Muziek / Muziekgames / Jaren 70 KO
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2007, 14:05 uur
en de Beatles en Traffic en the United States of America en Spirit...
0
geplaatst: 4 januari 2007, 16:52 uur
Hier alvast 200 songs die zeker in de Jaren 60 KO zouden moeten staan.
Wie stelt er hier eigenlijk deze knockout lijstjes op?
0
geplaatst: 4 januari 2007, 17:42 uur
HiLL schreef:
en de Beatles en Traffic en the United States of America en Spirit...
(quote)
en de Beatles en Traffic en the United States of America en Spirit...En niet te vergeten, voor alle lief- en nonliefhebbers hier: Pink Floyd!

0
geplaatst: 4 januari 2007, 17:45 uur
Ik ben niet zo'n liefhebber van het vroege Pink Floydwerk, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet bij moeten

0
geplaatst: 4 januari 2007, 17:49 uur
En de onvermijdelijke Nick Drake.. 
Maar The Kinks, Jefferson Airplane, The Who, The Band, Santana, The Doors, Hendrix kunnen ook nog voor ferme compititie zorgen voor de Fab Four

Maar The Kinks, Jefferson Airplane, The Who, The Band, Santana, The Doors, Hendrix kunnen ook nog voor ferme compititie zorgen voor de Fab Four

0
geplaatst: 4 januari 2007, 17:51 uur
Er zijn nu al een heleboel groepen opgenoemd. Laat die 60's KO maar komen 

0
geplaatst: 4 januari 2007, 18:10 uur
The mothers of invention, Boudewijn de Groot, Genesis (1 cd toch), etc.
0
titan (crew)
geplaatst: 4 januari 2007, 18:13 uur
Iedereen die dat maar wil, dus ik ga ff aan een lijstje werken

0
fredpit
geplaatst: 4 januari 2007, 18:34 uur
Zullen we er ook wat jazz tussenzetten....de jaren 60 zijn erg belangrijk geweest voor de ontwikkeling van de jazz
En de jazz heeft weer zijn invloed gehad op de pop/rock scene...
nog een tip : Blood Sweat And Tears, Spencer Davis Group,The Mama's and Papa's...
En de jazz heeft weer zijn invloed gehad op de pop/rock scene...
nog een tip : Blood Sweat And Tears, Spencer Davis Group,The Mama's and Papa's...
0
fredpit
geplaatst: 4 januari 2007, 18:36 uur
freddze schreef:
Prachtige lijst idd..

0
geplaatst: 4 januari 2007, 19:01 uur
Zal het hier maar aan iedereen vertellen (per PM is niet te doen haha). AllMusic en Ruby zijn al zeer vergevorderd met een nieuwe Jaren 80 KO. Er is eerder eentje geweest maar die was vooral heel erg melig en de muziek die daarin stond was grotendeels commerciele top 40 muziek.
Deze KO zal een veel breder scala aan artiesten hebben en niet alleen maar hits. Er is gekeken bij goedgewaardeerde albums op deze site en daarvan weer de meest gewaardeerde songs etc etc. Ik heb begrepen dat het om vrij grote KO zal gaan. Dus laten we nog even afwachten op Ruby en/of Allmusic
Enne, titan, prima dat jij alvast een beginnetje maakt met de Jaren 60
Deze KO zal een veel breder scala aan artiesten hebben en niet alleen maar hits. Er is gekeken bij goedgewaardeerde albums op deze site en daarvan weer de meest gewaardeerde songs etc etc. Ik heb begrepen dat het om vrij grote KO zal gaan. Dus laten we nog even afwachten op Ruby en/of Allmusic

Enne, titan, prima dat jij alvast een beginnetje maakt met de Jaren 60

0
titan (crew)
geplaatst: 4 januari 2007, 19:02 uur
Wellicht handig wanneer anderen hun suggesties voor de jaren '60 KO (in een excelbestand) naar mij mailen, dan kan ik ze verzamelen.
Wellicht handig om een beetje (niet te veel, anders wordt het een standaardlijst) de algemene consensus in de gaten te houden en geen eigen al te obscure favorieten te nomineren.
Wellicht handig om een beetje (niet te veel, anders wordt het een standaardlijst) de algemene consensus in de gaten te houden en geen eigen al te obscure favorieten te nomineren.
0
geplaatst: 4 januari 2007, 21:08 uur
Ik stel voor om The Beatles en Stones weg te laten bij de jaren '60 KO. Lijkt me veel leuker zo. Iemand hiermee akkoord?
*stuurt zijn lijstje naar titan*
0
geplaatst: 4 januari 2007, 21:09 uur
Toon1 schreef:
Ik stel voor om The Beatles en Stones weg te laten bij de jaren '60 KO. Lijkt me veel leuker zo. Iemand hiermee akkoord?
ik ben niet meteen beatles of stones-fan dus kan me niets schelen, uit de ko ermee dan maar

0
geplaatst: 4 januari 2007, 21:22 uur
Ik PM'de Titan daarstraks zich vooral niet in te houden met het selecteren van Beatles-nummers. 

0
geplaatst: 4 januari 2007, 21:29 uur
herman schreef:
Ik PM'de Titan daarstraks zich vooral niet in te houden met het selecteren van Beatles-nummers.

Daarom. Ofwel zitten er teveel Beatles en Stones-nummers in (te eentonig dus), ofwel gaan we er een limiet op moeten zetten, maar dan mis je weer heel veel nummers. En de plaats van de Beatles en Stonesnummers kunnen ingenomen worden door nummers van andere artiesten die anders te weinig aandacht krijgen. Gewoon uit de KO laten zou ik zeggen dus (als julie en titan er mee akkoord zijn).
0
geplaatst: 4 januari 2007, 21:33 uur
Zou ik ook belachelijk vinden. Pak dan The Beatles KO erbij en selecteer de beste zoveel daaruit, wel het meest eerlijk.
0
geplaatst: 4 januari 2007, 21:39 uur
Gewoon per album de meest populaire nummers kiezen, denk ik. Lijkt me nog eerlijker. 
De Beatles en Stones er helemaal uitlaten zou ik echt jammer vinden.

De Beatles en Stones er helemaal uitlaten zou ik echt jammer vinden.
* denotes required fields.