menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
avatar van dazzler
tie-break 2de ronde Echo & Bunnymen

Duid nog 2 extra afvallers aan.

Back of Love (1)*
Bring on the Dancing Horses
Thorn of Crowns (1)*

Deadline tie-break is vanavond om 23.00u.

Tegen beter weten in hopend dat mijn top 10 song het mag halen.

avatar van ArthurDZ
tie-break 2de ronde Echo & Bunnymen

Duid nog 2 extra afvallers aan.

Back of Love (2)*
Bring on the Dancing Horses
Thorn of Crowns (2)*

Deadline tie-break is vanavond om 23.00u.

avatar van Tribal Gathering
tie-break 2de ronde Echo & Bunnymen

Duid nog 2 extra afvallers aan.

Back of Love (3)*
Bring on the Dancing Horses
Thorn of Crowns (3)*

Deadline tie-break is vanavond om 23.00u.

avatar van dix
dix
tie-break 2de ronde Echo & Bunnymen

Duid nog 2 extra afvallers aan.

Back of Love (3)
Bring on the Dancing Horses (1)*
Thorn of Crowns (4)*

Deadline tie-break is vanavond om 23.00u.

avatar van sheep67
Tie-break 2de ronde Echo & Bunnymen

Duid nog 2 extra afvallers aan.

Back of Love (4)*
Bring on the Dancing Horses (2)*
Thorn of Crowns (4)

Deadline tie-break is vanavond om 23.00u.

avatar van Chameleon Day
Tie-break 2de ronde Echo & Bunnymen

Duid nog 2 extra afvallers aan.

Back of Love (4)
Bring on the Dancing Horses (3)*
Thorn of Crowns (5)*

Deadline tie-break is vanavond om 23.00u.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Tie-break 2de ronde Echo & Bunnymen

Duid nog 2 extra afvallers aan.

Back of Love (5)*
Bring on the Dancing Horses (3)
Thorn of Crowns (6)*

Deadline tie-break is vanavond om 23.00u.

avatar van Mjuman
Tie-break 2de ronde Echo & Bunnymen

Duid nog 2 extra afvallers aan.

Back of Love (6)*
Bring on the Dancing Horses (3)
Thorn of Crowns (7)*

Deadline tie-break is vanavond om 23.00u.

avatar van divart
Tie-break 2de ronde Echo & Bunnymen

Duid nog 2 extra afvallers aan.

Back of Love (7)*
Bring on the Dancing Horses (3)
Thorn of Crowns (8)*

Deadline tie-break is vanavond om 23.00u.

avatar van divart
dazzler schreef:
Tegen beter weten in hopend dat mijn top 10 song het mag halen.

Nou dat valt dan alweer mee zo te zien

avatar van orbit
Tie-break 2de ronde Echo & Bunnymen

Duid nog 2 extra afvallers aan.

Back of Love (8)*
Bring on the Dancing Horses (3)
Thorn of Crowns (9)*

Deadline tie-break is vanavond om 23.00u.

avatar van El Ninjo
Tie-break 2de ronde Echo & Bunnymen

Duid nog 2 extra afvallers aan.

Back of Love (8)
Bring on the Dancing Horses (4)*
Thorn of Crowns (10)*

Deadline tie-break is vanavond om 23.00u.

avatar van dazzler
Ja, daar sta ik nu wel paf van.

Want voor mij is Back of Love een pijnlijke afvaller.
Die vind ik maar net een beetje minder dan het paardenlied.

avatar van dazzler
GREATEST HITS of ECHO & THE BUNNYMEN !

3de RONDE finale

Dat wil zeggen: een top 10 met als het even kan een woordje uitleg.

A Promise
All My Colours (aka Zimbo)
All That Jazz *
Bring on the Dancing Horses
Crocodiles *
Lips Like Sugar
My Kingdom *
Nocturnal Me *
Ocean Rain
Over the Wall
Pictures on My Wall
Porcupine *
Rescue
Seven Seas
Show of Strength
Silver
The Cutter
The Killing Moon
The Puppet *
Villiers Terrace

Deadline 3de ronde is vrijdagavond om 20.00u.

avatar van El Ninjo
1. The Killing Moon
2. The Cutter
3. Ocean Rain
4. Rescue
5. Nocturnal Me *
6. Lips Like Sugar
7. Silver
8. Villiers Terrace
9. My Kingdom *
10. A Promise

Jammer dat Back of Love (had mijn top 10 wel gehaald) de tie-break niet heeft overleefd ten koste van dat beetje nuffige Bring on the Dancing Horses, wat mij betreft 1 vd minste Echo singles ever.(met de kanttekening dat zelfs een mindere Echo single niet echt slecht te noemen is)

avatar van Tribal Gathering
Mijn top 10 :

01. Ocean Rain
02. The Killing Moon
03. Seven Seas
04. My Kingdom *
05. Porcupine *
06. Bring on the Dancing Horses
07. Crocodiles *
08. All My Colours (aka Zimbo)
09. Silver
10. Villiers Terrace

Clay en vooral Gods Will Be Gods (zou nummer twee in de lijst hebben gestaan) worden node gemist. Dat Lips Like Sugar de schifting heeft overleefd is daarentegen een regelrechte aanfluiting. Maar ja, zo heeft iedereen wel wat.

Ik was een beetje benauwd dat Ocean Rain er ook uit zou gaan, maar gelukkig kan ik hem fier bovenaan deze mooie lijst zetten. Op een goede dag zou deze best wel eens in een top 10 allertijden lijstje van mij kunnen opduiken. Wat een fantastisch nummer!!

Verder valt uiteraard de dominantie van kant B van Ocean Rain op. No apologies, het is met Gods Will Be Gods het beste wat ze gemaakt hebben.

avatar van dazzler
Ik had toch liever Do It Clean ipv de a-kant The Puppet in de finale gezien.
En Back of Love wordt ook gemist, maar die lag in de weegschaal naast Dancing Horses.

01. The Killing Moon
Van het niveau There Is a Light That Never Goes Out of The Unforgettable Fire.
Laat ik The Whole of the Moon nog noemen of Under the Milky Way. Absolute topsong.

02. Bring on the Dancing Horses
Het is ondertussen wel geweten dat ik een goeie popsong nog net iets eerder
boven een goeie new wave song verkies. Dancing Horses is daarvan het perfecte voorbeeld.

03. The Cutter
Ultieme dansplaat van Echo & The Bunnymen.
Prachtige sitar (of wat was het ook al weer) hook en maniakale vocalen.

04. Seven Seas
Weer zo'n topsong van het erg mooie album Ocean Rain,
waarvan ik de titelsong eigenlijk de minste van de finalisten vind.

05. Over the Wall
Ja, dit is natuurlijk om duimen en vingers bij af te likken.
De manier waarop de konijnenmannen een spanning weten op te bouwen ...

06. Villiers Terrace
The Doors van de new wave lijkt me een adequate omschrijving.
Voor mij het beste nummer van het overtuigende debuut Crocodiles.

07. Show of Strength
Opener van de plaat die hen het sterkst in de postpunk traditie plaatst.
Heaven Up There is het dappere broertje van From the Lion's Mouth.

08. My Kingdom
Van deze gitaarriff kan ik maar moeilijk genoeg krijgen. Nocturnal Me en Silver
hadden ook in mijn top 10 gekund, maar ik hield het bij drie Ocean Rain tracks.

09. A Promise
Een song die heel goed de spanning aanhoudt. Emotioneel geladen en voor mij
altijd een klasse hoger dan lotgenoten zoals Bauhaus of Siouxsie & The Banshees.

10. Rescue
Gewoon erg goeie single, eentje die al aantoont dat Echo & The Bunnymen
altijd wel een popelement in de songs (meestal het aanstekelijke refrein) weeft.

De muziek van The Triffids doet me vaak aan Echo & The Bunnymen denken.
Iets pastoraler van aanpak, maar met een vergelijkbare urgentie en gedrevenheid.

avatar van Mjuman
dazzler schreef:
De muziek van The Triffids doet me vaak aan Echo & The Bunnymen denken.
Iets pastoraler van aanpak, maar met een vergelijkbare urgentie en gedrevenheid.


Waarom moet ik dat nu net lezen? Zit ik de hele dag weer met een existentiële vraag opgezadeld die dwars door alle werkprocessen en taken heen ratelt - dat leidt enorm af.

Het korte antwoord: zoiets is persoonlijk: Triffids: wide open spaces van het Australische landschap; E&B - bestaan niet zonder het grootsteedse Liverpool - is dat wide en open? Nee niet echt, alleen het veer over de Mersey. Melancholia hebben beide gemeen, maar E&B brengen Blitz, strijd, onheil geen hid 'em up, round up the sheep, cowboy werk wat je in The Triffids hoort.

En nou ga ik wat gedaan proberen te krijgen

avatar van Chameleon Day
Ik begrijp de asscociatie wel. Heb er zelf ook "last" van. Zit hem voor een groot stuk ook in de gelijkenis van de vocalen. Bovendien zit in BSD ook iets van het desolate geluid dat bijvoorbeeld hier en daar in HUH opduikt. Al is HUH veel dreigender, donkerder en urgenter en ontbreken daar de folk-invloeden.

avatar van Mjuman
Chameleon Day schreef:
Ik begrijp de asscociatie wel. Heb er zelf ook "last" van. Zit hem voor een groot stuk ook in de gelijkenis van de vocalen. Bovendien zit in BSD ook iets van het desolate geluid dat bijvoorbeeld hier en daar in HUH opduikt. Al is HUH veel dreigender, donkerder en urgenter en ontbreken daar de folk-invloeden.


Zet de eerste vier albums maar eens naast elkaar. Triffids: denk ik veel eerder Walkabouts. E&B: af en toe Doors, maar ook niet alle Doors - want Doors hadden ook een vrolijk/absurdistische kant. HUH is een ongeëvenaard album qua zeggingskracht en impact en Crocodiles een ijzersterk debuut; kwalitatief komen Triffids daarbij zeker niet in de buurt. Triffids: denk ik ook eerder Waterboys en daar hebben we in het wavetopic al zat over gerollebold of dat nou wel of geen wave was.

Zang - daar kan iets inzitten. Voorzichtige voorspelling: Ocean Rain zal een fave album blijken te zijn, de mijne is én blijft HUH, met Crocodiles als goede tweede. Ocean Rain is een topper voor de mooi-weer-wavers; de band had duidelijk meer financiële middelen (studiotijd), en wilde graag iets moois maken, waarmee de massa gepaaid kon worden. Niet erg, maar breed uitgesmeerde violen in postpunk/wave - is dat niet een beetje op de rand van kitsch en eigenlijk schmieren? Zou ik chargeren zeg ik: Crocodiles en Heaven up Here zijn klassieke postpunk, Ocean Rain is de André Rieux-versie. Maar zoiets laat ik maar achterwege

avatar van divart
1 Bring on the Dancing Horses
2 Rescue
3 Silver
4 Villiers Terrace
5 All That Jazz *
6 Seven Seas
7 The Cutter
8 Over the Wall
9 Lips Like Sugar
10 The Killing Moon

avatar van dazzler
Mjuman schreef:
Zet de eerste vier albums maar eens naast elkaar. Triffids: denk ik veel eerder Walkabouts. E&B: af en toe Doors, maar ook niet alle Doors - want Doors hadden ook een vrolijk/absurdistische kant. HUH is een ongeëvenaard album qua zeggingskracht en impact en Crocodiles een ijzersterk debuut; kwalitatief komen Triffids daarbij zeker niet in de buurt. Triffids: denk ik ook eerder Waterboys en daar hebben we in het wavetopic al zat over gerollebold of dat nou wel of geen wave was.

Zoiets is inderdaad persoonlijks.



Ik vergelijk NIET zozeer het genre, maar wel de impact, de zeggingkracht.
Als ik Jerdacuttup Man hoor (Calenture), dan hoor ik eenzelfde soort van spoor.
Of het nu door de Liverpoolse havenstegen getrokken wordt of door stoffige weilanden
doet er bij mij niet zo toe. Het gaat om songs die slepen. Weeping songs zijn het.

Bij The Waterboys hoor ik pathos, het bestormen van de hemel.
Dat zit voor mijn part toch iets dichter bij Simple Minds en U2.

ps. Het stellen van existentiële vragen maakt deel uit van mijn werkproces.

avatar van Mjuman
dazzler schreef:
(quote)

Zoiets is inderdaad persoonlijks.



Ik vergelijk NIET zozeer het genre, maar wel de impact, de zeggingkracht.
Als ik Jerdacuttup Man hoor (Calenture), dan hoor ik eenzelfde soort van spoor.
Of het nu door de Liverpoolse havenstegen getrokken wordt of door stoffige weilanden
doet er bij mij niet zo toe. Het gaat om songs die slepen. Weeping songs zijn het.

Bij The Waterboys hoor ik pathos, het bestormen van de hemel.
Dat zit voor mijn part toch iets dichter bij Simple Minds en U2.

ps. Het stellen van existentiële vragen maakt deel uit van mijn werkproces.


Kijk daar kan ik me nou bijna helemaal in vinden - al zullen weilanden geen algemeen verschijnsel Australië, het stof dan weer wel.

Vragen over datamodellering en het indelen in categorieën (het opzetten van een klassificatiesysteem) maken dan regelmatig onderdeel uit van mijn werkproces, en zulks is voor mij dan ook geen existentieel vraagstuk

Simple Minds en Waterboys hebben idd iets van dat 'angry young men' pathos in zich; dat hadden E&B en JD, CT (ook zij) veel minder; de een was strijdbaarder de ander koos de weg naar binnen.

avatar van dazzler
Mjuman schreef:
Kijk daar kan ik me nou bijna helemaal in vinden - al zullen weilanden geen algemeen verschijnsel Australië, het stof dan weer wel.

Ik zat wat in de knoei met mijn metafoor.
Ik kon die arme schapen toch niet in de stoffige woestijn laten grazen?
En ik wist plots niet of men dat daar dan prairie of steppe of nog wat anders noemt.

Maar we begrijpen elkaar en dat is het voornaamste.

avatar van dix
dix
1. Over the Wall

Ik ben Echo & The Bunnymen op het spoor gekomen omdat een leerling uit een hogere klas (met de juiste looks) hun naam op z'n schooltas had staan. Luisteren bij Pop-eye, en verkocht. Voor mij zijn de eerste drie platen van Echo & The Bunnymen stuk voor stuk krantenwijkmuziek. Dagelijkse kost tussen 05:30 en 07:00 op de walkman, door de Westfriese polders. Ik ken ze noot voor noot. Over The Wall .... suspense, fluisterzang, roffelende drums, snijdende gitaren. HUH is sowieso zwáár favoriet bij mij en dit is het prijsnummer.

2. Show of Strength

En dan mag deze op 2. Kant A van HUH is sowieso sterker dan B, en deze opener mag er écht wezen. de single A promise vond ik iets minder omdat Ian daar een registertje tevéél opentrekt, iets waar hij vaker last van had. Maar check de B-side van die single eens ... die had ik zeker bij de eerste 10 gezet.

3. The Killing Moon

Ondanks het feit dat ik Ocean Rain een wat overgeproduceerde, en daarom ook mislukte, plaat vind, is dit natuurlijk een heel mooi liedje. Hiermee kreeg ik indertijd m'n vriendin geïnteresseerd in postpunk, maar de interesse (...) bekleef helaas niet. Toch een goeie schuur ... ik bedoel schuifelplaat.

4. Crocodiles

Crocodiles is een meesterlijke plaat, met een wat matig geluid. Vond ik toen, vind ik eigenlijk nog steeds. Live kwamen de Crocodiles-nummers altijd beter tot hun recht. Jammer dat de beste nummers van die plaat hier schitteren door afwezigheid, maar in de top 10 mag Crocodiles natuurlijk niet ontbreken.

5. Porcupine

Porcupine kent z'n expirimenten, het titelnummer is nog wel het minst conventioneel. Het nummer heeft wel iets van Over the Wall, dezelfde licht industriëele touch gemengd met jachtige ritmes. Ook bij Porcupine mis ik in de finale de hoogtepunten die (anders dan bij HUH vooral) op kant B te vinden zijn.

En dan hier de nummers 11 t/m 15:

6. Villiers Terrace
7. My Kingdom
8. Silver
9. The Cutter
10. Rescue

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
1 Silver
Meesterwerk geweldig nummer dit !!

2 The Killing Moon
Denk wel breed gezien hun meest gewaardeerde nummer, en ik denk de winnaar.

3 The Game

3 Villiers Terrace
Mijn prijsnummer van Crocodiles.

4 Seven Seas
5 Bring on the Dancing Horses
6 Pictures on My Wall
7 Lips Like Sugar
8 Rescue
9 The Puppet *
10 The Cutter

avatar van ArthurDZ
1. Nocturnal Me *
2. The Killing Moon
3. Ocean Rain
4. Rescue
5. Villiers Terrace
6. Bring on the Dancing Horses
7. Lips Like Sugar
8. Crocodiles *
9. The Cutter
10. All My Colours (aka Zimbo)

avatar van remcodulac
01. Porcupine *
02. Nocturnal Me *
03. The Killing Moon
04. Pictures on My Wall
05. Bring on the Dancing Horses
06. Villiers Terrace
07. Over the Wall
08. The Cutter
09. Seven Seas
10. Show of Strength

avatar van orbit
Niet moeilijk:
1. Nocturnal Me *
Orchestratie ontgaat de meeste luisteraars kennelijk, hier is ie meesterlijk! E&BM in upmost form, was sowieso mijn nr. 1 geweest, ondanks dat Gods Will be Gods is afgevallen
2. Bring on the Dancing Horses
Nummer waarmee ik kennis maakte met E&BM, wat schetste mijn verbazing: stond nergens op!
3. Porcupine *
Buitengewoon ontoegankelijk en zwaar nummer voor de jongens, precies waarom ik ervan hou.
4. Seven Seas
Wat een heerlijke meezinger en cultklassieker ook weer!
5. Ocean Rain
Ook weer een pareltje van hun bekendste album. Onzin dat deze plaat ook maar enigzins onderdoet voor hun eerste 3, argument van anaal verkrampte postpunk puristen die hun eigen jeugd eens stevig onder de loep dienen te nemen.
6. Lips Like Sugar
Ja commercieel, ja lekker in het gehoor, maar daar wisten de konijnenmannen wel raad mee.
7. The Cutter
Van mijn favoriete Bunnymen plaat, de binnenkomer en nog steeds heerlijk (iets met mosterd).
8. Villiers Terrace
Dan toch dit heerlijke nummer van het debuut, veelal geroemd als het beste nummer daarvan en terecht.
9. Silver
De heerlijke binnenkomer van Ocean Rain en wie doet dit nummer wat?
10. The Killing Moon
Zal wel op 1 staan, maar iedereen die Donnie Darko liefheeft snapt ook wel dat dit nummer iets meer uitstraalt dan zijn normale meerwaarde.

avatar van dix
dix
orbit schreef:
anaal verkrampte

Dat zeker niet. Wij hebben Ocean Rain juist als bizonder laxerend ervaren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:50 uur

geplaatst: vandaag om 11:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.