MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het 'Ga dat album eens reviewen'-topic

zoeken in:
Ik zie net pas die tip van Don C. staan dus die staat ook nog op het lijstje, ik had er zelfs nog op gereageerd...

Ik zou eerder deze pakken, Ataloona. Echt prachtig:

*shels - Plains Of The Purple Buffalo

Staat nog niet op MusicMeter maar daar ga ik wel voor zorgen. Daar waar het debuutalbum van Godspeed de apocalypse is is dit juist heel vrolijk, echt geweldig.

Ik pak ze allebij wel

Hier nog een tip voor jouw, aangezien dit mij echt iets lijkt voor jouw: Beste ''Punk'' album ooit

Ook wel het Trout Mask Replica van de 80's genoemt en een klassieker in de punk, alhoewel het veel dieper gaat, en Corona ken je wel denk ik.

Die wilde ik al eens gaan beluisteren, en Corona ken ik van Jackass.

Nieuwstad
Jaaaa Sky Valley is een klassieker natuurlijk! Ik ga dat Tank 86 eens een kans geven

En Minutemen is klaar. Gaaf album.

Heeft iemand nog een ander album voor mij om te reviewen?

Ik kan je review wel goed volgen (ik had wel een beetje hetzelfde na 1 keer luisteren), maar ik heb het niet zo moeilijk met die mindere nummertjes. Net als TMR is het echt een enorm mooi geheel, wellicht dat je dat wat gaat inzien nadat het album wat meer eigen is. Erg mooi album iig

Don Cappuccino schreef:
Tussen de 43 nummers zitten natuurlijk ook wat mindere dingen en af en toe is dan ook mijn aandacht weg maar dat is ook weer snel over

Ik heb ook niet zo veel moeite met de mindere nummers zoals je dat kan lezen.

Ja, ik zeg het knullig, ik bedoel dat het misschien nog je aandacht vastblijfthouden aangezien het geen lang album is. Zoiets dus

En ja, ik heb hem nu al zo vaak beluisterd dat hij niet meer lang voor me is

Nou ja Don C, met jouw gok ik altijd maar met albums tippen, dus je mag van mij kiezen

Smog - Wild Love
Een artiest ook wel bekend als Bill Callahan, zoekt vaak de uitersten op in de folk muziek, maar hier maakt hij er een soort van mengelmousse van. Met een vleug van experimenteerdrift, poppy deuntjes en gewoon zeer gevoelige folk maakt hij dit album tot een verslavend iets.

Faust - So Far
De krautrock band met de meeste experimenteer drift. Flink beinvloed door de Mothers of Invention gooien ze er nog een schepje boven op met gitaaruitbarstingen, erupties, maar geven ze ook de tijd om verrassende dingen als The Beatles (in de trant van) in hun collages te gooien. Iets minder dan het nog geschiftere debuut, maar een betere kennismaking.

Pop Group - Y
Een band die zijn naam nauwelijks eer aandoet. Voor de fans van Pere Ubu die het nog gekker willen zien. Funky ritmes, met het oog op het experiment met een vleugje post-punk. Zanger Mark Stewart zorgt op originele en symphatieke wijze voor de vocalen met pure poëtische teksten. Maak uw klaar voor iets geniaals!

Dit zijn albums die je in mijn ogen ooit eens moet horen, geniaal en alle 3 experimenteel in hun genre. Probeer maar eens

Oeh, ik mag kiezen!

Laten we maar beginnen met de eerste, ik werk het lijstje gewoon af. Ik heb nu toch genoeg tijd.

Overigens geen enige garantie dat je het goed vind, zijn alle 3 gokjes. Maar kan goed uitpakken

Gokjes kunnen zeker goed uitpakken. Heb je *shels al gevonden? Hij staat nog niet op MusicMeter, ik heb nog geen bevestiging gekregen dat hij is geaccepteerd.

Overigens, Y is echt geschift dus daar kun je wel wat tijd voor nodig hebben. Was ook mijn grootste gok, aangezien het echt geschift is

(waarschuwing dus)

*shels ga ik nog even naar opzoek.

Mocht je moeite hebben kan ik wel een linkje geven. Die band heeft echt meer aandacht nodig, ik ben volgens mij zo´n beetje de enige Nederlander op Last FM die naar die band luistert.

Nee, ik heb 'm al gevonden

Mooi zo. Plains of the Purple Buffalo is echt prachtig.

Ik heb Smog ook al. Even The Great Deceiver (disc 2) van King Crimson afluisteren en dan is Smog aan de beurt.

Die is wat ''toegankelijker'' dan de andere 2 ja Ik had ze ook maar op volgorde van toegankelijkheid gezet

Plains of the Purple Buffalo is volgens mij vrij toegankelijk, gewoon opzetten en genieten... Ik ga hem ook origineel kopen, hij komt over 2 weken in Nederland uit.

Ik zal 'm na Pulp eens beluisteren. De Guided by Voices plaat uit mijn rotatielijst kun jij ook nog welleens goed vinden, maar dat komt wel een andere keer

Zoveel muziek!

Ja, ik heb het gevoel dat ik door de vrije tijd een beetje doorsla met nieuwe muziek. Nu zo'n 5 tot 12 nieuwe albums per dag (al heb ik die 12 ook pas 1 keer bereikt)

5 tot 12 nieuwe albums?

Daar kom ik echt niet bij. Vandaag eigenlijk alleen ouder spul gedraaid en 1 nieuw album, namelijk Torches van Foster The People, hele vrolijke en pakkende muziek.

Nu ben ik de The Great Deceiver-box van King Crimson aan het doorspitten, wat zijn die goed live. Die ga ik zeker kopen, ze hebben hem als 2 dubbelcd´s. Misterfool heeft die gekocht en toen werd ik wel benieuwd.

Ja, daar heb ik ook wat uren naar geluisterd, ik vind het allemaal niet zo leuk als een paar jaar terug, maar hun debuut, Red, Beat en THRAK vind ik nog wel goed.

Smog is vies. En de muzikale Smog bevalt tot nu toe ook niet, die stukjes van 1 minuut zijn echt compleet richtingloos.

Dat richtinglose valt wel mee hoor, soms kan wat vaker luisteren helpen en de opener, het een na laatste nummer en de afsluiter zijn geniaal. Maar het kan altijd 2 kanten uitpakken met mijn tips. Iedereen vind iets goeds of fantastisch of barslecht

En misschien moet ik je eens tips geven waarvan ik zeker weet dat je ze goed zal vinden, Suicide en Swans ofzo

Ik word er helemaal moedeloos van maar misschien is dat de bedoeling.

Ja, Bill Callahan is niet de vrolijkste artiest nee. Staat dan ook in mijn depri top 20

Bij mij staat hij op 1 vanaf vandaag in mijn depri top 20.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:21 uur

geplaatst: vandaag om 13:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.