MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het 'Ga dat album eens reviewen'-topic

zoeken in:
Dat openingsnummer is wel enorm verslavend, vreemd genoeg is de afsluiter weer een verrassend positief gestemd nummer.

Dan zal ik het laatste nummer wel weer erg goed vinden. Ik moet deze muziek in ieder geval niet draaien als ik op een balkon zit. Is Red Apple Falls ook zo depri?

Mwa, toegankelijker wel, is gestructureerder en Smog is daar wat venijniger in woorden ipv. muziek. Geen uitbarstingen zoals op Wild Love en Julius Ceasar.

A Wild River Ain't To Much To Love is wat meer richting zijn carriere onder zijn echte naam, Bill Callahan.

Plains of the Purple is in principe een goede plaat en eindelijk eens een betere plaat in zijn genre dan we de afgelopen jaren voorgeschoteld kregen. Helaas weet dit album bijna nergens mijn aandacht vast te houden. En dan zijn het lange 76 minuten. De nummers afzonderlijk zijn erg mooi, en er zit ook wel een sfeer in. De band heeft een harder geluid dan de meeste post-rock bands en dat siert ze ook... Lees hier verder.

Goede review. Misschien moet je hem toch een tweede keer proberen, toen vond ik hem nog beter. Bij de eerste keer dacht ik 4,5* en bij de tweede keer 5 sterren. Inmiddels heb ik hem al een keer of 5 geluisterd.

Misschien dat het mij lukt door het vaker indvidueel luisteren van de nummer, maar het boeit niet genoeg om mij aantezetten voor een herbeluistering. Het album is ook tamelijk lang.

Het is een avontuur wat je meerdere keren moet beleven. Ik ga eens proberen om een review bij Smog te schrijven.

En hier is de review van Smog. Het was een lijdensweg.

Ik ben wel erg benieuwd naar Faust.

Ik kan wel snappen wat je bedoelt, erg duidelijke review. Luister 'm eens als je hartenzeer hebt ofzo, helpt vast Faust werd gezien als grootste inspiratiebron voor Hüsker Dü. (ik weet niet of je ze kent, maar dat was zo'n beetje de enigste ''herrieband'' met een hit, namelijk Diane )

Hüsker Dü ken ik zeker, Zen Arcade is een geweldig album. Dat laatste nummer!

Wie heeft iets voor mij?

Heb jij er niet nog 2 staan van mij? (kan mij vergissen hoor)

ga er eens snel werk van maken.
Was het al even vergeten, wat was de naam nu weer van dat folk album?

De recensie van Isbells staat erop. Klik. Let wel op ik ben niet zo'n schrijftalent.

Enn
36 ùinuten

Vlug verbeter die typfouten

Anders goeie recensie en leuk dat het u bevalt (al was het wel te verwachten met die Bon Iver in uw top 10)

Bedankt. En ook bedankt voor het melden van mijn typefouten.

Juist ontdekt dat ze vanavond op de gentse feesten spelen, weet ik al weer wat te doen vanavond.

Voor Exits ga ik geen recensie schrijven een te moeilijke plaat voor een uitgebreide recensie over te typen. Het is wel een schitterende plaat. Dus heeft iemand nog andere tips?

Balthazar - Applause

Aangezien je zei dat je niet veel Belgische groepen kent en dit toch misschien wel de beste Belgische plaat is van 2010 en ze spelen donderdag op Boomtown.

Niet zo'n moeilijke plaat denk ik.

Bedankt na dat dat Exits gedaan is leg ik hem direct op. En ik zal nu mijn recensie er wat sneller op zetten.

De recensie van Applause staat er op.

Heeft iemand nog een tip voor mij?

Maar natuurlijk:

*shels - Plains Of The Purple Buffalo

Veel luisterplezier!

Heb je dan ook nog een tip voor mij?

Ja, van een paar mensen van GY!BE, je luistert dit wel het best als het donker is.

(afbeelding)

Die had ik al klaar staan, komt goed uit.

Toevallig, we geven elkaar beide een Post Rock-album.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:31 uur

geplaatst: vandaag om 11:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.