Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2008 # 2
zoeken in:
0
geplaatst: 19 december 2008, 10:51 uur
The Sound is hier niet zo bekend omdat hun albums moeilijk te verkrijgen zijn, misschien daardoor hun lage finaleplaats.
Tom Waits ligt niet bij iedereen goed in de markt (kan ik wel begrijpen), zijn zang en stijl is ook niet bepaald conventioneel. Ik heb hem nooit tot mijn favoriete artiesten gerekend maar de albums die ik van hem heb vind ik wel erg goed. Overigens had ik "Martha" net in de middenmoot (plaats 16).
Tom Waits ligt niet bij iedereen goed in de markt (kan ik wel begrijpen), zijn zang en stijl is ook niet bepaald conventioneel. Ik heb hem nooit tot mijn favoriete artiesten gerekend maar de albums die ik van hem heb vind ik wel erg goed. Overigens had ik "Martha" net in de middenmoot (plaats 16).
0
stuart
geplaatst: 19 december 2008, 10:57 uur
Bij mij zat Martha ook in de middenmoot; ben geen Waits liefhebber, maar kan een aantal afzonderlijke nummers wel waarderen.
Wat betreft The Sound; die had ik wel wat hoger verwacht, maar ik houd er zelf niet zo van.
Wat betreft The Sound; die had ik wel wat hoger verwacht, maar ik houd er zelf niet zo van.
0
jkbb
geplaatst: 19 december 2008, 13:31 uur
Voor mij ook al 3 top10's gestrand helaas.
The Sound de enige die tot nu toe terecht laag staat, heb ik als het goed is ook precies op 29.
The Sound de enige die tot nu toe terecht laag staat, heb ik als het goed is ook precies op 29.
0
geplaatst: 19 december 2008, 13:44 uur
Laten we wel wezen, nummer 32 is nog te hoog voor een schorre hond zonder enig aantoonbaar goed klinkende muziek 
Mijn nummer één staat dus nu al in de lijst, op 29. Prachtig en oprecht gemeend nummer, merg en been. Helaas..

Mijn nummer één staat dus nu al in de lijst, op 29. Prachtig en oprecht gemeend nummer, merg en been. Helaas..
0
geplaatst: 19 december 2008, 15:03 uur
Jammer van Northern Sky, maar gelukkig hebben we nog River Man, hopelijk staat die in de top 10.
0
geplaatst: 19 december 2008, 15:27 uur
Spannend, de ontknoping is begonnen
Dat deze 4 nummers onderaan stonden, had ik wel verwacht. Waits en Arcade Fire stonden bij mij ook laag (32 en 29), The Sound en Drake in de top 10 (10 en 4). Ben heel erg benieuwd naar de rest! Helaas zal ik de ontknoping grotendeels moeten missen, omdat ik morgenochtend vroeg op wintersport ga (ook niet vervelend natuurlijk
)... Gelukkig is de hoogste nieuwe binnenkomer van dit jaar wel een nominatie van mij 
Dat deze 4 nummers onderaan stonden, had ik wel verwacht. Waits en Arcade Fire stonden bij mij ook laag (32 en 29), The Sound en Drake in de top 10 (10 en 4). Ben heel erg benieuwd naar de rest! Helaas zal ik de ontknoping grotendeels moeten missen, omdat ik morgenochtend vroeg op wintersport ga (ook niet vervelend natuurlijk
)... Gelukkig is de hoogste nieuwe binnenkomer van dit jaar wel een nominatie van mij 
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 december 2008, 15:58 uur
Mijn nummer 29, 32, 31 & 18 eruit. Niet slecht! 
Wel jammer dat The Sound niet iets hoger staat, deze band is dankzij de Mumeladder 2007 ook voor mij een prettige ontdekking.

Wel jammer dat The Sound niet iets hoger staat, deze band is dankzij de Mumeladder 2007 ook voor mij een prettige ontdekking.
0
geplaatst: 19 december 2008, 16:06 uur
30 en 31 er al uit bij mij (Arcade Fire en Nick Drake) dus dat is goed al blijf ik wel vrezen dat mijn nummer 32 de top 3 zal halen (Pixies-Debaser). Verder wel jammer van Tom Waits en vooral The Sound (top 10 bij mij) maar goed. Er zit nog zoveel lekkers in jongens 

0
geplaatst: 19 december 2008, 16:42 uur
Koenr schreef:
3 nummers van m'n top 10 onderaan.
3 nummers van m'n top 10 onderaan.

Niet 3, maar er staan wel een paar zeer sterke nummers erg laag.
Ik zal mijn lijst bekendmaken als de nummer 1 bekend is (en dan wil ik die van anderen ook graag weten: ben dol op dat soort lijstjes).
orbit schreef:
Laten we wel wezen, nummer 32 is nog te hoog voor een schorre hond zonder enig aantoonbaar goed klinkende muziek

Je valt wel erg vaak in herhaling.....
0
geplaatst: 19 december 2008, 16:53 uur
Het is toch wel vrij bizar. Vorig jaar stond mijn nummer 1 op de laatste plaats (Neil Young - Down by the River) en nu weer. Onbegrijpelijk, Martha is zo'n schitterend nummer en voor Tom Waits' doen vrij toegankelijk.
Mijn nummer laatst is er echter ook al uit (the Sound - Winning) dus ik ben toch niet helemaal een buitenbeentje.
Mijn nummer laatst is er echter ook al uit (the Sound - Winning) dus ik ben toch niet helemaal een buitenbeentje.
0
Feeder
geplaatst: 19 december 2008, 16:56 uur
orbit schreef:

Orbit z'n plaat blijft haperen vrees'k.
0
geplaatst: 19 december 2008, 17:18 uur
Feeder schreef:
(quote)
Ja, mag een mens niet eens meer zijn persoonlijke aversies hebben? Alles wordt al zo'n beetje verboden in dit land..

Ik deel jouw rare muzikale voorkeur voor fenomeen Waits nu eenmaal niet en dat zal ook niet gaan gebeuren denk ik, luister nog liever naar een tandartsboor.
0
geplaatst: 19 december 2008, 17:18 uur
Martha is nog wel aardig, maar veel van Tom Waits vind ik niet om aan te horen... Tot nu toe zijn er van mij geen hoge noteringen eruit 

0
geplaatst: 19 december 2008, 17:20 uur
Tribal Gathering schreef:
We hebben exact dezelfde nummer 1 en 32, benieuwd naar de rest!

0
geplaatst: 19 december 2008, 17:22 uur
orbit schreef:

Dan heb jij Martha waarschijnlijk niet gehoord, want hij is allesbehalve schor in dat nummer. Vind dat je Tom Waits wel erg over 1 kam scheert

0
handsome_devil
geplaatst: 19 december 2008, 17:24 uur
Jammer van The Sound en Arcade Fire. Dat betekent dus dat mensen Kate Bush en Bob Dylan beter vinden, jammerlijk.
0
stuart
geplaatst: 19 december 2008, 17:25 uur
handsome_devil schreef:
Jammer van The Sound en Arcade Fire. Dat betekent dus dat mensen Kate Bush en Bob Dylan beter vinden, jammerlijk.
Absoluut...

0
geplaatst: 19 december 2008, 17:27 uur
handsome_devil schreef:
Jammer van The Sound en Arcade Fire. Dat betekent dus dat mensen Kate Bush beter vinden, jammerlijk.
Jammer van The Sound en Arcade Fire. Dat betekent dus dat mensen Kate Bush beter vinden, jammerlijk.
Inderdaad onbegrijpelijk...
Bob Dylan vind ik ook niet geweldig, maar dat nummer is nou net wél heel erg goed.
0
stuart
geplaatst: 19 december 2008, 17:32 uur
Laat ik nou net dat Bob Dylan nummer niet één van zij mooisten vinden (langdradig voor mij) en Kate Bush is een topper, hoewel ik me voor kan stellen dat mensen met name haar stemgeluid irritant vinden.
0
geplaatst: 19 december 2008, 17:36 uur
Ik heb helemaal niks met de theatrale vocale acrobatiek van Kate Bush, maar Wuthering Heights is gewoon een beter nummer dan Neigbourhood #3. Feit dat het hier in de finale mocht meedoen is bijna een belediging voor de zoveel betere nummers die ooit gemaakt zijn. (Funeral was desalniettemin een prima debuut.)
0
geplaatst: 19 december 2008, 17:36 uur
Jep, dat is mijn probleem bij Kate Bush inderdaad. En wat betreft Bob Dylan, ik vind juist andere nummers van hem weer langdradig...
Edit: Dit was dus een reactie op Stuart's bericht...
Edit: Dit was dus een reactie op Stuart's bericht...
0
stuart
geplaatst: 19 december 2008, 17:38 uur
Die heeft hij (Bob) ook zeker meer.....en 'erger', dat wel.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 december 2008, 18:02 uur
Strangeways schreef:
Ik heb helemaal niks met de theatrale vocale acrobatiek van Kate Bush, maar Wuthering Heights is gewoon een beter nummer dan Neigbourhood #3. Feit dat het hier in de finale mocht meedoen is bijna een belediging voor de zoveel betere nummers die ooit gemaakt zijn. (Funeral was desalniettemin een prima debuut.)
Neighborhood #3 is voor mij ook de enige onbegrijpelijke finalist.
0
geplaatst: 19 december 2008, 18:19 uur
Ik vind het veruit het sterkste nummer op Funeral nochtans, veel vetter en swingender dan Rebellion.
0
geplaatst: 19 december 2008, 18:43 uur
Tijd voor de volgende 4 nummers uit de finale oftewel de nummers 25 t/m 28 uit de MuMeLadder 2008 - top 2000:
28.

Pixies - Where is My Mind?
Behaalde Punten: 1185
MuMeLadder 2007 : 75e
Top 2000 Radio 2: -
Album: Surfer Rosa - 1988
Beste nummer in de finale voor: -
Slechtste nummer in de finale voor: meijer / tondeman
Ook dit nummer heeft eigenlijk continu in de laagste regionen verkeerd zonder enig uitzicht ooit omhoog te gaan klimmen.
27.

Pink Floyd - Comfortably Numb
Behaalde Punten: 1189
MuMeLadder 2007 : 268e
Top 2000 Radio 2: 34e
Album: The Wall - 1979
Beste nummer in de finale voor: Glen Hansard
Slechtste nummer in de finale voor: El Ninjo / Mastroianni / Silent Alarm
Comfortably Numb begon als goede middenmoter maar zakte ineens weg in een vrije val naar beneden, leek op het einde nog iets te gaan klimmen maar uiteindelijk lukte dat niet meer.
26.

Neil Young & Crazy Horse - Cowgirl in the Sand
Behaalde Punten: 1196
MuMeLadder 2007 : -
Album: Everybody Knows This is Nowhere - 1969
Slechtste nummer in de finale voor: deric raven / titan
De hoogste nieuwe binnenkomer in de MuMeLadder. Meer dan een 26e plaats zat er echter niet in. Begon als middenmoter en verloor stapje voor stapje terrein.
25.

Pixies - Debaser
Behaalde Punten: 1198
MuMeLadder 2007 : 11e
Album: Doolittle - 1989
Beste nummer in de finale voor: El Ninjo / itchy
Slechtste nummer in de finale voor: Glen Hansard / LucM / ranboy / Ruby 1966
Vorig jaar ook finalist en toen 11e geworden. Pixies roepen toch teveel weerstand op bij sommige gebruikers en meer dan een lage middenmoot plaats is dit jaar nooit in het vizier geweest.
Later vanavond volgt meer.
28.

Pixies - Where is My Mind?
Behaalde Punten: 1185
MuMeLadder 2007 : 75e
Album: Surfer Rosa - 1988
Slechtste nummer in de finale voor: meijer / tondeman
Ook dit nummer heeft eigenlijk continu in de laagste regionen verkeerd zonder enig uitzicht ooit omhoog te gaan klimmen.
27.

Pink Floyd - Comfortably Numb
Behaalde Punten: 1189
MuMeLadder 2007 : 268e
Top 2000 Radio 2: 34e
Album: The Wall - 1979
Beste nummer in de finale voor: Glen Hansard
Slechtste nummer in de finale voor: El Ninjo / Mastroianni / Silent Alarm
Comfortably Numb begon als goede middenmoter maar zakte ineens weg in een vrije val naar beneden, leek op het einde nog iets te gaan klimmen maar uiteindelijk lukte dat niet meer.
26.

Neil Young & Crazy Horse - Cowgirl in the Sand
Behaalde Punten: 1196
MuMeLadder 2007 : -
Album: Everybody Knows This is Nowhere - 1969
Slechtste nummer in de finale voor: deric raven / titan
De hoogste nieuwe binnenkomer in de MuMeLadder. Meer dan een 26e plaats zat er echter niet in. Begon als middenmoter en verloor stapje voor stapje terrein.
25.

Pixies - Debaser
Behaalde Punten: 1198
MuMeLadder 2007 : 11e
Album: Doolittle - 1989
Beste nummer in de finale voor: El Ninjo / itchy
Slechtste nummer in de finale voor: Glen Hansard / LucM / ranboy / Ruby 1966
Vorig jaar ook finalist en toen 11e geworden. Pixies roepen toch teveel weerstand op bij sommige gebruikers en meer dan een lage middenmoot plaats is dit jaar nooit in het vizier geweest.
Later vanavond volgt meer.
0
geplaatst: 19 december 2008, 18:44 uur
Jammer de lage klassering van The Sound,ofschoon het niet mijn favoriete nummer van Adrian Borland & Co is.Die amerikaanse brombeer stond bij mij ook vrij onderaan in de ladder(31). Snap echt niet wat er bijzonder is aan deze muziek.
* denotes required fields.