MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
Aquila
Volgens mij draait dit uit op het grootste aantal unieke nominaties...

ArthurDZ schreef:
Dat nummer is uitgebracht als Pearl Jam & Neil Young, dus ik dacht ik nomineer hem ook maar even. Maar als het niet mag, een vervanger zoeken is absoluut niet moeilijk. Neil heeft topsongs genoeg

Staat het nummer op een album van Pearl Jam? Dan liever niet.

chevy93 schreef:
Had niet verwacht dat die nummers in de startlijst zouden staan, eerlijk gezegd. In dat geval maar wat recent spul erbij:

Lees jij de startlijst dan niet? Gooi je er zomaar wat songs tegenaan?
Dit klinkt nogal negatief (ik weet het) maar ik vind je opmerking wel eigenaardig.

Dan vervang ik I Got Id door Alabama:

Alabama
Borrowed Tune
Don’t Be Denied (live Times Fade Away)
Everybody Knows This Is Nowhere
I Am A Child (live Live Rust)
Only Love Can Break Your Heart
Out On The Weekend
See The Sky About To Rain
Sugar Mountain (live Live Rust)
Walk On

Dan denk ik weer:

Waarom heeft niemand Helpless nog genomineerd?
Rockin' in the Free World staat juist terecht in de startlijst.
...

Sugar Mountain
I am a Child
For the Turnstiles
Alabama
Tell Me Why
Oh Lonesome me
When You Dance I Can Really Love
Through My Sails
Borrowed Tune
Out on the Weekend

Alabama
A Man Needs A Maid
Borrowed Tune
Helpless
Hey Hey, My My (Into the Black)
Ohio
Out on the Weekend
Round & Round (It Won't Be Long)
The Loner

2MY
Nog even ivm...

dazzler schreef:
GREATEST HITS of WHITNEY HOUSTON !

11. (37) I Will Always Love You (5) en de nummer 1 van 2MY.

I Will Always Love You verliest de ex aequo met de nummer 10 in aantal stemmen.

Toch wel verrassend dat deze de top 10 niet haalt, ook al is die behoorlijk kapotgedraaid...

Goeie poging om eens een ander soort muziek dan rock de revue te doen passeren, verandering van spijs doet eten, zei mijn oma altijd.

Laat het lage aantal deelnemers u niet beletten om volgende keer een andere popact te proberen, dazzler!
roxette - roxette - roxette - roxette - roxette - roxette - roxette - ....

Ulfat-e-Zulmat
Wie had gedacht dat het leven zo zwaar kon zijn..

Don't Be Denied (live TFA)
For the Turnstiles
L.A.(live TFA)
Last Dance (live TFA)
On the Way Home (live Massey Hall)
Tell Me Why
Time Fades Away (live TFA)
Vampire Blues
When You Dance I Can Really Love

Aquila
Leuk dat je meedoet! Maar het is de bedoeling dat je in de eerste ronde 10 extra nummers nomineert (dus geen Cowgirl in the Sand, Down by the River) ten opzichte van de startlijst

Trouwens opvallend dat er vaak (live)versies met name worden genoemd bij de nominaties. Een beetje zoals mijn overweging/gepeins, dat sommige live versies behoorlijk afwijken van studioversies. Ik nomineer maar met de beste versie indachtig.

2MY schreef:
Laat het lage aantal deelnemers u niet beletten om volgende keer een andere popact te proberen, dazzler!

Ik liet het eerder al eens uitschijnen: vanaf 12 deelnemers in de finale
beschouw ik een editie als geslaagd, de moeite waard, al was het voor een kleinere groep fans.

Ulfat-e-Zulmat
Gewijzigd.

Voor mij zijn dit nog 10 Young klassiekers die zo aan de startlijst kunnen worden toegevoegd:

Alabama
Drive back
Hey hey my my (into the black)
Love and only love
Love to burn
No hidden path
Shock and awe (Young's beste nummer van de laatste 30 jaar)

(afbeelding)
.....There's no mission accomplished here...

The Loner
The Restless consumer
When you dance you can really love

dix
Crime in The City
Wrecking Ball
Transformer Man
Computer Age
Field of Opportunity
Motorcycle Mama
Shots
Arc
Don't Cry

A Man Needs a Maid
From Hank to Hendrix
Helpless
Mansion on the Hill
Peace of Mind
Star of Bethlehem
The Loner
The Painter
Winterlong

dix
Niemand Crime In The City ? - jammer-

Aquila
dix schreef:

Ja ik nog (morgen een lijstje). Die staat op zeker - verder ben ik nog wat aan het schuiven (nog 14 tracks over).

Jammer dat-ie niet vaak voorbij komt. Is zeker Top 5 voor mij.

The Loner
I’ve Been Waiting For You
Running Dry (Requim for the Rockets)
Don’t Let it Bring You Down
Birds
A Man Needs a Maid
Borrowed Tune
Tired Eyes
Thrasher
Crime in the City (Sixty to Zero Part I)

dix schreef:

Opmerkelijk dat een klassieker als The Loner niet in de startlijst staat, heeft wellicht te maken met de manier van samenstellen van de lijst. Debuutalbum scoort als geheel niet al te hoog dus komt er geen enkel nummer van in de startlijst. Of vergis ik me nu?

dix
Aquila schreef:
GrafGantz schreef:

Hilarische tekst ...

Well, the artist looked at the producer
The producer sat back
He said What we have got here
Is a perfect track

dazzler schreef:
Lees jij de startlijst dan niet? Gooi je er zomaar wat songs tegenaan?
Dit klinkt nogal negatief (ik weet het) maar ik vind je opmerking wel eigenaardig.
Deels ja, deels nee. In sommige gevallen twijfel ik en kijk ik. Maar bij een startlijst van Neil Young zou ik zelf nooit Eldorado en in iets mindere mate Danger Bird hebben gekozen. Ik vind nog steeds dat Eldorado en eigenlijk ook wel Danger Bird best ruimte hadden mogen maken voor iets van een recent(er) album.

Aquila
Dan hadden eerder die drie tracks van Everybody Knows er minimaal één moeten verliezen.
dazzler heeft vanwege de omvang van het oeuvre hier een iets andere manier van nomineren gekozen (verbeter me als het niet zo is), hij geeft het ook aan in de startpost: Hoogste gemiddelde albums en daarvan de favoriete tracks. De recente albums vallen dus af evenals de buitenbeentjes als Trans en Landing on Water én het debuut.

1. Bandit
2. Barstool Blues
3. Don't Let It Bring You Down ( De versie van Massey Hall)
4. For The Turnstiles (behoorlijk schandalig dat ik pas de derde ben die deze noemt)
5. Mellow My Mind
6. Pardon My Heart
7. Running Dry
8. Sugar Mountain
9. Thrasher (Ultieme NY sleutelsong)
10. Winterlong

Eerst keek ik naar de 4+ albums (dat zijn er bij Young op zich al heel wat).
Dan keek ik naar het stemgedrag bij de songs: meestal pieken 2 of 3 nummers.
Als er niet echt een song piekt, ga ik doorgaans voor 1 song.

Daarna kwamen de album die net onder 4* zaten. Zelfde procedure.
Omdat Young zoveel platen heeft, beperkte ik me tot twee maal 3 songs van één album:
Everybody Knows This Is Nowhere (met Crazy Horse) en Harvest (zonder gek paard).
Dat leken mij op albumvlak zijn twee grootste kanjers op MusicMeter en daarbuiten.

Dan leg ik mijn startlijst naast de meest bekende verzamelaar: bij Neil die uit 2004.

The Loner en een tweetal songs uit zijn latere werk sneuvelden
omdat ik al snel aan 20 songs kwam die voldeden aan bovenstaande criteria.

De nominatieronde dient niet alleen om nominatielijstjes op te stellen, je mag uiteraard ook proberen
om je medespelers van de waarde van die songs te overtuigen (linkje, liefdesverklaring, etc ...).

Bij echte hitgroepen baseer ik me doorgaans op hitparade resultaten in de UK, US en Benelux.
Dat kon natuurlijk niet bij Neil Young, al zijn Heart of Gold en Rocking in the Free World de hits van dienst.

Tja, die greatest hits is toch ook wel heel erg georiënteerd op de 70s. Enkel wat nummers van zijn plaat uit '69 en stuk of drie uitzonderingen. Geen één nummer is van na 1990.

Voor Neil Young geldt denk ik hetzelfde als voor artiesten als Bob Dylan en Bruce Springsteen. Het zwaartepunt ligt zeker in de 60s/70s/80s, maar het recente werk mag zeker niet genegeerd worden.

En nu klinkt mijn bericht weer negatief.

Comes a Time is het titelnummer van het gelijknamige album uit 1978.

Meest recente uit de startlijst is volgens mij "Rockin' in the Free World", uit 1989.

En dan zijn meteen twee favo's van mij genoemd

Mijn lijstje bestaat nog uit 22 tracks waaruit ik moet kiezen. En nee, bij Neil Young kan ik de Tribal Gathering methode echt niet toepassen.

Poeha schreef:
Waarom heeft niemand Helpless nog genomineerd?
...

Mag dat nummer genomineerd worden (dan komt het namelijk zeker in mijn lijstje te staan)? Ik dacht dat nummers van CSN&Y niet gekozen mochten worden. Neil Young heeft Helpless solo, volgens mij, alleen op verzamelwerk en live albums uitgebracht. Ik ben ervan uitgegaan dat dat niet voldoende was om dit nummer te nomineren.

Aquila
dazzler schreef:
Daarna kwamen de album die net onder 4* zaten. Zelfde procedure.
Omdat Young zoveel platen heeft, beperkte ik me tot twee maal 3 songs van één album:
Everybody Knows This Is Nowhere (met Crazy Horse) en Harvest (zonder gek paard).
Dat leken mij op albumvlak zijn twee grootste kanjers op MusicMeter en daarbuiten.

Toch nog een vraag over de startlijst - hoe komt het dat er dan niks van Ragged Glory (3.98*) is overgebleven?

Ik heb het niet nageteld, maar voor mijn gevoel is er een heel leger met drie nominaties en met vier ben je al goed af denk ik. Ik gooi mijn finale nominatielijst van 17 songs (was inmiddels weer aangegroeid) vandaag nog een keer door de autoradio. Vanavond een lijstje.

DjFrankie (moderator)
Coupe de Ville
Crime in the City (Sixty to Zero Part I)
Get Back to the Country
Harvest
I Am A Child (live Live Rust)
Let's Impeach the President
Old Homestead
Ordinary People
Sugar Mountain (live Live Rust)
Wrecking Ball

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:47 uur

geplaatst: vandaag om 11:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.