menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
1. No One Knows
2. Little Sister
3. In My Head
4. 3's and 7's
5. Lost Art of Keeping a Secret
6. Feel Good Hit of Summer
7. Go With the Flow
8. If Only
9. Make It With Chu
10. A Song for the Dead

QOTSA heeft er de goede hand in om de juiste tracks uit te kiezen als singles. Net als The Pumpkins vind ik QOTSA een singleband. Een heel album kan ik niet uitzitten. Dit was dan een mooie gelegenheid om ook andere nummers te horen en die vielen mij niet tegen met If Only als enige ontdekking.

Ik ben een enorme QotS fan, dus die 10 komt zeker wel. Toch jammer dat er niet een nummer van het nieuwe album bij staat.

Ploppesteksel schreef:
Op The Sky Is Fallin' na allemaal Rated R & Era Vulgaris, naar mijn mening hun twee beste albums.

Ik vind de andere 3 juist allemaal beter. De top tien van ons zal ook wel afwijken.

tsjong schreef:
Ik ben een enorme QotS fan, dus die 10 komt zeker wel. Toch jammer dat er niet een nummer van het nieuwe album bij staat.

Er was dan ook enorm weinig animo bij de nominatieronde toen die nummers uit het nieuwe album konden genomineerd worden.

Maar we zitten nu al aan 13 deelnemers, waarvan ongeveer de helft newbies in dit spel.

Maar niet vergeten dat de lijnen om 20.00u. gesloten worden aub.

Ik vrees dat tsjong te laat gaat zijn. Ik wacht nog een half uurtje.

GREATEST HITS OF QUEENS OF THE STONE AGE !

De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...

Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.

11. (32) Misfit Love * (5)

12. (29) (You Think I Ain't Worth a Dollar But I Feel Like a) Millionaire (5)

13. (21) 3's and 7's (5)

14. (20) Everybody Knows That You're Insane (5)

15. (15) Sick Sick Sick (5)

16. (14) Regular John (2) en de nummer 1 van crosskip

17. (07) Monsters in the Parasol (3)

18. (05) Burn the Witch (1)

18. (05) Mexicola (1)

20. (04) If Only (2)

Suture Up Your Future * (een nominatie die goed was voor 3 punten)
en Avon en The Bronze (beide puntenloos) vielen buiten de top 20 prijzen.

Met dank aan de 13 (veelal nieuwe en jonge) deelnemers die er een geslaagde editie van maakten.

10. (32) Make It wit Chu (8)

Goed voor drie 3de plaatsen.

crosskip schreef:
Ha, lachen, In the Fade staat niet eens in de lijst. Alles een plekje door en Make It With Chu eronder.

09. (37) Mosquito Song * (7)

Goed voor een 2de plaats.

panjoe schreef:
Mosquito Song contrasteert lekker met de rest van de nummers op Songs for the Deaf. Niet bombastisch, rauw en elektrisch, maar ingetogen, melancholisch en akoestisch. Het instrumentale intermezzo, met piano en strijkers, mag er ook zeker wezen.

08. (41) In My Head (7)

De nummer 1 van panjoe.

panjoe schreef:
Op één misschien een nummer dat niet erg opvalt binnen het oeuvre van QotSA, maar waar hun stijl wel geweldig tot zijn recht komt. Een lekker swingende drive, de hoge stem van Josh, lekkere gitaarriffs: genieten.

07. (43) Better Living through Chemistry (6)

De nummer 1 van itchy en Jorencl.

Jorencl schreef:
Na de eerste vier is de volgorde zo belangrijk niet meer. Better Living through Chemistry vind ik een schitterend nummer. Die opbouw, die echo's, die bongo's! Ook altijd meer fan geweest van Rated R dan het populairdere Songs for the Deaf.

06. (46) The Lost Art of Keeping a Secret (10)

Sunderland schreef:
QOTSA heeft er de goede hand in om de juiste tracks uit te kiezen als singles. Net als The Pumpkins vind ik QOTSA een singleband. Een heel album kan ik niet uitzitten. Dit was dan een mooie gelegenheid om ook andere nummers te horen en die vielen mij niet tegen met If Only als enige ontdekking.

05. (49) Feel Good Hit of Summer (10)

Ploppesteksel schreef:
Mogelijk het allerbeste anthem ooit om mee te brullen! 'Nuff said.
Snoeperd schreef:
Ik ken helaas net niet genoeg van de Queens. Wil al langer meer van ze luisteren omdat Song For The Deaf zo'n geweldig album is. Maar buiten Rated R nog nooit echt aan toegekomen. Nieuwe album ga ik ook zeker een draai geven na de positieve reacties.

04. (59) A Song for the Dead (12)

De nummer 1 van Ploppesteksel.

Ploppesteksel schreef:
Onheilspellend vet. Die beginriff lijkt de kracht te bezitten om alle bloed in je lijf om te toveren naar pure adrenaline. Lanegan appeleert vervolgens aan het diepst gelegen, donkerste kamertje van je ziel waar je je zelf even waant alvorens naar het einde toe helemaal uit dat kamertje los te barsten. Pfoe, die trip is alweer voorbij. Of nee, toch niet; nog even alles uit je lijf rammen, en dan blijf je helemaal leeg achter.
panjoe schreef:
Toen ik naar de Queens begon te luisteren moest ik niet zoveel hebben van hun hardere nummers. A Song for the Dead is daar altijd al een uitzondering op geweest. Heerlijk onheilspellend en keihard, en de zang van Lanegan maakt het af.

03. (71) Little Sister (10)

De nummer 1 van dumb_helicopter.

dumb_helicopter schreef:
Pff, moeilijk hoor, alles ligt zo dicht bijeen en ik heb een paar geweldige ontdekkingen gedaan, die nog wat meer luistertijd nodig hebben voor ik ze in mijn top-10 kon zetten.
Screenager schreef:
Het eerste nummer dat ik ooit van de grootmacht gehoord heb. Werd meteen omvergeblazen. Een plek in de top 3, misschien mede om 'emotionele redenen', maar we moeten er geen doekjes om winden: terecht een Queens-klassieker!

02. (90) No One Knows (12)

De nummer 1 van aERodynamIC, JoaMuse, johannesA, LucM en Sunderland.

JoaMuse schreef:
Hun grootste hit en voor mij ook hun beste nummer (en een van de beste nummers ooit). Dit swingt gewoon de pan uit. Gitaren zijn erg aanstekelijk en de zang is lekker nonchalant. Sterk drumwerk van Dave Grohl ook. Terecht een grote rockklassieker.
johannesA schreef:
Voor mij 1 van de beste nummers aller tijden. Ook erg belangrijk in mijn muziekontwikkeling.Essentieel nummer van de Queens en uiteraard op nummer 1.
Screenager schreef:
Zoals reeds gezegd gaat het hier bijna om een loterij, maar No One Knows komt dan toch nét dat tikkeltje tekort om op 1 te eindigen. Een beestachtig nummer waar de gitaar uiteraard een prominente rol speelt. Gemaakt om luid afgespeeld te worden.

01. (92) Go with the Flow (13)

De nummer 1 van laxus11 en Screenager.

Screenager schreef:
De beginsolo van de gitaar zet meteen de toon. Hier komt een geweldig nummer aan. We worden allerminst teleurgesteld. Wat korter dan het broertje, maar niettemin ijzersterk. Ook hier mag de volumeknop gerust iets harder.
JoaMuse schreef:
De tweede grootste hit van Songs for the Deaf en tweede grootste hit van QOTSA tout court denk ik. Bevat de mooie zin: I want something good to die for / To make it beautiful to live.
panjoe schreef:
Ik twijfelde of ik No One Knows dan wel Go With the Flow in deze lijst zou zetten, aangezien ik deze hits geen van beide vaak opzet maar wel allebei erg lekker vind. Toen ik eenmaal de zanglijn van Go With the Flow in mijn hoofd had kreeg ik hem er echter niet meer uit, en de keuze was gemaakt.

Geweldige top 3! (en bij uitbreiding top 10: maar liefst 8 nummers die tevens in mijn top 10 te vinden zijn)
Dank voor de organisatie Dazzler! In dit topic ga ik telkens proberen meedoen als het een groep is die ik iet of wat deftig ken

GREATEST HITS OF TEARS FOR FEARS !

1ste RONDE nominatie

Een startlijst van 18 singles.
Nomineer nog 10 favoriete songs.

Advice for the Young at Heart
Break It Down Again
Change
Elemental
Everybody Loves a Happy Ending
Everybody Wants to Rule the World
Falling Down
Head over Heels
I Believe
Laid So Low (Tears Roll Down)
Mad World
Mother's Talk
Pale Shelter
Raoul and the Kings of Spain
Shout
Sowing the Seeds of Love
The Way You Are
Woman in Chains

De 12 meest genomineerden gaan door naar de 2de ronde.

Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.

Toch wel best verrassend dat niet No One Knows heeft gewonnen, maar wel Go With The Flow, adhv de eerste plaatsen die ik zag voorbijkomen had ik het omgekeerde verwacht. Leuke editie trouwens, Dazzler!
Deze die nu komt is echter minder m'n ding.

Ik mis The Hurting maar verder valt er voor mij niet veel te nomineren als ik de startlijst zo zie.

Casartelli (moderator)
Ik heb erg weinig met Queens of the Stone age, maar net voldoende om dumb_helicopters verbazing over de topdrie te delen. Met Tears for Fears heb ik dan weer een stuk meer. De singles zijn goed vertegenwoordigd, dus een focus op de betere albumtracks; van de eerste vier albums elk twee of drie.

Bad Man's Song
Dog's a Best Friend's Dog
Listen
Memories Fade
Mr. Pessimist
Standing on the Corner of the Third World
Suffer the Children
The Hurting
The Working Hour
Year of the Knife

dumb_helicopter schreef:
Toch wel best verrassend dat niet No One Knows heeft gewonnen, maar wel Go With The Flow, adhv de eerste plaatsen die ik zag voorbijkomen had ik het omgekeerde verwacht. Leuke editie trouwens, Dazzler!

Tja, Go with the Flow telde ook nog eens vijf 2de plaatsen en kreeg van iedereen stemmen.
Het verschil met No One Knows bedroeg ook maar 2 schamele puntjes. Een geval van wiskunde dus.

Mooie top 10 hoor, prettig gevarieerd. Alleen Regular John en Millionare mogen wel een stuk hoger.

Cured
Haak wel aan bij ronde 2 of finaleronde.

Badman's Song
Broken
Me And My Big Ideas
Listen
Sketches of Pain
Suffer The Children
The Hurting
The Working Hour
Year of the Knife

Badman's Song
Listen
Memories Fade
Start of the Breakdown
Suffer the Children
The Hurting
The Working Hour
Watch me Bleed
Year of the Knife

Badman's Song
Cold
Closest Thing To Heaven
Goodnight Song
Killing With Kindness
Listen
New Star
Secrets
Sketches Of Pain
Year Of The Knife

Jawel. Orzabals solo-werk of TFF, het ontloopt elkaar nauwelijks.

dix
The Hurting
Ideas As Opiates
Memories Fade
Suffer The Children
Watch Me Bleed
The Prisoner
Start Of A Breakdown
The Working Hour
Listen
Broken

Tears for Philips hebben een ongelovelijke zwik behaagzieke kitsch gemaakt. Tears For Fears was daarentegen best OK. Ik vrees dat mijn top 10 een geshuffelde versie van de debuutplaat zal blijken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:24 uur

geplaatst: vandaag om 20:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.