menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
Net toen ik dacht hij helemaal in de ijskast ging gestopt worden met dat nieuwe album dat uikomt, komt deze greatest hits alsnog.

Morgen kom ik nog wel met een lijstje!

Silverfuck op 1! Dat had ik niet verwacht, maar is een uitermate mooie verrassing Soma en Mayonaise in de top 4 vind ik ook opvallend...

Ik ben met QotSA even onwetend als uw spelleider, dus deze aflevering moet ik aan me voorbij laten gaan.

Allemachtig wat een liveversie van Silverfuck
Indirect ken ik ze ook door dit concert, want de vriend van wie ik Siamese Dream leende kocht vanwege dit optreden dat album...

Wel opvallend dat de singles het zo slecht doen, maar de beste nummers van de Pumpkins zijn dan ook niet echt de singles wat mij betreft.

QOTSA sla ik even over, ben er niet echt fan van. Normaal zou ik de finale wel mee doen (heb er wel cd's van in huis), maar ben ook niet in de buurt komende week. OMD Soundcheck klinkt wel goed trouwens!

herman schreef:
Allemachtig wat een liveversie van Silverfuck

Was ik bij

Metropolis festival was mijn eerste Pumpkins optreden ooit (Rotterdam 1992) en ik stond helemaal vooraan (ik heb het geweten). Ook toen speelden ze Silverfuck dat toen een onbekend nummer was. Zo stoned als wat, in bloemetjes jurken en Billy nog met lang haar. Geweldig!

QOTSA zal voor mij wel finale ronde worden. Ik ken wel wat albums maar 2 daarvan echt goed en die nummers daarvan zijn nogal voorspelbaar vrees ik.

dazzler schreef:
Regulate John
Dat moet alvast Regular John zijn.

Alle grote hits staan er al tussen, maar van mij mogen onderstaande nummers er gerust nog bij:
- Never Say Never (Rated R)
- The Sky Is Fallin' (Songs for the Deaf)
- I'm Designer (Era Vulgaris)
- Misfit Love (Era Vulgaris)

En eigenlijk alles van Era Vulgaris .

(Of werkt het zo niet in dit topic en mag d_h de startlijst bepalen?)

Another Love Song
Do It Again
Gonna Leave You
I Think I Lost My Headache
Leg Of Lamb
Long Slow Goodbye
Misfit Love
Mosquito Song
River In the Road
Suture Up Your Future

Ploppesteksel schreef:
(quote)
Dat moet alvast Regular John zijn.

Alle grote hits staan er al tussen, maar van mij mogen onderstaande nummers er gerust nog bij:
- Never Say Never (Rated R)
- The Sky Is Fallin' (Songs for the Deaf)
- I'm Designer (Era Vulgaris)
- Misfit Love (Era Vulgaris)

En eigenlijk alles van Era Vulgaris .

(Of werkt het zo niet in dit topic en mag d_h de startlijst bepalen?)

Die startlijst is een lijst met al de meest logische nummers die je voor een toplijst van QOTSA moet hebben (de bekendste nummers en singles dus meestal).
Je mag nu echter in deze ronde nog 10 nummers nomineren die nog niet in die startlijst staan maar voor jou wel zeker nog in een toplijst van QOTSA horen. De 10 nummers die over alle nominatielijstjes het meest naar voren komen mogen dan mee met de startlijst naar de volgende ronde.

Dus als je een geldig lijstje wilt inleveren moet je nog 6 nummers bij die eerder 4 nummers voegen.

A Song For The Deaf
First It Giveth
Hangin' Tree
Mosquito Song
My God Is The Sun
Six Shooter
Suture Up Your Future
The Fun Machine Took A Shit and Died
The Sky Is Falling
You Can't Quit Me Baby

Verrassende uitslag bij de Pumpkins, die alleen maar verrassender geworden was als ik ook gestemd had. Silverfuck

Mijn volledige aanvulling:

I Think I Lost My Headache
I'm Designer
Into the Hollow
Leg Of Lamb
Misfit Love
Never Say Never
Suture Up Your Future
Tension Head
The Sky Is Fallin'
Turnin' On The Screw

Op The Sky Is Fallin' na allemaal Rated R & Era Vulgaris, naar mijn mening hun twee beste albums.

Silverfuck is inderdaad een fantastische winnaar trouwens.

Nog nooit van dit topic gehoord, maar dit is voor mij een mooie om op in te haken. Ik had in een ander topic al eens een top tien van Queens gemaakt, maar daarvan stonden er al 7 in de startlijst. Bij deze:

Auto Pilot
I Appear Missing
I Was a Teenage Hand Model
If I Had a Tail
Misfit Love
Mosquito Song
Skin on Skin
This Lullaby
Turnin' on the Screw
Who'll Be the Next in Line

GREATEST HITS OF QUEENS OF THE STONE AGE !

Heel weinig animo deze editie.
Of het moest de eerste, echte deelname van panjoe zijn.

Slechts drie songs konden rekenen op het minimum van drie nominaties.
Omdat het tijdschema een dag vertraging opliep en de meesten wellicht toch vooral
op de finale zitten, te wachten, stel ik voor om er meteen in te vliegen met 23 finalisten.

2de = 3de RONDE finale

Stel je Queens of the Stone Age top 10 samen uit deze lijst.
Schrijf er voor de toevallige voorbijganger ook nog wat aardige commentaren bij.

3's and 7's
A Song for the Dead
Avon
Better Living through Chemistry
Burn the Witch
Everybody Knows That You're Insane
Feel Good Hit of Summer
Go With the Flow
If Only
In My Head
Little Sister
Lost Art of Keeping a Secret
Make It With Chu
Mexicola
Misfit Love *
Monsters in the Parasol
Mosquito Song *
No One Knows
Regular John
Sick Sick Sick
Suture Up Your Future *
The Bronze
You Think I Ain't Worth a Dollar But I Feel Like a Millionaire

Deadline finale is vrijdagavond om 20.00u.

10. If Only
Op If Only hoor je wel dat QotSA hier nog een beetje aan het zoeken waren naar hun eigen geluid. Maar hoewel het een erg basic nummer is, gebouwd om een simpele riff, kan ik het toch niet laten mee te knikken op het ritme van de koebel.

09. Mosquito Song
Mosquito Song contrasteert lekker met de rest van de nummers op Songs for the Deaf. Niet bombastisch, rauw en elektrisch, maar ingetogen, melancholisch en akoestisch. Het instrumentale intermezzo, met piano en strijkers, mag er ook zeker wezen.

08. Go With the Flow
Ik twijfelde of ik No One Knows dan wel Go With the Flow in deze lijst zou zetten, aangezien ik deze hits geen van beide vaak opzet maar wel allebei erg lekker vind. Toen ik eenmaal de zanglijn van Go With the Flow in mijn hoofd had kreeg ik hem er echter niet meer uit, en de keuze was gemaakt.

07. Regular John
Net zo basic als If Only, maar de klagerige stem van de jonge Josh komt op dit nummer, zeker in combinatie met de knallende gitaren en het zingende riffje nog beter tot zijn recht.

06. Make It Wit Chu
Waarschijnlijk het poppigste nummer dat ze hebben gemaakt, maar minstens even sexy als de rest van hun oeuvre.

05. Better Living Through Chemistry
Een heerlijke opbouw heeft dit nummer, vooral het begin, met die percussie, is lekker.

04. A Song for the Dead
Toen ik naar de Queens begon te luisteren moest ik niet zoveel hebben van hun hardere nummers. A Song for the Dead is daar altijd al een uitzondering op geweest. Heerlijk onheilspellend en keihard, en de zang van Lanegan maakt het af.

03. (You Think I Ain't Worth a Dollar, But I Feel Like a) Millionaire
Nog een nummer van het ruigere soort, een perfecte opener om een album onbesuisd en met volle overgave mee in te knallen.

02. Misfit Love
Toen Era Vulgaris uitkwam vond ik Misfit Love niet zo'n boeiend nummer. Maar toen ik deze liveversie had gehoord was ik om. En nog steeds kom ik vaak genoeg terug bij die versie: de opbouw tot de riff op 4:46 is subliem. Had ik al gezegd dat deze muziek sexy is?

01. In My Head
Op één misschien een nummer dat niet erg opvalt binnen het oeuvre van QotSA, maar waar hun stijl wel geweldig tot zijn recht komt. Een lekker swingende drive, de hoge stem van Josh, lekkere gitaarriffs: genieten.

panjoe schreef:
02. Misfit Love
Toen Era Vulgaris uitkwam vond ik Misfit Love niet zo'n boeiend nummer. Maar toen ik deze liveversie had gehoord was ik om.
Dat wou ik zeggen!

1. Little Sister
2. Go With the Flow
3. In My Head
4. A Song for the Dead
5. No One Knows
6. You Think I Ain't Worth a Dollar But I Feel Like a Millionaire
7. Feel Good Hit of Summer
8. Sick Sick Sick
9. Lost Art of Keeping a Secret
10. Make It With Chu

Pff, moeilijk hoor, alles ligt zo dicht bijeen en ik heb een paar geweldige ontdekkingen gedaan, die nog wat meer luistertijd nodig hebben voor ik ze in mijn top-10 kon zetten.

Ploppesteksel schreef:
(quote)
Dat wou ik zeggen!

Mag alsnog wel hoor fabuleuze uitvoering.

1. No One Knows
2. Go With the Flow
3. Mosquito Song *
4. Little Sister
5. Feel Good Hit of Summer
6. Everybody Knows That You're Insane
7. Lost Art of Keeping a Secret
8. Sick Sick Sick
9. A Song for the Dead
10. In My Head

1. Better Living through Chemistry
2. Go With the Flow
3. A Song for the Dead
4. No One Knows
5. You Think I Ain't Worth a Dollar But I Feel Like a Millionaire
6. Little Sister
7. Monsters in the Parasol
8. Feel Good Hit of Summer
10. Sick Sick Sick

1. Better Living through Chemistry
2. Lost Art of Keeping a Secret
3. Misfit Love
4. Everybody Knows That You're Insane
5. A Song for the Dead
6. Mexicola
7. 3's and 7's
8. Go With the Flow
9. Feel Good Hit of Summer
10. No One Knows

Na de eerste vier is de volgorde zo belangrijk niet meer. Better Living through Chemistry vind ik een schitterend nummer. Die opbouw, die echo's, die bongo's! Ook altijd meer fan geweest van Rated R dan het populairdere Songs for the Deaf.

10. Better Living Through Chemistry
Voor mij het derde beste nummer op Rated R. Nochtans allesbehalve mijn favoriete plaat van Queens (daarvoor wordt er iets te veel geschreeuwd), maar Better Living Through Chemistry breit een zeer goed vervolg aan een magistrale intro. Dan heb je al snel een zeer goede song.

9. Sick Sick Sick
De samenwerking met de frontzanger van The Strokes heeft QOTSA een zeer goeie song opgeleverd. Botergeile gitaarrifs en een onverstoorbaar ritme. Sick Sick Sick!

8. Everybody Knows That You're Insane
De heerlijke 'luie' gitaarsolo aan het begin van het nummer blijkt uiteindelijk uit te monden in een uiterst uptempo en meezingbaar reffrein. Dat tempo daalt daarna niet meer en het niveau evenmin. De eerste volwaardige song van Lullabies To Paralyze, mijn favoriet album van Queens, is meteen een voltreffer.

7. Feel Good Hit Of The Summer
Ik ben best een brave jongen en zondig me enkel regelmatig aan het laatste deeltje van de opsomming (en dan heb ik het niet over het reffrein), maar deze zing ik toch uit volle borst mee. Leuke titel en misschien wel dé 'Los Gehts-plaat' van QOTSA! Nicotine Valium Vicodin Marihuana XTC and Alcohol iedereen!

6. In My Head
Zoals Panjoe reeds beschreef: een nummer waar de stijl van QOTSA uitermate tot zijn recht komt. Het poppy reffrein wordt goed afgewisseld met lekkere gitaarrifs.

5. The Lost Art Of Keeping A Secret
Fantastisch reffrein en laat ons eerlijk wezen, de overige stukken mogen er ook zijn. De ietwat lome stijl van Josh komt hier ontzettend goed tot zijn recht.

4. Make It Wit Chu
Pure sex. Bloedgeil. Punt.

3. Little Sister
Het eerste nummer dat ik ooit van de grootmacht gehoord heb. Werd meteen omvergeblazen. Een plek in de top 3, misschien mede om 'emotionele redenen', maar we moeten er geen doekjes om winden: terecht een Queens-klassieker!

Dan komen we uiteindelijk aan bij 2 nummers die echt wel zo goed als gelijk staan. 2 klassiekers van het zeer goede 'Songs For The Deaf'. Voor mij zijn dat dé 2 echte uitschieters van de plaat en zijn ze voor een groot deel verantwoordelijk voor de status van dat album. Als geheel verkies ik echter Lullabies To Paralyze, alhoewel het verschil zeker niet groot is.

2. No One Knows
Zoals reeds gezegd gaat het hier bijna om een loterij, maar No One Knows komt dan toch nét dat tikkeltje tekort om op 1 te eindigen. Een beestachtig nummer waar de gitaar uiteraard een prominente rol speelt. Gemaakt om luid afgespeeld te worden.

1. Go With The Flow
De beginsolo van de gitaar zet meteen de toon. Hier komt een geweldig nummer aan. We worden allerminst teleurgesteld. Wat korter dan het broertje, maar niettemin ijzersterk. Ook hier mag de volumeknop gerust iets harder.

Zeer moeilijk om een top 10 neer te zetten, maar dit zal het toch maar moeten doen
Zeer goede band die ik live (op Rock Werchter) nog wat indrukwekkender vond dan op album.

1. In The Fade
2. Regular John
3. Feel Good Hit of Summer
4. Better Living through Chemistry
5. A Song for the Dead
6. Go With the Flow
7. No One Knows
8. Mosquito Song
9. Little Sister
10. Lost Art of Keeping a Secret

johannesA
1. No One Knows

Voor mij 1 van de beste nummers aller tijden. Ook erg belangrijk in mijn muziekontwikkeling.
Essentieel nummer van de Queens en uiteraard op nummer 1.

2. Mosquito Song *
3. Little Sister
4. Make It With Chu
5. Go With the Flow
6. 3's and 7's
7. Misfit Love *
8. A Song for the Dead
9. Everybody Knows That You're Insane
10. Feel Good Hit of Summer

Ik ken helaas net niet genoeg van de Queens. Wil al langer meer van ze luisteren omdat Song For The Deaf zo'n geweldig album is. Maar buiten Rated R nog nooit echt aan toegekomen. Nieuwe album ga ik ook zeker een draai geven na de positieve reacties.

1. No One Knows
Hun grootste hit en voor mij ook hun beste nummer (en een van de beste nummers ooit). Dit swingt gewoon de pan uit. Gitaren zijn erg aanstekelijk en de zang is lekker nonchalant. Sterk drumwerk van Dave Grohl ook. Terecht een grote rockklassieker.

2. Go With the Flow
De tweede grootste hit van Songs for the Deaf en tweede grootste hit van QOTSA tout court denk ik. Bevat de mooie zin: I want something good to die for / To make it beautiful to live.

3. Little Sister
Heerlijk gezongen vind ik. Ik hoor een opvallend percussiegeluid. Een mooie gitaarsolo rondt het nummer af.

4. Make It With Chu
Een van de meest sexy nummers ooit gemaakt.

5. Mosquito Song *
Knappe afsluiter van hun succesvolste album. Atypisch QOTSA: akoestisch en met piano en strijkers. Zeer geslaagd.

6. The Lost Art of Keeping a Secret

7. In My Head
Dit nummer heb ik pas (her)ontdekt. Ik ken QOTSA nog maar een tweetal jaar, maar dit nummer kende ik zonder te weten van wie het was al veel langer. Het zat namelijk in Need for Speed Underground 2, wat ik zo'n 8 jaar geleden speelde, toen ik nog niet zo'n aandacht had voor muziek. Vond het wel leuk toen ik dit nummer onlangs hoorde en plots herkende na het meer dan 5 jaar niet gehoord te hebben, en bovendien bleek het dan nog van een erg bekende band die ik heel goed vind te zijn.

8. You Think I Ain't Worth a Dollar But I Feel Like a Millionaire
9. 3's and 7's
10. A Song for the Dead

First It Giveth had ook mijn top 10 gehaald.

Van deze band bezit 3 (prima) albums waarbij Songs for the Deaf er bovenuit steekt (4 nummers komen uit dit album).

1. No One Knows
2. Go With the Flow
3. Better Living through Chemistry
4. Mosquito Song *
5. Lost Art of Keeping a Secret
6. In My Head
7. Little Sister
8. Everybody Knows That You're Insane
9. Monsters in the Parasol
10. A Song for the Dead

JoaMuse schreef:

First It Giveth had ook mijn top 10 gehaald.

Die mis ik ook wel. Echt jammer dat ik hem niet meer heb kunnen nomineren.
Edit: zeer mooie top 4 trouwens!

1. Go With the Flow
2. Little Sister
3. No One Knows
4. Feel Good Hit of Summer
5. A Song for the Dead
6. Burn the Witch
7. The Lost Art of Keeping a Secret
8. 3's and 7's
9. Misfit Love *
10. Mosquito Song *

crosskip schreef:
1. In The Fade
2. Regular John
4. Better Living through Chemistry
5. A Song for the Dead
6. Go With the Flow
7. No One Knows
8. Mosquito Song
9. Little Sister
10. Lost Art of Keeping a Secret

Ha, lachen, In the Fade staat niet eens in de lijst. Alles een plekje door en Make It With Chu eronder.

1. Regular John
2. Feel Good Hit of Summer
3. Better Living through Chemistry
4. A Song for the Dead
5. Go With the Flow
6. No One Knows
7. Mosquito Song
8. Little Sister
10. Make It With Chu

1. A Song for the Dead
Onheilspellend vet. Die beginriff lijkt de kracht te bezitten om alle bloed in je lijf om te toveren naar pure adrenaline. Lanegan appeleert vervolgens aan het diepst gelegen, donkerste kamertje van je ziel waar je je zelf even waant alvorens naar het einde toe helemaal uit dat kamertje los te barsten. Pfoe, die trip is alweer voorbij. Of nee, toch niet; nog even alles uit je lijf rammen, en dan blijf je helemaal leeg achter.

2. Misfit Love *
Die versie van bij Henry Rollins is zo ontzettend goed. Hoe monotoon die eerste synth ook is, hij gaat bij mij door merg en been. Zodra Castillo invalt met zijn drums, swingt het harder dan alle disconummers uit de jaren '70 bij elkaar. Heerlijk gitaargepingel, de backing vocals van een nog langharige Mikey Shoes, de dubbele stem van Homme en het slotakkoord maken het compleet. Een diepe buiging voor dit nummer: !

Mogelijk het allerbeste anthem ooit om mee te brullen! 'Nuff said.

4. You Think I Ain't Worth a Dollar But I Feel Like a Millionaire
"It's 'Songs for the Deaf'; you can't even hear it." Hé, staat dit nu echt zo stil? Even de volumeknop omhoog draaien. En jawel, 20 seconden na die mededeling schreeuwt Oliveri je trommelvliezen naar de kloten. Hé, nu al gedaan? ... "Uhhhhh! Gimme toro, gimme some more!" Een trucje dat ze bij A Song for the Dead nogmaals toepassen.

5. Sick, Sick, Sick
Resistance is futile.

6. Go With the Flow
7. No One Knows
8. Suture Up Your Future *
9. Make It Wit Chu
10. Monsters in the Parasol

11. 3's and 7's
12. Avon
13. Regular John
14. Burn the Witch
15. Better Living Through Chemistry
16. Lost Art of Keeping a Secret
17. Mexicola
18. Little Sister
19. If Only
20. Mosquito Song *
21. Everybody Knows That You're Insane
22. The Bronze
23. In My Head

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:52 uur

geplaatst: vandaag om 06:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.