MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Game: welk album wordt hier besproken?

zoeken in:
2MY schreef:
Kijk daar toch maar mee uit: <klik!>
Ik geef ook bewust geen antwoord. Ik hoop ook niet dat Ataloona het wist vanwege google...

OPGAVE 16

Niet erg nuttig om hier structuren in te gaan zoeken vind ik. Natuurlijk voel je de opbouw en de nodige rusten, maar eigenlijk is dit muziekstukje gewoon niet te bevatten. Ik schrijf dus: probeer geen vat te krijgen op de muziek, laat het jouw overnemen en ervaar iets unieks. Al die buitenaardse geluiden die in welke vorm dan ook door je hoofd schieten zijn werkelijk bizar - zieke effecten overal en nergens leveren de engste sferen op die ik ooit heb ervaren in muziek. Dit opent nieuwe deuren.

Ik draai dit vaak liggend in me bed net voor het slapen gaan. Raar misschien met zo een climax, maar telkens bij het einde schiet ik een klein stukje omhoog, springen mijn ogen open en als ik daarna nog 1 dromerig nummer draai, val ik altijd rustig terug in de slaaphouding en ben ik helemaal op. Nachtmerries blijven uit, vreemde dromen blij toe nooit.

En niet gaan Googlen he.

2MY
is dit een soundtrack ofzo?

2MY
dan iets experimenteels van Radiohead dat ik niet meer heb gevolgd?

Sigur Ros?

Voor mij een weet voor jou een vraag.
Er staan denk ik al genoeg bruikbare tips in de tekst.

Nee het is niet Sigur Ros.

Porcupine Tree?

2MY
kobe bryant fan schreef:
Voor mij een weet voor jou een vraag.
Er staan denk ik al genoeg bruikbare tips in de tekst.

volgens mij moet ik die Radiohead toch wat nader bekijken...

Nee het is ook niet PT.
Zouden jullie ook naast de artiest ook nog eens de naam van de plaat willen typen dan is dat wat duidelijker.

2MY
hmm... niet gevonden bij Radiohead
volgens mij zit deze cd niet in mijn kastje...

We gokken eerst op artiest en daarna pas op album.

Maar het is dus Radiohead?
Radiohead - Kid A?

Als ik zo even naar je Top 10 kijk zou dat me inderdaad verbazen.
Ik ben wel eens benieuwd of deze vanavond nog zou kunnen geraden worden zonder te Googelen.

lambf
Xanopticon - Liminal Space ?

2MY
er zit veel extremer dan softrock in mijn kastje hoor, die top 10 is maar het topje... maar niks dat ik hieraan zou kunnen linken, tenzij dus verschillende soundtracks... maar die zijn het blijkbaar niet...

Ik gok op 7E Phalanx - Pulse.

Ik heb dat bericht al ergens gelezen... En uit de tekst af te leiden is het één track (één climax) en chaotische electronica.

Ja Bennerd heeft het juiste antwoord gevonden.

2MY
dat zit idd niet in mijn kastje...

*:)*

Even een quote zoeken, sec...

Edit: deze dus:

Amper te bevatten voor mij. Wat een intriest, neerslachtig, vervelend en beteuterd album is dit. En wat een hoge score daarvoor. Is iedereen depressief, kicken mensen op het zich wentelen in zelfmedelijden, zien ze zichzelf hangen aan de hoogste tak met een strop om hun nek als ze wegdromen ? Want dat gevoel krijg ik bij het horen van dit album. Allesbehalve iets waar ik op zit te wachten.

*track* is het eerste nummer dat boven dit depressief geneuzel uitsteigt, en wat luchtiger weet te zijn. Ook *track* houdt het nog even leuk, de rest is vreselijk irritante rommel. De volgende track die me kan bekoren is *track*. En dan stopt het zo'n beetje.

Ik heb niks tegen geladen, emotionele muziek, maar dit is luisteren naar het gezaag en gezeik van een depressieve klojo, waarvan je weet dat hij het allemaal aan zichzelf te danken heeft. Echt kutmuziek, die geen derde keer meer voorbij zal komen. Dan nog liever *ander album artiest*, deze gaat gewoon de vuilbak in. 0.5*

Welke artiest - welk album? Welke user?

Ah, de top 10 van Onderhond. Vandaar dat die naam me zo bekend voorkwam.

Zal wel Closer zijn van Joy Division.

Nope. Verre van.

2MY
Gorky? Die Luc De Vos irriteert mij op dezelfde manier...

Nope. Even voor de duidelijkheid: het album staat niet in de top 250.

Dat verlaagt de mogelijkheden naar 233.330 albums. Eitje.

lambf
Nine Inch Nails - The Downward Spiral ?

Neen, maar qua genre-tag al veel meer in de buurt.

In dat geval zal ik het waarschijnlijk niet kennen.

2MY
idem...

Gast
geplaatst: vandaag om 20:21 uur

geplaatst: vandaag om 20:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.