MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Post-rock albums KO

zoeken in:

7-1 maar beide verrekt goede albums

dix
8-1

4. A Silver Mt. Zion - He Has Left Us Alone, But Shafts of Light Sometimes Grace the Corner of Our Rooms... - Explosions in the Sky - Those Who Tell the Truth Shall Die, Those Who Tell the Truth Shall Live Forever

2-2

Even niet aanwezig en mijn geliefde Talk Talk zo weggestemd???

...tegen een plaat die m.i niet eens als post-rock te kwalificeren is....

Ruby1966
3-4

Lin
3-5

4-5

...tegen een plaat die m.i niet eens als post-rock te kwalificeren is....

Spiderland is zo'n beetje de ultieme postrockklassieker, geloof ik. Talk Talk doet mij niet zoveel. Spiderland hoeft van mij overigens ook niet deze KO te winnen...

ElMeroMero
5-5

6-5

handsome_devil
7-5

8-5

Ik ben het met Chameleon Day eens, Spiderland is geen postrockplaat. Wel van grote invloed op. Maar de scene waar Slint uit voortkwam was meer een punk/hardcorescene. Met die achtergrond sloegen de leden van Slint aan het experimenteren. Spiderland zou ik zelf kwalificeren als mathrock (ook zo'n lekker vage term). Maar goed, laat deze mathrockplaat de postrockalbumsKO maar lekker winnen! Verrgeweg de beste plaat die er nog in zit.

itchy schreef:
8-5

Ik ben het met Chameleon Day eens, Spiderland is geen postrockplaat. Wel van grote invloed op. Maar de scene waar Slint uit voortkwam was meer een punk/hardcorescene. Met die achtergrond sloegen de leden van Slint aan het experimenteren. Spiderland zou ik zelf kwalificeren als mathrock (ook zo'n lekker vage term). Maar goed, laat deze mathrockplaat de postrockalbumsKO maar lekker winnen! Verrgeweg de beste plaat die er nog in zit.

Je neemt mij de woorden uit de mond. Ik zou Slint eigenlijk gewoon als rock betitelen. Idd wel van grote invloed geweest op het genre. De "oer" post-rock plaat is toch wel 'Spirit of Eden'. De opening van dat album is nog steeds onovertroffen. Maar goed, laten we geen discussie starten in de hitte van de strijd!

9-5

DevendraBan
10-5

dix
gaan we tot de 23 ?

Het wachten is op Gajarigon de Ceremoniemeester die de halve finales aankondigt.

Halve finales, tot de 9!

1. Godspeed You Black Emperor! - F# A# (Infinity) - Tortoise - TNT

&

2. Slint - Spiderland - A Silver Mt. Zion - He Has Left Us Alone, But Shafts of Light Sometimes Grace the Corner of Our Rooms...

Maar beginnen doen we dus met:

1. Godspeed You Black Emperor! - F# A# (Infinity) - Tortoise - TNT

1-0

1-1

ElMeroMero
2-1

dix
2-3

DevendraBan
3-3

Lin
4-3

Yak
4-4 Tortoise

Gast
geplaatst: vandaag om 14:02 uur

geplaatst: vandaag om 14:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.