Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juni 2011, 15:34 uur
1. The National - Think You Can Wait
2. Explosions in the Sky - Postcard from 1952
3. Death Cab for Cutie - You Are a Tourist
4. Foo Fighters - Arlandria
Zoals al vaker opgemerkt is: Dit is een hele sterke ladder! Think You Can Wait en Postcard from 1952 zijn voor mij overtuigend de beste twee. Arlandria en You Are A Tourist volgen op kleine afstand.
Ain't Nobody vind ik ook goed, maar de concurrentie in deze ladder is helaas te sterk. Bill Callahan en Low vind ik niet heel boeiend. En dan blijft Pitto nog over: Leuk nummer, leuke ontdekking, maar komt helaas net wat te kort.
3. Death Cab for Cutie - You Are a Tourist
4. Foo Fighters - Arlandria
Zoals al vaker opgemerkt is: Dit is een hele sterke ladder! Think You Can Wait en Postcard from 1952 zijn voor mij overtuigend de beste twee. Arlandria en You Are A Tourist volgen op kleine afstand.
Ain't Nobody vind ik ook goed, maar de concurrentie in deze ladder is helaas te sterk. Bill Callahan en Low vind ik niet heel boeiend. En dan blijft Pitto nog over: Leuk nummer, leuke ontdekking, maar komt helaas net wat te kort.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 21:48 uur
1. Pitto ft. Manu Delago - Mono Desire
3. The National - Think You Can Wait
4. Bill Callahan - America!
Zoals ik al zei, erg sterke ladder! Atmosphere en Low vallen af, omdat er betere op de albums staan...
3. The National - Think You Can Wait
4. Bill Callahan - America!
Zoals ik al zei, erg sterke ladder! Atmosphere en Low vallen af, omdat er betere op de albums staan...
0
geplaatst: 10 juni 2011, 08:55 uur
Ladder 5:
1. Atmosphere - Ain't Nobody
2. Death Cab for Cutie - You Are a Tourist
3. Bill Callahan - America!
4. Explosions in the Sky - Postcard from 1952
Zoiets? Ik kon niet zoveel met deze ladder.
1. Atmosphere - Ain't Nobody
2. Death Cab for Cutie - You Are a Tourist
3. Bill Callahan - America!
4. Explosions in the Sky - Postcard from 1952
Zoiets? Ik kon niet zoveel met deze ladder.
0
geplaatst: 10 juni 2011, 17:08 uur
Uitslag Ladder 5 (14 deelnemers):
1. Atmosphere - Ain't Nobody 26
2. Explosions in the Sky - Postcard from 1952 24
3. The National - Think You Can Wait 21
4. Pitto ft. Manu Delago - Mono Desire 17
5. Death Cab for Cutie - You Are a Tourist 16
6. Bill Callahan - America! 16
7. Foo Fighters - Arlandria 12
8. Low - Nightingale 8
Death Cab For Cutie heeft een nummer 1-positie meer dan Bill Callahan.
1. Atmosphere - Ain't Nobody 26
2. Explosions in the Sky - Postcard from 1952 24
3. The National - Think You Can Wait 21
4. Pitto ft. Manu Delago - Mono Desire 17
5. Death Cab for Cutie - You Are a Tourist 16
6. Bill Callahan - America! 16
7. Foo Fighters - Arlandria 12
8. Low - Nightingale 8
Death Cab For Cutie heeft een nummer 1-positie meer dan Bill Callahan.
0
geplaatst: 10 juni 2011, 17:09 uur
En we gaan weer veder!
Lladder 6:
Fleet Foxes - The Shrine / An Argument
Foo Fighters - Bridge Burning
Jonathan Jeremiah - Happiness
My Dying Bride - Vanité Triomphante
Okkervil River - Show Yourself
The Antlers - Every Night My Teeth Are Falling Out
Tom Trago feat. Romanthony - Steppin' Out
Woodkid - Iron
Lladder 6:
Fleet Foxes - The Shrine / An Argument
Foo Fighters - Bridge Burning
Jonathan Jeremiah - Happiness
My Dying Bride - Vanité Triomphante
Okkervil River - Show Yourself
The Antlers - Every Night My Teeth Are Falling Out
Tom Trago feat. Romanthony - Steppin' Out
Woodkid - Iron
0
geplaatst: 10 juni 2011, 19:35 uur
1. Fleet Foxes - The Shrine / An Argument
2. My Dying Bride - Vanité Triomphante
3. Okkervil River - Show Yourself
4. The Antlers - Every Night My Teeth Are Falling Out
Een zeer sterke ladder
Een zeer sterke ladder

0
geplaatst: 10 juni 2011, 19:42 uur
1. Fleet Foxes - The Shrine / An Argument
3. Woodkid - Iron
Ik heb nog nooit een heel album van Fleet Foxes geluister, terwijl ik de nummers die ik ken toch erg goed vindt. Dit nummer is zelf van een ongekende klasse. De outro is echt helemaal geweldig
My Dying Bride ken ik ook maar half half, en ook zij hebben een aantal goede nummers. Dit is compleet wat anders, dit heeft zelf niks meer met popmuziek te maken. Ik vond het een erg mooi stuk, het raakte me wel. Het nummer van Woodkid is ook schitterend. De blazers, de percussie maken dit nummer tot een pareltje. De clip is van hetzelfde niveau. Ben benieuwd wat hij in de toekomst uit gaat brengen. Ook mijn nummer vier is van uitstekende klasse. Ik kom nog steeds niet echt door het debuut van The Antlers, misschien maar eens de tweede plaat proberen.
Dat iemand de Foo Fighters wat vind snap ik echt niet. Ik luister nog liever naar Rebecca Black, dat maakt me in ieder geval nog een beetje vrolijk. Tom Trago is gewoon erg saai en Jonathan Jeremiah wist me ook niet echt te boeien. Okkervil River was best goed.
3. Woodkid - Iron
Ik heb nog nooit een heel album van Fleet Foxes geluister, terwijl ik de nummers die ik ken toch erg goed vindt. Dit nummer is zelf van een ongekende klasse. De outro is echt helemaal geweldig
My Dying Bride ken ik ook maar half half, en ook zij hebben een aantal goede nummers. Dit is compleet wat anders, dit heeft zelf niks meer met popmuziek te maken. Ik vond het een erg mooi stuk, het raakte me wel. Het nummer van Woodkid is ook schitterend. De blazers, de percussie maken dit nummer tot een pareltje. De clip is van hetzelfde niveau. Ben benieuwd wat hij in de toekomst uit gaat brengen. Ook mijn nummer vier is van uitstekende klasse. Ik kom nog steeds niet echt door het debuut van The Antlers, misschien maar eens de tweede plaat proberen.Dat iemand de Foo Fighters wat vind snap ik echt niet. Ik luister nog liever naar Rebecca Black, dat maakt me in ieder geval nog een beetje vrolijk. Tom Trago is gewoon erg saai en Jonathan Jeremiah wist me ook niet echt te boeien. Okkervil River was best goed.
0
geplaatst: 10 juni 2011, 20:54 uur
1 Jonathan Jeremiah - Happiness
2 Woodkid - Iron
3 Foo Fighters - Bridge Burning
4 Okkervil River - Show Yourself
Sterke ladder. Alleen My Dying Bride trek ik niet.
2 Woodkid - Iron
3 Foo Fighters - Bridge Burning
4 Okkervil River - Show Yourself
Sterke ladder. Alleen My Dying Bride trek ik niet.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 00:49 uur
1. My Dying Bride - Vanité Triomphante
2. Foo Fighters - Bridge Burning
3. Fleet Foxes - The Shrine / An Argument
0
geplaatst: 11 juni 2011, 01:03 uur
Ik heb nog niets beluisterd, maar ik kijk dan vaak even naar Teunnis zijn lijstje, meestal heb ik dan namelijk die 4 andere tracks in mijn top 4 staan 
Raar maar waar!

Raar maar waar!
0
geplaatst: 11 juni 2011, 01:04 uur
Teunnis schreef:
Dat iemand de Foo Fighters wat vind snap ik echt niet. Ik luister nog liever naar Rebecca Black, dat maakt me in ieder geval nog een beetje vrolijk. Tom Trago is gewoon erg saai en Jonathan Jeremiah wist me ook niet echt te boeien. Okkervil River was best goed.
Eens, Foo Fighters zijn echt om te huilen, dán nog liever Nirvana...
0
geplaatst: 11 juni 2011, 01:18 uur
En ja hoor, klopt weer als een bus, Teunnis 
1. Jonathan Jeremiah - Happiness
4. Tom Trago feat. Romanthony - Steppin' Out
Foo Fighters uiteraard weer in mijn top 4, net als voorheen Within Temptation.
Maar overall inderdaad geen geweldige ladder, enige echt goede song komt van Jonathan Jeremiah. Het nummer van The Antlers was echt te saai voor woorden. Alhoewel Woodkid deed ook goed zijn best voor die nominatie.
Het nummer van Trago begon echt sterk, maar naarmate het verder ging werd het wat saai, desalniettemin toch nog een 4e stek.

4. Tom Trago feat. Romanthony - Steppin' Out
Foo Fighters uiteraard weer in mijn top 4, net als voorheen Within Temptation.
Maar overall inderdaad geen geweldige ladder, enige echt goede song komt van Jonathan Jeremiah. Het nummer van The Antlers was echt te saai voor woorden. Alhoewel Woodkid deed ook goed zijn best voor die nominatie.
Het nummer van Trago begon echt sterk, maar naarmate het verder ging werd het wat saai, desalniettemin toch nog een 4e stek.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 01:42 uur
Poeha schreef:
Ik heb nog niets beluisterd, maar ik kijk dan vaak even naar Teunnis zijn lijstje, meestal heb ik dan namelijk die 4 andere tracks in mijn top 4 staan
Raar maar waar!

Raar maar waar!
Poeha schreef:
Dit zie ik als een groot compliment

Poeha schreef:
Het nummer van The Antlers was echt te saai voor woorden. Alhoewel Woodkid deed ook goed zijn best voor die nominatie.
Het nummer van The Antlers was echt te saai voor woorden. Alhoewel Woodkid deed ook goed zijn best voor die nominatie.
Grappig, ik zou mijn nummers 1 en 2 (Fleet Foxes en My Dying Bride) juist eerder saai noemen. Zeker Woodkid is echt het tegenovergestelde van saai.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 02:20 uur
Fleet Foxes heeft een sterk begin maar zwakt helaas te veel af, ik dacht eindelijk eens met een goed nummer van hen te maken te hebben. Het viel wel als laatste af.
My Dying Bride duurt me gewoon te lang. Op zich geen verkeerd nummer maar had heel wat korter moeten zijn, dan had het zeker een kans gehad.
My Dying Bride duurt me gewoon te lang. Op zich geen verkeerd nummer maar had heel wat korter moeten zijn, dan had het zeker een kans gehad.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 08:55 uur
Ataloona schreef:
Ik word juist vrolijk van de Foo Fighters, alleen al als ik Dave Grohl zijn stem hoor, al vind ik verre van al hun muziek goed; Hun laatste CD is toch wel tamelijk goed hoor imo.(quote)
0
geplaatst: 11 juni 2011, 09:44 uur
1) Fleet Foxes - The Shrine / An Argument
2) Woodkid - Iron
3) Foo Fighters - Bridge Burning
4) Okkervil River - Show Yourself
2) Woodkid - Iron
3) Foo Fighters - Bridge Burning
4) Okkervil River - Show Yourself
0
geplaatst: 11 juni 2011, 12:24 uur
De Foo Fighters waren nog zo goed.. The Colour and the Shape is in bijna alle opzichten een geniaal, heerlijk energiek en ook muzikaal gewoon erg goed album. Maar Wasting Light is echt niet goed. Zonde.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 12:48 uur
2. Woodkid - Iron
4. Okkervil River - Show Yourself
Jonathan Jeremiah steekt er met kop en schouders bovenuit. Een weldoordacht, uitstekend gebracht pretentieloos popliedje dat niets meer beweert te zijn dan wat het is, dal alleen al is een verademing tussen al die groots opgezette, bombastische, ellenlange tempowisselende 'composities'. Van die composities weten Woodkid en Fleet Foxes er het best vanaf te brengen, erg goed! Okkervil River gaat al meer richting 'een overschotje', maar klinkt nog wel aardig.
2. Woodkid - Iron
Jonathan Jeremiah steekt er met kop en schouders bovenuit. Een weldoordacht, uitstekend gebracht pretentieloos popliedje dat niets meer beweert te zijn dan wat het is, dal alleen al is een verademing tussen al die groots opgezette, bombastische, ellenlange tempowisselende 'composities'. Van die composities weten Woodkid en Fleet Foxes er het best vanaf te brengen, erg goed! Okkervil River gaat al meer richting 'een overschotje', maar klinkt nog wel aardig.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 13:45 uur
1. The Antlers - Every Night My Teeth Are Falling Out (eigen nominatie,
)
2. Fleet Foxes - The Shrine / An Argument
3. Jonathan Jeremiah - Happiness
)2. Fleet Foxes - The Shrine / An Argument
3. Jonathan Jeremiah - Happiness
0
geplaatst: 11 juni 2011, 19:05 uur
Teunnis schreef:
Dat iemand de Foo Fighters wat vind snap ik echt niet. Ik luister nog liever naar Rebecca Black, dat maakt me in ieder geval nog een beetje vrolijk.
Dat iemand de Foo Fighters wat vind snap ik echt niet. Ik luister nog liever naar Rebecca Black, dat maakt me in ieder geval nog een beetje vrolijk.

Deze reactie maakt me in ieder geval niet vrolijk. Hoe kun je in godsnaam Rebecca Black leuker vinden dan de Foo Fighters? Het is een ijzersterke liveband met gewoon hele goede muziek en dan zeg jij dat je nog liever naar een 13-jarig meisje luistert met de grootste bagger! Sorry hoor, maar dat snap ik dan compleet weer niet.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 19:17 uur
1: Foo Fighters - Bridge Burning
2: My Dying Bride - Vanité Triomphante
3: The Antlers - Every Night My Teeth Are Falling Out
4: Woodkid - Iron
In tegenstelling tot anderen hier vind ik Wasting Light een ijzersterk album en Bridge Burning misschien wel de beste opener van 2011 tot nu toe. De gitaarriff is gelijk erg gaaf en wanneer Grohl begint te schreeuwen kan het feest beginnen!
My Dying Bride is prachtig! Ik kende de band al wel maar ik luisterde het niet veel. Dit zit vol met sfeer en inmiddels staat Evinta volledig op mijn computer! The Antlers is gewoon mooi. Woodkid kende ik al vanwege die gave clip maar ook het erg goede nummer. Vooral het eind is super.
2: My Dying Bride - Vanité Triomphante
3: The Antlers - Every Night My Teeth Are Falling Out
4: Woodkid - Iron
In tegenstelling tot anderen hier vind ik Wasting Light een ijzersterk album en Bridge Burning misschien wel de beste opener van 2011 tot nu toe. De gitaarriff is gelijk erg gaaf en wanneer Grohl begint te schreeuwen kan het feest beginnen!
My Dying Bride is prachtig! Ik kende de band al wel maar ik luisterde het niet veel. Dit zit vol met sfeer en inmiddels staat Evinta volledig op mijn computer! The Antlers is gewoon mooi. Woodkid kende ik al vanwege die gave clip maar ook het erg goede nummer. Vooral het eind is super.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 20:48 uur
Lladder 6:
1. Woodkid - Iron
2. Okkervil River - Show Yourself
3. The Antlers - Every Night My Teeth Are Falling Out
4. Fleet Foxes - The Shrine / An Argument
Jammer dat ik geen plaats meer kon maken voor Jonathan Jeremiah, Happiness ontbreekt het aan een eigen smoel maar het is toch wel een fraai liedje.
De Foo Fighters vind ik niet echt slecht, maar ze maken nu wel al voor de tiende keer (ofzo) dezelfde plaat.
1. Woodkid - Iron
2. Okkervil River - Show Yourself
3. The Antlers - Every Night My Teeth Are Falling Out
4. Fleet Foxes - The Shrine / An Argument
Jammer dat ik geen plaats meer kon maken voor Jonathan Jeremiah, Happiness ontbreekt het aan een eigen smoel maar het is toch wel een fraai liedje.
De Foo Fighters vind ik niet echt slecht, maar ze maken nu wel al voor de tiende keer (ofzo) dezelfde plaat.
0
geplaatst: 12 juni 2011, 01:48 uur
Erg sterke ladder dit. Misschien niet zulke hapklare brokken muziek (Fleet Foxes en My Dying Bride duren met zijn 2en al 20 minuten), maar ik heb er van genoten. Alleen Foo Fighters vond ik helemaal niets. Die doen nu echt al 15 jaar hetzelfde onderhand. Rebecca Black heb ik nog niet gehoord, dus ik weet niet of dat nog erger is. 
Toplijstje:
1. Tom Trago feat. Romanthony - Steppin' Out
Het ontloopt elkaar bitter weinig, Woodkid vond ik ook zeker de moeite waard.

Toplijstje:
1. Tom Trago feat. Romanthony - Steppin' Out
Het ontloopt elkaar bitter weinig, Woodkid vond ik ook zeker de moeite waard.
0
geplaatst: 12 juni 2011, 14:30 uur
Goed om te zien dat er toch nog zoveel mensen op My Dying Bride stemmen, had niet veel van mijn nominatie verwacht eerlijk gezegd.
0
geplaatst: 12 juni 2011, 15:29 uur
Don Cappuccino schreef:

Deze reactie maakt me in ieder geval niet vrolijk. Hoe kun je in godsnaam Rebecca Black leuker vinden dan de Foo Fighters? Het is een ijzersterke liveband met gewoon hele goede muziek en dan zeg jij dat je nog liever naar een 13-jarig meisje luistert met de grootste bagger! Sorry hoor, maar dat snap ik dan compleet weer niet.
(quote)

Je moet wel weten dat ik groot fan ben van Rebecca Black

0
geplaatst: 12 juni 2011, 15:39 uur
Uitslag ladder 6 (11 deelnemers):
1. Fleet Foxes - The Shrine / An Argument 22
2. My Dying Bride - Vanité Triomphante 16
3. Woodkid - Iron 16
4. Jonathan Jeremiah - Happiness 14
5. Foo Fighters - Bridge Burning 14
6. Okkervil River - Show Yourself 12
7. The Antlers - Every Night My Teeth Are Falling Out 11
8. Tom Trago feat. Romanthony - Steppin' Out 5
My Dying Bride boven Woodkid dankzij meer top 2-noteringen. Jonathan Jeremiah boven Foo Fighters dankzij meer nummer 1-notering
1. Fleet Foxes - The Shrine / An Argument 22
2. My Dying Bride - Vanité Triomphante 16
3. Woodkid - Iron 16
4. Jonathan Jeremiah - Happiness 14
5. Foo Fighters - Bridge Burning 14
6. Okkervil River - Show Yourself 12
7. The Antlers - Every Night My Teeth Are Falling Out 11
8. Tom Trago feat. Romanthony - Steppin' Out 5
My Dying Bride boven Woodkid dankzij meer top 2-noteringen. Jonathan Jeremiah boven Foo Fighters dankzij meer nummer 1-notering

* denotes required fields.