Muziek / Muziekgames / Orgineel vs. Sample K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 5 september 2011, 20:23 uur
Public Enemy is een van de weinige Hip-Hop groepen die ik prima kan waarderen al zullen ze nooit mijn favoeriet worden 

0
geplaatst: 6 september 2011, 09:20 uur
laxus11 schreef:
Public Enemy is een van de weinige Hip-Hop groepen die ik prima kan waarderen al zullen ze nooit mijn favoeriet worden
Maar je stemt toch (hopelijk) op basis van het nummer en niet (voornamelijk) op basis van je gevoelens ten opzichte van de band? Anders hoeven de clipjes er net zo goed niet bij gezet te worden.
0
geplaatst: 6 september 2011, 10:13 uur
principal2000 schreef:
Maar je stemt toch (hopelijk) op basis van het nummer en niet (voornamelijk) op basis van je gevoelens ten opzichte van de band? Anders hoeven de clipjes er net zo goed niet bij gezet te worden.
(quote)
Tuurlijk stem ik voor het nummer

0
geplaatst: 7 september 2011, 15:24 uur
Origineel: Stanley Cowell - Travelin' Man
Sample: The Pharcyde - On The DL
0-1
Ondanks de duidelijk herkenbare sample, vind ik de Pharcyde er toch erg goed gebruik van maken. Waar het origineel teveel voortkabbelt en lichtjes aan de saaie kant is (zonder het slecht te noemen, overigens), blijft On The DL een lekker jazzy hip-hop nummer. Travelin' Man doet mij af en toe te veel denken aan een toetsenist die zijn kindje op de achtergrond laat spelen met een draaispeelgoedje. De raps en drums zorgen ervoor dat ik het resultaat van the Pharcyde mijn punten geef.
Sample: The Pharcyde - On The DL
0-1
Ondanks de duidelijk herkenbare sample, vind ik de Pharcyde er toch erg goed gebruik van maken. Waar het origineel teveel voortkabbelt en lichtjes aan de saaie kant is (zonder het slecht te noemen, overigens), blijft On The DL een lekker jazzy hip-hop nummer. Travelin' Man doet mij af en toe te veel denken aan een toetsenist die zijn kindje op de achtergrond laat spelen met een draaispeelgoedje. De raps en drums zorgen ervoor dat ik het resultaat van the Pharcyde mijn punten geef.
0
geplaatst: 7 september 2011, 16:20 uur
0-2 gewoon een leuk nummer. Het origineel kabbelt idd voort en is te minimaal.
0
geplaatst: 7 september 2011, 19:47 uur
1-4 de meest duidelijk battle tot nu toe. Ik vind die eerste helemaal niks.
0
geplaatst: 9 september 2011, 18:46 uur
Jammer van het lage aantal stemmen, maar toch een duidelijke overwinning voor The Pharcyde.
Origineel: Herbie Hancock - Chameleon
Sample: Kool G Rap - Money On My Brain
1-0
Jazz en ik zijn niet altijd goede vrienden. Herbie Hancock is een uitzondering hierop. Hij brengt het op zo'n funky wijze, dat ik het vaak waardeer. Ondanks de lange speelduur van Chameleon verveelt het nummer mij niet. Watermelon Man is ook zo'n nummer van het album Headhunters dat ik prima kan hebben ondanks de lange speelduur. Kool G Rap heeft ook een prima versie gemaakt, maar dit keer geen punten naar hip-hop.
Origineel: Herbie Hancock - Chameleon
Sample: Kool G Rap - Money On My Brain
1-0
Jazz en ik zijn niet altijd goede vrienden. Herbie Hancock is een uitzondering hierop. Hij brengt het op zo'n funky wijze, dat ik het vaak waardeer. Ondanks de lange speelduur van Chameleon verveelt het nummer mij niet. Watermelon Man is ook zo'n nummer van het album Headhunters dat ik prima kan hebben ondanks de lange speelduur. Kool G Rap heeft ook een prima versie gemaakt, maar dit keer geen punten naar hip-hop.
0
geplaatst: 10 september 2011, 21:39 uur
0
geplaatst: 11 september 2011, 11:48 uur
0-2 is het wel een sample? Volgens mij herzingt D'Angelo het. Waar zijn de instrumentaties van gesampled?
0
geplaatst: 11 september 2011, 12:03 uur
Je hebt gelijk, ik kijk altijd op whosampled.com, daar staat het als sample aangegeven.
0
geplaatst: 11 september 2011, 12:28 uur
Daar ging ik ook al op kijken. Op whosampled staat er Replayed Sample (Interpolation). Dus inderdaad herzongen.
Oh, die andere sample is The Isley Brothers - Don't Say Goodnight (It's Time for Love) (Parts 1 & 2).
Oh, die andere sample is The Isley Brothers - Don't Say Goodnight (It's Time for Love) (Parts 1 & 2).
* denotes required fields.