Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 25 januari 2012, 21:13 uur
1. Private Investigations
2. Money for Nothing
3. Telegraph Road
4. Water of Love
5. Your Latest Trick *
6. Love over Gold *
7. On Every Street
8. Brothers in Arms
9. Sultans of Swing
10. Going Home (Theme from Local Hero) (Mark Knopfler)
Jammer van de solo nummers van Mark Knopfler want hij heeft wel betere gemaakt dan deze finalist.
2. Money for Nothing
3. Telegraph Road
4. Water of Love
5. Your Latest Trick *
6. Love over Gold *
7. On Every Street
8. Brothers in Arms
9. Sultans of Swing
Jammer van de solo nummers van Mark Knopfler want hij heeft wel betere gemaakt dan deze finalist.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 januari 2012, 21:25 uur
1. Private Investigations
2. Telegraph Road
3. Skateaway *
4. Tunnel of Love
5. Romeo and Juliet
6. Water of love
7. Down to the Waterline
8. Brothers in Arms
9. Love over Gold *
2. Telegraph Road
3. Skateaway *
4. Tunnel of Love
5. Romeo and Juliet
6. Water of love
7. Down to the Waterline
8. Brothers in Arms
9. Love over Gold *
0
Aquila
geplaatst: 25 januari 2012, 21:32 uur
Nog geen lofbetuigingen. Mijne volgt. Vast een voorpoefje: "Here She Comes: Queen Rollerball" (daar raak je toch nooit op uitgekeken/uitgeluisterd...)
4x Making Movies en de rest netjes verdeeld. Alle studioalbums staan erin.
01. Skateaway *
02. Lady Writer
03. Telegraph Road
04. Romeo and Juliet
05. Money for Nothing
06. Down to the Waterline
07. Expresso Love *
08. Your Latest Trick *
09. You and Your Friend *
10. Tunnel of Love
Once Upon a Time in the West moest als laatste het veld ruimen.
4x Making Movies en de rest netjes verdeeld. Alle studioalbums staan erin.
01. Skateaway *
02. Lady Writer
03. Telegraph Road
04. Romeo and Juliet
05. Money for Nothing
06. Down to the Waterline
07. Expresso Love *
08. Your Latest Trick *
09. You and Your Friend *
10. Tunnel of Love
Once Upon a Time in the West moest als laatste het veld ruimen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 januari 2012, 21:48 uur
01 Telegraph Road
02 Private Investigations
03 Romeo and Juliet
04 On Every Street
05 Skateaway *
06 Brothers in Arms
07 Expresso Love *
08 Once upon a Time in the West
09 Down to the Waterline
10 Money for Nothing
Ik moest een aantal nummers nog beluisteren, waarvan een deel dan maar meteen de toptien gehaald heeft (On Every Street als hoogste). Spijtig nog dat The Man's Too Strong weggestemd is, wat mij betreft, naast enkele van de hits, de enige fatsoenlijke albumtrack van Brothers in Arms. Ofschoon het allemaal een beetje braaf is, trek ik uit deze luistersessie toch de conclusie dat ik - naast Love over Gold en Brothers in Arms - toch nog eens achter ander (vermoedelijk voornamelijk ouder) DS-werk aan moet.
02 Private Investigations
03 Romeo and Juliet
04 On Every Street
05 Skateaway *
06 Brothers in Arms
07 Expresso Love *
08 Once upon a Time in the West
09 Down to the Waterline
10 Money for Nothing
Ik moest een aantal nummers nog beluisteren, waarvan een deel dan maar meteen de toptien gehaald heeft (On Every Street als hoogste). Spijtig nog dat The Man's Too Strong weggestemd is, wat mij betreft, naast enkele van de hits, de enige fatsoenlijke albumtrack van Brothers in Arms. Ofschoon het allemaal een beetje braaf is, trek ik uit deze luistersessie toch de conclusie dat ik - naast Love over Gold en Brothers in Arms - toch nog eens achter ander (vermoedelijk voornamelijk ouder) DS-werk aan moet.
0
geplaatst: 25 januari 2012, 21:56 uur
1 Private Investigations
Wat een ongelofelijke plaat! En de beste top 40 nummer 1 hit aller tijden! Begint rustig, maar van spanning geladen, en in het tweede deel komt die spanning eruit in een muzikaal pandemonium dat je nooit op een single zou verwachten.
2 Brothers in Arms
Zo sfeervol speelde Mark Knopfler nog niet eerder gitaar; voeg daarbij een bittere tekst over oorlog, en het meesterwerk is daar.
3 Telegraph Road
Prachtig opgebouwd, gewoon de tijd nemen als je de tijd nodig hebt. Tekst zeer filmisch, je ziet een soort Centennial (verwijzing voor de oudere lezer) langstrekken.
4 Love over Gold *
Uiterst melancholiek en somber in de goede zin van het woord.
5 Sultans of Swing
Hun debuutsingle, voor het eerst in Nederland een hit; de rest van de wereld volgde later. Inderdaad erg swingend, en opbouwend naar dat razend snelle gitaarrifje aan het eind van de song.
6 Tunnel of Love
7 Going Home (Theme from Local Hero) (Mark Knopfler)
8 Romeo and Juliet
9 On Every Street
10 Why Worry *
Wat een ongelofelijke plaat! En de beste top 40 nummer 1 hit aller tijden! Begint rustig, maar van spanning geladen, en in het tweede deel komt die spanning eruit in een muzikaal pandemonium dat je nooit op een single zou verwachten.
2 Brothers in Arms
Zo sfeervol speelde Mark Knopfler nog niet eerder gitaar; voeg daarbij een bittere tekst over oorlog, en het meesterwerk is daar.
3 Telegraph Road
Prachtig opgebouwd, gewoon de tijd nemen als je de tijd nodig hebt. Tekst zeer filmisch, je ziet een soort Centennial (verwijzing voor de oudere lezer) langstrekken.
4 Love over Gold *
Uiterst melancholiek en somber in de goede zin van het woord.
5 Sultans of Swing
Hun debuutsingle, voor het eerst in Nederland een hit; de rest van de wereld volgde later. Inderdaad erg swingend, en opbouwend naar dat razend snelle gitaarrifje aan het eind van de song.
6 Tunnel of Love
7 Going Home (Theme from Local Hero) (Mark Knopfler)
8 Romeo and Juliet
9 On Every Street
10 Why Worry *
0
geplaatst: 25 januari 2012, 22:43 uur
Going Home wel naar de finale. Toch nog een lichtpuntje in de nominatie. Dat What It Is 11 keer eruit gestemd wordt terwijl Expresso Love maar 9 keer genoemd wordt, snap ik dan weer niet. En Sultans of Swing zelfs twee keer genoemd (en Love Over Gold maar een keertje?), had ik ook zeker niet verwacht.
Verder een mooi lijstje. Alleen jammer van Expresso Love.
Verder een mooi lijstje. Alleen jammer van Expresso Love.
0
geplaatst: 25 januari 2012, 23:07 uur
01. Private Investigations
02. Love over Gold *
03. You and Your Friend *
04. On Every Street
05. Sultans of Swing
06. Brothers in Arms
07. Why Worry *
08. Your Latest Trick *
09. Romeo and Juliet
10. Tunnel of Love
02. Love over Gold *
03. You and Your Friend *
04. On Every Street
05. Sultans of Swing
06. Brothers in Arms
07. Why Worry *
08. Your Latest Trick *
09. Romeo and Juliet
10. Tunnel of Love
0
geplaatst: 25 januari 2012, 23:11 uur
En hier dan mijn lijstje van het echte werk van Dire Straits.
Om eerlijk te zijn heb ik alle studio albums van de groep wel maar is de band van Knopfler niet mijn meest favoriete. Per saldo hebben ze best wel nummers gemaakt die ik individueel prachtig vind maar ze hebben voor mij geen consistent hoogwaardige kwaliteitsalbums gemaakt waar ik hele nachten wakker van kan liggen. Omdat er altijd twee, drie, zelfs vier nummers op staan die ik wil skippen.
En dat is jammer. Love over gold had met Telegraph road en Private investigations een potentiële klassieker kunnen zijn. Maar dan weet de rest dat niveau weer niet te halen. En zo gaat het wat mij betreft altijd met Dire straits.
Spijtig overigens dat mijn top 10 nummer Where do you think you're going? eerder is afgevallen.
Het allerergste bij Dire Straits vind ik overigens nummers van het niveau Twisting by the pool.
Maar daarentegen een album met onderstaande tien tracks........
01 Money for Nothing
02 Telegraph Road
03 Private Investigations
04 Tunnel of Love
05 Sultans of Swing
06 Skateaway
07 Down to the Waterline
08 On Every Street
09 Once upon a Time in the West
10 Brothers in Arms
Om eerlijk te zijn heb ik alle studio albums van de groep wel maar is de band van Knopfler niet mijn meest favoriete. Per saldo hebben ze best wel nummers gemaakt die ik individueel prachtig vind maar ze hebben voor mij geen consistent hoogwaardige kwaliteitsalbums gemaakt waar ik hele nachten wakker van kan liggen. Omdat er altijd twee, drie, zelfs vier nummers op staan die ik wil skippen.
En dat is jammer. Love over gold had met Telegraph road en Private investigations een potentiële klassieker kunnen zijn. Maar dan weet de rest dat niveau weer niet te halen. En zo gaat het wat mij betreft altijd met Dire straits.
Spijtig overigens dat mijn top 10 nummer Where do you think you're going? eerder is afgevallen.
Het allerergste bij Dire Straits vind ik overigens nummers van het niveau Twisting by the pool.
Maar daarentegen een album met onderstaande tien tracks........
01 Money for Nothing
02 Telegraph Road
03 Private Investigations
04 Tunnel of Love
05 Sultans of Swing
06 Skateaway
07 Down to the Waterline
08 On Every Street
09 Once upon a Time in the West
10 Brothers in Arms
0
geplaatst: 25 januari 2012, 23:11 uur
1. Telegraph Road
2. Private Investigations
3. Once upon a Time in the West
4. Your Latest Trick *
5. Romeo and Juliet
6. Brothers in Arms
7. Tunnel of Love
8. Money for Nothing
9. Down to the Waterline
10. Water of love
3. Once upon a Time in the West
4. Your Latest Trick *
5. Romeo and Juliet
6. Brothers in Arms
7. Tunnel of Love
8. Money for Nothing
9. Down to the Waterline
10. Water of love
0
geplaatst: 25 januari 2012, 23:42 uur
Why Worry heeft het gered
Kantje boord weliswaar, maar ik ben helemaal blij
.
Ik kan me voorstellen dat velen dit niet Dire Straits allermooiste nummer vinden, maar het heeft voor mij zo'n persoonlijke extra lading dat het bij mij op nummer één staat!
Dat Walk of Life en Twisting by the Pool de laatste 20 niet zouden gaan halen, had ik van te voren al kunnen zeggen. Teveel MM-ers die deze nummers niet waarderen. Jammer, ik vind het heerlijke vrolijke nummers en ze zouden hoog in mijn top10 hebben gestaan.
Where Do You Think You're Going? had ook vrijwel zeker mijn top10 gehaald, maar het zou spannend geweest zijn, de competitie met de nummers uit de uiteindelijke lijst zou zwaar geweest zijn. Van de 20 nummers waaruit we nu konden kiezen, bleven na een eerste schifting 14 nummers over en na een tweede schifting 11. Toen begon het echte pijn lijden en uiteindelijk heb ik Water of Love uit m'n top10 gestoten.
Mijn top10:
1. Why Worry *
2. Tunnel of Love
3. Brothers in Arms
4. Sultans of Swing
5. Telegraph Road
6. Romeo and Juliet
7. Skateaway *
8. Going Home (Theme from Local Hero) (Mark Knopfler)
9. So Far Away
10. Private Investigations
Kantje boord weliswaar, maar ik ben helemaal blij
.Ik kan me voorstellen dat velen dit niet Dire Straits allermooiste nummer vinden, maar het heeft voor mij zo'n persoonlijke extra lading dat het bij mij op nummer één staat!
Dat Walk of Life en Twisting by the Pool de laatste 20 niet zouden gaan halen, had ik van te voren al kunnen zeggen. Teveel MM-ers die deze nummers niet waarderen. Jammer, ik vind het heerlijke vrolijke nummers en ze zouden hoog in mijn top10 hebben gestaan.
Where Do You Think You're Going? had ook vrijwel zeker mijn top10 gehaald, maar het zou spannend geweest zijn, de competitie met de nummers uit de uiteindelijke lijst zou zwaar geweest zijn. Van de 20 nummers waaruit we nu konden kiezen, bleven na een eerste schifting 14 nummers over en na een tweede schifting 11. Toen begon het echte pijn lijden en uiteindelijk heb ik Water of Love uit m'n top10 gestoten.
Mijn top10:
1. Why Worry *
2. Tunnel of Love
3. Brothers in Arms
4. Sultans of Swing
5. Telegraph Road
6. Romeo and Juliet
7. Skateaway *
8. Going Home (Theme from Local Hero) (Mark Knopfler)
9. So Far Away
0
geplaatst: 26 januari 2012, 00:00 uur
Kees-Jan schreef:
Heerlijk vrolijke nummers? Dat vind ik nou juist helemaal niet passen bij Mark Knopfler en Dire Straits. En daarom vind ik Walk of Life en Twisting by the Pool mislukte nummers. Het moet moeilijk doorleefd klinken. Dan is het overtuigender.
0
geplaatst: 26 januari 2012, 00:31 uur
dynamo d schreef:
Heerlijk vrolijke nummers? Dat vind ik nou juist helemaal niet passen bij Mark Knopfler en Dire Straits. En daarom vind ik Walk of Life en Twisting by the Pool mislukte nummers. Het moet moeilijk doorleefd klinken. Dan is het overtuigender.
Waarom passen deze nummers niet bij Dire Straits
Het is misschien je smaak niet, maar Dire Straits heeft wel meer van dit soort nummers op het repertoire staan (Two Young Lovers, Industrial Disease) en ik kan daar zeer van genieten 
0
geplaatst: 26 januari 2012, 02:10 uur
Dire Straits Top 10:
1. You and Your Friend *
2. On Every Street
3. Brothers in Arms
4. Private Investigations
5. Money for Nothing
6. Your Latest Trick *
7. Once upon a Time in the West
8. Lady Writer
9. So Far Away
10. Telegraph Road
De eerste schifting was verbazend genoeg voor mezelf, goed te doen, er bleven 12 nummers over. De laatste twee die afvielen waren Tunnel of Love en Sultans of Swing.
1. You and Your Friend *
2. On Every Street
3. Brothers in Arms
5. Money for Nothing
6. Your Latest Trick *
7. Once upon a Time in the West
8. Lady Writer
9. So Far Away
10. Telegraph Road
De eerste schifting was verbazend genoeg voor mezelf, goed te doen, er bleven 12 nummers over. De laatste twee die afvielen waren Tunnel of Love en Sultans of Swing.
0
geplaatst: 26 januari 2012, 02:24 uur
1. Skateaway
2. Romeo & Juliet
3. Money for Nothing
4. Water of Love
5.Tunnel of Love
6. Once Upon a Time in the West
7.Telegraph Road
8. Sultans of Swing
9. Private Investigations
10. EXpresso Love
2. Romeo & Juliet
3. Money for Nothing
4. Water of Love
5.Tunnel of Love
6. Once Upon a Time in the West
7.Telegraph Road
8. Sultans of Swing
9. Private Investigations
10. EXpresso Love
0
geplaatst: 26 januari 2012, 08:25 uur
1. Telegraph Road
2. Romeo and Juliet
3. Private Investigations
4. On Every Street
5. Love over Gold
6. Brothers in Arms
7. Your Latest Trick (dan wel liefst de live versie)
8. You and Your Friend
9. Going Home (Theme from Local Hero) (Mark Knopfler)
10. So Far Away
2. Romeo and Juliet
3. Private Investigations
4. On Every Street
5. Love over Gold
6. Brothers in Arms
7. Your Latest Trick (dan wel liefst de live versie)
8. You and Your Friend
10. So Far Away
0
geplaatst: 26 januari 2012, 09:08 uur
01. Private Investigations
02. Telegraph Road
03. Sultans of Swing
04. Romeo and Juliet
05. Brothers in Arms
06. Love over Gold *
07. Lady Writer
08. Money for Nothing
09. On Every Street
10. Your Latest Trick *
Telegraph Road en Your Latest Trick zijn vooral door hun live versie aanwezig, die superieur is aan de studioversie.
02. Telegraph Road
03. Sultans of Swing
04. Romeo and Juliet
05. Brothers in Arms
06. Love over Gold *
07. Lady Writer
08. Money for Nothing
09. On Every Street
10. Your Latest Trick *
Telegraph Road en Your Latest Trick zijn vooral door hun live versie aanwezig, die superieur is aan de studioversie.
0
geplaatst: 26 januari 2012, 11:12 uur
1. Tunnel of Love
2. Telegraph Road
3. Skateaway
4. Expresso Love
5. Romeo and Juliet
6. Private Investigations
7. Sultans of Swing
8. Once upon a Time in the West
9. On Every Street
10. So Far Away
U ziet het al, ik ben een liefhebber van "Making Movies"!
2. Telegraph Road
3. Skateaway
4. Expresso Love
5. Romeo and Juliet
7. Sultans of Swing
8. Once upon a Time in the West
9. On Every Street
10. So Far Away
U ziet het al, ik ben een liefhebber van "Making Movies"!

0
Aquila
geplaatst: 26 januari 2012, 11:15 uur
Aquila schreef:
01. Skateaway *
01. Skateaway *
Tot mijn 16e/17e zal Dire Straits mijn favoriete groep geweest zijn. Nu 25 jaar geleden. Mijn smaak is alle kanten uitgewaaierd en Dire Straits is een tijdje volledig 'note done' geweest. Ik ben later bepaald werk weer gaan waarderen al zijn er dingen die ik niet meer horen kan. Making Movies was en is mijn favoriete album. Skateaway mijn favoriete nummer.
Heerlijke lyrische tekst, écht een liefdesverklaring. Er was rond die tijd ook een nummer van Cliff Richard met een clip met rolschaatsen (Wired for Sound geloof ik dat het heet) met de opkomst van de walkman werd het rolschaatsen ook weer populair. Maar meer dan die clip met een ouwe man was het frisse beeld dat Dire Straits hier neerzet prikkelend en tintelend. Het fluisterzingen van Knopfler is hier erg op zijn plaats. Die temerige dictie van hem. Dit stukje vind ik prachtig:
she had wheels on on her feet
well the cars do the usual dances
same old cruise and the kerbside crawl
but the rollergirl she's taking chances
they just love to see her take them all
well the cars do the usual dances
same old cruise and the kerbside crawl
but the rollergirl she's taking chances
they just love to see her take them all
En dan het majestueuze vervolg:
no fears alone at night she's sailing through the crowd
in her ears the phones are tight and the music's playing loud
in her ears the phones are tight and the music's playing loud
En ik hou er meestal niet zo van dat nummers wegsterven, maar hier is dat juist heel zinnebeeldend, zo aan de einder verdwijnen. Zonder al teveel excellerende gitaren. Drumwerk is ook heel goed in het nummer. Gewoon mijn favoriet.
(It Never Rains is mijn nummer 2, heeft de finale helaas niet gehaald, heeft dezelfde kwaliteiten, zinderend en uitgesponnen).
0
geplaatst: 26 januari 2012, 11:22 uur
Kees-Jan schreef:
Waarom passen deze nummers niet bij Dire Straits
Het is misschien je smaak niet, maar Dire Straits heeft wel meer van dit soort nummers op het repertoire staan (Two Young Lovers, Industrial Disease) en ik kan daar zeer van genieten
Inderdaad, het plezier spat er vanaf. Vooral in de live-optredens.Waarom passen deze nummers niet bij Dire Straits
YouTube - Dire Straits - Walk of Life (Live, The Final Oz, Australia, 1986)
Het allerlaatste optreden van Brothers in Arms. Een moment waarop Mark de nummers wel spuugzat was (niet voor niets was daarna de eerste break-up), maar op Walk of Life straalt het plezier er nog vanaf. Ze maakten zelfs een hele EP naar "nummers als Walk of Life".
Ik denk zelfs juist dat Walk of Life één van de meest typisch Dire Straits-nummers is.
0
geplaatst: 26 januari 2012, 12:39 uur
Mooie commentaartjes, waarvoor dank.
Voor mij zal het wellicht weer eens niet gaan lukken.
Ik kan enkel 's avond luisteren en er staan iets te veel nummers
in de finalelijst die ik nog niet ken of veel te ver weg zitten in het geheugen.
En voor vanavond stonden er andere albums op het luisterprogramma.
Zoals vaak zal ik een deel van mijn achterstand wel ophalen tijdens het presenteren
van de top 10. Dan luister ik naar de clipjes en proef ik alsnog van de muziek.
Voor mij zal het wellicht weer eens niet gaan lukken.
Ik kan enkel 's avond luisteren en er staan iets te veel nummers
in de finalelijst die ik nog niet ken of veel te ver weg zitten in het geheugen.
En voor vanavond stonden er andere albums op het luisterprogramma.
Zoals vaak zal ik een deel van mijn achterstand wel ophalen tijdens het presenteren
van de top 10. Dan luister ik naar de clipjes en proef ik alsnog van de muziek.
0
geplaatst: 26 januari 2012, 12:45 uur
01. Telegraph Road
02. Brothers in Arms
03. Tunnel of Love
04. On Every Street
05. Water of love
06. Your Latest Trick *
07. Love over Gold *
08. Down to the Waterline
09. Private Investigations
10. Once upon a Time in the West
02. Brothers in Arms
03. Tunnel of Love
04. On Every Street
05. Water of love
06. Your Latest Trick *
07. Love over Gold *
08. Down to the Waterline
09. Private Investigations
0
geplaatst: 26 januari 2012, 14:17 uur
Moet de top 10 bestaan uit de nummers die overgebleven zijn of kan je een persoonlijke favo top 10 neerzetten , maar daar is al een topic van . ??
0
geplaatst: 26 januari 2012, 14:53 uur
De top 10 graag op basis van de lijst van 20 overgebleven finalisten.
Die finalelijst is het resultaat van de twee vorige spelrondes waarin de deelnemers
eigen favorieten nomineerden en de minder goede nummers elimineerden.
Die finalelijst is het resultaat van de twee vorige spelrondes waarin de deelnemers
eigen favorieten nomineerden en de minder goede nummers elimineerden.
0
geplaatst: 26 januari 2012, 16:32 uur
Van de 14 nummers in mijn top 250, zijn er 11 overgebleven. Where Do You Think You're Going? (#4), Walk Of Life (#7) en Industrial Disease (#13) vielen af.
1. Telegraph Road
In april 2010 maakte ik een top 10 nummers. Daar kwam Telegraph Road op nummer 2. Bij aanvang van mijn eerste top 250 (augustus 2010) zakte deze weg naar nummer 8. Beetje bij beetje klom die omhoog en vanaf medio 2011 staat deze op de tweede plek. En daar zal die nog wel even blijven staan. Klassiek voorbeeld van hoe een goed opgebouwd nummer hoort te zijn. Rustig begin en langzaam werkend naar die eruptie.
2. Sultans of Swing
Ook Sultans of Swing was te vinden in die top 10 (#8). Echter stond die bij aanvang van de top 250 zelfs buiten de top 10 (#13), maar net zoals Telegraph Road klom die gauw om bij de laatste update zelfs de hoogste positie ooit te behalen, de zesde plek. Vooral van de live-versies kan ik er zo 5 achter elkaar luisteren. Wat wel eens gebeurd. Solo of met Dire Straits dit nummer is standaard genieten. En die eindsolo is voor mij het allermooiste moment in de muziekhistorie. Ook die geeft live iedere keer weer kippenvel.
3. Brothers in Arms
De grote drie dus. Maar deze epic is te goed om niet te noemen. Ook een steevaste kandidaat voor mijn top 25. Ik weet nog goed dat ik tijdens biologie regelmatig de On The Night-versie opzocht. Oortjes in, handen bij de alt+tab en 8 minuten kippenvel.
4. Once Upon a Time in the West
Bij gebrek aan Where Do You Think You’re Going? Dus Once Upon a Time in the West. Toevallig ook een nummer van Communiqué. Overigens een zeer onderschat album. Hier wordt nog beter dan in Sultans of Swing duidelijk waar de roots van Mark liggen. Bluesrock van de hoogste plank en mag ik even de opening quoten?
Some people get a cheap laugh breaking up the speed limit
Scaring the pedestrians for a minute
Crossing up progress driving on the grass
Leaving just enough room to pass
Sunday driver never took a test
Oh yeah, once upon a time in the west
5. Wild Theme (Live in Basel ‘92)
Going Home en Wild Theme zijn samengevoegd, maar deze live-versie staat boven alle versies van de beide nummers. Niet alleen omdat het de afsluiter is van imo hun beste concert, maar ook omdat die sfeer zo prachtig is. Vooral met beeld is dit zo wonderschoon.
Nou, de top 2000 is compleet, hoor. Private Investigations heeft altijd tegen mijn top 100. Ontegenzeglijk hun duisterste nummer. Mark vindt het leuk om een rol aan te nemen. Eén van de beste akoestische solo’s ook. Er gaan geruchten dat het een soort verband heeft met Private Dancer, maar dat is nooit hard gemaakt. Toch, het is een mooi tweeluik.
7. Tunnel of Love
Mijn eerste liefde waarschijnlijk. De heerlijke tekst en dat uitgesponnen outro. En dan dat intermezzo waar je precies kunt zien waar Dire Straits (vooral) live voor staat. Een soort halve jamband met veel getokkel op de gitaar. Vooral de intro’s tijdens live-optredens zijn een mooie aanwinst voor het nummer.
8. On Every Street
Eén van de weinige nummers waarvan ik me de eerste keer herinner. Dat was tijdens de top 2000. Het was ’s nachts en iedereen was naar bed. Destijds kende ik de hits van Dire Straits, maar de nummers On Every Street, Water of Love en Why Worry zeiden me niks. Dus maar even opgebleven voor het nummer. Mooie ontdekking.
Vooral een kick als ze de eindsolo op de steel guitar doen (zie bv. Live in Basel met Paul Franklin)
9. Money for Nothing
Money for Nothing dient vooral hard gedraaid te worden. Wel een erg langdradig outro, dus ik heb dan ook mijn eigen versie van iets meer dan 6 minuten gemaakt met fade-out. Maar zet dit hard aan en dan is deze plek absoluut verantwoord.
10. You and Your Friend (Live, On the Night)
Nota bene door iemand op MuMe ging ik deze versie opzoeken. Ik geloof dat deze live-versie van dit nummer destijds zijn/haar favoriete nummer was. Daar kan ik best inkomen. Heb het een tijd terug dan ook doodgedraaid. Inmiddels even op de stop, maar ook deze live-versie zocht ik regelmatig op op school. Klonk een gitaar ooit zo mooi? Ik kan het antwoord verklappen, dat is nee.
Wie was dan de ongelukkige? Water of Love was het 11e nummer dat de cut net niet haalde. Down to the Waterline en Love Over Gold had ik ook graag punten gegegund, maar helaas.
1. Telegraph Road
In april 2010 maakte ik een top 10 nummers. Daar kwam Telegraph Road op nummer 2. Bij aanvang van mijn eerste top 250 (augustus 2010) zakte deze weg naar nummer 8. Beetje bij beetje klom die omhoog en vanaf medio 2011 staat deze op de tweede plek. En daar zal die nog wel even blijven staan. Klassiek voorbeeld van hoe een goed opgebouwd nummer hoort te zijn. Rustig begin en langzaam werkend naar die eruptie.
2. Sultans of Swing
Ook Sultans of Swing was te vinden in die top 10 (#8). Echter stond die bij aanvang van de top 250 zelfs buiten de top 10 (#13), maar net zoals Telegraph Road klom die gauw om bij de laatste update zelfs de hoogste positie ooit te behalen, de zesde plek. Vooral van de live-versies kan ik er zo 5 achter elkaar luisteren. Wat wel eens gebeurd. Solo of met Dire Straits dit nummer is standaard genieten. En die eindsolo is voor mij het allermooiste moment in de muziekhistorie. Ook die geeft live iedere keer weer kippenvel.
3. Brothers in Arms
De grote drie dus. Maar deze epic is te goed om niet te noemen. Ook een steevaste kandidaat voor mijn top 25. Ik weet nog goed dat ik tijdens biologie regelmatig de On The Night-versie opzocht. Oortjes in, handen bij de alt+tab en 8 minuten kippenvel.
4. Once Upon a Time in the West
Bij gebrek aan Where Do You Think You’re Going? Dus Once Upon a Time in the West. Toevallig ook een nummer van Communiqué. Overigens een zeer onderschat album. Hier wordt nog beter dan in Sultans of Swing duidelijk waar de roots van Mark liggen. Bluesrock van de hoogste plank en mag ik even de opening quoten?
Some people get a cheap laugh breaking up the speed limit
Scaring the pedestrians for a minute
Crossing up progress driving on the grass
Leaving just enough room to pass
Sunday driver never took a test
Oh yeah, once upon a time in the west
5. Wild Theme (Live in Basel ‘92)
Going Home en Wild Theme zijn samengevoegd, maar deze live-versie staat boven alle versies van de beide nummers. Niet alleen omdat het de afsluiter is van imo hun beste concert, maar ook omdat die sfeer zo prachtig is. Vooral met beeld is dit zo wonderschoon.
Nou, de top 2000 is compleet, hoor. Private Investigations heeft altijd tegen mijn top 100. Ontegenzeglijk hun duisterste nummer. Mark vindt het leuk om een rol aan te nemen. Eén van de beste akoestische solo’s ook. Er gaan geruchten dat het een soort verband heeft met Private Dancer, maar dat is nooit hard gemaakt. Toch, het is een mooi tweeluik.
7. Tunnel of Love
Mijn eerste liefde waarschijnlijk. De heerlijke tekst en dat uitgesponnen outro. En dan dat intermezzo waar je precies kunt zien waar Dire Straits (vooral) live voor staat. Een soort halve jamband met veel getokkel op de gitaar. Vooral de intro’s tijdens live-optredens zijn een mooie aanwinst voor het nummer.
8. On Every Street
Eén van de weinige nummers waarvan ik me de eerste keer herinner. Dat was tijdens de top 2000. Het was ’s nachts en iedereen was naar bed. Destijds kende ik de hits van Dire Straits, maar de nummers On Every Street, Water of Love en Why Worry zeiden me niks. Dus maar even opgebleven voor het nummer. Mooie ontdekking.

Vooral een kick als ze de eindsolo op de steel guitar doen (zie bv. Live in Basel met Paul Franklin)
9. Money for Nothing
Money for Nothing dient vooral hard gedraaid te worden. Wel een erg langdradig outro, dus ik heb dan ook mijn eigen versie van iets meer dan 6 minuten gemaakt met fade-out. Maar zet dit hard aan en dan is deze plek absoluut verantwoord.

10. You and Your Friend (Live, On the Night)
Nota bene door iemand op MuMe ging ik deze versie opzoeken. Ik geloof dat deze live-versie van dit nummer destijds zijn/haar favoriete nummer was. Daar kan ik best inkomen. Heb het een tijd terug dan ook doodgedraaid. Inmiddels even op de stop, maar ook deze live-versie zocht ik regelmatig op op school. Klonk een gitaar ooit zo mooi? Ik kan het antwoord verklappen, dat is nee.
Wie was dan de ongelukkige? Water of Love was het 11e nummer dat de cut net niet haalde. Down to the Waterline en Love Over Gold had ik ook graag punten gegegund, maar helaas.
0
geplaatst: 26 januari 2012, 16:58 uur
Top 10:
1. Sultans Of Swing
2. Telegraph Road
3. Brothers in Arms
4. Money For Nothing
5. Private Investigations
6. Romeo and Juliet
7. Tunnel of Love
8. So Far Away
9. Love Over Gold*
10. Your Latest Trick *
1. Sultans Of Swing
2. Telegraph Road
3. Brothers in Arms
4. Money For Nothing
5. Private Investigations
6. Romeo and Juliet
7. Tunnel of Love
8. So Far Away
9. Love Over Gold*
10. Your Latest Trick *
0
geplaatst: 26 januari 2012, 17:05 uur
1. Tunnel of Love
2. Sultans of Swing
3. Money for Nothing
5. Telegraph Road
6. Romeo and Juliet
7. On Every Street
8. Brothers in Arms
9. Lady Writer
10. Down to the Waterline
2. Sultans of Swing
3. Money for Nothing
5. Telegraph Road
6. Romeo and Juliet
7. On Every Street
8. Brothers in Arms
9. Lady Writer
10. Down to the Waterline
0
geplaatst: 26 januari 2012, 17:53 uur
1. Telegraph Road
3. Brothers in Arms
4. Romeo and Juliet
5. Tunnel of Love
6. Love over Gold *
7. On Every Street
8. Your Latest Trick
9. Sultans of Swing
3. Brothers in Arms
4. Romeo and Juliet
5. Tunnel of Love
6. Love over Gold *
7. On Every Street
8. Your Latest Trick
9. Sultans of Swing
0
geplaatst: 26 januari 2012, 18:49 uur
1 Telegraph Road .
Hoe kan het ook anders , dit is mijn favoriete nummer allertijden en ik heb indertijd veel leeftijdsgenoten gek gemaakt met dit nummer .
2 Brothers In Arms ( Live Mandela Tribute )
1 van de allerbeste live uitvoeringen van dit geweldige nummer tijdens de Mandela Tribute in 1988 .
Mark speelt hier op zijn pensa helemaal in trance en dat is te horen ook.
3 Sultans Of Swing ( Live Mandela Tribute )
Dit misschien wel het bekendste Straits nummer heeft eigenlijk geen verdere introductie nodig en ook
de uitvoering tijdens het Mandela Tribute vind ik 1 van de beste uitvoeringen samen met de live
uitvoering uit 1996 en die te vinden is op de bootleg Swingin Golden Hearts
4 Tunnel Of Love
ook in verschillende live uitvoeringen te vinden maar de kale versie op Making Movies vind ik ook erg
goed en toen dit album uitkwam en ik een plaat wou aanvragen in de kroeg wist de discjockey al dat
het Tunnel Of Love werd
5 Romeo & uliet ( Live Mandela Tribute )
Weer zo`n heerlijke live uitvoering van het Mandela Tribute met misschien wel de mooiste sax solo
erin van Chris White
6 Private Investigations ( live Basel 1992 )
De allermooiste PI uitvoering gespeeld in Basel op 28-6-1992
Deze is te vinden op de dvd On Every Street Of Basel en op de bootleg dubbel cd Ticket To Heaven .
7 Skateaway
Van de cd Making Movies en misschien ook wel een beetje ondergewaardeerd nummertje
Ook een mooie live uitvoering staat op de bootleg cd Live In Belgium 5 juni 1981 .
8 Once Upon A Time In The West
Van dit nummer vind ik persoonlijk de orginele uitvoering op Communique de mooiste .
9 On Every Street
Dit nummer vind ik naar het einde toe steeds sterker worden
10 You And Your Friend
Ik heb altijd een beetje het idee gehad dat Mark met dit nummer Brothers In Arms een beetje wou
Copieren , heel goed nummer maar wel iets minder dan BIA .
Mooie top 10 .
Hoe kan het ook anders , dit is mijn favoriete nummer allertijden en ik heb indertijd veel leeftijdsgenoten gek gemaakt met dit nummer .
2 Brothers In Arms ( Live Mandela Tribute )
1 van de allerbeste live uitvoeringen van dit geweldige nummer tijdens de Mandela Tribute in 1988 .
Mark speelt hier op zijn pensa helemaal in trance en dat is te horen ook.
3 Sultans Of Swing ( Live Mandela Tribute )
Dit misschien wel het bekendste Straits nummer heeft eigenlijk geen verdere introductie nodig en ook
de uitvoering tijdens het Mandela Tribute vind ik 1 van de beste uitvoeringen samen met de live
uitvoering uit 1996 en die te vinden is op de bootleg Swingin Golden Hearts
4 Tunnel Of Love
ook in verschillende live uitvoeringen te vinden maar de kale versie op Making Movies vind ik ook erg
goed en toen dit album uitkwam en ik een plaat wou aanvragen in de kroeg wist de discjockey al dat
het Tunnel Of Love werd
5 Romeo & uliet ( Live Mandela Tribute )
Weer zo`n heerlijke live uitvoering van het Mandela Tribute met misschien wel de mooiste sax solo
erin van Chris White
6 Private Investigations ( live Basel 1992 )
De allermooiste PI uitvoering gespeeld in Basel op 28-6-1992
Deze is te vinden op de dvd On Every Street Of Basel en op de bootleg dubbel cd Ticket To Heaven .
7 Skateaway
Van de cd Making Movies en misschien ook wel een beetje ondergewaardeerd nummertje
Ook een mooie live uitvoering staat op de bootleg cd Live In Belgium 5 juni 1981 .
8 Once Upon A Time In The West
Van dit nummer vind ik persoonlijk de orginele uitvoering op Communique de mooiste .
9 On Every Street
Dit nummer vind ik naar het einde toe steeds sterker worden
10 You And Your Friend
Ik heb altijd een beetje het idee gehad dat Mark met dit nummer Brothers In Arms een beetje wou
Copieren , heel goed nummer maar wel iets minder dan BIA .
Mooie top 10 .

0
geplaatst: 26 januari 2012, 18:54 uur
1. Sultans of Swing
2. Money For Nothing
3. So Far Away
4. Why Worry
5. Your Latest Trick
6. Down the Waterline
7. Brothers in Arms
8. Tunnel of Love
9. Private Investegations
10. Romeo and Juliet
2. Money For Nothing
3. So Far Away
4. Why Worry
5. Your Latest Trick
6. Down the Waterline
7. Brothers in Arms
8. Tunnel of Love
9. Private Investegations
10. Romeo and Juliet
0
johannesA
geplaatst: 26 januari 2012, 20:57 uur
1. Telegraph Road
2. Romeo and Juliet
3. Your Latest Trick *
4. Brothers in Arms
5. You and Your Friend *
6. On Every Street
7. Why Worry *
8. Love over Gold *
Een
voor deze prachtige top 10
2. Romeo and Juliet
3. Your Latest Trick *
4. Brothers in Arms
5. You and Your Friend *
6. On Every Street
7. Why Worry *
8. Love over Gold *
Een
voor deze prachtige top 10Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.