menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
avatar van dazzler
Na deze verbeten studie van de finalelijst hou ik 10 songs over.

Born to Run
Dancing in the Dark
Devil's Arcade
I'm on Fire
Incident on 57th Street
Jungleland
My Hometown
Rosalita (Come Out Tonight)
The River
Thunder Road

Of misschien toch nog Brilliant Disguise ipv Dancing in the Dark.
Morgen hak ik de knoop door en maak ik er een top 10 van.

avatar van rkdev
Mooie bespreking van de nummers hierboven Dazzler, toch 1 opmerking:

dazzler schreef:

Devil's Arcade *
Een opvallend jong nummer in de finalelijst. Afkomstig van The Rising,
een album dat een aantal jaren geleden behoorlijk geplugd werd op mijn favoriete zender.
Het nummer komt van het album 'Magic'.

avatar van dazzler
Ja, te snel gekeken, ik zal het verbeteren.

Maar wat voor The Rising gold, geldt ook voor Magic qua radio plugging.

avatar van El Ninjo
dazzler schreef:


Point Blank *
Een voor mij volstrekt onbekend nummer en dus moeilijk na één beurt goed te beoordelen.
Volgens mij is dit een groeibriljantje


Dat is het zonder enige twijfel en ik zou dit zeker wat meer draaibeurten geven,. Het heeft bij mij ook even geduurd voor het kwartje viel maar dit is inmiddels mijn absolute Springsteen Nr.1 geworden .

avatar van Kees-Jan
Leuk dat je je zo verdiept hebt in mijn held, Dazzler.
En met de meeste besprekingen van je kan ik een heel eind meekomen.

Luister Point Blank nog een keertje voor je je top 10 samenstelt

avatar van Poeha
Zeker weten, het mooiste nummer van het The River album.
Maar dit geldt ook zeker voor dazzler's "verrassing" van het Born in the USA album...Downbound Train

avatar van musician
dazzler schreef:
Devil's Arcade *
Een opvallend jong nummer in de finalelijst. Afkomstig van Magic,
een album dat een aantal jaren geleden behoorlijk geplugd werd op mijn favoriete zender.
En ik moet eerlijk bekennen dat ik de rijpere Springsteen helemaal niet zo slecht vind.
De muzikale taal die hij hier hanteert spreekt me soms meer aan dan de rock vuist
.
Briljante constatering. En dan is er maar één nummer van Magic door naar de eindlijst.

Ik vind belangrijk de constatering dat dit nummer er uit gepikt wordt door iemand die (nog) vrij onbekend is met het werk van Bruce Springsteen.

De erkenning dat zijn werk anno nu nog zeer de waard is, sterker nog, makkelijk de strijd aankan met ouder werk.
Jammer genoeg moet je ook constateren dat eenmaal gekozen liefdes bij zijn aanhang nooit wordt ingeruild voor nieuwe, ongeachte het fraaie werk dat hij tot nu toe in de 21e eeuw heeft uitgebracht en ongeacht wat hij ooit nog gaat uitbrengen in de toekomst.

avatar van Brunniepoo
musician schreef:

De erkenning dat zijn werk anno nu nog zeer de waard is, sterker nog, makkelijk de strijd aankan met ouder werk.
Jammer genoeg moet je ook constateren dat eenmaal gekozen liefdes bij zijn aanhang nooit wordt ingeruild voor nieuwe, ongeachte het fraaie werk dat hij tot nu toe in de 21e eeuw heeft uitgebracht en ongeacht wat hij ooit nog gaat uitbrengen in de toekomst.


Wat een vervelende constatering. Ik weet dat je Magic heel hoog hebt zitten maar accepteer nou gewoon dat veel gebruikers die plaat gewoon niet zo goed vinden als Born to Run of Darkness. Volgens mij lopen er hier trouwens nauwelijks Springsteen-fans rond die het nieuwere werk categorisch afkeuren of iets dergelijks.

avatar van rkdev
^ Nee, 'Magic' is niet beter dan 'Born to Run' of 'Darkness... ' (en dat is geen schande), maar is wel beter dan alles wat Bruce na deze 2 platen uitbracht !

avatar van musician
Brunniepoo schreef:
Wat een vervelende constatering

Het is gewoon een constatering op basis van de resultaten, geen vervelende. Er zijn ook niet veel mensen die zijn nieuwere werk categorisch afwijzen, dat is nu juist het punt.

Maar als er moet worden gekozen wordt er, blijkbaar, altijd teruggevallen op Born to run en Darkness on the edge of town. Naar verhouding wordt er eigenlijk zelfs helemaal niet gekozen voor zijn nieuwere werk en dat blijf ik een miskenning vinden.

avatar van GrafGantz
Voor vrijwel iedereen hier geldt dat ze z'n oudere werk als heel goed bestempelen en z'n nieuwere als gewoon goed. Dus als er in dit geval slechts 10 nummers uit z'n hele oeuvre gekozen mogen worden is het logisch dat de nieuwere nummers het eerste afvallen. Ik zie dat niet echt als een miskenning eigenlijk.

avatar van Fathead
01. Thunder Road
02. Atlantic City
03. Darkness on the Edge of Town *
04. Rosalita (Come Out Tonight) *
05. Jungleland
06. Badlands
07. Incident on 57th Street *
08. My Hometown *
09. Born to Run
10. Downbound Train *

Ik ben niet zo'n groot Springsteen-liefhebber en mevrouw Fathead is zelfs een Springsteen-hater. Toch blijkt dat de beste man toch een aantal bijzonder sterke nummers gemaakt heeft. Twee van mijn absolute favorieten zijn er helaas niet meer (Sherry Darling en The Ghost of Tom Joad), maar al met al ben ik wel te spreken over de nummers in bovenstaand lijstje, met name 1-7.

avatar van Brunniepoo
musician schreef:
(quote)

Het is gewoon een constatering op basis van de resultaten, geen vervelende. Er zijn ook niet veel mensen die zijn nieuwere werk categorisch afwijzen, dat is nu juist het punt.

Maar als er moet worden gekozen wordt er, blijkbaar, altijd teruggevallen op Born to run en Darkness on the edge of town. Naar verhouding wordt er eigenlijk zelfs helemaal niet gekozen voor zijn nieuwere werk en dat blijf ik een miskenning vinden.


Okee, wat ik bedoelde met vervelend is dat dit al de vijfde keer is dat je aangeeft hoe erg Magic miskend wordt.

Verder sluit ik me aan bij wat Graf schrijft.

avatar van El Ninjo
GrafGantz schreef:
Voor vrijwel iedereen hier geldt dat ze z'n oudere werk als heel goed bestempelen en z'n nieuwere als gewoon goed..


Of als niet Springsteen adept zijnde, z'n oudere werk als redelijk tot goed (met enkele zeer goede uitschieters) en z'n nieuwere als matig tot redelijk

Ik moet dat onderschrijven. Gezien mijn leeftijd teer ik niet op vroegere herinneringen wat betreft Bruce, sterker nog, The Rising was destijds mijn eerste Springsteen-album (kreeg ik voor mn 15e verjaardag in 2002). Tuurlijk kende ik de grote hits toen al wel, maar ik moet gewoon concluderen dat het nieuwere werk van The Boss niet slecht, maar wel een beetje urgentie mist die vooral de platen Born to Run - Darkness... - The River - Nebraska wel hebben... De rest van de albums kunnen ze wel mee wedijveren: de eerste 2 zijn zeer aardig, maar daar moest Bruce nog een beetje groeien. Born in the Usa en Tunnel of Love vind ik te commercieel en te veel 80's sound hebben en de 90's albums ken ik niet...

avatar van musicfriek
Ik ken zijn beginwerk niet zo heel erg goed, moet me er nog eens wat meer in verdiepen, maar Tunnel of Love is al vrij lang mijn favoriete album van hem. Kan wel begrijpen dat er mensen zijn die het een typisch jaren 80-product vinden, maar ik vind het een prachtig persoonlijk album van hem. De rauwere rock van de 70's doet me gewoon minder, wat ook te zien is aan mijn top 10

1. Tougher Than the Rest *
2. Brilliant Disguise
3. The River
4. Point Blank *
5. Dancing in the Dark
6. I'm on Fire
7. My Hometown *
8. Tunnel of Love
9. Thunder Road
10. Rosalita (Come Out Tonight) *

avatar van El Ninjo
Ik heb trouwens m.n. Nebraska de laatste week regelmatig gedraaid en 'm inmiddels opgewaardeerd naar 4 sterren...jammer dat er ten eerste slechts 1 nummer hiervan de eindlijst heeft gehaald en ten tweede dat het Atlantic City is, persoonlijk zijn er een viertal nummers van dit album die ik een stuk hoger aansla en waarvan er minimaal 2 moeiteloos mijn Springsteen top 10 hadden gehaald...van Atlantic City is dat nog niet zeker, hangt bij mij nu in een groepje nummers dat in aanmerking komt voor de plaatsen 7 t/m 13 in deze lijst....ik puzzle nog heel even door.

Verder mis ik m.n. Stolen Car heel erg, was ook een zekere top 10 kandidaat geweest.

avatar van El Ninjo
Knopen doorgehakt en dit is het eindverdict:

1. Point Blank *
2. The River
3. Born to Run
4. Tougher Than the Rest *
5. My Hometown *
6. Badlands
7. Backstreets *
8. Brilliant Disguise
9. Rosalita (Come Out Tonight) *
10. Atlantic City

avatar van Marty McFly
Dit zijn ze dan geworden. Over de eerste drie geen enkele discussie, voor de rest hadden er zonder overdrijven nog 30 nummers in aanmerking kunnen komen. En "No Surrender" had eigenlijk op twee moeten staan!

1. Thunder Road
2. Brilliant Disguise
3. Backstreets
4. Badlands
5. Born to Run
6. Darkness on the Edge of Town
7. Jungleland
8. The River
9. Tunnel of Love
10. Downbound Train

avatar van Arrie
Met erg veel moeite, omdat ik ze bijna allemaal geweldig vind. Alleen Tunnel of Love vind ik wat minder. Geweldige artiest is het!


1. Point Blank
2. Jungleland
3. I'm on Fire
4. Atlantic City
5. Backstreets
6. Incident on 57th Street
7. Darkness on the Edge of Town
8. Racing in the Street
9. Tougher than the Rest
10. Devil's Arcade

Aquila
Volgens mij zitten we al zo'n beetje tegen de 30 lijstjes aan en dan moet die van dazzler nog komen...

Ik heb trouwens geen idee hoe dit gaat aflopen - ik gok op Thunder Road. Rosalita lijkt me kanshebber voor de 20e plek, maar bovenin zit het denk ik erg dicht op elkaar.

avatar van dazzler
De deadline blijft 20.00u, maar ikzelf ben
nu pas thuis en moet nog beginnen rekenen.

Pas vanaf 21.00u mag je resultaten verwachten.

Mijn excuses.

avatar van yeahyeahyeah
1. Downbound Train
2. Dancing in the Dark
3. Thunder Road
4. Badlands
5. Born to Run
6. Backstreets
7. Tunnel of Love
8. Tougher Than the Rest
9. Jungleland
10. Incident on 57th Street

avatar van dazzler
Omdat het zo laat is heb ik besloten om mijn top 10 niet te plaatsen.
Ik moet er nog wat dieper over nadenken, maar misschien lukt dat wel
tijdens de publicatie van de einduitslag. Dan plaats ik hem alsnog ter info.

Nu als de bliksem beginnen tellen ...

avatar van dazzler
Klaar voor de eindstand na 30 lijstjes?

165
165
163

109
108
107
107
97
94
85

60
60
55
54
51
45
40
37
26
22

En zeg nu niet dat het niet spannend was.

avatar van dazzler
Slechts 5 van de 30 deelnemers ingelogd op dit moment.

Er is dus geen haast bij.

Aquila
en ik ga zo naar de film...

(dus schiet nu maar op )

avatar van dazzler
Greatest Hits of Bruce Springsteen !

De laatste 10 op een rijtje ...

Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.


11. (60) Tougher Than the Rest * (11) en de nummer 1 van johannesA en musicfriek.

12. (60) Downbound Train * (10) en de nummer 1 van Poeha, remcodulac en yeahyeahyeah.

13. (55) Brilliant Disguise (12)

14. (54) I'm on Fire (10)

15. (51) Incident on 57th Street * (11)

16. (45) Dancing in the Dark (9)

17. (40) My Hometown * (9)

18. (37) Devil's Arcade * (7) en de nummer 1 van dynamo d en musician.

19. (26) Rosalita (Come Out Tonight) * (8) 7-5-3-2-2-1-1-1

20. (22) Tunnel of Love (8) 6-6-4-3-3-2-1-1


Opvallend dat songs die meer dan eens op nummer 1 stonden
toch buiten de top 10 eindigen, maar het deelnemersveld was dan ook groot.

Het fel besproken Dancing in the Dark kon amper 1/3 van de stemmers bekoren.
Straf dat op een finale met 30 lijstjes nummers zo dicht naast elkaar kunnen eindigen.

Er waren maar liefst 30 deelnemers aan de finale.

avatar van dazzler
10. (85) Atlantic City (18)

De nummer 1 van Titmeister.



Geen commentaartjes dit keer. Ik verwijs hiervoor naar mijn epistel van gisteren.

avatar van dazzler
09. (94) Racing in the Street * (17)

De nummer 1 van GrafGantz, rkdev en vigil.



Geen commentaartjes dit keer. Ik verwijs hiervoor naar mijn epistel van gisteren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:18 uur

geplaatst: vandaag om 20:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.