MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Gothic KO

zoeken in:

Prima regel, freddze

Spijkers met koppen, freddze!

Erg moeilijk.. DCD is één van mijn favoriete acts, maar dit nummer van Diva Destruction is wel erg goed!

http://www.divadestruction.com/sounds.html
Hierop staat een kort stukje van het nummer.

Sheplays
4-0

Nou vooruit:

5-0

22: Einstürzende Neubauten - Der Tod ist ein Dandy vs. Within Temptation - Ice Queen

1-0, alhoewel dat weer geen gothic is. maar ik zwijg al

Sheplays
2-0

Einstürzende Neubauten - Der Tod ist ein Dandy ... is dat muziek?
Verdomme en daar stemmen jullie op? hahaha...

3-1

reptile71 schreef:
is dat muziek?

Eigenlijk is het noise. Alhoewel sommigen hen ook de pioniers van de industrial noemen.

Einstürzende Neubauten is een avantgardistische performance- groep opgericht door zanger/gitarist Blixa Bargeld (zie ook Nick Cave & The Bad Seeds) en percussionist N.U. Unruh.

Hun eerste wapenfeit bestond uit het slaan op de betonnen ondergrond onder een snelwegovergang vergezeld door schreeuwerige teksten en dissonante gitaarakkoorden.

Op dezelfde plaat waar Der Tod ist... op staat (Halber Mensch) staat ook een nummer dat Das Schaben (NL: het schaven) heet ; 9 min. 22 sec. hoor je niets anders dan een schaafmachine die aan het werk is in een of andere fabriek.

Je moet er voor zijn

Als ik graag een schaafmachine hoorde zou ik het vast prachtig vinden, maar dat is nou eenmaal niet zo. Ik luister niet naar muziek omdat iets toevallig artistiek of apart is, maar omdat ik het mooi vindt. Dit vind ik niet mooi en ik kan me geen stemming o.i.d. bedenken waarbij ik dit zou willen horen dus is het niet voor mij weggelegd...

3-2 De vuilniswagen maakt 's maandags al genoeg lawaai bij de voordeur

Zoals ik al zei, je moet er voor zijn. In het begin dat ik ze hoorde weet ik ook nog dat ik zei : "Wat voor een @#% herrie is me dat!" Maar op de duur hoor je echt wel de muziek in hun gecirkelzaag en staalgebonk.

Nuja, ik moet zeggen dat Der Tod ist... ook niet meteen mijn favoriete nummer is van hen, maar het roept meer herinneringen op dan Ice Queen van WT bij mij, vandaar...

Het geniale bij de Neubauten is dat ze er soms wel echt in slagen om het muzikale naar boven te halen in die fabrieksgeluiden. Haus Der Lüge is bv. een wereldplaat, vind ikzelf. En hun laatste nieuwe plaat Grundstück mag er ook wel wezen. Het is ook niet enkel en alleen noise, maar ook silence. Hun plaat Silence is Sexy concentreert zich dan weer meer op de stilte dan op het kabaal.

Maar goed, tot hier mijn betoog omtrent de Neubauten

Neubauten is typisch zo'n groep die balanceerd op het randje tussen waanzin en genialiteit.. maar het is vaker waanzin moet ik eerlijk zeggen

3-3

Ondanks dat ik Einstürzende Neubauten een goede band vind (heb zelfs hun logo als tatoeage), vind ik Within Temptation meer Gothic; mooi nummer.

MetalDex
3-4

luisteraart
5-4

luisteraart
23: Noises of Russia - Voices of the Dead VS The Cure - A Strange Day

0-2 uiteraard...

24: Suicide Commando - Hellraiser (VNV nation remix) VS Das Ich - Destillat

Sheplays
1-1

Gast
geplaatst: vandaag om 10:35 uur

geplaatst: vandaag om 10:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.