MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits !

zoeken in:
dix
DjFrankie schreef:
nominaties

Startlijst nog eens checken ?

DjFrankie (moderator)
dix schreef:
(quote)

Startlijst nog eens checken ?

Snap het niet Dix, staan alle 10 niet in de startlijst

dix
DjFrankie schreef:
Snap het niet Dix, staan alle 10 niet in de startlijst

Ah OK ...
Out of the Blue en Into the Black ( Hey Hey My My ) zijn eigenlijk twee versies van één en dezelfde song. Maar je kunt ze ook als twee songs zien. Geen idee hoe Dazzler hiermee omgaat. Dat probleem heb je in mindere mate ook met Rockin ' in the Free World, alleen hebben die twee versies beiden dezelfde titel.

Rockin' in the Free World is twee keer hetzelfde nummer in een verschillende versie.
Hier geldt: kies zelf maar welke versie je voorkeur wegdraagt.

Als het bij Out of the Blue en Into the Black ook om dezelfde song gaat, staat ie al in de startlijst.
Maar ik ben hier geen expert terzake. Als jullie daar zelf met een voorstel komen ...

Gaat het om dezelfde song met een verschillende versie en titel?
Of gaat het om twee verschillende delen van eenzelfde song?

Bij een twijfelgeval zie ik het eventueel door de vingers. Ik vermoed niet dat hij genomineerd geraakt.

Aquila schreef:
Toch nog een vraag over de startlijst - hoe komt het dat er dan niks van Ragged Glory (3.98*) is overgebleven?

Terechte opmerking. Dit album had op basis van de score een nummer in de startlijst verdiend.

Neil Young & Crazy Horse - Ragged Glory (1990)

Maar zoals je zelf kan zien springt er niet bepaald een nummer in stemmenaantal bovenuit.
Dan denk ik: dit album scoort hoger als album (som der delen) dan omdat er echte klassiekers
aan boord zijn. Deze songs moeten het dan maar op eigen kracht bewijzen in de nominatieronde.

Als proef op de som legde ik er het compilatiealbum naast dat geen tracks van Ragged Glory bevat.
Neil Young - Greatest Hits (2004)

Ik pretendeer niet dat ik steeds een 100% objectieve of verdedigbare startlijst
kan voorleggen, maar er wordt wel degelijk ernstig gewikt en gewogen op voorhand.

Het is min of meer dezelfde song akoestisch solo (My my, hey hey) en elektrisch versterkt met Crazy Horse (Hey Hey, My My).

Dan zou Frankie beter een ander nummer een extra kans geven.

DjFrankie (moderator)
dazzler schreef:
Dan zou Frankie beter een ander nummer een extra kans geven.

Aangepast, Musican heeft hem trouwens ook.

En ik ook maar kan mijn bericht niet meer aanpassen

Ik dacht altijd dat de lyrics een klein beetje verschilden, maar ze zijn inderdaad gewoon identiek.

In dat geval van mijn kant nog:
Fuckin' Up

Dit wordt echt onoverzichtelijk nu.
Gelieve je vorige lijst te quoten en daaronder je correctie toe te lichten.

Zegt het voort !

dix
dazzler schreef:
Maar ik ben hier geen expert terzake...

OK wie pm't Stijn ?

GrafGantz schreef:
Comes a Time is het titelnummer van het gelijknamige album uit 1978.

Meest recente uit de startlijst is volgens mij "Rockin' in the Free World", uit 1989.

De meest recente is Harvest Moon uit 1992.

Ik maak gauw een tussenstand om eens te kijken waar de dubieuze gevallen zitten.

Aquila
Gaan we nu Hey Hey My My samen doen met My My Hey Hey of niet?

Ik zou opteren voor niet, maar het maakt het wel makkelijker.

Ik hoor meermaals suggereren dat het dezelfde song in een ander jas is: dus niet.

Aquila
De tekst is verschillend in elk geval (en niet identiek zoals hier door chevy93 gesuggereerd is). Op het studio album is er ook een groot verschil tussen de akoestische plaatkant A en de elektrische kant B. Songs liggen uiteraard in elkaars verlengde, maar zijn wat mij betreft verschillend. Ik snap nu jouw antwoord niet op mijn vraag. Vraag was: gaan we ze samen doen? Jouw antwoord: suggestie dat het om dezelfde songs gaat, dus niet...

Ik verstond samen als beide, maar jij bedoelt samenvoegen.

Ik krijg dus verschillende antwoorden van mensen die meer van Neil Young kennen dan ik.
Dezelfde song, niet dezelfde song, twee delen van een song ... we dreigen verstrikt te geraken
in een welles nietes gedoe bij een man met zo'n gigantisch oeuvre. Ik weet het nu even niet meer.

Ulfat-e-Zulmat
Een kleine verandering..

Ulfat-e-Zulmat schreef:
Wie had gedacht dat het leven zo zwaar kon zijn..

Don't Be Denied (live TFA)
For the Turnstiles
L.A.(live TFA)
Last Dance (live TFA)
On the Way Home (live Massey Hall)
Only Love Can Break Your Heart
Tell Me Why
Time Fades Away (live TFA)
Vampire Blues
When You Dance I Can Really Love

Don't Be Denied (live TFA)
For the Turnstiles
L.A.(live TFA)
Last Dance (live TFA)
On the Way Home (live Massey Hall)
Only Love Can Break Your Heart
Pardon My Heart
Time Fades Away (live TFA)
Vampire Blues
When You Dance I Can Really Love

Tell Me Why vervangen door Pardon My Heart.

dazzler schreef:
Ik weet het nu even niet meer.

Ik ben het niet helemaal eens met Aquila's analyse, maar het lijkt me ook niet de moeite waard om pagina's lang over te gaan steggelen. Als er veel mensen per se Hey Hey, My My willen nomineren dan vind ik dat ook weer niet erg ofzo, het lijkt mij alleen een beetje verspilling van ruimte op de lijst.

Aquila
Ik stel voor dat we ze samenvoegen. Dan hebben we allemaal extra plek. Genoeg moois.
Bij My My Hey Hey denk ik wel aan Hey Hey My My

dazzler schreef:
(quote)

De meest recente is Harvest Moon uit 1992.

Ach ja, helemaal correct. Blijkbaar over het hoofd gezien...

Aquila schreef:
Ik stel voor dat we ze samenvoegen. Dan hebben we allemaal extra plek. Genoeg moois.
Bij My My Hey Hey denk ik wel aan Hey Hey My My

Ik vind dat toch wel een verschil van een dag en een nacht, de akoestische versie of de electrische met Crazy Horse.

Maar "Into the Black" mag van mij in de startlijst wel de plek overnemen van "Out of the Blue". Of moet ik nu toch mijn Into the black weghalen?

dazzler schreef:
Terechte opmerking. Dit album had op basis van de score een nummer in de startlijst verdiend.
Neil Young & Crazy Horse - Ragged Glory (1990)

Dat zou terecht zijn. Maar je kunt niet alles hebben. Daarom nog maar even zo het advies te stemmen op:

Love and only love

Aquila
Even voor de duidelijkheid, ik vind het ook twee verschillende nummers en ik zou ook liever Into the Black in de startlijst gezien hebben, maar vanwege de praktische kant waar we nu beland zijn op zondagavond zou ik kiezen voor samenvoegen. Enkelen hebben hun nominaties al ge-edit.

Aangepaste lijst:

Alabama
Drive back
Southern pacific (live van A Treasure)
Love and only love
Love to burn
No hidden path
Shock and awe (Young's beste nummer van de laatste 30 jaar)
The Loner
The Restless consumer
When you dance I can really love

Dan kies ik i.p.v. Hey hey my my een alleraardigste versie van Southern Pacific van A Treasure:

Southern Pacific (live van A Treasure)

Alabama
A Man Needs A Maid
Borrowed Tune
Everybody Knows This Is Nowhere
Helpless
Harvest
Ohio
Out on the Weekend
Round & Round (It Won't Be Long)
The Loner

Hey hey my my Vervangen door Harvest

Alabama
Come on Baby Let's Go Downtown
Don't Let It Bring You Down
Love To Burn
One Of These days
Peace Of Mind
Peaceful Valley Boulevard
Southern Man
The Last Trip to Tulsa
Words (Between the Lines of Age)

laxus11 schreef:

Helpless
Ohio

Volgens mij heeft Dazzler CSN&Y nummers niet toegestaan en deze zijn echt uitgebracht op CSN&Y albums en onder CSN&Y-label (Déja Vu en So Far).
Dat ze ook in boxen of Greatest Hitsen van Neil Young solo zijn opgenomen, doet daar niet veel aan af.

Maar ik geef toe, de grens is flinterdun. Alabama heb ik ook in mijn lijstje, en dat is natuurlijk ook een CSN&Y nummer, het wordt door hen uitgevoerd. Alleen staat dat dan weer officieel op Harvest.

wikipedia schreef:
Rust Never Sleeps is an album by Neil Young and Crazy Horse released in 1979. The bulk of the album was recorded live at San Francisco's Cow Palace, with overdubs added. Audience noise is removed as much as possible, although it is clearly audible at certain points, most noticeably on the opening and closing songs. The album is half acoustic and half electric, opening and closing with different versions of the same song; "Hey Hey, My My".

Dan hak ik hier de knoop door: het gaat om hetzelfde nummer.
Dus je mag bij Into the Black (aanwezig op Greatest Hits en daarom deze titel in de startlijst)
evengoed aan Out of the Blue denken. Schrijf dat er bij het elimineren of in de finale dan gewoon bij.

Je hoeft Out of the Blue dus NIET apart te nomineren. Pas dan je nominatielijst aan.

Over songs van CSN&Y: die dus niet.

Staan ze later op reguliere solo albums: dan mag het wel.
Dan beschouwt Young het nummer zelf als de moeite waard om weer op te nemen.

Staan ze later op live-albums of verzamelaars: dan liever niet.
Want dan zie ik ze eerder als een citeren uit vroeger werk van CSN&Y.

Bij McCartney hoeven we ook geen Yesterday te nomineren omdat hij het ooit live speelde.
In de hoop dat je mijn redenering in deze kan begrijpen.

Op die manier kunnen we ooit nog wel eens een Greatest Hits of CSN (&Y) spelen.

Aquila schreef:
De tekst is verschillend in elk geval (en niet identiek zoals hier door chevy93 gesuggereerd is).
Dat dacht ik ook, maar met googlen kwam ik twee keer dezelfde songtekst tegen.

Dit is dezelfde songtekst als deze. Maar ik zie dat deze alweer een andere songtekst heeft. Het verschil blijft nog altijd minimaal..

Aquila
nelis schreef:
Down by the River

Staat in de startlijst

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:09 uur

geplaatst: vandaag om 10:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.