menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
Einde 2de ronde.

De volgende hits vliegen onverrichterzake weer naar huis.

10 Leave in Silence
9 Get the Balance Right
9 New Life
8 See You
7 If You Want *
7 Something to Do *
6 It's No Good *
6 Love in Itself
6 Somebody

Wie goed oplet, telt 9 songs.
Opvallend hierbij is dat het op It's No Good na
allemaal om songs uit de periode 1981-1984 gaat.

Er is nog een hardnekkige tie-break te spelen
om zo de tiende en laatste afvaller aan te duiden.

5 Black Celebration *
5 Halo *
5 Just Can't Get Enough
5 Strangelove

ps. Arno heeft Just Can't Get Enough nog even respijt gegund.
Dat nummer was de tiende afvaller voor het indienen van zijn lijstje.

Duid het tiende en laatste nummer aan dat NIET naar de finale mag.

Black Celebration
Halo (1) *
Just Can't Get Enough
Strangelove

Deadline is vanavond om 23.00u.

Black Celebration
Halo (2) *
Just Can't Get Enough
Strangelove

Casartelli (moderator)

Black Celebration
Halo (3) *
Just Can't Get Enough
Strangelove

Black Celebration
Halo (3)
Just Can't Get Enough
Strangelove (1)*

Black Celebration (1)*
Halo (3)
Just Can't Get Enough
Strangelove (1)

Black Celebration (1)
Halo (3)
Just Can't Get Enough (1)*
Strangelove (1)

Black Celebration (1)
Halo (3)
Just Can't Get Enough (2) Duhhhh
Strangelove (1)

Black Celebration (1)
Halo (3)
Just Can't Get Enough (3)*
Strangelove (1)

Black Celebration (1)
Halo (3)
Just Can't Get Enough (4)*
Strangelove (1)

Black Celebration (2) *
Halo (3)
Just Can't Get Enough (4)
Strangelove (1)

Somebody, dat magnifieke nummer, zeker de 101 versie...eruit

Herman doet de voorlaatste overlever
van de periode 1981-1983 definitief de das om.

Enkel Everything Counts telt nog mee ... (mooie woordspeling hé).

Greatest Hits of Depeche Mode !

3de RONDE finale

Stel je eigen top 10 samen uit onderstaande lijst.
Schrijf er wat lovende commentaartjes bij om het interessanter te maken.

A Question of Time
Behind the Wheel *
Black Celebration *
Blasphemous Rumours *
Enjoy the Silence
Everything Counts
Halo *
I Feel You
In Your Room *
Master and Servant
Never Let Me Down Again
People Are People
Personal Jesus
Policy of Truth
Precious *
Shake the Disease
Strangelove
Stripped
Walking in My Shoes
World in My Eyes *

De nummers met * zijn overlevers uit de nominatieronde.

Deadline 3de ronde is vrijdagavond om 20.00u.

01.I Feel You
02 In Your Room *
03 Master and Servant
04 Everything Counts
05 Halo *
06 Blasphemous Rumours *
07 Shake the Disease
08 Personal Jesus
09 Walking in My Shoes
10 A Question of Time

Een aantal sterke Depeche Mode-nummers hebben het niet gehaald of zijn gesneuveld maar ik heb toch een mooie top-10 kunnen breien (met 3 nummers uit Violator).

1. Enjoy the Silence
Natuurlijk hun meeste bekende maar heerlijk nummer met fantastische synths en baslijn.

2. Blasphemous Rumours
Prachtige melodie, briljante tekst, die sfeer ... alles klopt hier.

3. Everything Counts
Van de hits in hun beginperiode vind ik dat de beste. Perfecte popsong in synth-kleedje.

4. Shake the Disease
Wederom een rake tekst in combinatie met de melodie en inventieve synths.

5. Precious
Eén van hun recentste singles die bewijst dat Depeche Mode nog steeds briljante songs kan brengen.

6. Personal Jesus
Een stampend ritme maar toch met de nodige subtiliteit ... klasse.

7. Stripped
Op het eerste gehoor een vrij eenvoudig maar goed opgebouwd en doordacht nummer.

8. People Are People
Eén van hun grootste hits, het is vooral de percussie dat het nummer bijzonder maakt.

9. Policy of Truth
Wederom een goed geconstrueerde popsong met geslaagde bas en synths.

10. Strangelove
Opmerkelijk dat de Depeche Mode-nummers geen spat gedateerd klinken in tegenstelling tot veel van hun concurrenten, dit is weer een tijdloze DM-song.

stripped staat er 2x in freddze

1. Behind the Wheel
Vet opwindend nummer van hun meesterlijke MFTM, nummer begint gewoon strak en hard en houdt dat tempo met die manische jagende tekst van Gahan! Hét perfecte DM nummer!

2. Blasphemous Rumours
Briljante tekst, zeker in combinatie met de melodie.. dit nummer moet wel bij iedere top5 van echte DM liefhebbers horen.

3. A Question of Time
Weer zo'n briljante tekst, over mannelijke lust en vrouwelijke naiviteit.. en ook weer snel en jagend, dansbaar dus!

4. Shake the Disease
Wordt vervelend, maar weer rake tekst hier en ook in combinatie met de melodie wonderschoon, klassieker van de periode vóór 1986.

5. Everything Counts
Toch best veel nummers van vóór 1986 in mijn top5, maar de uitschieters van toen waren ook wel gelijk briljante nummers! Waarop ze later zijn gaan verder borduren, maar misschien nooit meer hebben overtroffen.

6. Walking in My Shoes
Magistrale donkere clip van Corbijn met een redelijk zwart donker nummer.. wegdromen hierbij.

7. Halo
Duidelijk de rustige, bijna ballad-achtige kant van DM, maar daarin wisten ze dan ook voltreffers af te leveren.

8. Enjoy the Silence
Wat hierover nog te zeggen? Meest memorabele baslijn en refrijn van de band, naast weer een meesterlijke clip van Corbijn was dit een terecht wereldwijd succes. Evergreen.

9. Never Let Me Down Again
Prachtige opener van MFTM en enorm catchy!

10. World in My Eyes
Dreigend en opzwepend nummer met duidelijk seksuele lading weer, prima opener!

Poeha schreef:
stripped staat er 2x in freddze

Aan één striptease heb ik blijkbaar niet genoeg Ik pas het aan...

Met diepe droefheid neem ik afscheid van ...

Just Can't Get Enough ... het ultieme fuifnummer, zeker in de live versie.
Somebody ... mijn allereerste liefdesbrief, alhoewel ik hem nooit gepost heb.
Get the Balance Right, nog zo'n perfecte synthpop single, had ook mijn top 10 gehaald.
The Sun and the Rainfall uit de nominatieronde had hier ook nog gepast.

01. Shake the Disease
Je bent 15 jaar en hebt tussen je tien eerste albums Some Great Reward zitten.
Een album dat je koestert en dan verschijnt er plots een nieuwe single waarin alles
wat je goed vindt aan dat album in één song samengebald wordt ... onvergetelijk is dat.

HIer zouden heel wat andere songs die het niet of nooit gehaald hebben passen.

02. World in My Eyes
Hoe meer ik dit nummer hoor, hoe beter ik het vind worden.
Perfecte synthpop anno 1990. We bevinden ons aan de vooravond
van de grunge doorbraak en DM staat overeind als een huis met Violator.

03. Enjoy the Silence
Ik zou het nummer ergens onderaan in mijn top 10 plaatsen
wegens net iets te vaak gehoord, maar de meeste van mijn favorieten
(ik vind hun vroegste periode, MFTM en V de beste albums) zijn verdwenen.

04. I Feel You
Dat vond ik zo'n ijzersterke comebacksingle in 1993.
Het leek wel of Dave Gahan herboren was als een rockgod.
Synthpop? Zeg maar rock, blues, country en soul in één wereldzanger.
DM verscheen in de clip met gitaar, bas en drums ... minstens zo
vernieuwend als U2 met Achtung Baby in 1991. De schreeuw.

05. Personal Jesus
Wat een klassestamper ... en dan die onvergetelijke Cash cover.
Een bewijs dat Martin Gore een klassecomponist is. Zoveel rijker
en rijper bleken de DM songs dan een doorsnee synthpop hit.

06. People Are People
Hier werden we toch behoorlijk van wakker geschud anno 1984.
Draaibanken, metaalschroeven en een mooie boodschap van verdraagzaamheid.
Stond in dezelfde top 10 als Nelson Mandela van Special AKA. Some Great Reward
was voor mij een ontdekking. Lie to Me en Somebody zijn twee andere favorieten.

06. Everything Counts
Zou wellicht niet in mijn top 10 zijn geëindigd, maar etc ...
Deze meezinger vertegenwoordigt alle weggestemde moois
van hun eerste drie albums ... in large amounts.

07. Strangelove
Heeft hitpotentie written all over it ... al werd het niet zo'n groot hitparadesucces.
Het blijft toch nog een van de meest gedraaide DM nummers op de radio.

08. Blasphemous Rumours
Vind ik niet zo overweldigend als de meeste anderen hier.
Ik nam de tekst als 15jarige ooit meer naar school ter bespreking.
Werd gecensureerd. De tijden zijn veranderd. Toch blijft de tekst beter dan de song.

09. Stripped
Kon ook Black Celebration geweest zijn. Een album dat ik niet zo trek.
Maar deze twee songs zijn wel erg sterk. A Question of Time is ook wel okee.

10. Walking in My Shoes
Ook een nummer dat ik mettertijd meer ben gaan waarderen.
Net als het hele Songs of Faith & Devotion album ... hun zwanenzang.
Daarna werd het minder, met hier en daar een hevige heropflakkering.

Ik hoop stilletjes dat Alan Wilder nog eens terugkeert voor een keer.
Zijn stempel is het nadrukkelijkst te horen op MFTM en V.

Mijn top 10

01. Never Let Me Down Again
Het sleutelnummer van mijn favoriete Depeche Mode album. De niet in de finale gekomen The Things You Said, Little 15, I Want You Now, To Have and To Hold en Pimpf hadden ook moeiteloos in deze top 10 kunnen staan. Dit album is zo goed!!

02. Blasphemous Rumours
Als er 1 nummer is dat Enjoy the Silence van de winst kan afhouden dan is het deze. Alles klopt aan dit nummer. Het is eigenlijk zeer bizar dat People are People van hetzelfde album komt. Waar dat nummer zo gedateert is als Methusalem, zo goed klinkt dit nummer nog.

03. A Question of Time
Heerlijke doordenderende uptempokraker en ook nog zoveel beter dan de eerste spruit Just Can't Get Enough.

04. Stripped
Ook deze klinkt fantastisch. Black Celebration is een beetje een raar album maar behalve het matige Sometimes werken alle experimenten wel. Jammer dat A Question of Lust de boot heeft gemist.

05. Precious
Alles wat fout was aan de openingssingle van hun laatste album is hier precies tegenovergesteld. Een absoluut heerlijke single die je meteen zin geeft om het album te kopen. Playing the Angel is ook absoluut een aanrader.

06. Shake the Disease
Schitterend popliedje. Wat lichter dan gebruikelijk (muzikaal in ieder geval). Jammer dat het niet op een normaal album verschenen is.

07. In Your Room
Gelukkig heeft hij het gehaald. Mijn favoriete nummer van Songs of Faith and Devotion.

08. Strangelove
09. Behind the Wheel
Twee nummers van hun meesterwerk. Het zijn nog geeneens mijn favorieten van het album, maar claimen desondanks moeiteloos een plaatsje in deze top 10.

10. World in My Eyes
Hier hadden wel 5 nummers kunnen staan. Uiteindelijk toch maar voor deze gekozen, misschien ook wel om tenminste nog 1 Violator nummer in de top 10 te hebben.

Van deze 20 nummers vind ik eigenlijk alleen People are People wat minder. Enjoy the Silence heeft wat last van het feit dat het zowat de enige plaat van Depeche Mode is die op de radio gedraaid wordt. Goh, er is weer iets met Depeche Mode. Laten we Enjoy the Silence maar weer eens draaien.

He, he...eindelijk mijn top 10 af.
Ben een behoorlijk tijdje bezig geweest om die hier neer te kunnen zetten, zo moelijk.

Allereerst, node gemist:
The Things You Said...met voor mij het allerbeste begin van welk DM nummer dan ook (kippenvelmoment).
Somebody...
A Question Of Lust

Hadden zonder twijfel met mijn eerste 4 nummers hieronder in mijn top 7 beland.

01. Enjoy the Silence
Dit was voor mij nog het moeilijkst...Enjoy The Silence op 1 of Everything Counts.
Hangt echt enorm van de waan van de dag af. Voor de rest een topnummer.

02. Everything Counts
Het enige nummer wat absoluut kan wedijveren met Enjoy The Silence. De allereerste keer dat ik mijn favoriete DM album (101) beluisterde, sprong deze track er meteen bovenuit

03. Never Let Me Down Again
Heerlijk nummer, absolute nummer 1 van het MFTM album.

04. Blasphemous Rumours
Heel lang heb ik dit hun beste nummer gevonden. Nu iets te vaak gehoord, maar blijft een sterke song.

05. Personal Jesus
Een beetje een haat/liefde verhouding met dit nummer. Elke keer als ik de titel weer zie, denk ik... skippen...maar draai ik hem toch en dan is het ook weer zeer fraai wat ik hoor.
Lekker uptempo ook.

06. Stripped
HIer kan ik niet echt mijn vinger op leggen. Stripped trekt me gewoon enorm.

07. In Your Room
Dit was de grootste openbaring afgelopen weekend, toen ik het hele DM oeuvre heb doorgenomen. Wat een meesterlijk, gedreven, ingenieus opgezet nummer is dit.
En heel erg leuk om te zien dat het hier ook nog eens sowieso in de top 20 eindigt.

08. Strangelove
Eén van mijn favorieten van het eerste uur (DM pakte ik op vanaf Violator). Heb er ook vrijwel alle remixen van, en die zijn oh zo goed.

09. Precious
Tja, dit nummer luidde voor mij de wederopstanding in van DM.
Nooit verwacht dat ze nog met zo'n kneiter zouden komen.

10. Behind the Wheel
Nog zo'n haat/liefde nummer voor me. Die voortdurende drang naar voren doet het hem.

Bevalt me goed dit spel. Lekker zo'n artiest helemaal uitspuien.
Ik kwam erin bij Fleetwood Mac, erg prettig ook.

Lekker zo door blijven gaan, Dazz

Nu met een uitgebreider verslagje van mijn top-5, heb mijn post van 2 uur geleden verwijderd en opnieuw gepost...
--

01. Shake the Disease
Zelfde nummer één als dazzler. Deze schitterende single vat voor mij ook gewoon samen wat ik tot dan toe zo goed vond aan Depeche Mode en daarom blijft het eeuwig en altijd mijn nummer één.
Perfecte synthpop, met een melodie om van te smullen! Het lijken vier wel verschillende nummers in één song. Misschien interpreteer ik de lyrics wel verkeerd, maar volgens mij gaat het over iemand die aan zijn partner voorstelt om hun monogame relatie te laten voor wat het is en vanaf nu een open relatie te beginnen met elkaar.

02. Everything Counts
Dit nummer is natuurlijk de perfecte meezinger op een concert (zeg maar: de 'Play for Today' van Depeche Mode), en zoals Poeha het zegt, op de live plaat 101 maakt dit natuurlijk meteen indruk!
De lyrics zijn niet verkeerd te interpreteren hier. De zucht naar dat klein beetje meer rijkdom en dat nog ietsje meer macht en de daarmee gepaard gaande dolksteken in elkaars rug.

03. Policy of Truth
Een nummer dat weinig genoemd wordt bij de DM favorieten, maar toch (zeker vanuit zuiver muzikaal oogpunt bekeken) mijn favoriete nummer van mijn favoriete plaat. 't Gaat weer over een liefdesrelatie, denk ik. Ontrouw en de leugen waarop hij haar betrapt terwijl zij hem net de waarheid meent op te biechten. En die leugen is voor hem nog erger dan de ontrouw zelf. Hij wrijft het haar nog eens goed onder d'r neus (geeft haar eigenlijk een preek en geniet ervan!). Eerlijkheid is al sinds haar jeugd het allerbelangrijkste goed voor haar en daarom meent ze haar tweede slippertje ook te moeten bekennen, maar daardoor betrapt hij haar nu net op een leugen (ze had de eerste keer namelijk gezworen dat het geen tweede keer ging gebeuren). Hij zegt haar tenslotte triomfantelijk: "Na die eerste leugen je had beter kunnen blijven liegen (verzwijgen), want hierdoor heb je jezelf pas echt in de problemen gebracht" en "met je politiek van de waarheid altijd hoog in het vaandel gedragen kom je toch niet zo ver, blijkbaar... dus ga jij nu maar lekker op de blaren zitten!"

04. Strangelove
Die intro (van de MFTM albumtrack) doet mij altijd wat denken aan Maid of Orleans van OMD. En voor de rest krijgen we opnieuw het hele scala aan zalige typische DM bliepjes en biepjes. Natuurlijk ook een meezinger op concerten: "Say it!" - "I can't hear you!" roept Gahan dan en vervolgens iedereen in de zaal (of het stadion) in koor: "STRANGELOVE!!". Tekstueel een opeenvolging van tekstregels waar je kippevel van krijgt en an doel ik niet in het minst op de laatste regel van het refrein: Will you take the pain I will give to you - again and again - and will you return it?. Gaat ook weer over de drang naar ontrouw: "Ik kan je gelukkig maken, maar je moet dan wel op voorhand bereid zijn om me mijn talloze slippertjes te vergeven!".

05. Stripped
Figuurlijk of letterlijk, that's the question! Hier is 'stripped' in eerste instantie figuurlijk bedoeld volgens mij. Hij start de wagen en wil voor een paar uurtjes met een geliefde naar een rustige plek, op het platteland (of naar het bos?), ver weg van de dagelijkse mallemolen en vervuiling van de grootstad. Hij wil haar diepe gevoelens (angsten, verdriet,...) tot op het bot leren kennen, wars van alle maskers die we soms opzetten om onszelf beter te laten overkomen naar anderen toe. Hij wil haar diepste gedachten en inzichten leren kennen, zonder dat ze anderen mensen napraat, wat ze blijkbaar veel pleegt te doen. En als ze zich dan uiteindelijk bevrijd heeft van alle gedachten en gevoelens die de hare niet zijn, dan kan ze nog eens letterlijk uit de kleren gaan voor den Dave in diens nieuwe flat. En intussen wacht Martin wel braafjes in de auto... uiteraard!

06. Personal Jesus
07. Behind the Wheel
08. In Your Room
09. World in my Eyes
10. Halo

... maar het hadden er evengoed tien andere kunnen zijn. Wat met Enjoy the Silence dat net buiten de top-10 valt. En de schitterende metaalklanken van People Are People, Black Celebration... to celebrate the fact that we've seen the back of another black day...

freddze schreef:
"Na die eerste leugen je had beter kunnen blijven liegen (verzwijgen), want hierdoor heb je jezelf pas echt in de problemen gebracht" en "met je politiek van de waarheid altijd hoog in het vaandel gedragen kom je toch niet zo ver, blijkbaar... dus ga jij nu maar lekker op de blaren zitten!"

En dat komt dan uit de pen van die polygamist uit Shake the Disease ...

Grapje.

Interessant om lezen hoe nummers gaan leven voor de fans in kwestie.
En onbewust verraden we er misschien wel enkele duistere fantasmen mee.

Voor mij is Shake the Disease een song die, zoals wel vaker in liedjesland,
een onmogelijke relatie wil beëindigen. Sommige dingen blijven beter onuitgesproken.
En het geheim waarmee de ik-figuur moet leven is te zwaar om te delen, vandaar de breuk.

U hoort het al, in mij gaat eerder een romanticus schuil.
Maar tussen de regels zit freddze volgens mij dichter bij de waarheid.

Everything Counts gaat volgens mij ook over de grijpgrage armen van de platenindustrie.
En de industrie in het algemeen, want Construction Time Again is een conceptalbum over arbeid.
De hamerende b-kant heet trouwens niet voor niets Work Hard.

Volgens mij gaat Strangelove eerder om DMs SM fetish dan om de drang naar ontrouw.
Je weet wel, Martin Gore met zijn leren petje en blote bast onder de stoere jekker: strangeguy.
Strangelove leest trouwens als Stranglelove als je even niet oplet.

1. Personal Jesus
2. Enjoy the Silence
3. Everything Counts
4. Shake the Disease
5. Master and Servant
6. People Are People
7. Never Let Me Down Again
8. Precious *
9. Policy of Truth
10. Halo *

Ik heb tweemaal een nummer 6.

Te enthousiast geweest.

Walking in My Shoes valt dan af.

Jammer van Just Can't Get Enough en It's No Good, die hadden zeker mijn top 10 gehaald...

1. Blasphemous Rumours
- Absoluut het beste nummer van Depeche Mode. Die donkere sfeer en geweldige spanningsopbouw met synths en drums. Hele goede tekst ook natuurlijk. Wat TG zei: bizar dat dit op hetzelfde album staat als het übergedateerde People Are People.

2. Personal Jesus
- Favoriet van Violator voor mij. Lekker staccato-ritme, lekker meebleren

3. Never Let Me Down Again
- Bijzonder nummer ook, goede synths, het heeft het iets fragiel moois...

4. Precious
- Waar Somebody het niet doet voor mij, is dit toch wel de ultieme DM-ballad voor mij. Gevoelig, maar niet over the top.

5. World in My Eyes
- Nog zo'n fijn nummer van Violator.

6. Enjoy the Silence
- Te vaak gehoord, maar blijft natuurlijk een heel sterk nummer.

7. Everything Counts
- Samen met Just Can't Get Enough de beste singles uit de beginperiode voor mij, stuk lichter dan het oudere werk, maar gewoon lekker vrolijke nummers...

8. Master and Servant
- Beetje bizar, maar wel lekker...

9. Policy of Truth
- Nog maar eens Violator, zeker hun beste album voor mij...

10. Behind the Wheel

Just Can't Get Enough had ook mijn top 10 gehaald en helaas zijn onderweg nog meer top 10 kandidaten gesneuveld.

De bovenste 4 steken er voor mij duidelijk bovenuit (alhoewel Never Let Me Down Again daar wel direct achteraan komt) en liggen dicht bij elkaar waarbij de waan vd dag de volgorde bepaalt...die viel nu uit in het voordeel van Enjoy the Silence.

1. Enjoy the Silence
2. Everything Counts
3. Behind the Wheel *
4. Blasphemous Rumours *
5. Never Let Me Down Again
6. Policy of Truth
7. Halo *
8. World in My Eyes *
9. A Question of Time
10. Master and Servant

Stripped
Blasphemous Rumours
Strangelove
Black Celebration
I Feel You
In Your Room
Personal Jesus
Never Let Me Down Again
People Are People
A Question of Time

1. I Feel You
2. Never Let Me Down Again
3. A Question of Time
4. Enjoy the Silence
5. Personal Jesus
6. Shake the Disease
7. Walking in My Shoes
8. Everything Counts
9. Black Celebration *
10. In Your Room *

Jammer van Home en It's No Good, die hadden zeker in mijn top 5 gestaan. Enjoy the Silence ben ik inmiddels wat moe gehoord, maar het blijft een fantastisch nummer. Voor mij ook van waarde, omdat ik het als 11-jarig jochie al meteen een prachtig nummer vond en het jarenlang mijn favoriete nummer allertijden was (toch zeker tot mijn 16e). Het is één van het handjevol nummers dat ik zolang ken en nog steeds zo hoog aansla.

De top 3 is verder voor mij buitenklasse.

Verrekt moeilijk

1.Shake the Disease
2.Enjoy the Silence
3.Never Let Me Down Again
4.Stripped
5.Personal Jesus
6.Blasphemous Rumours
7.I Feel you
8.A Question of Time
9.Walking in My Shoes
10.In Your Room

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:28 uur

geplaatst: vandaag om 15:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.