Muziek / Muziekgames / Game: welk album wordt hier besproken?
zoeken in:
0
geplaatst: 3 maart 2010, 10:33 uur
Ja Graf, helemaal gelijk.
@divart: deze quote was ook inderdaad te googlen. Dit geldt echter niet voor te nieuwe quotes en ook niet voor een hoop ouwe (probeer de eerste twee uit het topic maar eens) die op de eerste pagina's staan bij het album en niet als recensies zijn aangemerkt, zoals de laatste.
@divart: deze quote was ook inderdaad te googlen. Dit geldt echter niet voor te nieuwe quotes en ook niet voor een hoop ouwe (probeer de eerste twee uit het topic maar eens) die op de eerste pagina's staan bij het album en niet als recensies zijn aangemerkt, zoals de laatste.
0
wijsneus
geplaatst: 3 maart 2010, 14:01 uur
't Is idd Muse - The Resistance.
User Khonnor op 14 september 2009.
enniebaddy for e njuw wan ?
User Khonnor op 14 september 2009.
enniebaddy for e njuw wan ?
0
geplaatst: 4 maart 2010, 17:13 uur
Nope, iemand die doorgaans een stuk serieuzer is.
Ik ben zelf overigens vergeten waar deze stond (wel dat ik stomverbaasd was dat deze inclusief overige slowchat niet verwijderd was), dus ik vestig mijn hoop op jullie
Ik ben zelf overigens vergeten waar deze stond (wel dat ik stomverbaasd was dat deze inclusief overige slowchat niet verwijderd was), dus ik vestig mijn hoop op jullie

0
geplaatst: 4 maart 2010, 17:17 uur
Als ik het album zou weten, zou ik bij "zoek bericht" het woord operator intikken en dan weet ik waar hij staat.
Mocht iemand een andere hebben, plaats gerust hoor...
dan laten we deze even rusten
Mocht iemand een andere hebben, plaats gerust hoor...
dan laten we deze even rusten

0
wijsneus
geplaatst: 8 maart 2010, 09:00 uur
Compositorisch doet dit absoluut niet onder voor een Radiohead plaat. (bijvoorbeeld het geweldige Ok computer) Ik hoor op deze plaat nog steeds nieuwe dingen terwijl ik hem al tig keer gehoord heb. Als je dit album niet veel vind voorstellen vrees ik dat je niet goed ernaar luister. Je mag deze plaat natuurlijk niet goed vinden maar er zit zoveel geweldigs in,zelfs na 100 luisterbeurten.
Voorlopig géén tips hier, eerst de grijze cellen aan de arbeid zetten........
0
wijsneus
geplaatst: 10 maart 2010, 08:33 uur
OK, de tips :
meer dan 1280 stemmen.
erg hoog in de MuMe top 250.
Wie durft ?
meer dan 1280 stemmen.
erg hoog in de MuMe top 250.
Wie durft ?
0
geplaatst: 10 maart 2010, 10:27 uur
Haha, meer dan 1280 stemmen... Music4ever op 9 augustus 2005 bij The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band.
Dit was nou ook niet direct een plaat die ik zou vergelijken met Radiohead... maar goed, het bleek dan ook een reactie op een Radiohead-fan.
Dit was nou ook niet direct een plaat die ik zou vergelijken met Radiohead... maar goed, het bleek dan ook een reactie op een Radiohead-fan.
0
wijsneus
geplaatst: 10 maart 2010, 11:12 uur
Ja, antwoord is goed !
En ja, die quote had ik natuurlijk uitgekozen vanwege de vermelding van Radiohead erin. Het aantal stemmen was een tactische tip uiteraard
Anders ligt dit spel te lang stil.
En ja, die quote had ik natuurlijk uitgekozen vanwege de vermelding van Radiohead erin. Het aantal stemmen was een tactische tip uiteraard

Anders ligt dit spel te lang stil.
0
geplaatst: 3 november 2011, 16:46 uur
In Muziek > Muziekgames > Game: welk album wordt hier besproken?:
Op MuMe zijn ruwweg 2 plekken waar je kan posten: bij de albums en op het forum!
Dit topic probeert een brug te slaan tussen deze 2 werelden... Hieronder vind je een AlbumBespreking van een artiest(e) of groep die redelijk bekend is. Deze wordt zo-goed-als letterlijk overgenomen uit de MuMe-albumpagina's en werd dus geschreven door een MuMe bezoeker! Enkel grote spoilers (titels, namen) worden met een *** aangeduid!
Opdracht is simpel: over welke artiest (en bij uitbreiding dan het album) heeft deze MuMe bezoeker zijn mening achtergelaten?
Wie de oplossing vindt, kan er een nieuwe copy-pasten!
Eerste opgave: welk album van welke artiest(e)/groep wordt hier beschreven:
OPGAVE 1
Ik vraag mij af hoe *** uiteindelijk ooit de geschiedenisboekjes in zal gaan.
De man heeft ontegenzeggelijk prachtige muziek gemaakt maar heeft ook altijd een soort van 'is het net niet' stempel op zich gedrukt gekregen en is daar ook nooit meer van af gekomen.
Ondanks het feit dat hij prachtige nummers heeft geschreven.
Hij is groot geweest aan de andere kant van de oceaan op momenten dat voor ons andere muziek, stromingen in de belangstelling stond. Zijn albums deden het bij ons in die tijd redelijk, mag ik het zo omschrijven.
Hij heeft zelfs, onder invloed van de opkomst van de newwave, ooit de moeite genomen zijn welbekende entertainersrock, gelardeerd met af en toe een gevoelige ballad, om te turnen naar wat ik dan maar een Amerikaanse variant van newwave zal noemen, het album ***
Naar ik meen is "dit album" ***'s meest verkochte album, meest bewierrookt ook. Ik hou een lang verhaal met eigenlijk alleen de mededeling dat ik mij daar volledig bij aansluit, ook al komen er heel wat andere albums bij in de buurt.
Of je het leuk vind of niet, *** komt toch altijd met nostalgische trekjes in zijn muziek. Daar schuilt ook zijn kracht. En om mijn eerste stelling dan maar te beantwoorden: ja, hij is het 'net niet' als je zoekt naar een meeslepende, vernieuwende pionier in de rock-muziek, hij is toch meer een romanticus. Mijn volgende opmerking is dan: Nou en?
Laat maar horen!
Op MuMe zijn ruwweg 2 plekken waar je kan posten: bij de albums en op het forum!
Dit topic probeert een brug te slaan tussen deze 2 werelden... Hieronder vind je een AlbumBespreking van een artiest(e) of groep die redelijk bekend is. Deze wordt zo-goed-als letterlijk overgenomen uit de MuMe-albumpagina's en werd dus geschreven door een MuMe bezoeker! Enkel grote spoilers (titels, namen) worden met een *** aangeduid!
Opdracht is simpel: over welke artiest (en bij uitbreiding dan het album) heeft deze MuMe bezoeker zijn mening achtergelaten?
Wie de oplossing vindt, kan er een nieuwe copy-pasten!

Eerste opgave: welk album van welke artiest(e)/groep wordt hier beschreven:
OPGAVE 1
Ik vraag mij af hoe *** uiteindelijk ooit de geschiedenisboekjes in zal gaan.
De man heeft ontegenzeggelijk prachtige muziek gemaakt maar heeft ook altijd een soort van 'is het net niet' stempel op zich gedrukt gekregen en is daar ook nooit meer van af gekomen.
Ondanks het feit dat hij prachtige nummers heeft geschreven.
Hij is groot geweest aan de andere kant van de oceaan op momenten dat voor ons andere muziek, stromingen in de belangstelling stond. Zijn albums deden het bij ons in die tijd redelijk, mag ik het zo omschrijven.
Hij heeft zelfs, onder invloed van de opkomst van de newwave, ooit de moeite genomen zijn welbekende entertainersrock, gelardeerd met af en toe een gevoelige ballad, om te turnen naar wat ik dan maar een Amerikaanse variant van newwave zal noemen, het album ***
Naar ik meen is "dit album" ***'s meest verkochte album, meest bewierrookt ook. Ik hou een lang verhaal met eigenlijk alleen de mededeling dat ik mij daar volledig bij aansluit, ook al komen er heel wat andere albums bij in de buurt.
Of je het leuk vind of niet, *** komt toch altijd met nostalgische trekjes in zijn muziek. Daar schuilt ook zijn kracht. En om mijn eerste stelling dan maar te beantwoorden: ja, hij is het 'net niet' als je zoekt naar een meeslepende, vernieuwende pionier in de rock-muziek, hij is toch meer een romanticus. Mijn volgende opmerking is dan: Nou en?
Laat maar horen!

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 november 2011, 16:49 uur
Leuk idee... zonder nou meteen alle mogelijke albums doorgeworsteld te hebben, gok ik op iets van Elton John of Billy Joel.
0
geplaatst: 3 november 2011, 17:08 uur
Dat is al een behoorlijke warme gok!
Doch slechts eentje kan de oplossing zijn...
Hint: het gaat over een album uit 1977!
Doch slechts eentje kan de oplossing zijn...
Hint: het gaat over een album uit 1977!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 november 2011, 17:09 uur
Ah ja ik had al het gevoel dat die bespreking mij wat bekend voorkwam. Goede plaat trouwens.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 november 2011, 17:13 uur
Het blijkt nog niet zo makkelijk om zelf met een andere opgave te komen. Wellicht verzin ik er later een, maar als iemand anders er al een heeft, mag-ie zo voor.
0
geplaatst: 3 november 2011, 17:16 uur
Dan doe ik er snel nog eentje:
korte tekst, maar toch enkele goeie tips erin... Welk album wordt hieronder besproken:
OPGAVE 2
Wat een "softe" berichten bij deze klassieker zeg!!! En niet eens een top 250 notering?? Erg erg erg.... Destijds bracht dit album nogal wat teweeg. Door de samenwerking van *** en Afrika. Ik vind dit album razend knap gemaakt. Een van de betere uit de jaren 80!
korte tekst, maar toch enkele goeie tips erin... Welk album wordt hieronder besproken:
OPGAVE 2
Wat een "softe" berichten bij deze klassieker zeg!!! En niet eens een top 250 notering?? Erg erg erg.... Destijds bracht dit album nogal wat teweeg. Door de samenwerking van *** en Afrika. Ik vind dit album razend knap gemaakt. Een van de betere uit de jaren 80!
0
geplaatst: 3 november 2011, 17:20 uur
Casartelli schreef:
Graceland?
Graceland?
Jamaar...
Weer correct... Graceland van Paul Simon!
kMoet het precies volgende keer wat moeilijker maken... Dan toch weer uw beurt, Casartelli!
Er zijn genoeg albums om er eentje uit te pikken

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 november 2011, 17:22 uur
Dat het lastig is om een bespreking te vinden waar wel een redelijke aanwijzing instaat die er ook weer niet té dik bovenop ligt, had ik inmiddels ook al opgemerkt 
Ik denk er nog even over!

Ik denk er nog even over!
0
geplaatst: 3 november 2011, 19:48 uur
en in tussentijd plaats ik er weer eentje!
Over welk album gaat het hier (op de plek van *** stond een overduidelijke hint):
OPGAVE 3
De Spice Girls van de jaren '70. Het album zelf is goed te pruimen, maar eigenlijk is dit helemaal geen ***. Elk nummer duurt minstens 3 minuten en de plaat is retestrak gespeeld. Het is gewoon een goede rock plaat. 4 sterren.
Over welk album gaat het hier (op de plek van *** stond een overduidelijke hint):
OPGAVE 3
De Spice Girls van de jaren '70. Het album zelf is goed te pruimen, maar eigenlijk is dit helemaal geen ***. Elk nummer duurt minstens 3 minuten en de plaat is retestrak gespeeld. Het is gewoon een goede rock plaat. 4 sterren.
0
geplaatst: 4 november 2011, 09:29 uur
Doe ik! 
Over welk album gaat deze quote?
OPGAVE 4
Dit was het eerste album dat ik op CD kocht (herfst 1991), waarna ik definitief op CD overschakelde. Overigens was *** enkele jaren na de lancering van de CD in 1982 de best verkopende act op CD.
Nog steeds vind ik het een prachtig, gevarieerd en vooral sfeervol album dat geen moment verveelt en ik begrijp de kritieken en de lage score absoluut niet.
*** heeft hier heel wat country in hun sound verwerkt met uitstekend resultaat.

Over welk album gaat deze quote?
OPGAVE 4
Dit was het eerste album dat ik op CD kocht (herfst 1991), waarna ik definitief op CD overschakelde. Overigens was *** enkele jaren na de lancering van de CD in 1982 de best verkopende act op CD.
Nog steeds vind ik het een prachtig, gevarieerd en vooral sfeervol album dat geen moment verveelt en ik begrijp de kritieken en de lage score absoluut niet.
*** heeft hier heel wat country in hun sound verwerkt met uitstekend resultaat.
0
Zephyr
geplaatst: 4 november 2011, 09:47 uur
Dire Straits - On Every Street
Een deel van de tekst kan je Googelen, en dan heb je um zo te pakken
Deze game moet dus iets anders opgezet worden, lijkt mij zo.
Een deel van de tekst kan je Googelen, en dan heb je um zo te pakken

Deze game moet dus iets anders opgezet worden, lijkt mij zo.
* denotes required fields.