een album van lukk0 en Don mag mijn suggestie vergeten.

Lukk0
Ok, dan mag ik The Knife - Silent Shout aan Don aanbevelen. Ik zag tussen je stemmen staan dat je recent LCD Soundsystem geluisterd hebt en dat dat erg goed bevallen is, dus nu iets dieper de dance in. Waar LCD Soundsystem nog veel rock-elementen in zich draagt, zijn deze bij The Knife iets dieper weggestopt (de invloeden zijn ook meer pop), maar nog steeds is dit een vrij toegankelijk album dat tegelijk mooi en energiek is. Enjoy, zou ik zeggen.

Het lijstje wordt dus als volgt:

Hoi123: Shining - Blackjazz
Sandokan-veld: Brian Eno/David Byrne - Life in The Bush Of Ghosts
Barrett: Charles Mingus - Mingus Dynasty
Don Cappuccino: The Knife - Silent Shout

O, dan gaat Talk Talk niet door. Maar die ga ik sowieso wel eens een keer beluisteren. Maar ik ben wel benieuwd naar The Knife!

Moet ik nu Lukk0 een album geven?

nee... de volgende die onderaan aansluit meot je er een geven

Maar dan moet ik toch Ataloona een album geven (denk ik)?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:10 uur

geplaatst: vandaag om 15:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.