MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
Ik ben ook groot fan van zijn soundtrack werk, vooral Long Walk Home: Music from the Rabbit-Proof Fence vind ik briljant. Maar daar heb ik bewust niks van ingezet tijdens de nominaties. Het heeft geen zin om daar losse nummers tussenuit te halen. Die horen bij elkaar en in de volgorde zoals bedoeld en los werkt dat niet.

GREATEST HITS OF THE BYRDS !

Van de componist van Birdy naar The Byrds ... het is fonetisch niet eens zo'n grote stap.

1ste RONDE nominatie

Ik nam van de op deze site meest populaire verzamelaar
de 21 nummers waarop door jullie gestemd werd en liet die andere Dylan cover
The Times They Are a-Changin' er af om tot het ronde getal van 20 te komen.

Nog niet goed? Nomineer dan zelf tien onmisbare Byrds toppers.

5D (Fifth Dimension)
Al I Really Want to Do
Ballad of Easy Rider
Chestnut Mare
Dolphin's Smile
Eight Miles High
Goin' Back
He Was a Friend of Mine
Hickory Wind
I'll Feel a Whole Lot Better
Jesus Is Just Alright
Mr. Spaceman
Mr. Tambourine Man
My Back Pages
Renaissance Fair
So You Want to Be a Rock 'N' Roll Star
The World Turns All Around Her
Turn! Turn! Turn!
Wasn't Born to Follow
You Ain't Going Nowhere

Liever geen solo-werk, maar the real stuff.

Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.

Ik geloof dat ik nog een keer mee kan doen....
Uiteraard was de Gabriel versie weer geweldig!

16 keer genoemd, waarvan 8 keer op plek 1. Dat moet wel een record zijn.

Change is Now
Draft Morning
Everybody's Been Burned
Gunga Din
Kathleen's Song
Lady Friend
Lazy Waters
Tribal Gathering (Tja.....)
Why *
Wild Mountain Thyme

* Uiteraard de b-kantversie van Eight Miles High en niet die vlakke versie op het album erna.

Nothing Was Delivered en The Christian Life mis ik wel, maar ik zou verder geen nummers kunnen noemen die ik niet in de volgende ronde weg zou stemmen.

Waanzinnig hoe snel TG steeds weer klaar is met zijn nominatielijstje.
Dat moet toch echt wel één van de meest hondstrouwe deelnemers van dit spel zijn.

The Byrds ken ik van haver tot gort. Verder moet je niet te lang dubben, gewoon 10 nummers neerzetten. Als je langer moet nadenken komen ze uiteindelijk toch niet in je top 10.

Ik ben het ook totaal niet eens met Brunniepoo. Als al mijn nominaties het zouden overleven, zouden er tien uit de startlijst afvallen. En er zijn er nog wel een aantal die ik beter vind dan de helft van de startlijst.

Het was bedoeld als een compliment, hoor.

Tribal Gathering schreef:

Ik ben het ook totaal niet eens met Brunniepoo. Als al mijn nominaties het zouden overleven, zouden er tien uit de startlijst afvallen. En er zijn er nog wel een aantal die ik beter vind dan de helft van de startlijst.

Hoe kun je het nou niet met me eens zijn? Ik zeg immers enkel dat ik ze niet kan noemen, volgens jou kan ik dat dus wel?

Maar serieus, ja, er zullen best nog tien prima nominaties zijn, beter dan een deel van de startlijst, maar ondanks dat ik de box met alle albums heb ken ik ze niet van haver tot gort dus dan zou ik echt een hoop moeten gaan herluisteren en daar heb ik de tijd niet voor.

Ik heb door dit topic de afgelopen week weer heerlijk veel Peter Gabriel werk gedraaid, zowel op LP als op CD. Echt te gek hoor. Wat een muzikant.

Nu The Byrds, ga ik zeker bij aanhaken de volgende ronde.

dazzler schreef:
Het was bedoeld als een compliment, hoor.

Dank je, dat dacht ik ook al. Gaf mijn antwoord het idee dat ik het als kritiek opvatte ?

Casartelli (moderator)
musician schreef:
Een boeiende. Ik las bij deze Greatest Hits van iemand die schreef dat Peter Gabriel eigenlijk nooit een perfect album heeft gemaakt. Altijd is er wel een of twee nummers waar je denkt: mwah.

Ja, wat een eikel he... o verrek dat was ik.

Nursery Cryme komt in de buurt, maar dat is toch wat bezijden het topic. Overigens kan ik er de albums nog steeds wel om in het hart sluiten. Dat op de vierde zo'n nummer als The Family and the Fishing Net staat, dat ik daar eigenlijk niks aan vind en na tig draaibeurten met redelijke zekerheid kan zeggen dat ik er vermoedelijk ook nooit iets aan ga vinden... ach, het is onderdeel van de charme.

Enfin, The Byrds. Misschien dat ik in de finale aanhaak.

Tribal Gathering schreef:
Dank je, dat dacht ik ook al. Gaf mijn antwoord het idee dat ik het als kritiek opvatte ?

Dat de helft van de startlijst jouw finale niet zou halen, vond ik toch een behoorlijk kritische repliek.

Chimes of Freedom
Get to You
Have You Seen Her Face
Here Without You
It Won't Be Wrong
Lady Friend
Set You Free This Time
Tribal Gathering
Why
Wild Mountain Thyme

Bedankt dazzler voor de mooie k.o. van PG. The Byrds trekken ook wel mijn interesse, even aanzien..

Aquila
Ik ga zeker mee nomineren, dus voor de deadline komen mijn 6 Byrds albums (de eerste zes) nog een keer uit de kast. Mijn favoriet ontbreekt namelijk. Gelukkig zijn de nummers maar twee-en-halve minuut als ze dat al halen. Dus dat is zo gepiept.

Jammer dat de solo's niet mogen. Wel begrijpelijk, want dat is zoveel, maar vooral Gene Clark heeft hele mooie dingen gedaan.

Martial
Ik kom nog even terug op de eindlijst van Peter Gabriel, want ik zie dat de Greatest Hits of ..... volgen elkaar snel op maar het is een mooie eindlijst geworden waarmee je voor de dag kan komen , terwijl jullie gisteren zaten te discussiëren over de eindlijst e.d.lag ik languit naar de blu-ray van Live In Athens 1987 te kijken die een fantastische beeld en geluidskwaliteit heeft vooral het nummer Mercy Street klinkt indrukwekkend!

En het wachten is nu op 30 september wat mij betreft

Ofschoon ik relatief weinig van The Byrds ken dat niet in de startlijst staat, zou ik toch graag zien dat één van mijn favorieten, Get To You, de eliminatieronde haalt.

Sowieso een mooie kans om wat nieuw spul van deze hoogvliegers te ontdekken.

CTA 102
Draft Morning
Everybody's been burned
I see you
It won't be wrong
John Riley
The Bells of Rhymney
Thoughts and words
Tribal Gathering
Why

Ik koester haast vader/zoon gevoelens in mijn relatie met David Crosby. Misschien omdat zijn verschijning, zijn muziek, de teksten daarbij, bij mij in ieder geval sterke emoties oproept. Meer dan bij welke andere artiest dan ook. Het gaat echt zover dat ik de gevoelens wil vergelijken met een band tussen vader en zoon (nee, ik wel er verder niet over praten )

Gek is dat. Hij is al zijn hele muzikale leven geen gemakkelijk man naar zichzelf en ook zeker niet richting andere muzikanten. Heeft in de gevangenis gezeten, is (of hopelijk was) veelvuldig gebruiker van alcohol en drugs. Had totaal onwetend nog een buitenechtelijke zoon rondlopen.

Zijn productie had, gezien de tijdspanne dat hij actief is in de muziek, uiteindelijk veel hoger kunnen liggen. Voor dat feit kan ik hem dan ook wel weer een schop verkopen.

Maar zijn muziek, met de Byrds en in alle samenstellingen van Crosby, Stills, Nash & Young, blijft onnavolgbaar goed. Hij is redelijk zichzelf gebleven, zonder in herhalingen te vervallen. Misschien af en toe een klein misstapje als hij zich aan de tijd wat wilde aanpassen.

En misschien is de psychedelische rock van The Byrds wel de beste muziek ooit gemaakt.

Bad Night At The Whiskey
Change Is Now
Everybody’s Been Burned
Get To You
Have You Seen Her Face
I Am A Pilgrim
Nothing Was Delivered
Pretty Boy Floyd
Set You Free This Time
Tribal Gathering

Martial schreef:
Terwijl jullie gisteren zaten te discussiëren over de eindlijst e.d.lag ik languit naar de blu-ray van Live In Athens 1987 te kijken die een fantastische beeld en geluidskwaliteit heeft vooral het nummer Mercy Street klinkt indrukwekkend!

Gevolg van zo'n lijst is ook dat je gaat kijken wat je wellicht nog mist in je collectie en meteen weer CD's gaat bestellen

Byrds: dit is The Complete Album Collection: Amazon.co.uk: Music een absolute aanrader - alle albums, + bonustracks, én én voor ca 36 euro - koopje, wat zeg ik?

Aquila
Draft Morning
Everybody's Been Burned
Have You Seen Her Face
Here Without You
I Come and Stand at Every Door
I See You
If You're Gone
Spanish Harlem Incident
Tribal Gathering
What's Happening?!?!

Mijn nummer 1 staat misschien toch in de startlijst. Nek aan nek tussen twee nummers (van hetzelfde album). Ik was nooit dol op Notorious BB, maar die is vandaag goed bevallen. Turn! Turn! Turn! blijft van die eerste zes de zwakkere broeder, maar gek genoeg kon ik juist geen enkel nummer van Sweetheart of the Rodeo vinden die ik beter vond dan bovenstaande tien.

Met die nieuwe avatar dacht ik even dat Aquila opnieuw een Peter Gabriel lijstje had gezet.

Casartelli (moderator)
Mjuman schreef:
Byrds: dit is The Complete Album Collection: Amazon.co.uk: Music een absolute aanrader - alle albums, + bonustracks, én én voor ca 36 euro - koopje, wat zeg ik?

Degene die ter plaatse ook nog het advies onder "Frequently Bought Together" opvolgt, heeft de komende tijd genoeg cd's te beluisteren.

Aquila
dazzler schreef:
Met die nieuwe avatar dacht ik even dat Aquila opnieuw een Peter Gabriel lijstje had gezet.

Ik wilde m al wijzigen in die van Younger Than Yesterday, maar daar wacht ik nog mee tot na het weekend.

Ai, de finale van Peter Gabriel gemist. Spijtig. Veel had ik trouwens niet kunnen veranderen aan de einduitslag. Biko had wel een vijfde keer op plek 1 gestaan.

Candy
Chimes Of Freedom
Draft Morning
Everybody's Been Burned
If You're Gone
Lay Lady Lay
The Bells of Rhymney
This Wheel's On Fire
Why
You Showed Me

Martial
Mjuman schreef:

In dit geval hoef je niet specifiek overseas, bij bol.com is deze box 35 euro incl verzenden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:13 uur

geplaatst: vandaag om 20:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.