Muziek / Muziekgames / Het 'Ga dat album eens reviewen'-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 19 juli 2011, 19:37 uur
*shels is inderdaad iets harder. Over A Silver Mt. Zion ben ik na 1 luisterbeurt niet echt dolenthousiast. Maar ik ga hem zeker nog meer beluisteren.
0
geplaatst: 19 juli 2011, 19:53 uur
Horses in the Sky vind ik hun hoogtepunt, veel mooier dan dat mindere debuut.
0
geplaatst: 19 juli 2011, 20:21 uur
@Ataloona: Horses In The Sky vindt ik juist minder doordat er meer gezongen wordt vallen de schitterende composities een beetje naar de achtergrond. En bij He Has Left Us Alone wordt er maar in één track gezongen. @ Don: ik zou inderdaad blijven luisteren, ik vond hem na 1 luisterbeurt al direct fantastisch, ik weet niet of je het gedaan hebt maar ik zou hem gewoon met de koptelefoon in het donker beluisteren.
0
geplaatst: 19 juli 2011, 20:24 uur
Horses in the Sky is gewoon wat complexer en aparter, HHHLUA is wat standaard vergeleken met andere post-rock platen uit die tijd.
0
geplaatst: 19 juli 2011, 20:36 uur
Een plaat moet naar mijn mening niet altijd ingewikkeld zijn om goed te kunnen zijn.
Het is vooral ook de sfeer die He Has Left Us Alone zo goed maakt.
Inderdaad is Horses In The Sky ook goed maar als ze nu niet zo veel znag in de songs hadden gestopt had ik zeker een punt meer gegeven.
Misschien nog een tip voor Don om een review over te schrijven ?
Het is vooral ook de sfeer die He Has Left Us Alone zo goed maakt.
Inderdaad is Horses In The Sky ook goed maar als ze nu niet zo veel znag in de songs hadden gestopt had ik zeker een punt meer gegeven.
Misschien nog een tip voor Don om een review over te schrijven ?
0
geplaatst: 19 juli 2011, 20:39 uur
De plaat is gewoon complex, niet zo heel ingewikkeld (complex=vaker beluisteren voordat je het album kan doorgronden) Ik houd wel van het apartere sfeertje en instrumentatie, dat was tenminste nog wat bijzondere post-rock van de afgelopen 15 jaar, terwijl ik HHHLUA niet bepaald vernieuwend of bijzonder vind. Echter nog steeds een goede plaat.
0
geplaatst: 20 juli 2011, 14:03 uur
Ik ben bezig met een review van A Silver Mt. Zion, ik denk dat hij vanavond wel klaar is. Ik snap de reactie van Ataloona wel en daarom ga ik die andere ook eens beluisteren.
0
geplaatst: 20 juli 2011, 14:16 uur
0
geplaatst: 20 juli 2011, 18:37 uur
Ik ben nu dat andere album aan het luisteren en dat vind ik echt helemaal niks. Die gast zingt echt knetter maar dan ook knettervals. Op het randje vind ik niet erg maar dat is echt niks. Sowieso niet.
0
geplaatst: 20 juli 2011, 18:45 uur
Morphine - Good is misschien wel wat voor je. 1 van mijn favorietjes uit de 90's. Een band met een laagklinkende sax (ben de naam kwijt) een bassist, zang en drums. De combo is perfect.
(ik heb even geen tijd om tips te bedenken waarvan ik zeker weet dat je het goed vind)
Gang of Four - Entertainment is ook wel leuk, sterke punk.
En mijn topaanrader, die je wel leuk kan vinden :
Fugazi - Repeater

(ik heb even geen tijd om tips te bedenken waarvan ik zeker weet dat je het goed vind)
Gang of Four - Entertainment is ook wel leuk, sterke punk.
En mijn topaanrader, die je wel leuk kan vinden :
Fugazi - Repeater

0
geplaatst: 20 juli 2011, 18:50 uur
Sax is wel lekker meestal, daar ben ik wel benieuwd naar. Faust heb ik al geluisterd maar dat duurt nog even voordat ik daar een goede review van kan schrijven.
Fugazi ken ik al, die is inderdaad geweldig!
Fugazi ken ik al, die is inderdaad geweldig!

0
geplaatst: 20 juli 2011, 18:52 uur
Dan is dit wel een leuke aanrader voor je, hardcore uit de 90's is awesome 
Guided by Voices - Bee Thousand (1994)

Guided by Voices - Bee Thousand (1994)
0
geplaatst: 20 juli 2011, 19:01 uur
0
geplaatst: 20 juli 2011, 19:26 uur
Dat zeggen wel meer, maar ik heb het altijd hardcore gevonden, welliswaar erg toegankelijk en poppy.
0
geplaatst: 20 juli 2011, 19:30 uur
Mooie review, aleen vindt ik het helemaal niet eentonig en mocht het nog wat langer duren dan 46 minuten.
0
geplaatst: 20 juli 2011, 19:37 uur
Ik zag dat je al op een aantal albums van Pink Floyd had gestemd maar nog niet op het debuutalbum dat echt heel erg goed is. Vooral de teksten. Wel een stuk psychedelischer maar het was 1967, the summer of love! 
The Piper At The Gates Of Dawn

The Piper At The Gates Of Dawn
0
geplaatst: 21 juli 2011, 00:22 uur
Dat is imo voor mij het beste Floyd album. (de rest vind ik eigenlijk niks, alleen de albums tot en met Meddle vind ik te doen) Check ook eens de 2 albums van Syd Barrett Don, echt prachtig.
Ik wil nog wel een punk/hardcore tip uit de 90's. (de 70's en 80's punk ken ik nu wel aardig)
Ik wil nog wel een punk/hardcore tip uit de 90's. (de 70's en 80's punk ken ik nu wel aardig)
0
geplaatst: 21 juli 2011, 09:22 uur
Kijk eens naar boven, daar heb ik je al een tip gegeven:
Don Cappuccino schreef:
Dat is geen Hardcore. Dit is Hardcore:
Biohazard - State Of The World Address
Dat is geen Hardcore. Dit is Hardcore:
Biohazard - State Of The World Address
0
geplaatst: 23 juli 2011, 10:59 uur
0
geplaatst: 24 juli 2011, 11:14 uur
Heb al een paar nummers geprbeerd en liever niet. Er gaat toch alleen een negatieve review van komen.
Heb je nog een andere tip?
Heb je nog een andere tip?
0
geplaatst: 24 juli 2011, 11:16 uur
Ik blijf wel in die directie maar dit is echt een klassieker:
Faith No More - Angel Dust
Een van de meest gevarieerde Rock-albums die ik heb gehoord. Ik denk dat je die wel goed vind.
Faith No More - Angel Dust
Een van de meest gevarieerde Rock-albums die ik heb gehoord. Ik denk dat je die wel goed vind.
* denotes required fields.