Muziek / Muziekgames / Orgineel vs. Sample K.O.
zoeken in:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 11 juli 2011, 23:57 uur
Nu ik geen school meer heb zit ik niet meer zo veel op MuMe
. Ik had bij de vorige dan ook echt geen tijd om ze allemaal te checken.
Deze zijn allebei inderdaad lekker loom. Toch ga ik voor Digable Planets, heerlijke bewerking van de sample.
0-3
. Ik had bij de vorige dan ook echt geen tijd om ze allemaal te checken.Deze zijn allebei inderdaad lekker loom. Toch ga ik voor Digable Planets, heerlijke bewerking van de sample.
0-3
0
geplaatst: 12 juli 2011, 01:01 uur
principal2000 schreef:
Speciaal voor Poeha blijft deze battle nog wat langer staan.
Maar 2 reacties vind ik bovendien nog wat karig.
Speciaal voor Poeha blijft deze battle nog wat langer staan.
Maar 2 reacties vind ik bovendien nog wat karig. 
Sorry maar ik was in slaap gevallen tijdens het origineel, je had me wel eens mogen waarschuwen bij dat nummer, principal
Tja...op dit tijdstip...Toch...
1-4
0
geplaatst: 12 juli 2011, 11:51 uur
Vanwaar die afkeer tegen Digable Planets. Nota bene ten koste van een nummer waar je van in slaap valt.
0
geplaatst: 12 juli 2011, 14:21 uur
Ho, ho , ik heb zeker geen afkeer tegen Digable Planets. Heb dat ook nooit gezegd.
Maar dit nummer van hun vind ik niet bijzonder en over het origineel, dat was maar gein natuurlijk
Excuseer mijn meligheid.
Maar dit nummer van hun vind ik niet bijzonder en over het origineel, dat was maar gein natuurlijk

Excuseer mijn meligheid.
0
Harco
geplaatst: 12 juli 2011, 19:21 uur
2-6. Het origineel is gewoonweg te saai en eentonig om zo op te zetten.
0
geplaatst: 12 juli 2011, 19:37 uur
Een overwinning voor Digable Planets! 
Next....weer voice samples.
Origineel: NWA - 8 Ball (3:32)
Sample1: The D.O.C. - Is It Funky En...
Sample2: 2 Unlimited - Get Ready For...
0-1-0
Dr. Dre drukt zijn stempel op 2 nummers (drie keer raden op welke 2). En die Ray maar lip-synchen
. The D.O.C. heeft met het album No One Can Do It Better een redelijk leuk hip-hop album geleverd. Dit nummer is in mijn ogen één van de hoogtepunten van dat album. Energievol album met een zeer goede beat die je nek pijn laat doen van het op en neer bewegen.

Next....weer voice samples.
Origineel: NWA - 8 Ball (3:32)
Sample1: The D.O.C. - Is It Funky En...
Sample2: 2 Unlimited - Get Ready For...
0-1-0
Dr. Dre drukt zijn stempel op 2 nummers (drie keer raden op welke 2). En die Ray maar lip-synchen
. The D.O.C. heeft met het album No One Can Do It Better een redelijk leuk hip-hop album geleverd. Dit nummer is in mijn ogen één van de hoogtepunten van dat album. Energievol album met een zeer goede beat die je nek pijn laat doen van het op en neer bewegen.
0
geplaatst: 12 juli 2011, 20:26 uur
@ laxus11
Waarom stem jij eigenlijk nog? Je stemt toch altijd alleen maar op niet hip-hop
1-3-1

1-3-1
0
geplaatst: 12 juli 2011, 20:26 uur
Ataloona schreef:
@ laxus11
1-3-1
@ laxus11

1-3-1
Omdat stemmen leuk is
0
geplaatst: 13 juli 2011, 15:47 uur
Duidelijke winst voor The D.O.C..Nu mijn 2 hip-hop vriendjes gestemd hebben, kan ik de volgende plaatsen.
Origineel: Isaac Hayes - Hyperbolicsyl... (7:13)
Sample 1a: Public Enemy - Black Steel ...
Sample1b: Dr. Dre & B-Real - Puppet M...
Sample 2a: Plexus - Auto Shutter
Er zijn nog een handjevol Thunderdome-nummers die Public Enemy's nummer gesampled hebben, maar dat ga ik jullie niet aandoen (en mezelf ook niet).
1-0-0-0
Speciaal voor de klagende Mb.
een moeilijkere.....in mijn ogen dan. De eerste 3 nummers vind ik alledrie goed. Maar misschien staan ze wel in de volgorde van kwaliteit. Puppet Master:
, Black Steel In The Hour Of Chaos:
en Hyperbo.....whatever
. Misschien dat de speelduur voor sommigen een obstakel zijn. En de sound van Isaac ligt niet iedereen (vraag me niet waarom).
Origineel: Isaac Hayes - Hyperbolicsyl... (7:13)
Sample 1a: Public Enemy - Black Steel ...
Sample1b: Dr. Dre & B-Real - Puppet M...
Sample 2a: Plexus - Auto Shutter
Er zijn nog een handjevol Thunderdome-nummers die Public Enemy's nummer gesampled hebben, maar dat ga ik jullie niet aandoen (en mezelf ook niet).
1-0-0-0
Speciaal voor de klagende Mb.
een moeilijkere.....in mijn ogen dan. De eerste 3 nummers vind ik alledrie goed. Maar misschien staan ze wel in de volgorde van kwaliteit. Puppet Master:
, Black Steel In The Hour Of Chaos:
en Hyperbo.....whatever
. Misschien dat de speelduur voor sommigen een obstakel zijn. En de sound van Isaac ligt niet iedereen (vraag me niet waarom).
0
geplaatst: 13 juli 2011, 22:33 uur
0
Mb.
geplaatst: 14 juli 2011, 12:10 uur
Ach, laat ik ook maar eens een makkelijke battle regelen:
Origineel: Leon Haywood - I Wanna Do Something Freaky To You
Sample: Dr. Dre - Nothin' But A G Thang
.. omdat ik er nu pas achter ben gekomen waar Dre die sample vandaan heeft gehaald!
Origineel: Leon Haywood - I Wanna Do Something Freaky To You
Sample: Dr. Dre - Nothin' But A G Thang
.. omdat ik er nu pas achter ben gekomen waar Dre die sample vandaan heeft gehaald!

0
geplaatst: 14 juli 2011, 14:54 uur
0-2
Zo makkelijk vond ik deze ook weer niet. Net als Mb. kende ik het origineel ook nog niet. Beluistering van Leon Haywood devalueerde Dre's uitvoering meteen. Ik was geneigd om het origineel een punt te geven. Maar gelukkig luisterde ik Nuthin' But A G Thang nog 1 keer (heb The Chronic in geen tijden opgezet). Dit is toch wel echt een classic pur sang. In het nummer van Leon hoor ik te vaak een hijgerig vriendinnetje van hem. Dat heeft hem genekt.
Zo makkelijk vond ik deze ook weer niet. Net als Mb. kende ik het origineel ook nog niet. Beluistering van Leon Haywood devalueerde Dre's uitvoering meteen. Ik was geneigd om het origineel een punt te geven. Maar gelukkig luisterde ik Nuthin' But A G Thang nog 1 keer (heb The Chronic in geen tijden opgezet). Dit is toch wel echt een classic pur sang. In het nummer van Leon hoor ik te vaak een hijgerig vriendinnetje van hem. Dat heeft hem genekt.
0
Mb.
geplaatst: 14 juli 2011, 18:02 uur
Dit keer een battle met twee nummers die de meeste hier niet zullen kennen:
Origineel: Ethel Beatty - It's Your Love
Sample: Troubleneck Brothers - Back To The Hip-Hop
Origineel: Ethel Beatty - It's Your Love
Sample: Troubleneck Brothers - Back To The Hip-Hop
* denotes required fields.