MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Orgineel vs. Sample K.O.

zoeken in:
Ik moest eerst ook met mij ogen knipperen

Public Enemy is een van de weinige Hip-Hop groepen die ik prima kan waarderen al zullen ze nooit mijn favoeriet worden

laxus11 schreef:
Public Enemy is een van de weinige Hip-Hop groepen die ik prima kan waarderen al zullen ze nooit mijn favoeriet worden

Maar je stemt toch (hopelijk) op basis van het nummer en niet (voornamelijk) op basis van je gevoelens ten opzichte van de band? Anders hoeven de clipjes er net zo goed niet bij gezet te worden.

2-4

Maar ik vind ze beiden maar zozo.

principal2000 schreef:
(quote)

Maar je stemt toch (hopelijk) op basis van het nummer en niet (voornamelijk) op basis van je gevoelens ten opzichte van de band? Anders hoeven de clipjes er net zo goed niet bij gezet te worden.

Tuurlijk stem ik voor het nummer

Mb.
3-5.

4-5 Heerlijk nummer van Grant Green. Kende het nog niet.

Origineel: Stanley Cowell - Travelin' Man
Sample: The Pharcyde - On The DL
0-1
Ondanks de duidelijk herkenbare sample, vind ik de Pharcyde er toch erg goed gebruik van maken. Waar het origineel teveel voortkabbelt en lichtjes aan de saaie kant is (zonder het slecht te noemen, overigens), blijft On The DL een lekker jazzy hip-hop nummer. Travelin' Man doet mij af en toe te veel denken aan een toetsenist die zijn kindje op de achtergrond laat spelen met een draaispeelgoedje. De raps en drums zorgen ervoor dat ik het resultaat van the Pharcyde mijn punten geef.

0-2 gewoon een leuk nummer. Het origineel kabbelt idd voort en is te minimaal.

1-4 de meest duidelijk battle tot nu toe. Ik vind die eerste helemaal niks.

Jammer van het lage aantal stemmen, maar toch een duidelijke overwinning voor The Pharcyde.
Origineel: Herbie Hancock - Chameleon
Sample: Kool G Rap - Money On My Brain
1-0
Jazz en ik zijn niet altijd goede vrienden. Herbie Hancock is een uitzondering hierop. Hij brengt het op zo'n funky wijze, dat ik het vaak waardeer. Ondanks de lange speelduur van Chameleon verveelt het nummer mij niet. Watermelon Man is ook zo'n nummer van het album Headhunters dat ik prima kan hebben ondanks de lange speelduur. Kool G Rap heeft ook een prima versie gemaakt, maar dit keer geen punten naar hip-hop.

3-1 Herbie's

Origineel: Junie Morrison - Tight Rope
Sample: J Dilla - So Far to Go

0-1

0-2 is het wel een sample? Volgens mij herzingt D'Angelo het. Waar zijn de instrumentaties van gesampled?

Je hebt gelijk, ik kijk altijd op whosampled.com, daar staat het als sample aangegeven.

Daar ging ik ook al op kijken. Op whosampled staat er Replayed Sample (Interpolation). Dus inderdaad herzongen.
Oh, die andere sample is The Isley Brothers - Don't Say Goodnight (It's Time for Love) (Parts 1 & 2).

1-2
Sterke battle!

3-3

Da's J Dilla niet dat is gewoon Prince

Komt er nog een beslissende stem?

4-3 toch wel een stuk beter hoor

Zo ken ik je, sheep

5-3 (en duidelijk, inderdaad)

Gast
geplaatst: vandaag om 07:38 uur

geplaatst: vandaag om 07:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.