Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !
zoeken in:
0
geplaatst: 10 februari 2012, 11:16 uur
De aard van de metaforen der heer Orb geeft te denken dat ie ergens in de anale fase is blijven hangen en ook een opmerking als "normale meerwaarde" doet vrezen dat zijn taalontwikkeling is gestremd ("als ie dan maar goed kan rekenen of handig is").
0
geplaatst: 10 februari 2012, 12:23 uur
Nog maar 9 lijstjes voor Echo en de Beunhazen ... dat moet beter.
Deadline vanavond om 20.00u.
Met de volgende editie van Greatest Hits vallen we de jaren 90 aan.
Deadline vanavond om 20.00u.
Met de volgende editie van Greatest Hits vallen we de jaren 90 aan.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 12:31 uur
dazzler schreef:
Met de volgende editie van Greatest Hits vallen we de jaren 90 aan.
Met de volgende editie van Greatest Hits vallen we de jaren 90 aan.
Smashing Pumpkins? Belle & Sebastian? Pulp? Suede? Blur? Nirvana?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 februari 2012, 12:51 uur
dazzler schreef:
Nog maar 9 lijstjes voor Echo en de Beunhazen ... dat moet beter.
Nog maar 9 lijstjes voor Echo en de Beunhazen ... dat moet beter.
Ik had beloofd in de finale terug te komen, maar nadere inspectie van het lijstje leerde me dat ik minstens 80% ervan eerst moest beluisteren, dan schiet het toch een beetje zijn doel voorbij.
Tja, misschien was dit toch ook meer een Greatest Bits artiest geweest.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 13:20 uur
Mjuman schreef:
De aard van de metaforen der heer Orb geeft te denken dat ie ergens in de anale fase is blijven hangen en ook een opmerking als "normale meerwaarde" doet vrezen dat zijn taalontwikkeling is gestremd ("als ie dan maar goed kan rekenen of handig is").
De aard van de metaforen der heer Orb geeft te denken dat ie ergens in de anale fase is blijven hangen en ook een opmerking als "normale meerwaarde" doet vrezen dat zijn taalontwikkeling is gestremd ("als ie dan maar goed kan rekenen of handig is").
Hebben we onze schijtlolligerd weer
0
geplaatst: 10 februari 2012, 13:27 uur
orbit schreef:
Hebben we onze schijtlolligerd weer
(quote)
Hebben we onze schijtlolligerd weer
O, o die Bor blijft maar poep praten (typen) heeft ie nog steeds niet the cure daartegen gevonden
0
geplaatst: 10 februari 2012, 13:31 uur
1. Over the Wall
2. All That Jazz *
3. The Killing Moon
4. Rescue
5. The Cutter
6. Pictures on My Wall
7. Villiers Terrace
8. All My Colours (aka Zimbo)
9. Show of Strength
10. A Promise
2. All That Jazz *
3. The Killing Moon
4. Rescue
5. The Cutter
6. Pictures on My Wall
7. Villiers Terrace
8. All My Colours (aka Zimbo)
9. Show of Strength
10. A Promise
0
geplaatst: 10 februari 2012, 13:34 uur
Mjuman schreef:
O, o die Bor blijft maar poep praten (typen) heeft ie nog steeds niet the cure daartegen gevonden
(quote)
O, o die Bor blijft maar poep praten (typen) heeft ie nog steeds niet the cure daartegen gevonden
Ik houd mijn poep in elk geval kort, die complete beerputten die jij hier neertikt doen vermoeden dat de poep je naar het hoofd is gestegen..
0
geplaatst: 10 februari 2012, 14:45 uur
1. Show of Strength
2. Villiers Terrace
3. All My Colours (aka Zimbo)
4. A Promise
5. Over the Wall
6. Rescue
7. The Killing Moon
8. Pictures on My Wall
9. The Cutter
10. Silver
2. Villiers Terrace
3. All My Colours (aka Zimbo)
4. A Promise
5. Over the Wall
6. Rescue
7. The Killing Moon
8. Pictures on My Wall
9. The Cutter
10. Silver
0
geplaatst: 10 februari 2012, 14:59 uur
ArthurDZ schreef:
Smashing Pumpkins? Belle & Sebastian? Pulp? Suede? Blur? Nirvana?
(quote)
Smashing Pumpkins? Belle & Sebastian? Pulp? Suede? Blur? Nirvana?
Het was bijna Blur (staat op de longlist), maar ik ging eerst voor een andere artiest
waarbij jij volgens de statistieken slechts op één album gestemd heb. Dus misschien
geen spek voor jouw bek. Toch halen hun albums hier honderden stemmen.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 16:38 uur
01. All My Colours
02. Over the Wall
03. Villiers Terrace
04. A Promise
05. Show of Strength
06. Nocturnal Me *
07. Porcupine *
08. Rescue
09. The Cutter
10. Pictures on My Wall
02. Over the Wall
03. Villiers Terrace
04. A Promise
05. Show of Strength
06. Nocturnal Me *
07. Porcupine *
08. Rescue
09. The Cutter
10. Pictures on My Wall
0
geplaatst: 10 februari 2012, 17:40 uur
1. The Killing Moon
2. Seven Seas
3. Over the Wall
4. The Cutter
5. Ocean Rain
6. Bring on the Dancing Horses
7. Show of Strength
8. A Promise
9. Villiers Terrace
10. Porcupine *
2. Seven Seas
3. Over the Wall
4. The Cutter
5. Ocean Rain
6. Bring on the Dancing Horses
7. Show of Strength
8. A Promise
9. Villiers Terrace
10. Porcupine *
0
geplaatst: 10 februari 2012, 17:50 uur
1. Ocean Rain
2. My Kingdom *
3. Show of Strength
4. Silver
5. Seven Seas
6. The Killing Moon
7. Rescue
8. Nocturnal Me *
9. Over the Wall
10. The Cutter
Hoog Ocean Rain-gehalte voor mij, de eerdere platen kan ik nog niet zo goed inkomen of bekoren me in ieder geval tot nu toe wat minder. Show of Strength is wel een fantastisch nummer, een favoriet sinds ik Echo vorig jaar integraal Heaven Up Here zag spelen.
2. My Kingdom *
3. Show of Strength
4. Silver
5. Seven Seas
6. The Killing Moon
7. Rescue
8. Nocturnal Me *
9. Over the Wall
10. The Cutter
Hoog Ocean Rain-gehalte voor mij, de eerdere platen kan ik nog niet zo goed inkomen of bekoren me in ieder geval tot nu toe wat minder. Show of Strength is wel een fantastisch nummer, een favoriet sinds ik Echo vorig jaar integraal Heaven Up Here zag spelen.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 20:58 uur
GREATEST HITS of ECHO & THE BUNNYMEN !
De laatste 10 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.
11. (37) Silver (8) en de nummer 1 van DjFrankie.
12. (35) Porcupine * (6) en de nummer 1 van remcodulac.
13. (25) All My Colours (aka Zimbo) * (5) en de nummer 1 van Chameleon Day.
14. (25) My Kingdom * (5)
15. (21) A Promise (6)
16. (21) Pictures on My Wall (5)
17. (20) Lips Like Sugar (5)
18. (15) All That Jazz * (2)
19. (14) Crocodiles * (3)
20. (02) The Puppet * (1)
Soms vraag je je af hoe zo'n song als The Puppet (amper 2 punten) de finale haalt.
Vooral songs van hun eerste album (een overkill aan finalisten?) aan het staartje trouwens.
Silver lijkt de grootste verliezer aangezien hij meer dan de helft van het deelnemersveld
kon bekoren en zelfs een keertje bovenaan stond. Maar de top 10 was te hoog gegrepen.
Er waren dit keer 14 deelnemers.
Vanaf 12 deelnemers in de finale beschouw ik een editie als geslaagd.
Maar ik had eerlijk gezegd toch op een hogere opkomst gerekend.
De laatste 10 op een rijtje ...
Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
Songs met * stonden niet in de startlijst, maar werden genomineerd in de 1ste ronde.
11. (37) Silver (8) en de nummer 1 van DjFrankie.
12. (35) Porcupine * (6) en de nummer 1 van remcodulac.
13. (25) All My Colours (aka Zimbo) * (5) en de nummer 1 van Chameleon Day.
14. (25) My Kingdom * (5)
15. (21) A Promise (6)
16. (21) Pictures on My Wall (5)
17. (20) Lips Like Sugar (5)
18. (15) All That Jazz * (2)
19. (14) Crocodiles * (3)
20. (02) The Puppet * (1)
Soms vraag je je af hoe zo'n song als The Puppet (amper 2 punten) de finale haalt.
Vooral songs van hun eerste album (een overkill aan finalisten?) aan het staartje trouwens.
Silver lijkt de grootste verliezer aangezien hij meer dan de helft van het deelnemersveld
kon bekoren en zelfs een keertje bovenaan stond. Maar de top 10 was te hoog gegrepen.
Er waren dit keer 14 deelnemers.
Vanaf 12 deelnemers in de finale beschouw ik een editie als geslaagd.
Maar ik had eerlijk gezegd toch op een hogere opkomst gerekend.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 21:20 uur
10. (43) Nocturnal Me * (6)
De nummer 1 van ArthurDZ en orbit.
Nocturnal Me heeft aan zijn 2 eerste plaatsen voldoende om de top 10 te bereiken.
Verrassend moet ik zeggen, al behoort de song ook zonder meer tot mijn favorieten.
Ocean Rain (1984) leverde zoals verwacht de meeste finalisten, 6 om precies te zijn.
Enkel Silver (11) en My Kingdom (14) moeten vrede nemen met een stek buiten de 10.
De nummer 1 van ArthurDZ en orbit.
Nocturnal Me heeft aan zijn 2 eerste plaatsen voldoende om de top 10 te bereiken.
Verrassend moet ik zeggen, al behoort de song ook zonder meer tot mijn favorieten.
Ocean Rain (1984) leverde zoals verwacht de meeste finalisten, 6 om precies te zijn.
Enkel Silver (11) en My Kingdom (14) moeten vrede nemen met een stek buiten de 10.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 21:24 uur
09. (44) Show of Strength (8)
De nummer 1 van Mjuman.
Enkel live te vinden op Joetjoep. De opener van Heaven Up Here (1981),
het album dat het bij de doorwinterde new waver vaak beter doet dan Ocean Rain (1984).
Aanwezig in de finale met 4 finalisten waaronder All My Colours (aka Zimbo) (13) en A Promise (15), de enige single van het album. Samen goed voor 4 eerste plaatsen op 14 deelnemers.
De nummer 1 van Mjuman.
Enkel live te vinden op Joetjoep. De opener van Heaven Up Here (1981),
het album dat het bij de doorwinterde new waver vaak beter doet dan Ocean Rain (1984).
Aanwezig in de finale met 4 finalisten waaronder All My Colours (aka Zimbo) (13) en A Promise (15), de enige single van het album. Samen goed voor 4 eerste plaatsen op 14 deelnemers.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 21:28 uur
08. (47) Rescue (10)
Na de release van Pictures on My Wall (16) in eigen beheer, pakte de Liverpoolse band
op Korova uit met Rescue als eerste single. Meteen ook de enige single van Crocodiles (1980)
dat toch maar mooi 4 finalisten afvaardigde. All That Jazz (18) en Crocodiles (19) hadden minder
goede papieren. The Puppet (20) was de single die vlak na het krokodillen album verscheen.
Na de release van Pictures on My Wall (16) in eigen beheer, pakte de Liverpoolse band
op Korova uit met Rescue als eerste single. Meteen ook de enige single van Crocodiles (1980)
dat toch maar mooi 4 finalisten afvaardigde. All That Jazz (18) en Crocodiles (19) hadden minder
goede papieren. The Puppet (20) was de single die vlak na het krokodillen album verscheen.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 21:38 uur
07. (48) Ocean Rain (6)
De nummer 1 van herman en Tribal Gathering.
Titelsong van Ocean (1984), de plaat waarmee Echo & The Bunnymen
wist door te dringen tot een breder publiek. Misschien nog te vergelijken met
U2's The Unforgettable Fire. Sfeervoller en met strings. Maar in tegenstelling tot U2
wisten de konijnenjongens het succes niet verder uit te breiden. Geen Joshua Tree dus.
De nummer 1 van herman en Tribal Gathering.
Titelsong van Ocean (1984), de plaat waarmee Echo & The Bunnymen
wist door te dringen tot een breder publiek. Misschien nog te vergelijken met
U2's The Unforgettable Fire. Sfeervoller en met strings. Maar in tegenstelling tot U2
wisten de konijnenjongens het succes niet verder uit te breiden. Geen Joshua Tree dus.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 21:42 uur
06. (51) Seven Seas (8)
Geen nummer 1 voor deze single van Ocean Rain (1984).
En hoewel het album 6 finalisten telde, haalt slechts één song de top 5.
Na Ocean Rain konden slechts 2 nummers de finale bereiken. Eén daarvan
was Lips Like Sugar (17), de 2de single van de LP Echo & The Bunnymen (1987).
Geen nummer 1 voor deze single van Ocean Rain (1984).
En hoewel het album 6 finalisten telde, haalt slechts één song de top 5.
Na Ocean Rain konden slechts 2 nummers de finale bereiken. Eén daarvan
was Lips Like Sugar (17), de 2de single van de LP Echo & The Bunnymen (1987).
0
geplaatst: 10 februari 2012, 21:44 uur
05. (51) The Cutter (13)
U heeft goed opgelet: The Cutter kreeg bijna van alle 14 deelnemers punten.
Maar jammer genoeg waren dat vaak lage scores. Het album Porcupine (1983)
verloor zijn andere single Back of Love in de eliminatieronde. Ook de daarop volgende
single Never Stop haalde het niet. De titelsong Porcupine (12) eindigde buiten de top 10.
U heeft goed opgelet: The Cutter kreeg bijna van alle 14 deelnemers punten.
Maar jammer genoeg waren dat vaak lage scores. Het album Porcupine (1983)
verloor zijn andere single Back of Love in de eliminatieronde. Ook de daarop volgende
single Never Stop haalde het niet. De titelsong Porcupine (12) eindigde buiten de top 10.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 21:48 uur
04. (55) Bring on the Dancing Horses (8)
De nummer 1 van divart.
Toch wel een verrassing, deze 4de plaats, voor een nummer dat in de vorige ronde
nog in het tie-break vuur zat. Dancing Horses haalt naast de nummer 1 ook nog eens
twee 2de plaatsen. De song was het extra snoepje bij de eerste verzamelaar van Echo.
Songs to Lean and Sing (1985) vatte hun carrière samen in 13 onvergetelijke singles.
De nummer 1 van divart.
Toch wel een verrassing, deze 4de plaats, voor een nummer dat in de vorige ronde
nog in het tie-break vuur zat. Dancing Horses haalt naast de nummer 1 ook nog eens
twee 2de plaatsen. De song was het extra snoepje bij de eerste verzamelaar van Echo.
Songs to Lean and Sing (1985) vatte hun carrière samen in 13 onvergetelijke singles.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 21:54 uur
03. (58) Over the Wall (9)
De nummer 1 van Arno en dix.
En wie dacht dat er bovenaan enkel maar plaats was voor hun poppy werk,
krijgt lik op stuk. Over the Wall werd uitgekozen tot het absolute meesterwerk
van Heaven Up Here (1981). De YouTube link serveert een knallende live versie.
Ongelooflijk als je nagaat hoeveel postpunk klassiekers in 1981 het daglicht zagen.
De nummer 1 van Arno en dix.
En wie dacht dat er bovenaan enkel maar plaats was voor hun poppy werk,
krijgt lik op stuk. Over the Wall werd uitgekozen tot het absolute meesterwerk
van Heaven Up Here (1981). De YouTube link serveert een knallende live versie.
Ongelooflijk als je nagaat hoeveel postpunk klassiekers in 1981 het daglicht zagen.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 21:58 uur
02. (66) Villiers Terrace (13)
Het gebeurt ook niet zo vaak dat de nummer 2 in de eindstand van Greatest Hits
het zonder nummer 1 notering kon redden. Villiers Terrace wordt door de 14 stemmers
in deze finale uitgeroepen tot het beste nummer van het debuutalbum Crocodiles (1980).
Je moet al behoorlijk doof zijn om de Doors erfenis niet te horen, zowel muzikaal als vocaal.
Het gebeurt ook niet zo vaak dat de nummer 2 in de eindstand van Greatest Hits
het zonder nummer 1 notering kon redden. Villiers Terrace wordt door de 14 stemmers
in deze finale uitgeroepen tot het beste nummer van het debuutalbum Crocodiles (1980).
Je moet al behoorlijk doof zijn om de Doors erfenis niet te horen, zowel muzikaal als vocaal.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 22:00 uur
01. (102) The Killing Moon (13)
De nummer 1 van dazzler, El Ninjo en LucM.
Het leed weinig twijfel: The Killing Moon was de gedoodverfde winnaar.
Al jaren lang een stevige kluif in de MuMeLadder en van een status die doet denken
aan nummers als The Unforgettable Fire en There Is a Light That Never Goes Out
(eerdere winnaars in dit spel). Afkomstig van het geprezen Ocean Rain (1984).
De nummer 1 van dazzler, El Ninjo en LucM.
Het leed weinig twijfel: The Killing Moon was de gedoodverfde winnaar.
Al jaren lang een stevige kluif in de MuMeLadder en van een status die doet denken
aan nummers als The Unforgettable Fire en There Is a Light That Never Goes Out
(eerdere winnaars in dit spel). Afkomstig van het geprezen Ocean Rain (1984).
0
geplaatst: 10 februari 2012, 22:08 uur
dazzler schreef:
U heeft goed opgelet: The Cutter kreeg van alle 14 deelnemers punten.
U heeft goed opgelet: The Cutter kreeg van alle 14 deelnemers punten.
U heeft niet goed opgelet.
Desondanks een prima nummer.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 22:13 uur
Wiskunde was nooit mijn sterkste vak (dat is ondertussen geweten).
Maar als tot 13 tellen al niet meer lukt, vrees ik toch voor hersenverkalking.
Ik heb het dus vijf keer moeten natellen om inderdaad vast te stellen dat er 13 ipv 14 stemmen staan.
Dank voor de correctie, Tribal Gathering.
Maar als tot 13 tellen al niet meer lukt, vrees ik toch voor hersenverkalking.
Ik heb het dus vijf keer moeten natellen om inderdaad vast te stellen dat er 13 ipv 14 stemmen staan.
Dank voor de correctie, Tribal Gathering.
0
geplaatst: 10 februari 2012, 23:02 uur
GREATEST HITS of MASSIVE ATTACK !
1ste RONDE nominatie
We starten opnieuw met 18 tracks.
Nomineer daar bovenop nog eens 10 favorieten.
Angel
Atlas Air
Butterfly Caught
Five Man Army
Future Proof
Girl I Love You
Inertia Creeps
Kamakoma
Live with Me
Paradise Circus
Protection
Risingson
Safe from Harm
Sly
Special Cases
Splitting the Atom
Teardrop
Unfinished Sympahty
De 12 meest genomineerde gaan door naar de volgende ronde.
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
1ste RONDE nominatie
We starten opnieuw met 18 tracks.
Nomineer daar bovenop nog eens 10 favorieten.
Angel
Atlas Air
Butterfly Caught
Five Man Army
Future Proof
Girl I Love You
Inertia Creeps
Kamakoma
Live with Me
Paradise Circus
Protection
Risingson
Safe from Harm
Sly
Special Cases
Splitting the Atom
Teardrop
Unfinished Sympahty
De 12 meest genomineerde gaan door naar de volgende ronde.
Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 10 februari 2012, 23:50 uur
Tot in de finale, m.b.t. Massive Attack
jammer van Silver net buiten top 10, verder prima Echo top 10
jammer van Silver net buiten top 10, verder prima Echo top 10
0
geplaatst: 10 februari 2012, 23:55 uur
Helaas, ik sla weer een weekje over. Massive Attack is het niet voor mij, maar ik wens de liefhebbers veel plezier
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.