menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
1. Firth of Fifth
2. Mama
3. Land of Confusion
4. The Musical Box
5. Follow You Follow Me
6. Dancing with the Moonlit Knight
7. The Cinema Show
8. Home by the Sea *
9. The Lamb Lies Down on Broadway
10.Carpet Crawlers

Tussenstand na 15 lijstjes ...

93
77
71
69
64
54
52
46
40
38

36
33
32
24 Land of Confusion
22
21
16
16
13
13

Het lijkt alsof de jaren 80 fans inderdaad gaan passen.

Gaan we nu ineens proberen op slinkse wijze Land Of Confusion een boost te geven?

Dat is vals spelen

Welnee, dazzler laat gewoon een tipje van de sluier zien en neemt daarvoor een van de meest besproken songs. Lijkt me sterk dat een Genesis-fan hierdoor anders gaat stemmen...

Cured
1. Land Of Confusion
2. Mama
3. Follow You Follow Me
4. Home By The Sea
5. Tonight Tonight Tonight
6. One For the Vine
7. Watcher Of The Skies
8 Driving The last Spike
9. In The cage
10. Blood On The Rooftops

kom op, Poppies

Running On Empty schreef:
Gaan we nu ineens proberen op slinkse wijze Land Of Confusion een boost te geven?

Dat is vals spelen

Ik laat normaal altijd zien welk nummer laatst staat.
Vandaag toon ik Land of Confusion omdat ik hiermee misschien
nog een paar 80s stemmers over de streep kan halen (zoals ranboy zegt).

Ik maak promotie voor mijn spelletje, meer niet.
Het valt me immers op dat aan de vorige ronde bijna dubbel zoveel spelers meededen.
Dus, willen we een representatief beeld, dan moeten we de 80s fans een beetje aanporren.

johannesA
1. Mama
2. One for the Vine
3. Land of Confusion
4. Watcher of the Skies
5. The Lamb Lies Down on Broadway
6. Home by the Sea *
7. Dancing with the Moonlit Knight
8. Follow You Follow Me
9. Firth of Fifth
10. Tonight Tonight Tonight *

Toch ook maar een lijstje. Domino is mijn echte nummer1.

ranboy schreef:
Welnee, dazzler laat gewoon een tipje van de sluier zien en neemt daarvoor een van de meest besproken songs. Lijkt me sterk dat een Genesis-fan hierdoor anders gaat stemmen...
Cured schreef:
1. Land Of Confusion

Nou, daar heb je het al.

dazzler schreef:
Ik laat normaal altijd zien welk nummer laatst staat.
Vandaag toon ik Land of Confusion omdat ik hiermee misschien
nog een paar 80s stemmers over de streep kan halen (zoals ranboy zegt).

Ik ga me er niet druk om maken, maar voor iemand die zelf enorm op de regeltjes let, is dit geen zuivere koffie.

Ik vind de reactie van sommige spelers onaardig.

Niet kunnen verdragen dat iemand Land of Confusion op 1 zet.

Wel kunnen verdragen (en wellicht nog stiekem hopen ook misschien)
dat users vanuit de ontgoocheling dat hun 80s favorieten weggestemd werden,
passen voor de finale. Boos worden omdat ze dan plots toch weer meedoen.

Suggereren dat spelers die Land of Confusion op 1 zetten geen echte Genesis fans zijn.

Als de koffie niet zuiver smaakt, bestel dan voortaan elders.

"En dat voor iemand die zelf enorm op regeltjes is gesteld ..."

Ik dacht dat ik me hier al drie jaar lang probeerde te profileren als iemand
die zoveel mogelijk mensen wil betrekken in het Greatest Hits spelletje.

Neen, dit smaakt echt zuur.

Cured
Kinderachtig inderdaad; ik had sowieso LOC op één (had ik al gezegd) en dat ik dan geen echte Genesis fan ben.....gelukkig zeg.

Dazzler geeft trouwens normaal ook zo'n tussenlijst en noemt dan een opmerkelijke of anderszins bijzonder nummer, dus dat doet ie altijd bij mijn weten en niet alleen nu.

Niet te veel aantrekken Dazzler, ik zie vooral en in het bericht staan, dus het zal wel meevallen.
Ik vind je werk in dit topic in ieder geval

Nou vooruit dan....ik hou wel van een beetje leven in de brouwerij

1. Land Of Confusion
2. Follow You Follow Me
3. Home By The Sea
4. Mama
6. Duke's end
7. Firth of firth
8 Watcher of the skies
9. In The cage
10. One for the vine

@Dazzler: Je haalt er dingen bij die ik niet beweer (en anderen ook niet). Ik vind het prima als iemand Land of Confusion op 1 zet, en waar staat geschreven dat je dan geen Genesis-fan bent?

Mijn opmerking over koffie was een plaagstootje inderdaad -het spijt me dat je daar aanstoot aan neemt- en je werk in dit topic waardeer ik onverminderd.

Ik heb ook meer met de Genesis in de jaren '70 maar in de jaren '80 heeft deze band ook goede singles uitgebracht (behalve Invisible Touch). Een top-10 samenstellen is erg moeilijk, ik heb sommige nummers meermaals beluisterd.

1. Dancing with the Moonlit Knight
2. Supper's Ready
3. Firth of Fifth
4. Watcher of the Skies
5. Follow You Follow Me
6. The Cinema Show
7. The Lamb Lies Down on Broadway
8. Land of Confusion
9. Tonight Tonight Tonight *
10. The Musical Box

dazzler schreef:
Phil Collins is al eens gespeeld, nog niet zo heel lang geleden trouwens.

En ik heb daar zelf ook nog aan meegdaan

Maar goed, ik heb naar Dazzlers oproep geluisterd en dan toch maar een top10 in elkaar gesleuteld, al zouden alleen de eerste drie nummers met zekerheid mijn eigenlijke top10 gehaald hebben. Ik mis vooral That's All, wat ik echt een juweel van een nummer vind.

1. Mama
2. Land of Confusion
3. Follow You Follow Me

4. Home by the Sea
6. Firth of Fifth
7. The Lamb Lies Down on Broadway
8. Entangled
9. Driving the Last Spike
10. Ripples...

1. The Musical Box
2. Dancing with the Moonlit Knight
3. Land of Confusion
4. Supper's Ready
5. The Cinema Show
6. Carpet Crawlers
7. Firth of Fifth
8. Mama
9. Tonight Tonight Tonight *
10. The Lamb Lies Down on Broadway

Toch jammer dat alleen The Musical Box van Nursery Cryme (mijns inziens hun beste) het gehaald heeft. Voor de rest ken ik de meeste nummers niet echt goed qua naam, maar uiteindelijk toch besloten mee te doen, omdat ik graag mijn top 5 wilde steunen. Daarna wordt het wat meer arbitrair.

Ook ik betreur het ontbreken van een aantal 80s-nummers. Met name Jesus He Knows Me. Die zou top 3 gescoord hebben.

De neiging is groot om toch nog mijn lijstje te vervolmaken, maar heb m'n punt (misschien wel uit wat ergernis) gemaakt en kan daar uit principe niet meer van afwijken.

Maar principes zijn er om vanaf te stappen, dus dan toch maar met de nodige aarzeling een top 10 van mijn kant.

Genesis Top 10:

1. Land of Confusion
2. Mama
3. Home by the Sea *
4. Driving the Last Spike *

En dan wordt het al rap minder

5. Follow You Follow Me
6. Firth of Fifth
7. Tonight Tonight Tonight *
8. Duke's Travels *

9. Watcher of the skies
10. One for the vine

1. The Cinema Show
2. One for the Vine
3. Firth of Fifth

4. Entangled
5. Supper's Ready
6. Dancing with the Moonlit Knight
7. The Musical Box
8. Ripples...
9. Duke's Travels *
10. Blood on the Rooftops *

Altijd weer een opgave, zo'n top 10 maken. Genesis is één van m'n favoriete bands, en hoewel ze in de jaren '80 ook mooie nummers hebben gemaakt, gaat mijn voorkeur toch uit naar de jaren '70. De top 3 ligt dicht bij elkaar, deze keer heb ik voor The Cinema Show gekozen, en dan vooral voor de solo van Tony Banks in het tweede deel, Banks is voor mij bepalend voor het geluid van Genesis. One for the Vine is een nummer dat vaak over het hoofd wordt gezien, vandaar de 2e plaats vandaag. Firth of Fifth behoeft nauwelijks verdere introductie: de solo van Hackett alleen al maakt dit nummer een klassieker.
.

GREATEST HITS OF GENESIS !

De laatste 10 van de top 20 op een rijtje ...

Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.

11. (51) Home by the Sea * (9)

12. (49) Tonight Tonight Tonight * (12)

13. (46) Duke's Travels * (11) en de nummer 1 van musician

14. (42) Blood on the Rooftops * (11)

15. (42) Ripples... (8) en de nummer 1 van Tribal Gathering

16. (37) In the Cage * (9) en de nummer 1 van Fathead

17. (36) Watcher of the Skies (9)

18. (31) The Lamb Lies Down on Broadway (7) 8/6/6/4/4/2/1

19. (31) Entangled (7) 7/7/5/5/3/3/1

20. (25) Driving the Last Spike * (7)

Opvallend dat zelfs de laatste drie nummers 7 keer genoemd werden.
Er waren met andere woorden geen songs die de finale niet waardig waren.
Als ik me niet vergis eindigen alle nominaties buiten de top 10.

Na mijn tussenstand waarin ik een tip van de sluier lichtte,
zijn Land of Confusion en Follow You Follow Me doorgestegen
naar de top 10 ten koste van Blood on the Rooftops en Ripples...

Met dank aan de 23 deelnemers.

10. (59) Carpet Crawlers (11)

De nummer 1 van Titmeister.

musician schreef:
Voor mij is de beste Genesis periode 1973-1977 dus zeg maar van Selling England by the Pound tot en met Wind & Wuthering. Duke gaf helemaal aan, dat Genesis ook op het vlak van ontwikkelingen in de progrock zeker vorderingen heeft gemaakt maar dat er uiteindelijk is afgezien van verdere experimenten. Een teleurstelling waar je dan niet snel meer overheen komt, symfonische rock werd ingeruild voor muziek met soul elementen en blazers, twee zaken die niet thuis horen bij het genre. Een nieuwe doelgroep wordt dan uiteraard ook aangesproken, dat is logisch. Maar dat zou ook zijn gebeurd als ze de begeleidingsband van Andre Hazes zouden zijn geworden. Er is altijd wel een doelgroep. Dus dat zegt mij niets.
Tribal Gathering schreef:
Domino, Mad Man Moon en het album ...And Then There Were Three (Ja ik weet het, het wormvormig aanhangsel is er wel bij) worden node gemist, maar hier is nog wel een hele mooie lijst van te brouwen. De hele vroege Genesis is me wat te houtje-touwtje, maar vanaf de grote uitverkoop van hun vaderland wordt het al erg mooi.

09. (72) Follow You Follow Me (16)

Het enige nummer in de top 10 dat door niemand op 1 werd gezet.

Fathead schreef:
Ik heb een ongelooflijk zwak voor dit nummer. Het eind van ..and Then There Were Three lijkt een nieuw hitgevoeliger tijdperk in te luiden en dit is dan ook hun mooiste bijdrage aan de hitparades geweest. Met Mama op een eerbiedwaardige tweede plaats.
ranboy schreef:
Follow you, follow me was in 1978 mijn kennismaking met Genesis, hun eerste hit. De song lijkt op geen enkele andere Genesis-song, en hoort in het illustere kleine gezelschap van songs die iets gelukzaligs uitstralen (net als Beginnings van Chicago en You've made me so very happy van BS&T). Ook lekker hoe die percussie meeklettert achter de melodie en zang aan.

08. (77) One for the Vine (12)

De nummer 1 van Salvadore.

Salvadore schreef:
Een band met zo’n rijk arsenaal aan topnummers in een top-10 samenvatten ... dat is vrijwel niet te doen. Genesis heeft gedurende het gehele bestaan schitterende muziek gemaakt en dat er in zo’n lange tijd ook wel eens een minder album tussenzit is niet zo vreemd. Dat komt wel vaker voor en dan nog heeft elk album sterke songs. Ik kende Genesis van de albums “Genesis” en “Invisible Touch” goed, een beetje Abacab en natuurlijk ook Peter Gabriel, maar Genesis uit de 70’s was nieuw voor mij. Tjonge wat een ontdekking, subtiele muziek die afweek van de gangbare popmuziek waar een nummer toch vooral gebaseerd was op één leuke melodie. Deze muziek bevatte zoveel meer, een rijkdom die zich bij meerdere luisterbeurten steeds beter ontplooit. In die zin kun je de muziek van Genesis uit de jaren 70 niet direct in een bepaald kader plaatsen, wat voor de latere Genesis een stuk makkelijker is, een periode die overigens ook goed tot zeer goed is - anders - maar ook goed!
Fathead schreef:
De versnelling halverwege het nummer vind ik één van de geweldigste momenten in hun oeuvre. Wind and Wuthering is niet mijn favoriete album, maar deze en Afterglow zijn prachtig.

07. (82) Land of Confusion (10)

De nummer 1 van Cured, Poeha en vielip.

chevy93 schreef:
Toch jammer dat alleen The Musical Box van Nursery Cryme (mijns inziens hun beste) het gehaald heeft. Voor de rest ken ik de meeste nummers niet echt goed qua naam, maar uiteindelijk toch besloten mee te doen, omdat ik graag mijn top 5 wilde steunen. Daarna wordt het wat meer arbitrair. Ook ik betreur het ontbreken van een aantal 80s-nummers. Met name Jesus He Knows Me. Die zou top 3 gescoord hebben.
Kees-Jan schreef:
Maar goed, ik heb naar Dazzlers oproep geluisterd en dan toch maar een top10 in elkaar gesleuteld, al zouden alleen de eerste drie nummers met zekerheid mijn eigenlijke top10 gehaald hebben. Ik mis vooral That's All, wat ik echt een juweel van een nummer vind.

Ik mis nu toch wel een beetje de veto-regel.

Ik ben benieuwd wat het in dit geval opgeleverd had. Dit zijn bij uitstek artiesten waar deze regel voor in het leven geroepen werd.

We hebben die regel nog maar één of twee keer toegepast, maar vergeten is hij niet.

06. (86) Supper's Ready (13)

De nummer 1 van ranboy en Running On Empty.

ranboy schreef:
Genesis is mijn nummer 2 band all time (Yes 1 natuurlijk), dus deze editie heeft mijn warme aandacht. Ook ik ben niet dogmatisch over periodes of zangers, maar ik vind wel dat de beste songs al in de jaren 70 gemaakt zijn (of in 1980). Supper's ready op 1, dat kan niet anders (al zit nummer 2 er vlak achter). Het slot van deze song apocalyptisch noemen is een understatement. Waanzinnige zang, bijbelse teksten, dwingende ritmes en gitaren die laag over laag brengen: het is me meer dan eens overkomen dat ik door de macht van Supper's ready bijna de macht over het stuur verloor (als ik auto reed). Dat is dus te gevaarlijk.
Running On Empty schreef:
Voor mij is Supper’s Ready toch nog steeds het koningsnummer van Genesis, spannend van begin tot einde en zelfs in 1976/1977 op Seconds Out nog uitermate boeiend. Hierover heb ik geen moment getwijfeld. Ik denk ook graag terug aan Brussel 1982 toen Genesis het nummer tijdens de Encore tour voor het laatst in zijn geheel bracht. Helaas niet met Steve Hackett, maar Daryl Stuermer vulde het ontbreken van de meestergitarist fraai in.

05. (86) The Musical Box (14)

De nummer 1 van chevy93 en vigil.

vigil schreef:
Genesis is een van mijn grotere muzikale liefdes al moet ik er bij zeggen dat deze liefde de laatste periode wat is afgenomen. Maar goed dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet een top 10 kan maken. Ik ben verder niet van de harde strijd tussen bepaalde zangers dan wel gitaristen. Ik ben van de geweldige liedjes en dan kom het er toch wel op uit dat het "vroeger" beter was. Er leek met Ray Wilson weer een goede periode aangebroken te zijn maar helaas dachten Banks en Rutherford daar anders over. Het is jammer te zien dat er niet ook maar 1 compositie van de plaat het gered heeft tot in de finale. Het was fijn geweest als het titelnummer van CAS en The Dividing Line het had gered maar goed je kan niet alles hebben.
Aquila schreef:
Altijd wat teveel in elkaar gezet gevonden als geheel, maar er zitten zoveel goede stukken in. Dit is toch wel erg Engelse muziek. Bij het luisteren naar het nummer altijd geprobeerd de Nursery Cryme hoes een beetje te bestuderen. Veel op te zien.

Wat houdt die veto-regel precies in?

Dat je in de eliminatieronde 1 nummer mocht aanduiden dat absoluut niet mocht verdwijnen.
Die veto's neutraliseerden zo 1 eliminatiestem, maar uiteindelijk bleek dat heel wat users
een veto gebruikten voor nummers die het ook zonder wel gered zouden hebben.

Misschien had Invisible Touch gered kunnen worden, Jesus He Knows You betwijfel ik.

04. (94) Mama (14)

De nummer 1 van dynamo d, johannesA en Kees-Jan.

dynamo d schreef:
Steengoed om Mama's aandacht schreeuwend nummer met heerlijk drumwerk. Ik houd niet zo van de langdradige oude progrocknummers en ook niet van poppy-zangnummers van Phil Collins maar wanneer het wat stevigere Genesis rocksongs betreft dan komt zijn stem prima uit de verf.
Poeha schreef:
Verder kom ik niet, maar wilde dit toch even posten, dan maar niet meegeteld worden. Deze lijst is ontdaan van veel moois, althans wat in mijn straatje ligt. En nee dit is niet zielig doen, het is gewoon omdat die eerste periode me niet ligt en ik ga niet op nummers stemmen die me niet raken maar waardoor ik dan wel mijn top 10 zou volmaken om een geldig lijstje in te kunnen leveren. Daar kan ik simpelweg niet achter staan. (...) Maar principes zijn er om vanaf te stappen, dus dan toch maar met de nodige aarzeling een top 10 van mijn kant.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:39 uur

geplaatst: vandaag om 17:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.