Muziek / Muziekgames / Het 'Ga dat album eens reviewen'-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 5 maart 2012, 19:14 uur
0
geplaatst: 5 maart 2012, 20:24 uur
Voor wie wil mag altijd tips blijven geven. 
Ben trouwens bezig aan de eerste luisterbeurt en klinkt erg indrukwekkend en sfeervol.

Ben trouwens bezig aan de eerste luisterbeurt en klinkt erg indrukwekkend en sfeervol.
0
geplaatst: 5 maart 2012, 20:47 uur
Bedankt, zal ik morgen ofzo eens draaien. De reviews kan je hopelijk nog deze week verwachten.
0
geplaatst: 6 maart 2012, 19:18 uur
John Fahey heb ik alvast een ruime 3,5* gegeven met kans op meer. 

0
geplaatst: 7 maart 2012, 19:30 uur
Het is uiteindelijk een ruime 4* geworden die zeker nog kan groeien. Hier is de recensie: Klik!
Op naar Split van Groundhogs.
Op naar Split van Groundhogs.

0
geplaatst: 14 maart 2012, 20:41 uur
Iets later dan verwacht, heb ik toch iets bij Split van Groundhogs geschreven.
0
geplaatst: 17 maart 2012, 17:26 uur
0
geplaatst: 21 mei 2012, 22:22 uur
Wel heren...als u zich verveeld...het laatste album van Fervid staat geheel op soundcloud...nummers staan wel een beetje door elkaar maar dat mag de pret niet drukken.
Kost u nog niet eens zo heel veel tijd, minuutje of 40 maar wel allemaal echte liedjes....en tamelijk divers, de plaat gaat niet zoals zo heel veel cd's tegenwoordig in het zelfde deuntje door...neen, integendeel zelfs.
Maar goed, luistert u maar eens..
jvgm's sounds on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Kost u nog niet eens zo heel veel tijd, minuutje of 40 maar wel allemaal echte liedjes....en tamelijk divers, de plaat gaat niet zoals zo heel veel cd's tegenwoordig in het zelfde deuntje door...neen, integendeel zelfs.
Maar goed, luistert u maar eens..
jvgm's sounds on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
0
geplaatst: 27 mei 2012, 22:09 uur
Nou nou...dat duurt maar en dat duurt maar..maar goed, ik heb hem ook op purevolume gezet. Overigens een site waarvan ik het nut en de gebruiksvriendelijkheid ernstig betwijfel...maar goed, je kan er wel een album parkeren.
Fervid on PureVolume
Fervid on PureVolume
0
geplaatst: 5 juni 2012, 07:34 uur
Een nieuw linkje voor u, de andere soundcloud vervuilde een beetje door al die commentaren;
Fervid-how?'s sounds on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Hier helemaal weer in de juiste vogorde met als bonus het huidige singeltje,geremixed en remastered!
Fervid-how?'s sounds on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Hier helemaal weer in de juiste vogorde met als bonus het huidige singeltje,geremixed en remastered!
0
geplaatst: 12 juni 2012, 16:57 uur
Heren, dames, goed nieuws...File under heeft hem gerecenseerd....heeft wel 6 maanden geduurd voor de recensie er kwam ,maar hij is er hoor.
Al heb ik wel het idee dat de heren van Fervid de recensent ooit weleens hebben beledigd met iets......iets heel ergs denk ik;
http://www.fileunder.nl/archives/2012/06/fervid_how.php
Nou ja, een aparte recensie.... Dream theater ,Porcupine tree, Judas priest en Europe....hoort u het er ook in?
Al heb ik wel het idee dat de heren van Fervid de recensent ooit weleens hebben beledigd met iets......iets heel ergs denk ik;
http://www.fileunder.nl/archives/2012/06/fervid_how.php
Nou ja, een aparte recensie.... Dream theater ,Porcupine tree, Judas priest en Europe....hoort u het er ook in?
0
geplaatst: 2 juli 2012, 23:25 uur
0
geplaatst: 3 juli 2012, 12:25 uur
Staat in mijn Nog Beluisteren lijstje. 
Recensie kan nog even duren.

Recensie kan nog even duren.
0
geplaatst: 3 juli 2012, 14:20 uur
Bij mij niet. Overstijgt nergens de middelmaat, geen zin om dit verder te beluisteren.
0
geplaatst: 3 juli 2012, 18:11 uur
Wel….een echte recensie is het niet natuurlijk maar dat u de moeite heeft genomen er naar te luisteren waardeer ik zeer.
Jammer wel dat u aangeeft hem niet geheel beluisterd te hebben….maar eerlijk gezegd heb ik dat idee bij recensenten ook wel eens(niet alleen bij “mijn” plaat hier maar ook bij andere….de muzikale connecties die worden gelegd raken vaak kant nog wal)
Zelf heb ik het idee dat voor een redelijke recensie een paar luisterbeurten minimaal nodig zijn, tenslotte welke plaat slaat nu werkelijk al bij de eerste luisterbeurt aan?
Dat zijn er in de historie niet zo heel veel….en om nu een plaat als how? na hem blijkbaar (”Ik ga dit niet VERDER beluisteren) nog niets eens volledig beluisterd te hebben af te doen met “Overstijgt nergens de middelmaat”ja, dat vind ik jammer.
Want is het mogelijk om snel door wat liedjes heen te luisteren en gelijk de melodie te doorgronden? De gitaarloopjes in diverse snit op te merken welke in de liedjes verwerkt zitten? De verschillende productie per liedje op te merken? ( chapeau hierin overigens voor de recensent van Musicfrom die dit wel opviel:”De cd lijkt wel door verschillende bands ingespeeld te zijn”…..deze recensent had wel meer dan één keer geluisterd!)
Maar goed, de tijden van vroeger waarin je eerst 3 maanden moest sparen voor een lp te kunnen kopen zijn voorbij….nu is alles snel ….ik vraag me wel eens af als een album als Exile on main street of Nevermind het wel zouden halen als ze nu zouden zijn uitgebracht….zeker geen platen waarvan bij de eerste luisterbeurt al van opvalt dat het bijzondere platen zijn..
Ach en wee…
Jammer wel dat u aangeeft hem niet geheel beluisterd te hebben….maar eerlijk gezegd heb ik dat idee bij recensenten ook wel eens(niet alleen bij “mijn” plaat hier maar ook bij andere….de muzikale connecties die worden gelegd raken vaak kant nog wal)
Zelf heb ik het idee dat voor een redelijke recensie een paar luisterbeurten minimaal nodig zijn, tenslotte welke plaat slaat nu werkelijk al bij de eerste luisterbeurt aan?
Dat zijn er in de historie niet zo heel veel….en om nu een plaat als how? na hem blijkbaar (”Ik ga dit niet VERDER beluisteren) nog niets eens volledig beluisterd te hebben af te doen met “Overstijgt nergens de middelmaat”ja, dat vind ik jammer.
Want is het mogelijk om snel door wat liedjes heen te luisteren en gelijk de melodie te doorgronden? De gitaarloopjes in diverse snit op te merken welke in de liedjes verwerkt zitten? De verschillende productie per liedje op te merken? ( chapeau hierin overigens voor de recensent van Musicfrom die dit wel opviel:”De cd lijkt wel door verschillende bands ingespeeld te zijn”…..deze recensent had wel meer dan één keer geluisterd!)
Maar goed, de tijden van vroeger waarin je eerst 3 maanden moest sparen voor een lp te kunnen kopen zijn voorbij….nu is alles snel ….ik vraag me wel eens af als een album als Exile on main street of Nevermind het wel zouden halen als ze nu zouden zijn uitgebracht….zeker geen platen waarvan bij de eerste luisterbeurt al van opvalt dat het bijzondere platen zijn..
Ach en wee…
0
geplaatst: 3 juli 2012, 19:55 uur
Ik ben nu het complete album aan het beluisteren en dit is niks voor mij. Ik hoor erg goed wat ik meer wil gaan beluisteren of me in wil gaan verdiepen. Dit heb ik echt niet nodig bij liedjes van rond de 2/3 minuten die niet van de popstructuur afwijken. Epische stukken van ongeveer 20 minuten, daar heb ik meerdere luisterbeurten voor nodig.
De band heeft een verscheidenheid aan stijlen maar het lijkt me beter om eens op een soort stijl vast te pinnen en daar echt goede liedjes bij te gaan schrijven want die mis ik eerlijk gezegd. Ook mag de productie een stuk steviger. En ik ben niet iemand die alles streamt of downloadt, ik koop genoeg CD´s. En dat kun je niet van veel mensen van 16 jaar zeggen.
Maar ben je nu iemand van de platenmaatschappij of van de band? Want om nou dit album boven klassiekers als Painkiller te zetten, daar zet ik ook mijn vraagtekens bij.
De band heeft een verscheidenheid aan stijlen maar het lijkt me beter om eens op een soort stijl vast te pinnen en daar echt goede liedjes bij te gaan schrijven want die mis ik eerlijk gezegd. Ook mag de productie een stuk steviger. En ik ben niet iemand die alles streamt of downloadt, ik koop genoeg CD´s. En dat kun je niet van veel mensen van 16 jaar zeggen.
Maar ben je nu iemand van de platenmaatschappij of van de band? Want om nou dit album boven klassiekers als Painkiller te zetten, daar zet ik ook mijn vraagtekens bij.
0
geplaatst: 3 juli 2012, 21:39 uur
Ik ben de uitgeveren/ producer, zit niet in de band . Ik heb voor deze cd wel de liedjes uit de demo's gekozen.
Want dat doen producers en uitgevers nu eenmaal.
Verschillende stijlen klopt, is met opzet gedaan, ik wilde niet dat ze een cd gingen maken die van begin tot eind in hetzelfde stramien zou doorzeuren,enige afwisseling naar mijn idee bij veel cd's node gemist. Want vertel eens eerlijk...hoeveel cd,s luistert u nog van begin tot eind? Bij de meeste haakt u toch ook wel een beetje af op 3/4?
Nou ja, ik wel in ieder geval...vandaar 3 verschillende zangers en de verscheidenheid van stijlen.
En ik vind deze dus inderdaad beter(hoewel totaal anders) dan Painkiller.....een geweldige plaat maar wel met een paar missers erop....staat wel in mijn top 10 maar How? net iets hoger.
Niet zo gek denk ik als ik zelf de liedjes heb uitgezocht.
Want dat doen producers en uitgevers nu eenmaal.
Verschillende stijlen klopt, is met opzet gedaan, ik wilde niet dat ze een cd gingen maken die van begin tot eind in hetzelfde stramien zou doorzeuren,enige afwisseling naar mijn idee bij veel cd's node gemist. Want vertel eens eerlijk...hoeveel cd,s luistert u nog van begin tot eind? Bij de meeste haakt u toch ook wel een beetje af op 3/4?
Nou ja, ik wel in ieder geval...vandaar 3 verschillende zangers en de verscheidenheid van stijlen.
En ik vind deze dus inderdaad beter(hoewel totaal anders) dan Painkiller.....een geweldige plaat maar wel met een paar missers erop....staat wel in mijn top 10 maar How? net iets hoger.
Niet zo gek denk ik als ik zelf de liedjes heb uitgezocht.
0
geplaatst: 3 juli 2012, 21:42 uur
Ik luister genoeg CD´s af van begin tot eind. In de metal vind ik wel een bepaalde spanning waardoor ik gemakkelijk geboeid naar een album van een uur kan luisteren. Bij andere genres heb ik dat minder.
0
geplaatst: 3 juli 2012, 21:59 uur
jvgm-music schreef:
Want vertel eens eerlijk...hoeveel cd,s luistert u nog van begin tot eind? Bij de meeste haakt u toch ook wel een beetje af op 3/4?
Want vertel eens eerlijk...hoeveel cd,s luistert u nog van begin tot eind? Bij de meeste haakt u toch ook wel een beetje af op 3/4?
Dat is voor mij 't zelfde als 3/4den van een film bekijken of 3/4den van een boek lezen.. 
0
geplaatst: 3 juli 2012, 22:00 uur
Het ligt er ook aan of het album echt als geheel bedoeld is of als een verzameling liedjes. Bij Fervid vind ik het echt het tweede. Een album als Dark Side Of The Moon moet ik echt als geheel beluisteren.
Een film is echt bedoeld als een geheel, hetzelfde geldt meestal voor een boek. Op 3/4 stoppen zou ik dan echt raar vinden, hoe slecht ik het ook vind.
Een film is echt bedoeld als een geheel, hetzelfde geldt meestal voor een boek. Op 3/4 stoppen zou ik dan echt raar vinden, hoe slecht ik het ook vind.
0
geplaatst: 3 juli 2012, 22:20 uur
JSPR_G schreef:
Dat is voor mij 't zelfde als 3/4den van een film bekijken of 3/4den van een boek lezen..
(quote)
Nou ja, zeker de eerste keer luister je hem wel af...valt misschien een liedje op dat er uitspringt en daar keer je dan naar terug.....maar iedere keer weer een hele cd...ik redt dat niet....te veel onrust in het lijf..
0
geplaatst: 3 juli 2012, 22:29 uur
jvgm-music schreef:
Nou ja, zeker de eerste keer luister je hem wel af...valt misschien een liedje op dat er uitspringt en daar keer je dan naar terug.....maar iedere keer weer een hele cd...ik redt dat niet....te veel onrust in het lijf..
(quote)
Het geheel is toch vaak meer dan de som der delen. Bij sommige bands is het inderdaad wel zo dat er een paar leuke nummers op een album staan maar dat de rest vulling is. Bij echt goede albums is het echter doodzonde om die door de shuffle te smijten, vind ik.
'Längtar Bort Från Mitt Hjärt' van Shining maakte bijvoorbeeld veel minder indruk op me toen ik het eens los van het volledige album (V: Halmstad) beluisterde.
0
geplaatst: 3 juli 2012, 23:12 uur
Ik ga wel met hem mee hoor. Bij veel albums is het een beetje plichtmatig het album uitzitten (of bepaalde nummers uitzitten), omdat het nou eenmaal 'moet'. Waarom tijd verspillen aan een paar saaie nummers, omdat ze toevallig op dat album staan ipv in diezelfde tijd intens genieten van nummers die mij wel wat doen?
Laten we wel wezen, het gros van de albums is kut. Maar dat merken we niet, omdat we ons blind staren op de albums die we wel goed vinden. Of, omdat we albums waarvan we bij voorbaat al geen goed gevoel hebben links laten liggen.
Laten we wel wezen, het gros van de albums is kut. Maar dat merken we niet, omdat we ons blind staren op de albums die we wel goed vinden. Of, omdat we albums waarvan we bij voorbaat al geen goed gevoel hebben links laten liggen.
* denotes required fields.