MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-out: Albums (Versie 5)

zoeken in:
231. Ryan Adams - Heartbreaker (2000) vs. Booka Shade - Movements (2006)

Nou, nou, nou.

Kijk jullie eens met zijn allen. Ik weet zeker dat nog geen 2 mensen van jullie het Cannibal Ox album daadwerkelijk kennen. Dat het kan verliezen van eerdere Pink Floyd werken zou ik nog kunnen begrijpen, maar toch niet van The Wall?

Ik vind jullie even niet meer lief.

Rhythm & Poetry schreef:
Nou, nou, nou.

Kijk jullie eens met zijn allen. Ik weet zeker dat nog geen 2 mensen van jullie het Cannibal Ox album daadwerkelijk kennen. Dat het kan verliezen van eerdere Pink Floyd werken zou ik nog kunnen begrijpen, maar toch niet van The Wall?

Ik vind jullie even niet meer lief.

Helaas ben ik te laat om op Cannibal Ox te stemmen.
En ja, ik ken ze allebei.

Uiteraard ken ik Cannibal Ox niet, maar dat is ook niet nodig om te bepalen dat een meesterwerk als The Wall vele malen beter is .

Dit is toch te belachelijk voor woorden.

Dieter schreef:
Uiteraard ken ik Cannibal Ox niet, maar dat is ook niet nodig om te bepalen dat een meesterwerk als The Wall vele malen beter is .

Dan verklaar ik jouw stem nu ongeldig.
Nogal een onzinredenatie overigens. The Cold Vein wordt net zo goed gezien als een meesterwerk in de hip-hopwereld. Nog wel meer dan The Wall, denk ik.
Is het trouwens een officiele regel dat je ze allebei moet kennen? Ik vind dat in ieder geval wel, dat dat de bedoeling is. Ik stem zelf wel alleen als ik ze allebei ken.

Edit: ben het dus met R&P eens.

Lukk0
Als Dieter's stem dan weggehaald wordt en Arrie en ik beiden op Cannibal Ox stemmen, dan is dat album alsnog door, toch? Lijkt mij een prima deal, een vernieuwend album in de volgende ronde in plaats van dat gezapige The Wall

Ik verbaas me sowieso een beetje over de hoeveelheid albums die sommige mensen en voornamelijk van die progliefhebbers ineens blijken te kennen. Ligt waarschijnlijk aan mij, maar toch...

Ik ben ervoor dat zijn stem wordt weggehaald, maar ik stel voor om dat aan Dwejkk_ over te laten.

En Dieter, ken je Booka Shade - Movements wel?

5-2

En ja, Cannibal Ox is (ook bínnen de afzonderlijke genres) een stuk beter dan The Wall.

Arrie schreef:
Ik ben ervoor dat zijn stem wordt weggehaald, maar ik stel voor om dat aan Dwejkk_ over te laten.

En Dieter, ken je Booka Shade - Movements wel?

Ik ben 't helemaal met jou eens, Arrie. Mensen moeten wel weten waar ze op stemmen. Maar ik ga de stem van Dieter niet weghalen. Het is dat hij het zelf zegt, maar anders hadden we niet geweten dat ie Cannibal Ox niet kende. Ik zou niet weten hoe ik zou moeten controleren of iedereen wel beide albums kent.

Verder hoop ik gewoon dat iedereen het spelletje zo eerlijk mogelijk speelt. Mensen die dit niet doen leveren waarschijnlijk snel hun geloofwaardigheid als user in.

Ik denk dat in minimaal 50% van de battles niet eerlijk verloopt.

Zoals het momenteel bij elke K.O. gaat kan het niet langer, ik heb ook ooit aangegeven gewoon maar op mijn favoriet te gaan stemmen, ook al ken ik de tegenstander niet. Dit heb ik tot op heden nog niet gedaan - ook omdat het maar een spelletje is - maar ik begin wel na elke k.o. steeds meer de neiging te krijgen.

Users als Dieter - en hij geeft het gelukkig nog toe - verpesten dergelijke topics.

Ik ben onschuldig, ik ken het album van Canibal Ox, maar ik vind The Wall persoonlijk gewoon beter.

Daily Operator
Je hebt wel een dope avatar dus dat is al goed genoeg.

Natuurlijk zitten er tussen die wel beide albums kennen, maar ik heb ook soms mijn twijfels bij de hiphopstemmers in het algemeen. Er zijn gewoon niet zo veel mensen die beide albums kennen, en zo'n battle staat binnen no time op 6-4.

En zo zijn er heel veel battles waar de albums totaal verschillend zijn en dat er nou eenmaal niet zo veel users zijn die beide albums gecheckt hebben.

Zelf stem ik enkel als ik beide albums ken of als één ervan 5* bij mij haalt (en zulke albums zijn er niet zo veel). Ik ga bij twijfel wel via internet iets van het andere album beluisteren.
The Wall haalt bij mij 4,5* maar het album van Canibal Ox ken ik helemaal niet, daar heb ik gepast. Moet The Wall 5* gehaald hebben zou ik wel gestemd hebben nadat ik iets van Canibal Ox heb beluisterd.

Yann Samsa
Nou, ook ik ken het album maar TheWall doet me gewoon meer.
Verder stem ik ook niet als ik een album niet goed ken en doe ook aan wat research om zeker te zijn van mijn stuk...

Mag dat ook al niet meer..?!
@ Daily O.
Wat heb je over mijn avatar te zeggen dan, als je het kent tenminste...?

Dwejkk_ schreef:
(quote)

Ik ben 't helemaal met jou eens, Arrie. Mensen moeten wel weten waar ze op stemmen. Maar ik ga de stem van Dieter niet weghalen. Het is dat hij het zelf zegt, maar anders hadden we niet geweten dat ie Cannibal Ox niet kende. Ik zou niet weten hoe ik zou moeten controleren of iedereen wel beide albums kent.

Verder hoop ik gewoon dat iedereen het spelletje zo eerlijk mogelijk speelt. Mensen die dit niet doen leveren waarschijnlijk snel hun geloofwaardigheid als user in.

Dan hoop ik dat Dieter zelf tot inkeer komt.

Yann Samsa
Is idd ook nodig.
"Tuurlijk ken ik het album niet maar TheWall is beter!"

Wat een vreemde redenering.

In mijn geval dus:
"Tuurlijk ken ik het album maar TheWall is beter!"

De tussenstand

231. Ryan Adams - Heartbreaker (2000) vs. Booka Shade - Movements (2006)

5-2

Dieter schreef:

Wat een slap gelul allemaal.....

The Wall is gewoon een goeie plaat en Cannibal Ox is HipHop en daar houd ik niet zo van, dus stem ik op The Wall. Dat is toch niet zo gek lijkt me!

Als ik het wel zou kennen zou ik ook op The Wall gestemd hebben.

Dames en heren als ik beide albums niet ken stem ik niet,
alleen als het (naar mijn mening) een topalbum betreft stem ik dus wel op dat album!

Casartelli (moderator)
En dat is nou slap gelul. Je kent beide platen en je stemt of je kent er maar een van beide en dan stem je niet. De essentie van het spelletje in een notendop.

Casartelli schreef:
En dat is nou slap gelul. Je kent beide platen en je stemt of je kent er maar een van beide en dan stem je niet. De essentie van het spelletje in een notendop.

bla, bla, bla ...

Volgens mij gaat het spelletje er om dat er bepaald wordt welk album beter is, naar ieders eigen mening. Als Dieter aangeeft niets met HipHop te kunnen dan is naar zijn mening The Wall toch beter? Daar hoeft hij Canibal OX o.i.d. echt niet voor te kennen. En trouwens... wanneer kent iemand een album? 1x, 3x, 10x draaien?

Ik schaar mij in het Dieter kamp. Gewoon stemmen als je bij voorbaat weet dat je een album beter vindt.

Een genre bij voorbaat afschrijven is natuurlijk ook onzin.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:36 uur

geplaatst: vandaag om 05:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.