Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 8 september 2011, 12:51 uur
Rustig maar, Orange Crush gaat de finale wel halen. Is pas 2x weggestemd.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 september 2011, 13:17 uur
Mooi betoog, Gunter, je hebt er, zoals altijd alvast goed over nagedacht. 
Tja, hier lopen de meningen dan uiteen. Ik vind niet zelden dat de focus wel erg op het 1e deel ligt en als er een plek is waar je als community wat voorbij de hits moet kunnen kijken, is dat toch wel op een muziekforum. Alleen als individuen dat allemaal een beetje anders doen, volgt alsnog de grootste gemene deler, da's simpele statistiek.
Verder heeft Mjuman mijn opvatting over de wegstemronde eigenlijk perfect verwoord.

dazzler schreef:
"Greatest" betekent hier
1. de nummers met het meeste hitsucces (startlijst van 20)
2. de nummers die we zelf als fan "groots" vinden (nominatielijst van 10).
"Greatest" betekent hier
1. de nummers met het meeste hitsucces (startlijst van 20)
2. de nummers die we zelf als fan "groots" vinden (nominatielijst van 10).
Tja, hier lopen de meningen dan uiteen. Ik vind niet zelden dat de focus wel erg op het 1e deel ligt en als er een plek is waar je als community wat voorbij de hits moet kunnen kijken, is dat toch wel op een muziekforum. Alleen als individuen dat allemaal een beetje anders doen, volgt alsnog de grootste gemene deler, da's simpele statistiek.
Verder heeft Mjuman mijn opvatting over de wegstemronde eigenlijk perfect verwoord.
0
geplaatst: 8 september 2011, 15:09 uur
De klemtoon moet volgens mij op de hits liggen
omdat je anders een veel te versnipperde speellijst krijgt.
Als iedereen zijn 20 favorieten zou noemen en we met 10 vaste startsongs zouden spelen,
dan krijgen we zo'n bos van verschillende nominaties dat we er nog moeilijk de bomen door zien.
Het spel moet speelbaar blijven en dus voldoende nummers bevatten waarover consensus is.
Dat zijn volgens mij toch vooral de 20 bekendste nummers uit de startlijst.
Of de eliminatieronde echt een noodzakelijk onderdeel is van het spel,
daar valt over na te denken. Wat we dan ook volop aan het doen zijn ...
Al moet de finale volgens mij wel met maximum 20 songs gespeeld worden.
Want als 12 mensen uit 30 nummers een top 10 moeten maken, krijg je te veel spreiding
of anders gezegd te weinig aftekening in het eindresultaat. Het valt me immers op
dat er zelden nummers zijn met 0 punten in de finale. Enfin ... er wordt over nagedacht dus.
omdat je anders een veel te versnipperde speellijst krijgt.
Als iedereen zijn 20 favorieten zou noemen en we met 10 vaste startsongs zouden spelen,
dan krijgen we zo'n bos van verschillende nominaties dat we er nog moeilijk de bomen door zien.
Het spel moet speelbaar blijven en dus voldoende nummers bevatten waarover consensus is.
Dat zijn volgens mij toch vooral de 20 bekendste nummers uit de startlijst.
Of de eliminatieronde echt een noodzakelijk onderdeel is van het spel,
daar valt over na te denken. Wat we dan ook volop aan het doen zijn ...
Al moet de finale volgens mij wel met maximum 20 songs gespeeld worden.
Want als 12 mensen uit 30 nummers een top 10 moeten maken, krijg je te veel spreiding
of anders gezegd te weinig aftekening in het eindresultaat. Het valt me immers op
dat er zelden nummers zijn met 0 punten in de finale. Enfin ... er wordt over nagedacht dus.
0
geplaatst: 8 september 2011, 15:39 uur
dazzler schreef:
Waarschijnlijk speelt hier ook nog een ander element: de anti-hits houding
van die hards ten overstaan van het rijke oeuvre van hun favoriet. Zo worden hits sneller geëlimineerd en vergroot de consensus over de nominaties.
Waarschijnlijk speelt hier ook nog een ander element: de anti-hits houding
van die hards ten overstaan van het rijke oeuvre van hun favoriet. Zo worden hits sneller geëlimineerd en vergroot de consensus over de nominaties.
Hmmm... volgens mij is er eerder sprake van 'anti bepaalde hits'. Dat zag je ook bij U2, One kon daar de goedkeuring van de goegemeente niet wegdragen maar er is toen toch écht niet buitengewoon veel anti-hit gestemd als je de top 10 bekijkt.
Persoonlijk denk ik dat Loosing My Religion hier wel de top 10 gaat halen, en hoog ook. Daar zal ik (als regelmatig hitbasher) in dit geval aan bij gaan dragen. Overigens excuses aan sommige Green-fans - Ik had misschien ook op WLP moeten stemmen in de tie-break maar besloot mijn derde stem strategisch op een kansloos nummer te plakken.
edit : Stand en Shiny Happy People zijn gewoon irritante kinderliedjes gebracht door een goeie rockband. Weg ermee.
0
geplaatst: 8 september 2011, 15:48 uur
De 10 mindere goden uit de selectie :
Begin the Begin *
Daysleeper
Driver 8 *
Everybody Hurts
Finest Worksong *
Leave *
Orange Crush
Shiny Happy People
Stand
What's the Frequency Kenneth
Begin the Begin *
Daysleeper
Driver 8 *
Everybody Hurts
Finest Worksong *
Leave *
Orange Crush
Shiny Happy People
Stand
What's the Frequency Kenneth
0
geplaatst: 8 september 2011, 16:54 uur
Beetje raar dat mensen het over een bepaalde anti-hits houding hebben. Drive is namelijk het enige nummer dat nog helemaal niet genoemd is.
0
geplaatst: 8 september 2011, 17:01 uur
Arrie schreef:
Beetje raar dat mensen het over een bepaalde anti-hits houding hebben. Drive is namelijk het enige nummer dat nog helemaal niet genoemd is.
de meeste doelen denk ik op de 3 top 10 singles welke de band heeft gehad. Drive is volgens mij wel een erkend meesterwerk bij de tienduizenden lovers en haters welke deze band wel niet heeft.

0
geplaatst: 8 september 2011, 17:16 uur
vigil schreef:
de meeste doelen denk ik op de 3 top 10 singles welke de band heeft gehad. Drive is volgens mij wel een erkend meesterwerk bij de tienduizenden lovers en haters welke deze band wel niet heeft.
(quote)
Tja, Shiny Happy People is een atypisch, overdreven vrolijk (inderdaad cynisch, maar dat neemt niet weg dat het zo klinkt) R.E.M.-nummer, zou waarschijnlijk ook wel weggestemd worden als het geen (grote) hit was geweest. Everybody Hurts is een nummer waar de emotie er wel erg dik bovenop ligt (wat ik niet negatief bedoel, maar da's ook wel een beetje atypisch voor de band), dus ik vind het ook niet raar dat veel mensen die wegstemmen. Blijft over Losing My Relgion, en laat dat nou net de megahit zijn die je nog steeds elke dag op SkyRadio hoort. Kan me goed voorstellen dat die het beter had gedaan als het geen hit was geweest inderdaad, bij die andere twee heb ik wel zo m'n twijfels.
@dix:

0
geplaatst: 8 september 2011, 17:19 uur
Everybody Hurts zit maar een fractie bij Ander Hazes 'Een Beetje Verliefd' vandaan. Dat is ook het leuke aan het nummer, het toont hoe je via een totaal andere weg op een identiek resultaat kunt uitkomen.
0
geplaatst: 8 september 2011, 17:29 uur
Zoals eerder gezegd behoren Shiny Happy People (een tongue-in-cheek nummer, is ook niet serieus bedoeld) en Everybody Hurts (heeft wel een prachtige tekst) niet tot mijn favoriete R.E.M.-nummers maar ik vind ze op zich wel prima. En Losing My Religion is een juweel van een song (ik luister nooit naar Sky-radio).
Zwakke nummers heeft ook R.E.M. op hun repertoire maar die staan op hun recentere albums.
Zwakke nummers heeft ook R.E.M. op hun repertoire maar die staan op hun recentere albums.
0
geplaatst: 8 september 2011, 17:32 uur
Was ook maar een voorbeeld, mijn punt was gewoon dat het echt nog heel regelmatig op de radio wordt gedraaid.
0
geplaatst: 8 september 2011, 17:36 uur
Arrie schreef:
Waarom een beetje raar? Ik volg die spelletje namelijk al van in het begin
en ik zie trends in de speelwijze. Don't You van Simple Minds moest eruit.
Purple Rain van Prince ook, Pride van U2 ... de grote krakers van een band
hebben het regelmatig lastig. Stand van R.E.M.. Nu kan het natuurlijk zijn
dat je die songs echt slecht vindt en daar heb ik geen probleem mee.
Het kan ook dat je als fan niet graag hebt dat die songs straks
hoog in de top 10 eindigen tussen de ware favo's en daarom stem je ze weg.
Heb ik allemaal geen enkel probleem mee. Zo is het spel.
Maar ik schrijf enkel wat ik meen te mogen waarnemen.
Nogmaals: hoe groter het deelnemersveld, hoe correcter het resultaat.
Ik had bijvoorbeeld inderdaad moeten meestemmen en World Leader Pretend
redden in de tie-break ... als ik niet die verdomde computerproblemen had gehad.
0
geplaatst: 8 september 2011, 17:44 uur
Misschien is er een reden dat die nummers de grootste hits zijn geworden. Misschien zijn ze wat toegankelijker dan de rest en daarom minder bijzonder en minder geliefd. Dat lijkt me logischer, gezien er ook hits in blijven, en er nu dus een hit is die als enige door niemand genoemd is. Dan ligt het toch aan die bepaalde nummers, en dan denk ik dat er ook wel een verband is met dat het zulke grote hits zijn geworden. Persoonlijk vind ik Pride, Purple Rain en Don't You ook tot de minste nummers van die artiesten behoren, wat helemaal niet te maken heeft met het feit dat het hits zijn geweest. Vergeet niet dat The Unforgettable Fire ook een hit is geweest en wel erg populair is, of bijvoorbeeld When Doves Cry (al weet ik niet precies hoe goed die het heeft gedaan?). Zoals ik al zei ligt bij Everybody Hurts de emotie er erg dik bovenop, en is Shiny Happy People overdreven vrolijk, dat kan er zowel voor gezorgd hebben dat het hun grootste hits werden als dat het ervoor heeft gezorgd dat het bij de fans tot de minst geliefde nummers hoort. Ik vind het gewoon iets te kort door de bocht om het over een anti-hits houding te hebben.
Edit: overigens is Stand van R.E.M. in Nederland volgens mij nooit een hit geweest.
Edit: overigens is Stand van R.E.M. in Nederland volgens mij nooit een hit geweest.
0
geplaatst: 8 september 2011, 17:46 uur
Voor mezelf sprekend stem ik redelijk vaak grotere hits weg. Dat is zeker niet strategisch. Waarschijnlijk zijn ze meestal toch iets te simpel of heb ik ze te vaak gehoord. Van deze 30 is eigenlijk alleen Bang and Blame wat aan de matige kant. Nummers als Shiny Happy People, Stand en The One I Love zijn absoluut geen skipnummers maar mijn persoonlijke R.E.M. top 50 gaan ze zeker niet halen.
Als dan verder in de lijst pareltjes staan als Country Feedback, Fall On Me, Find the River en Nightswimming is de keuze snel gemaakt.
EDIT naar de vraag hieronder : instapmoment is Green
Als dan verder in de lijst pareltjes staan als Country Feedback, Fall On Me, Find the River en Nightswimming is de keuze snel gemaakt.
EDIT naar de vraag hieronder : instapmoment is Green
0
geplaatst: 8 september 2011, 17:54 uur
Overigens gaat die wet van die grote getallen niet conditio sine qua non op: voor schapen en lemmingen maken aantallen niet uit: als er één gaat - over de dam of de klif - gaan ze(ongeacht het aantal) allemaal.
Veel interessanter vind ik de verdeling leeftijd/instapmoment bij REM/stemgedrag; daarover heb ik wel ideeën. En een van mijn verfrissende (letterlijk) Outsiders haalt het toch niet - en al is dat jammer, verbaast het me niet. Er zitten nog wel enkele faves in.
Veel interessanter vind ik de verdeling leeftijd/instapmoment bij REM/stemgedrag; daarover heb ik wel ideeën. En een van mijn verfrissende (letterlijk) Outsiders haalt het toch niet - en al is dat jammer, verbaast het me niet. Er zitten nog wel enkele faves in.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 september 2011, 17:59 uur
Mjuman schreef:
Dat vind ik ook interressant bij R.E.M.
0
geplaatst: 8 september 2011, 19:40 uur
Instapmoment: Out of Time. Ook wel weer redelijk logisch gezien mijn leeftijd van 36 jaren jong.
0
geplaatst: 8 september 2011, 19:53 uur
Instapmoment: Out of Time. Was er vroeg bij met m'n bijna 13 jaar, maar daar kan ik m'n oudere broer de schuld van geven. Heb overigens wel vrijwel alle 80's REM albums in de kast staan (evenals de 90's).
0
geplaatst: 8 september 2011, 19:58 uur
Instapmoment is Green, maar met Document als sluimerende tweede.
Document was bekend bij de vrienden, maar nog niet bij mij.
Meest onderschatte song (enkel door mij genomineerd) van Green is Hairshirt.
Ik ga er vanuit dat het aantal lemmingen en schapen op MuMe meevalt.
Maar inderdaad een interessant punt dat Mjuman aangeeft.
Document was bekend bij de vrienden, maar nog niet bij mij.
Meest onderschatte song (enkel door mij genomineerd) van Green is Hairshirt.
Ik ga er vanuit dat het aantal lemmingen en schapen op MuMe meevalt.
Maar inderdaad een interessant punt dat Mjuman aangeeft.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 september 2011, 19:59 uur
Instapmoment Fables of Reconstruction naar aanleiding van het optreden op Werchter 1985,
bezit alle cd's (muv de laatste). Ook nog een stuk of 5 bootleg cd's, Green is bij mij top 10 materiaal toppers voor mij daarop You Are the Everything, World Leader Pretend en untitled.
43 jaren jong
bezit alle cd's (muv de laatste). Ook nog een stuk of 5 bootleg cd's, Green is bij mij top 10 materiaal toppers voor mij daarop You Are the Everything, World Leader Pretend en untitled.
43 jaren jong
0
geplaatst: 8 september 2011, 20:23 uur
Instapmoment 'Document'. Die drumklap, die gitaar in het eerste nummer ... waaaah... 
Bleek vervolgens 'Fables...' al te kennen van blow en zuipsessies maar wist niet van wie het was.
Mijn afhaakplaat was overigens 'Up', maar het kan zijn dat ik de laatste binnenkort een kans ga geven.

Bleek vervolgens 'Fables...' al te kennen van blow en zuipsessies maar wist niet van wie het was.
Mijn afhaakplaat was overigens 'Up', maar het kan zijn dat ik de laatste binnenkort een kans ga geven.
0
geplaatst: 8 september 2011, 21:17 uur
Oei, ik dacht dat Poeha deze ronde ging afwerken.
Maar hij is al heel de avond niet online.
Ik heb (pc-perikelen) geen berekeningen gemaakt.
Wat nu?
Maar hij is al heel de avond niet online.
Ik heb (pc-perikelen) geen berekeningen gemaakt.
Wat nu?
0
geplaatst: 8 september 2011, 21:24 uur
Even wachten en de uitslag van de Gabriel Bits tot ons nemen 

0
geplaatst: 8 september 2011, 21:35 uur
Excuus mensen er is hier wat tussen gekomen waardoor ik niet op tijd online kon komen. Zul je net zien als ik eens iets moet leiden 
Uitslag 2e ronde volgt hierna.

Uitslag 2e ronde volgt hierna.
0
geplaatst: 8 september 2011, 21:36 uur
Zoveel mooie nummers die weg zijn. Ik vraag me af of ik nog wel tot een top 10 ga komen die ik met trots mijn R.E.M. top 10 zou kunnen noemen. 

0
geplaatst: 8 september 2011, 21:41 uur
Einde 2e ronde:
We hebben mooi afgepast precies tien nummers die de finaleronde niet mee zullen maken, te weten:
17 Shiny Happy People
15 Daysleeper
13 (Dont Go Back to) Rockville
13 Stand
12 Imitation of Life
12 Everybody Hurts
11 Talk about the Passion
11 What's the Frequency Kenneth
10 Can't Get There from Here
10 Begin the Begin *
Leaving New York *, The Sidewinder Sleeps Tonite * en Driver 8 * (3 nummers uit de nominatieronde) hebben de dans net kunnen ontspringen met 9 stemmen.
We hebben mooi afgepast precies tien nummers die de finaleronde niet mee zullen maken, te weten:
17 Shiny Happy People
15 Daysleeper
13 (Dont Go Back to) Rockville
13 Stand
12 Imitation of Life
12 Everybody Hurts
11 Talk about the Passion
11 What's the Frequency Kenneth
10 Can't Get There from Here
10 Begin the Begin *
Leaving New York *, The Sidewinder Sleeps Tonite * en Driver 8 * (3 nummers uit de nominatieronde) hebben de dans net kunnen ontspringen met 9 stemmen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.