MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Super Tip-Topper

zoeken in:
- Chevy
- Ataloona
- jassn
- niels94
- Kraay
-Snoeperd
- reijersen
- Catdog
- Scientist
- R&P

Ik doe toch nog maar een keertje mee.

Zal ik voor de volgende keer dan maar zorg dragen voor de lijst met tips en ook zorg dragen voor het zorgvuldig berekenen van de gemiddeldes?

( )

Ik help ook maar mee, hoe moeilijk kan het zijn om gewoon die gemiddeldes goed te doen...

Ik haat de smiley, maar hij is rechtschapen

)( )(

die smiley ging over het aantal keren dat ik het over 'zorg' had in die zin.. las het later pas en toen viel het me op

Ik doe het gewoon omdat gemiddeldes simpel te berekenen zijn, voor de mensen die het wel goed gedaan hebben:

zullen we voor de volgende ronde 11 juni als deadline voor aanmelding nemen, waarna we 15 juni alle tips hebben verzameld en die bekend maken?

Mee eens, als we dan 11 juni beginnen met tips verzamelen kunnen jullie ze wel naar mij toe sturen. Ik heb dan toch wel tijd.

Ataloona schreef:
Ik stel voor woensdag 11 juni beginnen met een nieuwe ronde - tips vezamelen - en de voorgaande ronde dus afronden
Ik ben van 4-15 juni op vakantie. Zal ik ze daarvoor of daarna geven?

Hmm, stuur de tips voor het voorlopige deelnemersveld maar naar me op wanneer je maar wilt, voor die 4 juni dan hé

En als er meer deelnemers komen krijgen ze een paar dagen later in dit topic de tips van mij.

Ik heb zin om dingen te gaan tippen die men niet verwacht... Bij de mensen waarbij ik dat kan, dan Dan zal mijn cijfer wel lekker laag gaan uitvallen, maar daar gaat het niet om

Ik heb voor u wel een leuke tip waar ik totaal geen idee heb of je het goed gaat vinden of niet

Gisterenavond al gekeken voor tips voor iedereen die zich toen al ingeschreven had, tijdens mijn pauze.

Ataloona schreef:
Toch wel een inspiratie voor veel bands uit je top 10, maar dat wil niet zeggen dat je ze goed vind natuurlijk.

Ik vind het ook verre van slecht. Ik hoor ook een aantal zeer goede rocknummers maar tot nu toe vind ik het nog niet heel bijzonder. Dat kan nog komen. Helaas zal dat voor jouw cijfer te laat zijn.

The Scientist schreef:
zullen we voor de volgende ronde 11 juni als deadline voor aanmelding nemen, waarna we 15 juni alle tips hebben verzameld en die bekend maken?

Mijn zegen heeft u. Zorg maar dat het niet zorgwekkend wordt!

Oké alles op een rijtje.

- woensdag 11 juni is de deadline voor aanmelding van de nieuwe ronde, het mooist zou zijn als dan deze ronde klaar is, mocht dat niet zo zijn, 15 juni is echt uiterste datum.
- vanaf 11 juni kan iedereen zijn tips naar mij opsturen. Wil je een tip wijzigen, pm mij dan.
- 15 juni zal ik alle tips hier neerzetten, deze zijn niet definitief, aangezien mensen misschien hun gekregen tip al kennen. Is dit het geval, pm dan degene die jouw tip al kent, of hij jouw nieuwe tip al wel kent, kent hij die niet, stuur dan je definitieve tip naar mij toe. Dan post ik zo snel mogenlijk de definitieve lijst.
- regels zijn bekend, zie de allereerste post in dit topic.
- chevy is 4-15 juni op vakantie dus zijn tips krijgen jullie iets later.

Ps. inschrijven kan dus tot 11 juni, 15 juni beginnen we aan de nieuwe ronde!!

L_T_B schreef:
Wat denken jullie van deze spelregels?

- Maximaal 2 albums per artiest (niet 2 maal hetzelfde album).
- Geen EP's, verzamel- of livealbums.
- Maximale albumlengte 70 minuten.
Het kan nooit kwaad dit te herhalen.

Edit: Ik bedenk het me nu pas, maar vorige ronde kreeg ik Dream Theater - Metropolis Part 2: Scenes from a Memory (1999) van Arrie. Die is > 70 minuten.

70 minuten moet wel wat hoger, ik stel max 80 minuten voor met het oog op hip-hop en dubbelalbums.

Een lang album luisteren kost veel tijd en als het niks is, zit jij er maar mee. Mij maakt het niet uit, maar mij maak je niet blij met lange albums. Als je een lang album als tip wilt geven, kan dat ook wel via PM. Dan kan ik ten minste zelf beslissen wat ik ermee doe.

Dan tippen we jou geen lang album

2,0* - Riverside - Anno Domini High Definition (2009) (Don Cappuccino)

Het was lang gelukt, zonder onvoldoende. Echter wist ik al vrij snel dat dit geen hoog cijfer zou worden. Weinig interessant op muzikaal gebied en qua zang helemaal niks. Af en toe wat leuke gitaarstukken en wat leuke stukjes tussendoor, maar daar houdt het ook mee op. Jammer, maar helaas. Dit is het absoluut niet.

De tipperbeoordeling:
3,83* - 34,5 / 09 / 01 - Rhythm & Poetry
3,83* - 30,6 / 08 / 02 - The Scientist
3,75* - 30,0 / 08 / 02 - L_T_B
3,73* - 29,8 / 08 / 02 - Ataloona
3,69* - 36,9 / 10 / 00 - niels94
3,69* - 29,5 / 08 / 02 - principal2000
3,50* - 28,0 / 08 / 02 - Chevy
3,49* - 24,4 / 07 / 03 - Snoeperd
3,25* - 26,0 / 08 / 02 - Reijersen
3,16* - 22,1 / 07 / 03 - Don Cappuccino
2,46* - 22,1 / 09 / 01 - catdog

De gebruiker beoordeling:
4,10* - 16,5 / 04 / 06 - catdog
4,10* - 16,4 / 04 / 06 - Don Cappuccino
3,80* - 38,0 / 10 / 00 - Ataloona
3,69* - 29,5 / 08 / 02 - Snoeperd
3,68* - 36,8 / 10 / 00 - niels94
3,51* - 35,1 / 10 / 00 - Reijersen
3,35* - 33,5 / 10 / 00 - The Scientist
3,26* - 32,6 / 10 / 00 - Chevy
3,16* - 28,4 / 09 / 01 - principal2000
3,00* - 18,0 / 06 / 04 - L_T_B
2,95* - 29,5 / 10 / 00 - Rhythm & Poetry

3,69* - 29,5 / 06 / 04 - principal2000
Iemand die de fout kan ontdekken? Als je het deelt door 8 klopt het wel.

Edit: Muziek >> Muziekgames >> Super Tip-Topper. Hier gaat het fout.

Tips gekregen #2:
4,5* - Dustin O’ Halloran - Piano Solos (2006) (Ataloona)
4,1* - Sam Dees - The Show Must Go On (1975) (Reijersen)
3,6* - Peter Gabriel - So (1986) (L_T_B)
3,4* - Nick Cave & the Bad Seeds - The Good Son (1990) (The Scientist)
3,1* - Sly & The Family Stone - Stand! (1969) (principal2000)
3,0* - Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008) (Rhythm & Poetry)
3,0* - Spinvis – Spinvis (2002) (niels94)
3,0* - Florence + The Machine - Lungs (2009) (catdog)
2,9* - John Lennon - Jonn Lennon/Plastic Ono Band (1970) (Snoeperd)

Als ik tussen de aan jou getipte albums kijkt, is de mijne wel het meest opvallend, en toch de hoogste score

Toch zou ik Atmosphere als verrassendste tip willen noemen. Dat ik een voldoende aan een hip-hop album zou geven, had ik een paar maanden geleden nooit verwacht. Aan de andere kant was het geen echte ontdekking, omdat ik Painting al geweldig vond in de Ladder. Ook Nick Cave kwam voor mij als een echte verrassing aan.

Wat natuurlijk niet wegneemd dat Piano Solos met afstand het beste album was en dat het een mooie ontdekking is.

Om het rijtje nog maar af te maken, wil ik dan ook nog Sam Dees maar even noemen.

Naar dat album ben ik al een tijdje benieuwd, maar ik houd dan ook wel van soul en funk.

Ik heb hem al vergeven aan iemand anders.

Ik moet alleen nog een tip zoeken voor Kraay (ik wacht zijn antwoord af) en voor R&P (ik wil eerst nog een album beluisteren om te zien of dat wat is).

Ik weet er voor iedereen al wel eentje.

chevy93 schreef:

Het was lang gelukt, zonder onvoldoende. Echter wist ik al vrij snel dat dit geen hoog cijfer zou worden. Weinig interessant op muzikaal gebied en qua zang helemaal niks. Af en toe wat leuke gitaarstukken en wat leuke stukjes tussendoor, maar daar houdt het ook mee op. Jammer, maar helaas. Dit is het absoluut niet.

Weinig interessant op muzikaal gebied? Er gebeurt juist superveel op dat album en het album is van begin tot eind ijzersterk.

Doe je weer mee, Don?

Ik ben al wat tips aan het uitzoeken. Ik verwacht veel lage cijfers omdat ik toch nogal wat risico neem, ik probeer deze ronde dingen te tippen die diegene misschien niet verwacht had. Hopelijk worden een paar mensen positief verrast erdoor

Houdt trouwens niet in dat ik R&P nu een heavy metal plaat ga tippen o.i.d., zo ver ga ik dan weer niet, het moet nog wel een beetje plausibel zijn dat je het wat vind

Ik weet bij sommigen eigenlijk al wel dat ze de tip goed gaan vinden, dus het risico is deze ronde (nog) niet nodig

O ja, vrijwel niemand neemt risico met tips aan mij, er zit in elk genre genoeg wat ik wel waardeer.

Het risico is ook niet nodig, vind het gewoon leuk om eens te kijken wat er gebeurt. Bij sommigen valt het trouwens behoorlijk mee, hoor, maar ik probeer over het algemeen dingen te tippen uit een hoek waarvan diegene nog niet zoveel kent of misschien zelfs nog nooit iets gehoord heeft. Maar sommige users kennen zoveel muziek en die muziek die ze nauwelijks kennen vinden ze over het algemeen ook verschrikkelijk, dus bij hen zal het niet heel verrassend worden. Catdog ga ik bijvoorbeeld ook niet met metal lastig vallen (net zoals hij mij misschien beter niet met Christina Aguilera ofzo kan opschepen ) maar ik ga hem wel iets moeilijkers dan Gorillaz tippen, bijvoorbeeld.

Ataloona schreef:
er zit in elk genre genoeg wat ik wel waardeer.
Wedden van niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:37 uur

geplaatst: vandaag om 23:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.