MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]

zoeken in:
Die 24 Hour Party People wint in de categorie soundtracks......

Het lijkt me trouwens geen onaardige cd.

Het loopt nog steeds lekker...nu 132 lijstjes binnen en verwerkt.

Als ik de huidige top 10 vergelijk met die van vorig jaar dan doen er natuurlijk maar 8 nummers uit die top 10 mee aan de finale (Black en Like a Hurricane hebben het dit jaar niet gered) ....maar van die 8 nummers vind ik er op dit moment slechts 5 terug in de huidige top 10.

Van de 3 afvallers uit de top 10 van vorig jaar vallen er 2 net buiten de top 10 maar de derde afvaller staat dit jaar niet eens bij de eerste 20, sterker nog - het lijkt wel een "hate" plaat te zijn, hij wordt maar liefst 30x bij de onderste 5 gezet, er zijn slechts 2 platen die nog vaker in de onderste 5 voorkomen.

El Ninjo schreef:
Van de 3 afvallers uit de top 10 van vorig jaar vallen er 2 net buiten de top 10 maar de derde afvaller staat dit jaar niet eens bij de eerste 20, sterker nog - het lijkt wel een "hate" plaat te zijn, hij wordt maar liefst 30x bij de onderste 5 gezet, er zijn slechts 2 platen die nog vaker in de onderste 5 voorkomen.

Dat kan ik me echt van geen enkele plaat uit de Top 10 van vorig jaar voorstellen. Bijna alle nummers die vorig jaar in de top 10 stonden, deden dat in 2008 ook. Like A Hurricane, Black en "Heroes" waren de uitzonderingen. De eerste twee doen nu niet mee en van "Heroes" kan ik me dat echt niet voorstellen. De twee keren dat het meedeed aan de finale werd het 2e en 3e. Sowieso lijkt het me lastig "Heroes" te haten.

Ik gok dan maar op Joy Division of VU.

Teunnis schreef:
Ik gok dan maar op Joy Division of VU.

Ik vrees dat VU uit de boot valt omdat ik helaas nogal wat negatieve signalen heb gezien.
Als VU fan vind ik dat natuurlijk niet leuk.
Joy Division is absoluut niet mijn smaak, heb deze groep dan ook heeeel laag staan in mijn lijstje.

In mijn lijstje staat de VU in ieder geval waar hij moet staan. Zeer hoog!

Ik heb trouwens een voorgevoel dat The Smiths het wel eens minder goed zouden kunnen doen dan vorige jaren. Ik hoop dat dit voorgevoel verkeert is, want ook The Smiths staan bij mij met beide platen zeer hoog. Hoe hoog? Dat verklap ik niet

Magick1
ArthurDZ schreef:
In mijn lijstje staat de VU in ieder geval waar hij moet staan. Zeer hoog!

Ik heb trouwens een voorgevoel dat The Smiths het wel eens minder goed zouden kunnen doen dan vorige jaren. Ik hoop dat dit voorgevoel verkeert is, want ook The Smiths staan bij mij met beide platen zeer hoog. Hoe hoog? Dat verklap ik niet

Zowel VU als The Smiths verliezen toch heel wat plaatsen bij mij. Al komt dat ook door een betere finale dan vorig jaar.

Bij mij staat VU zo'n beetje in het midden, zeer goed nummer, maar er staan dan ook zoveel goede nummers in. En welke van Joy Division stond vorig jaar in de top 10, Love Will Tear Us Apart? Die mag toch niet in de top 10 ontbreken?

Teunnis schreef:
Bijna alle nummers die vorig jaar in de top 10 stonden, deden dat in 2008 ook. Like A Hurricane, Black en "Heroes" waren de uitzonderingen.
Maar bedenk ook dat het aantal stemmers bijna verdubbeld is.

niels94 schreef:
Love Will Tear Us Apart? Die mag toch niet in de top 10 ontbreken?
Ik hoop wel dat die het is, staat bij mij in de bottom 5 in ieder geval, vind dat niet zo'n bijzonder nummer..

Bij mij zijn The Smiths in ieder geval met één nummer flink gestegen. Alhoewel ik geen hekel aan ze had, was ik ook nooit echt groot fan. Maar tijdens het beluisteren viel opeens het kwartje - ik ben in geen tijden zo enthousiast geweest over een nummer! Had het bijna op één gezet, maar heb de hype in mij enigszins weten te bedwingen. Ik ben benieuwd of dit een tijdelijke bevlieging gaat blijken te zijn, of dat ik er opeens een favoriete band bij heb

El Ninjo schreef:
Als ik de huidige top 10 vergelijk met die van vorig jaar dan doen er natuurlijk maar 8 nummers uit die top 10 mee aan de finale (Black en Like a Hurricane hebben het dit jaar niet gered) ....maar van die 8 nummers vind ik er op dit moment slechts 5 terug in de huidige top 10.

5 nieuwe nummers (of 'herintreders') in de top-10 dus. Dan geef ik The Doors een goede kans om met 2 nummers in die top-10 te staan (hoewel ik het zelf liever anders zou zien...) Hopelijk zitten er ook een paar verrassingen tussen, is altijd leuk

Marko
Gisteren Donnie Darko voor het eerst gezien, raakte ik toch weer gelijk in de MuMeladderstemming.

Leuk gebruik van een aantal van deze liedjes, raakte zelf een beetje melancholisch toen Love Will Tear Us Apart langskwam. Ook al had ik liever Decades of Shadowplay in deze lijst gezien. LWTUA, is typisch zo'n nummer waar iedereen wel iets in hoort en daardoor bij de gemene deler altijd populair is. Maar zal er ook dit jaar een top 10-plaats inzitten?

Ik kon de spanning niet meer aan en heb uiteindelijk maar even op WikiLeaks gekeken; God Only Knows en Ashes to Ashes zijn de twee nummers die de hele tijd de onderste twee plaatsen bezetten. A Forest is de #1dit jaar.

Zowel met God Only Knows als met Ashes to Ashes zit je fout.

God Only Knows mag van mij best onderaan eindigen, best een leuk nummer hoor, maar het doet me verder helemaal niets. Ashes To Ashes daarentegen vind ik wel erg goed, ik denk dat Space Oddity dan eerder onderaan eindigt.

Wat mij betreft: Ashes to Ashes > Heroes >>> Space Oddity

Space Oddity valt bij mij in de categorie 'best leuk nummer van de nog jonge Bowie' en het verbaast me een beetje dat het in de top-32 is gekomen.

Heroes en Ashes to Ashes vind ik allebei prima, maar in Space Oddity hoor ik niet veel, matig nummer die bij ook laag is geëindigd.
Love Will Tear Us Apart heb ik hier leren kennen en ook hoog gezet, ik kan me niet voorstellen dat dat nummer laag komt te staan. Ik vind het jammer dat New Dawn Fades niet in de finale staat want dat is echt één van de mooiste nummers ooit en had bij mij dik op 1 gestaan.

Space Oddity > Heroes >>> Ashes to Ashes heb ik bij mezelf ontdekt.

God Only Knows vind ik een beetje een (goed) niemendalletje, maar heeft wel wat plaatsjes gewonnen, gewoon omdat het bij deze 32 opvalt met z'n sixtiessound.

Het is hier Heroes >>> Ashes to Ashes >>>>>>> Space Oddity. Het aantal >'s correspondeert met het aantal tussenliggende liedjes in mijn top 32. Ik vind Space Oddity bepaald geen matig nummer overigens (staat nog steeds in het linkerrijtje).

De beide Joy Division-nummers staat bij mij in het rechterrijtje. Ik houd van de band, maar ze hebben zoveel betere nummers gemaakt. Love Will Tears Us Apart heeft nooit echt tot mijn favorieten gehoord.

Space Oddity >>>>>> Ashes to Ashes >>>>>>>>>>>>>>>> Heroes hierzo.
Heb net mijn top 32 opgesteld. Zo meteen in je inbox, El Ninjo !

Niet echt slechte nummers in de top 32, buiten dan nr. 32 en 31, maar echt toppers vind ik het ook niet, op nr. 1 tem 5 na dan. 22 tem 32 vind ik niet echt bijzonder.

Bertus schreef:
Bij mij zijn The Smiths in ieder geval met één nummer flink gestegen. Alhoewel ik geen hekel aan ze had, was ik ook nooit echt groot fan. Maar tijdens het beluisteren viel opeens het kwartje - ik ben in geen tijden zo enthousiast geweest over een nummer! Had het bijna op één gezet, maar heb de hype in mij enigszins weten te bedwingen. Ik ben benieuwd of dit een tijdelijke bevlieging gaat blijken te zijn, of dat ik er opeens een favoriete band bij heb

Idem dito hier, een van de 2 Smiths-nummers is 2 jaar tijd 18 plaatsen gestegen in mijn top 32. Ben ook nooit een groot Smiths-fan geweest, maar bij dit nummer is bij mij ook het kwartje gevallen.

Wat betreft de duikelaar uit de top 10 tip ik toch Teardrop. Helaas, want bij mij staat ie bij de bovenste 5...

Svendra schreef:
Wat mij betreft: Ashes to Ashes > Heroes >>> Space Oddity

Space Oddity valt bij mij in de categorie 'best leuk nummer van de nog jonge Bowie' en het verbaast me een beetje dat het in de top-32 is gekomen.

Duidelijk geen Bowie-fan.. Space Oddity is toch wel enkele tientallen klassen beter dan de middelmatigheid van Ashes to ashes of het voortdreinende Heroes

Als er toch 3 Bowie nummers in de finale moeten staan had ik ipv Space Oddity en Ashes to Ashes (zeer matig) toch veel liever Station to Station en Rock 'n Roll Suicide gezien.

Wat mij betreft dan : Heroes, Warszawa en Under Pressure

Life On Mars en Bewlay Brothers waren voor mij een perfecte aanvulling geweest op Space Oddity

Nou vooruit dan maar.
Heroes >> Space Oddity >>>>> Ashes to Ashes

Heeft niks met aantal plaatsen te maken, maar met het klasseverschil.

Zorin
Chevy heeft de volgorde goed....

Ik vind de nummers van Bowie niet goed. Vind ze slecht zelfs. Van de laatste 32 vind ik er maar 4 echt goed, daarna komen er nog een stuk of 5 die ik een voldoende zou geven en dan volgen de nummers die ik liever helemaal niet beluister.

Tsja, dan ligt je smaak erg ver af van die van de rockliefhebbers, en die zijn hier toch het best vertegenwoordigt... Ik vind alle nummers in elk geval voldoende (dik zelfs).

orbit schreef:
Duidelijk geen Bowie-fan..
Te lui om even naar mijn top-10 te kijken?

Tja, dat Ashes to Ashes niet ieders smaak is, begrijp ik best. Daarvoor is het te origineel, en afwijkend van de standaard rockmeuk met drie akkoordjes. Maar om het nummer 'middelmatig' of zelfs 'zeer matig' te noemen.. Je moet maar durven.

Te origineel?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:10 uur

geplaatst: vandaag om 05:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.