Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juni 2013, 22:44 uur
03. (97) Dancing with the Moonlit Knight (18)
De nummer 1 van ArthurDZ, Brunniepoo en LucM;
De nummer 1 van ArthurDZ, Brunniepoo en LucM;
LucM schreef:
Ik heb ook meer met de Genesis in de jaren '70 maar in de jaren '80 heeft deze band ook goede singles uitgebracht (behalve Invisible Touch). Een top-10 samenstellen is erg moeilijk, ik heb sommige nummers meermaals beluisterd.
Ik heb ook meer met de Genesis in de jaren '70 maar in de jaren '80 heeft deze band ook goede singles uitgebracht (behalve Invisible Touch). Een top-10 samenstellen is erg moeilijk, ik heb sommige nummers meermaals beluisterd.
Brunniepoo schreef:
The Knife, The Return of the Giant Hogweed en The Fountain of Salmacis zouden normaliter mijn top 10 gehaald hebben maar zo is het ook een mooi lijstje geworden.
The Knife, The Return of the Giant Hogweed en The Fountain of Salmacis zouden normaliter mijn top 10 gehaald hebben maar zo is het ook een mooi lijstje geworden.
Running On Empty schreef:
The Cinema Show, Musical Box, Watcher Of The Skies en Dancing With The Moonlit Knight zijn zeer duidelijk tracks uit de Peter Gabriel tijd, al heeft ook Phil Collins van 3 van de 4 leuke versies neergezet. Watcher of the Skies is in 1982 nog opgevoerd in de toegift in een medley combinatie met The Lamb Lies Down On Broadway. Dancing with the Moonlit Knight in de Gabriel versie van Selling England is één groot kippevel moment, ook in de diverse bootleg versies. En als ik thuis Genesis opzet? Dan is het toch echt zelden iets van ná 1980.
The Cinema Show, Musical Box, Watcher Of The Skies en Dancing With The Moonlit Knight zijn zeer duidelijk tracks uit de Peter Gabriel tijd, al heeft ook Phil Collins van 3 van de 4 leuke versies neergezet. Watcher of the Skies is in 1982 nog opgevoerd in de toegift in een medley combinatie met The Lamb Lies Down On Broadway. Dancing with the Moonlit Knight in de Gabriel versie van Selling England is één groot kippevel moment, ook in de diverse bootleg versies. En als ik thuis Genesis opzet? Dan is het toch echt zelden iets van ná 1980.
0
geplaatst: 14 juni 2013, 23:00 uur
02. (98) The Cinema Show (16)
De nummer 1 van Aquila en Jester.
De nummer 1 van Aquila en Jester.
Jester schreef:
Altijd weer een opgave, zo'n top 10 maken. Genesis is één van m'n favoriete bands, en hoewel ze in de jaren '80 ook mooie nummers hebben gemaakt, gaat mijn voorkeur toch uit naar de jaren '70. De top 3 ligt dicht bij elkaar, deze keer heb ik voor The Cinema Show gekozen, en dan vooral voor de solo van Tony Banks in het tweede deel, Banks is voor mij bepalend voor het geluid van Genesis. One for the Vine is een nummer dat vaak over het hoofd wordt gezien, vandaar de 2e plaats vandaag. Firth of Fifth behoeft nauwelijks verdere introductie: de solo van Hackett alleen al maakt dit nummer een klassieker.
Altijd weer een opgave, zo'n top 10 maken. Genesis is één van m'n favoriete bands, en hoewel ze in de jaren '80 ook mooie nummers hebben gemaakt, gaat mijn voorkeur toch uit naar de jaren '70. De top 3 ligt dicht bij elkaar, deze keer heb ik voor The Cinema Show gekozen, en dan vooral voor de solo van Tony Banks in het tweede deel, Banks is voor mij bepalend voor het geluid van Genesis. One for the Vine is een nummer dat vaak over het hoofd wordt gezien, vandaar de 2e plaats vandaag. Firth of Fifth behoeft nauwelijks verdere introductie: de solo van Hackett alleen al maakt dit nummer een klassieker.
Aquila schreef:
Shakespeare op een album dat bol staat van de tekstuele hoogstandjes. Prachtige productie, paar zeer sterke songs. De opener (die komt straks) en dit met het prachtige coda Aisle of Plenty dat de cirkel rondmaakt en van een bedrieglijke eenvoud is. En tsja, die stem. Mijn liefde voor Genesis is al oud en ligt eigenlijk al achter mij. Maar als ik het nu zo draai valt het op dat ik de nummers nog vrijwel helemaal kan meezingen. Toen ik ontdekte dat Gabriel ook bij Genesis zat en ik op donderdagavond laat op de radio The Cinema Show hoorde bleek dat dat ook wel in mijn straatje moest liggen. Hoewel ik geen progger was/ben is de magie van Gabriels stem zo’n magneet voor mij dat ik het bij Genesis vaak goed kon hebben.
Shakespeare op een album dat bol staat van de tekstuele hoogstandjes. Prachtige productie, paar zeer sterke songs. De opener (die komt straks) en dit met het prachtige coda Aisle of Plenty dat de cirkel rondmaakt en van een bedrieglijke eenvoud is. En tsja, die stem. Mijn liefde voor Genesis is al oud en ligt eigenlijk al achter mij. Maar als ik het nu zo draai valt het op dat ik de nummers nog vrijwel helemaal kan meezingen. Toen ik ontdekte dat Gabriel ook bij Genesis zat en ik op donderdagavond laat op de radio The Cinema Show hoorde bleek dat dat ook wel in mijn straatje moest liggen. Hoewel ik geen progger was/ben is de magie van Gabriels stem zo’n magneet voor mij dat ik het bij Genesis vaak goed kon hebben.
rkdev schreef:
Genesis, een band die ik nu zo’n 25 jaar hoog in mijn favoriete artiestenlijst heb staan. Zoals meerdere van mijn leeftijd heb ik de band leren kennen in hun ‘commerciële’ tijdperk, door Phil Collins dus. Nieuwsgierig geraakt naar de ‘prog’ kant van Genesis gingen de twee albums die me eerste het minste deden (‘Trick’ en ‘Wind & Wuthering’) me opeens erg goed bevallen en ook ‘Seconds Out’ deed z’n werk. Dus toch maar eens aan de Gabriel-jaren begonnen, maar van nieuw naar oud. ‘The Lamb’ was me iets te lang maar ‘Selling England by The Pound’ sloeg meteen in als een bom. En is tot op de dag van vandaag nog steeds mijn favoriete Genesis album. Ook 'Foxtrot' en 'Nursery Cryme' bevallen me goed, met 'Trespass' heb ik wat minder.
Genesis, een band die ik nu zo’n 25 jaar hoog in mijn favoriete artiestenlijst heb staan. Zoals meerdere van mijn leeftijd heb ik de band leren kennen in hun ‘commerciële’ tijdperk, door Phil Collins dus. Nieuwsgierig geraakt naar de ‘prog’ kant van Genesis gingen de twee albums die me eerste het minste deden (‘Trick’ en ‘Wind & Wuthering’) me opeens erg goed bevallen en ook ‘Seconds Out’ deed z’n werk. Dus toch maar eens aan de Gabriel-jaren begonnen, maar van nieuw naar oud. ‘The Lamb’ was me iets te lang maar ‘Selling England by The Pound’ sloeg meteen in als een bom. En is tot op de dag van vandaag nog steeds mijn favoriete Genesis album. Ook 'Foxtrot' en 'Nursery Cryme' bevallen me goed, met 'Trespass' heb ik wat minder.
0
geplaatst: 14 juni 2013, 23:10 uur
01. (129) Firth of Fifth (18)
De nummer 1 van divart, laxus11, rkdev en Svendra.
De nummer 1 van divart, laxus11, rkdev en Svendra.
divart schreef:
Leuk om te zien hoe dit nummer in de loop der jaren als het ultieme Genesisnummer is komen bovendrijven. Fantastisch intro, perfect vervolg. Selling England was het tweede album van Genesis wat ik kocht. Het is niet het album wat ik het meest draai maar het beste album van Genesis is het echt wel. Speciale herinnering aan dit nummer is dat ik het altijd keihard draai in de auto als ik op weg ben naar mijn zus in Schotland. Over de oude tolbrug (parallel aan de Forth Bridge) in Edinburgh over de rivier Firth of Forth waar de titel van dit nummer losjes naar verwijst.
Leuk om te zien hoe dit nummer in de loop der jaren als het ultieme Genesisnummer is komen bovendrijven. Fantastisch intro, perfect vervolg. Selling England was het tweede album van Genesis wat ik kocht. Het is niet het album wat ik het meest draai maar het beste album van Genesis is het echt wel. Speciale herinnering aan dit nummer is dat ik het altijd keihard draai in de auto als ik op weg ben naar mijn zus in Schotland. Over de oude tolbrug (parallel aan de Forth Bridge) in Edinburgh over de rivier Firth of Forth waar de titel van dit nummer losjes naar verwijst.
rkdev schreef:
Het zal jullie dus ook niet verbazen dat mijn top3 compleet afkomstig is van het ’Selling’ album. Magistraal. De mannen hierboven hebben alles al gezegd over nummer 1 Firth of Fifth. Maar ik wil er nog even aan toevoegen dat de geweldige solo van Steve Hackett na zijn vertrek even briljant werd uitgevoerd door Daryl Stuermer, waarvoor hulde.
Het zal jullie dus ook niet verbazen dat mijn top3 compleet afkomstig is van het ’Selling’ album. Magistraal. De mannen hierboven hebben alles al gezegd over nummer 1 Firth of Fifth. Maar ik wil er nog even aan toevoegen dat de geweldige solo van Steve Hackett na zijn vertrek even briljant werd uitgevoerd door Daryl Stuermer, waarvoor hulde.
Svendra schreef:
Ik heb weinig tegen de latere Genesis, maar als ik eerlijk de balans opmaak zijn de eerste acht plaatsen bezet door nummers uit de '70.
Ik heb weinig tegen de latere Genesis, maar als ik eerlijk de balans opmaak zijn de eerste acht plaatsen bezet door nummers uit de '70.
0
geplaatst: 14 juni 2013, 23:15 uur
Vantevoren zou ik The Musical Box en Supper's Ready eerder in de top3 hebben geplaatst (naast de gedoodverfde winnaar natuurlijk) maar met drie nummers van mijn favoriete album valt er natuurlijk niets te klagen.
Dank voor het organiseren, Dazzler!
Dank voor het organiseren, Dazzler!
0
geplaatst: 15 juni 2013, 00:50 uur
Dankjewel.
Voor de mensen die zich zorgen maakten over spelvervalsing.
Dit was de top 10 op het moment dat ik de tussenstand plaatste.
01. (93) Firth of Fifth
02. (77) The Cinema Show
03. (71) The Musical Box
04. (69) Dancing with the Moonlit Knight
05. (64) Supper's Ready
06. (54) Carpet Crawlers
07. (52) One for the Vine
08. (46) Mama
09. (40) Blood on the Rooftops *
10. (38) Ripples...
Voor de mensen die zich zorgen maakten over spelvervalsing.
Dit was de top 10 op het moment dat ik de tussenstand plaatste.
01. (93) Firth of Fifth
02. (77) The Cinema Show
03. (71) The Musical Box
04. (69) Dancing with the Moonlit Knight
05. (64) Supper's Ready
06. (54) Carpet Crawlers
07. (52) One for the Vine
08. (46) Mama
09. (40) Blood on the Rooftops *
10. (38) Ripples...
0
geplaatst: 15 juni 2013, 01:10 uur
GREATEST HITS OF KOOL & THE GANG !
De zomer is in het land.
En ik heb het de volgende veertien dagen zo druk,
dat ik een luchtige artiest aan de beurt wil laten.
1ste RONDE nominatie
Ik heb gezorgd voor een gezonde mix tussen hun 80s hit-werk
en hun grootste 70s funk klassiekers uit de Billboard R&B charts.
Caribbean Festival
Celebration
Cherish
Fresh
Funky Stuff
Get Down on It
Hi de Hi Hi de Ho
Higher Plane
Hollywood Swinging
Joanna
Jungle Boogie
Ladies Night
Let's Go Dancin' (Ooh La La La)
Open Sesame
Rhyme Tyme People
Spirit of the Boogie
Straight Ahead
Take My Heart (You Can Have It If You Want It)
Too Hot
Victory
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
De zomer is in het land.
En ik heb het de volgende veertien dagen zo druk,
dat ik een luchtige artiest aan de beurt wil laten.
1ste RONDE nominatie
Ik heb gezorgd voor een gezonde mix tussen hun 80s hit-werk
en hun grootste 70s funk klassiekers uit de Billboard R&B charts.
Caribbean Festival
Celebration
Cherish
Fresh
Funky Stuff
Get Down on It
Hi de Hi Hi de Ho
Higher Plane
Hollywood Swinging
Joanna
Jungle Boogie
Ladies Night
Let's Go Dancin' (Ooh La La La)
Open Sesame
Rhyme Tyme People
Spirit of the Boogie
Straight Ahead
Take My Heart (You Can Have It If You Want It)
Too Hot
Victory
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
0
geplaatst: 15 juni 2013, 01:17 uur
Bedankt dazzler.
Twee kleine verrassingen voor mij in de Genesis top-10: 1) Dat 'Mama' het best scorende nummer is van de latere Genesis, en 2) de hoge notering van 'Dancing with the Moonlit Knight'. Zelf beschouw ik die track als een prima opwarmer voor nòg meer fraais op Selling England by the Pound.
Twee kleine verrassingen voor mij in de Genesis top-10: 1) Dat 'Mama' het best scorende nummer is van de latere Genesis, en 2) de hoge notering van 'Dancing with the Moonlit Knight'. Zelf beschouw ik die track als een prima opwarmer voor nòg meer fraais op Selling England by the Pound.
0
geplaatst: 15 juni 2013, 01:32 uur
Be My Lady
Big Fun
Emergency
In the Heart
Misled
Steppin' Out
Stone Love
Street Kids
Tonight
Take It to the Top
Big Fun
Emergency
In the Heart
Misled
Steppin' Out
Stone Love
Street Kids
Tonight
Take It to the Top
0
Aquila
geplaatst: 15 juni 2013, 07:49 uur
Zeer fraaie versie van The Cinema Show (jammer van het ontbrekende einde), waarvoor dank. Genesis is al lange tijd van de radar, dus heb eigenlijk nooit op oude YouTube liveopnames gezocht. Leuk.
0
geplaatst: 15 juni 2013, 09:26 uur
Mooie editie van Genesis die een hoop discussie opleverde en dat is ook wel eens leuk. Kool & the Gang laat ik even zitten voor wat het is. Ik ken een handjevol hits en daar bliojft het bij. Ook eigenlijk geen behoefte aan meer van deze band.
0
geplaatst: 15 juni 2013, 13:33 uur
Haha, mijn persoonlijke Genesis top3 ook de MuMe top3 
Dazzler wederom enorm bedankt.
Met Kool & The Gang moet ik helaas passen.

Dazzler wederom enorm bedankt.
Met Kool & The Gang moet ik helaas passen.
0
geplaatst: 15 juni 2013, 15:08 uur
Nou vooruit, de jaren 70 Genesis liefhebbers hebben me te pakken geloof ik! Ik zit alle clipjes uit de top 10 te bekijken aangezien ik toch wel nieuwsgierig ben geworden naar de Gabriel tijd. En ik moet zeggen dat ik verrast ben. Positief welteverstaan. Ik moet me de tijd gaan gunnen om dit werk uit te pluizen. Of me dat zeer binnenkort gaat lukken betwijfel ik, gelet op m'n drukke agenda de komende tijd. Maar ik ga m'n best doen! Ik begrijp nu trouwens ook waarom ik de namen Genesis en Peter Gabriel zovaak bij Marillion (met Fish) tegen kom 

0
geplaatst: 15 juni 2013, 15:42 uur
Svendra schreef:
Twee kleine verrassingen voor mij in de Genesis top-10: 1) Dat 'Mama' het best scorende nummer is van de latere Genesis
Verrassing? Welk nummer had je dan verwacht?Twee kleine verrassingen voor mij in de Genesis top-10: 1) Dat 'Mama' het best scorende nummer is van de latere Genesis
0
geplaatst: 15 juni 2013, 15:42 uur
Verder dan Cherish en Let's Go Dancing Oh La La La gaat mijn kennis van Kool & The Gang niet. Maar ik ben de komende dagen toch weer even gepakt door het pre 1980 werk van Genesis 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 juni 2013, 15:47 uur
Genesis gemist, ik kan ook nooit even rustig op vakantie gaan... kan me in grote lijnen overigens redelijk vinden in de uitslag, al miste ook ik The Fountain of Salmacis wel, een break-even favoriet met The Musical Box.
Kool & The Gang laat ik ook aan de kenners over - genoeg liefhebbers van jaren '80 pop, zo las ik een paar pagina's terug nog.
Kool & The Gang laat ik ook aan de kenners over - genoeg liefhebbers van jaren '80 pop, zo las ik een paar pagina's terug nog.

0
geplaatst: 15 juni 2013, 16:14 uur
chevy93 schreef:
Verrassing? Welk nummer had je dan verwacht?
Verrassing? Welk nummer had je dan verwacht?
Ik heb geen idee of Mama misschien wel de grootste hit is geweest - dan is het idd. geen verrassing - maar uit de latere periode vind ik Tonight Tonight en Land of Confusion sterkere nummers.
0
geplaatst: 15 juni 2013, 16:55 uur
Running On Empty schreef:
Maar ik ben de komende dagen toch weer even gepakt door het pre 1980 werk van Genesis
en dat blijf ik dus het leukste van dit topic vinden, het herbeluisteren en herwaarderen van je eigen collectie. Ook ik ben weer volop Genesis aan het draaien Maar ik ben de komende dagen toch weer even gepakt door het pre 1980 werk van Genesis

0
geplaatst: 15 juni 2013, 18:17 uur
America *
Be My Lady
Emergency
Livin' in the 21 *
Miracles *
Misled
Peacemaker
Stone Love
Take it to the Top
Tonight
(met een stukje "E.L.O." vanaf 2.15)
* van hun laatste album Still Kool (2007)
spotify:track:4HFYXxGYMxlpJUxK8b8xva
Living In The 21 by Kool & The Gang on Spotify - open.spotify.com

Be My Lady
Emergency
Livin' in the 21 *
Miracles *

Misled

Peacemaker

Stone Love

Take it to the Top
Tonight
(met een stukje "E.L.O." vanaf 2.15)* van hun laatste album Still Kool (2007)
spotify:track:4HFYXxGYMxlpJUxK8b8xva
Living In The 21 by Kool & The Gang on Spotify - open.spotify.com
Casartelli schreef:
Kool and the Gang ...genoeg liefhebbers van jaren '80 pop, zo las ik een paar pagina's terug nog.
Kool and the Gang ...genoeg liefhebbers van jaren '80 pop, zo las ik een paar pagina's terug nog.

0
geplaatst: 15 juni 2013, 19:25 uur
Casartelli schreef:
Ik pas ook deze editie. Ik ben dan wel een liefhebber van jaren 80 pop maar Kool & The Gang trek ik niet echt...
0
geplaatst: 15 juni 2013, 20:31 uur
Helaas, ik ken van Kool & the Gang alleen een paar hits, dus deze ronde moet ik passen. Misschien haak ik bij de finale aan.
Ik hoop iedere week op Tom Waits
Die heb ik toch niet over het hoofd gezien, Dazzler? Is er een kans dat die binnenkort gespeeld gaat worden?
Ik hoop iedere week op Tom Waits

Die heb ik toch niet over het hoofd gezien, Dazzler? Is er een kans dat die binnenkort gespeeld gaat worden?
0
geplaatst: 15 juni 2013, 23:08 uur

Van Kool & the Gang ken ik ook veel te weinig om mee te doen helaas.
0
geplaatst: 16 juni 2013, 10:15 uur
Tom Waits, dat zou een toffe editie zijn! Ik hoop zeker dat we die nog spelen voor het einde, en Pulp en Suede ook. 
Van Kool & The Gang ken ik alleen enkele hits, die ik op z'n best ook maar middelmatig vind. Ik pas dus deze week.

Van Kool & The Gang ken ik alleen enkele hits, die ik op z'n best ook maar middelmatig vind. Ik pas dus deze week.
0
geplaatst: 16 juni 2013, 10:58 uur
Van Kool & the Gang ken ik alleen een paar hitsingles, te weinig om mee te doen en het is ook geen band waarvan ik me nu eens in het verdere repertoire wil storten.
Een Tom Waits editie daarentegen
Een Tom Waits editie daarentegen

0
geplaatst: 16 juni 2013, 10:58 uur
Tom Waits staat op de longlist.
Pulp en Suede waren ooit Greatest Bits (ik weet niet of ik ze nog opnieuw ga spelen).
Deze (Kool & The Gang) en volgende week hou ik het low-profile wegens drukte op het werk.
Pulp en Suede waren ooit Greatest Bits (ik weet niet of ik ze nog opnieuw ga spelen).
Deze (Kool & The Gang) en volgende week hou ik het low-profile wegens drukte op het werk.
0
geplaatst: 16 juni 2013, 11:04 uur
dazzler schreef:
Ik denk nochtans dat je een hoop mensen heel blij gaat maken als je ze toch nog eens laat langskomen, dazzler. Het zijn immers twee van de populairste bands onder de gebruikelijke forumbezoekers.
Ik heb geen zin om de voor mijn ouders welbekende blijven-zeuren-totdat-er-wordt-toegegeven-techniek na al die jaren weer uit de kast te halen, maar misschien doe ik het wel in dit geval

0
geplaatst: 16 juni 2013, 11:37 uur
Kool & The Gang
Kools Back Again
Let The Music Take Your Mind
Funky Man
Who's Gonna Take The Weight
Summer Madness
Misled
Emergency
Take It To The Top
Tonight
Voor alle onwetenden onder ons linkjes voor het jaren '70 werk van deze erg goede band.
Kools Back Again
Let The Music Take Your Mind
Funky Man
Who's Gonna Take The Weight
Summer Madness
Misled
Emergency
Take It To The Top
Tonight
Voor alle onwetenden onder ons linkjes voor het jaren '70 werk van deze erg goede band.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.