Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 7 juni 2011, 22:17 uur
1. Random Axe - The Hex
En dan op een afstand groter dan die van hier naar daar...
2. Ghostpoet - Gaaasp
3. Low - Nothing But Heart
4. The Kills - Future Starts Slow
En dan op een afstand groter dan die van hier naar daar...
2. Ghostpoet - Gaaasp
0
geplaatst: 8 juni 2011, 06:42 uur
1. Little Scream - The Heron and the Fox
2. Lamb - Wise Enough
Een hele sterke ladder, waarbij Little Scream de uitschieter is.
2. Lamb - Wise Enough
Een hele sterke ladder, waarbij Little Scream de uitschieter is.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 08:48 uur
1) Little Scream - The Heron and the Fox
2) Kitty, Daisy & Lewis - I'm So Sorry
3) The Kills - Future Starts Slow
4) Random Axe - The Hex
2) Kitty, Daisy & Lewis - I'm So Sorry
3) The Kills - Future Starts Slow
4) Random Axe - The Hex
0
geplaatst: 8 juni 2011, 09:15 uur
1. The Kills - Future Starts Slow
2. Little Scream - The Heron and the Fox
3. Ghostpoet - Gaaasp
4. Random Axe - The Hex
3. Ghostpoet - Gaaasp
4. Random Axe - The Hex
0
geplaatst: 8 juni 2011, 11:26 uur
1. Ghostpoet - Gaaasp
2. The Kills - Future Starts Slow
4. Kitty, Daisy & Lewis - I'm So Sorry
Op Ghostpoet na, weinig dat echt van uitzonderlijke klasse is. Alsnog wordt er een hoog niveau gehaald.
2. The Kills - Future Starts Slow
4. Kitty, Daisy & Lewis - I'm So Sorry
Op Ghostpoet na, weinig dat echt van uitzonderlijke klasse is. Alsnog wordt er een hoog niveau gehaald.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 12:17 uur
1. Kitty, Daisy & Lewis - I'm So Sorry
3. The Kills - Future Starts Slow
4. Low - Nothing But Heart
Matige ladder weer. De volgende wordt een stuk beter heb ik al gezien
3. The Kills - Future Starts Slow
4. Low - Nothing But Heart
Matige ladder weer. De volgende wordt een stuk beter heb ik al gezien

0
geplaatst: 8 juni 2011, 13:23 uur
Dit vind ik tot nu toe juist de sterkste ladder!
De volgende ladder belooft inderdaad heel wat. Van de 8 nummers ken ik er al 4 en die zou ik allemaal al door willen laten gaan

0
geplaatst: 8 juni 2011, 15:24 uur
1. Little Scream - The Heron and the Fox
2. Random Axe - The Hex
3. Lamb - Wise Enough
Sterke ladder
2. Random Axe - The Hex
3. Lamb - Wise Enough
Sterke ladder

0
geplaatst: 8 juni 2011, 16:22 uur
0
geplaatst: 8 juni 2011, 19:52 uur
Uitslag ladder 4 (15 deelnemers):
1. Little Scream - The Heron and the Fox 28
2. The Kills - Future Starts Slow 25
3. Kitty, Daisy & Lewis - I'm So Sorry 23
4. Ghostpoet - Gaaasp 21
5. Lamb - Wise Enough 20
6. Random Axe - The Hex 17
7. Low - Nothing But Heart 16
8. Meindert Talma - De Zee Roept 0
Arme Meindert
1. Little Scream - The Heron and the Fox 28
2. The Kills - Future Starts Slow 25
3. Kitty, Daisy & Lewis - I'm So Sorry 23
4. Ghostpoet - Gaaasp 21
5. Lamb - Wise Enough 20
7. Low - Nothing But Heart 16
8. Meindert Talma - De Zee Roept 0
Arme Meindert

0
geplaatst: 8 juni 2011, 19:53 uur
Dat is volgens mij nog nooit gebeurd, zelfs Britney Spears had nog 2 punten geloof ik 

0
geplaatst: 8 juni 2011, 19:54 uur
Ladder 5: Spotify
Atmosphere - Ain't Nobody
Bill Callahan - America!
Death Cab for Cutie - You Are a Tourist
Explosions in the Sky - Postcard from 1952
Foo Fighters - Arlandria
Low - Nightingale
Pitto ft. Manu Delago - Mono Desire
The National - Think You Can Wait
Atmosphere - Ain't Nobody
Bill Callahan - America!
Death Cab for Cutie - You Are a Tourist
Explosions in the Sky - Postcard from 1952
Foo Fighters - Arlandria
Low - Nightingale
Pitto ft. Manu Delago - Mono Desire
The National - Think You Can Wait
0
geplaatst: 8 juni 2011, 20:04 uur
niels94 schreef:
Dat is volgens mij nog nooit gebeurd, zelfs Britney Spears had nog 2 punten geloof ik
Had ik hem dan toch maar 4e laten worden ipv 5e, was zeker niet het slechtste nummer in deze ladder.
Ongelooflijk dat Lamb niet door is

Tempo wordt behoorlijk opgeschroefd, geloof ik

0
geplaatst: 8 juni 2011, 20:16 uur
1. Atmosphere - Ain't Nobody
2. Bill Callahan - America!
3. Low - Nightingale
4. The National - Think You Can Wait
Goede ladder dus nog even complimenten aan DCfC en EitS
2. Bill Callahan - America!
3. Low - Nightingale
4. The National - Think You Can Wait
Goede ladder dus nog even complimenten aan DCfC en EitS

0
geplaatst: 8 juni 2011, 20:33 uur
1 Bill Callahan - America!
2 Pitto ft. Manu Delago - Mono Desire
3 Explosions in the Sky - Postcard from 1952
4 Atmosphere - Ain't Nobody
Wat een ladder
Enkel Foo Fighters is vreselijk. Death Cab for Cutie wordt ik niet heel erg opgewonden van, maar de rest is geweldig.
Bill Callahan is hier onwijs in vorm, de combinatie van de venijnige tekst en de schelle gitaar is van een buitenaards niveau. Purple Haze? Nee, vanaf 2011 is America! voor mij het nationale anti-volkslied van de VS.
Mono Desire is een heerlijke ontdekking. Verbaast me niks dat deze nominatie van Titmeister komt. Het nummer 'loopt' gewoon heel erg lekker en het klinkt ook heel fris en origineel (al moet ik zeggen dat ik niet de grootste expert ben in dit genre).
Explosions in the Sky valt misschien een beetje in de herhaling, maar ik vind het helemaal niet erg. Hoe ze naar de climax opbouwen, kippenvel
Op Ain't Nobody tovert Ant weer zo'n - om in de woorden van R&P te spreken - gezellige beat uit zijn hoge hoed. Hoe doet hij dat toch elke keer weer? Verder is het niet het meest interessante nummer van Atmosphere, maar nog steeds een hele goede.
Helaas voor The National en Low dat ze in zo'n sterke ladder zitten, want dat zijn ook meesterlijke nummers.
2 Pitto ft. Manu Delago - Mono Desire
3 Explosions in the Sky - Postcard from 1952
4 Atmosphere - Ain't Nobody
Wat een ladder

Enkel Foo Fighters is vreselijk. Death Cab for Cutie wordt ik niet heel erg opgewonden van, maar de rest is geweldig.
Bill Callahan is hier onwijs in vorm, de combinatie van de venijnige tekst en de schelle gitaar is van een buitenaards niveau. Purple Haze? Nee, vanaf 2011 is America! voor mij het nationale anti-volkslied van de VS.
Mono Desire is een heerlijke ontdekking. Verbaast me niks dat deze nominatie van Titmeister komt. Het nummer 'loopt' gewoon heel erg lekker en het klinkt ook heel fris en origineel (al moet ik zeggen dat ik niet de grootste expert ben in dit genre).
Explosions in the Sky valt misschien een beetje in de herhaling, maar ik vind het helemaal niet erg. Hoe ze naar de climax opbouwen, kippenvel

Op Ain't Nobody tovert Ant weer zo'n - om in de woorden van R&P te spreken - gezellige beat uit zijn hoge hoed. Hoe doet hij dat toch elke keer weer? Verder is het niet het meest interessante nummer van Atmosphere, maar nog steeds een hele goede.
Helaas voor The National en Low dat ze in zo'n sterke ladder zitten, want dat zijn ook meesterlijke nummers.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 20:34 uur
Dit is de juiste van Atmosphere - Ain't Nobody
1. Death Cab for Cutie - You Are a Tourist
2. Foo Fighters - Arlandria
3. Bill Callahan - America!
4. Pitto ft. Manu Delago - Mono Desire
Geen Atmosphere voor mij deze keer, want ik vind dat het minste nummer van hun nieuwe album.
Samen met die van Low de enige twee mindere tracks in deze ladder.
Niet verwacht dat ik van Bill Calahan nog iets echt mooi zou vinden, prima song. Mono Desire is ook voor mij een geweldige ontdekking.
1. Death Cab for Cutie - You Are a Tourist
2. Foo Fighters - Arlandria
3. Bill Callahan - America!
Geen Atmosphere voor mij deze keer, want ik vind dat het minste nummer van hun nieuwe album.
Samen met die van Low de enige twee mindere tracks in deze ladder.
Niet verwacht dat ik van Bill Calahan nog iets echt mooi zou vinden, prima song. Mono Desire is ook voor mij een geweldige ontdekking.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 20:35 uur
Je hebt wederom de verkeerde link voor Atmosphere, het verkeerde nummer. Dit is wel een nog meesterlijker nummer, maar niet de goede.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 20:37 uur
Poeha schreef:
Temp wordt behoorlijk opgeschroefd, geloof ik
Temp wordt behoorlijk opgeschroefd, geloof ik
Er wordt ook in rap tempo gestemd, 15 deelnemers is net geen record.
Aangepastniels94 schreef:
Je hebt wederom de verkeerde link voor Atmosphere, het verkeerde nummer. Dit is wel een nog meesterlijker nummer, maar niet de goede.
Ik had die verkeerde link maar een paar seconde staan, goed getimed

0
geplaatst: 8 juni 2011, 21:14 uur
2. Explosions in the Sky - Postcard from 1952
3. Low - Nightingale
2. Explosions in the Sky - Postcard from 1952
3. Low - Nightingale
0
geplaatst: 8 juni 2011, 21:14 uur
2. Pitto ft. Manu Delago - Mono Desire
3. The National - Think You Can Wait
4. Explosions in the Sky - Postcard from 1952
Na alle lofzangen viel het toch een beetje tegen, maar een aardige ladder is het wel. Het eweldige nummer van Atmosphere de heerlijke dancetrack van Pitto (die ik zeker vaker zal gaan beluisteren), het prachtige nummer van The National en het mooi opbouwende nummer van Explosions in the Sky bezetten wel dik plaats 1 t/m 4. Een ronde met enkele prachtnummers dus, maar de rest raakte me niet of vond ik ronduit slecht (Bill Callahan
).
2. Pitto ft. Manu Delago - Mono Desire
3. The National - Think You Can Wait
4. Explosions in the Sky - Postcard from 1952
Na alle lofzangen viel het toch een beetje tegen, maar een aardige ladder is het wel. Het eweldige nummer van Atmosphere de heerlijke dancetrack van Pitto (die ik zeker vaker zal gaan beluisteren), het prachtige nummer van The National en het mooi opbouwende nummer van Explosions in the Sky bezetten wel dik plaats 1 t/m 4. Een ronde met enkele prachtnummers dus, maar de rest raakte me niet of vond ik ronduit slecht (Bill Callahan
).
0
geplaatst: 8 juni 2011, 21:24 uur
Nouhou, ik wou de vorige ladder nog bestemmen. 
Deze ladder dan:
1. Atmosphere – Ain’t Nobody
2. Bill Callahan – America!
3. Explosions in the Sky – Postcard from 1952
4. Pitto ft. Manu Delago – Mono Desire
Het ongekend lekkere, akoestische hiphopnummertje van Atmosphere eindigt op 1, met vlak daaronder America, dat ik echt verbazingwekkend goed vind, al ben ik niet zo'n fan van Smog. Heerlijk cynische tekst, maar ook muzikaal gewoon erg goed. Explosions in the Sky passen weer hun standaardformule toe en klinken ook nog eens veel minder emotioneel dan op hun vorige platen maar komen er door de prima opbouw en het feit dat het gewoon een erg lekker nummer is toch mee weg met een plek op nummer 3. Pitto ft. Manu Delago hebben een prima housenummertje geleverd dat wel meteen weer uit mijn hoofd verdwijnt. Low valt net buiten de boot omdat Nightinggale, hoewel wel wat gracieus en niet echt slecht, nog iets meer kabbelt dan de nummer 4. Daaronder The National dat ook weer saai en kabbelend is, maar dan in een grotere mate dan de nummer 4 en 3. Mooie vioolpartijen, dat wel. Death Cab for Cutie is wat standaard poprock die me niet echt kan boeien en Foo Fighters heeft een prima couplet en een lekkere opbouw naar een rampzalig slecht refrein dat zo poppy en gelikt is dat mijn broek ervan afzakt. Jammer genoeg is dit ook het geval op bijna alles van hun nieuwe, op het meesterlijke White Limo na dan.

Deze ladder dan:
1. Atmosphere – Ain’t Nobody
2. Bill Callahan – America!
3. Explosions in the Sky – Postcard from 1952
4. Pitto ft. Manu Delago – Mono Desire
Het ongekend lekkere, akoestische hiphopnummertje van Atmosphere eindigt op 1, met vlak daaronder America, dat ik echt verbazingwekkend goed vind, al ben ik niet zo'n fan van Smog. Heerlijk cynische tekst, maar ook muzikaal gewoon erg goed. Explosions in the Sky passen weer hun standaardformule toe en klinken ook nog eens veel minder emotioneel dan op hun vorige platen maar komen er door de prima opbouw en het feit dat het gewoon een erg lekker nummer is toch mee weg met een plek op nummer 3. Pitto ft. Manu Delago hebben een prima housenummertje geleverd dat wel meteen weer uit mijn hoofd verdwijnt. Low valt net buiten de boot omdat Nightinggale, hoewel wel wat gracieus en niet echt slecht, nog iets meer kabbelt dan de nummer 4. Daaronder The National dat ook weer saai en kabbelend is, maar dan in een grotere mate dan de nummer 4 en 3. Mooie vioolpartijen, dat wel. Death Cab for Cutie is wat standaard poprock die me niet echt kan boeien en Foo Fighters heeft een prima couplet en een lekkere opbouw naar een rampzalig slecht refrein dat zo poppy en gelikt is dat mijn broek ervan afzakt. Jammer genoeg is dit ook het geval op bijna alles van hun nieuwe, op het meesterlijke White Limo na dan.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 21:26 uur
Teunnis schreef:

0
geplaatst: 8 juni 2011, 21:28 uur
Ja ongelooflijk, Rob 
En dan hier wel allemaal op het minste nummer van Atmosphere stemmen

En dan hier wel allemaal op het minste nummer van Atmosphere stemmen

0
geplaatst: 8 juni 2011, 21:51 uur
1. Explosions in the Sky - Postcard from 1952
2. Low - Nightingale
3. Death Cab for Cutie - You Are A Tourist
4. Bill Callahan - America!
Een behoorlijke sterke ladder, maar niet zo sterk als ladder 6 die hierna volgt.
2. Low - Nightingale
3. Death Cab for Cutie - You Are A Tourist
4. Bill Callahan - America!
Een behoorlijke sterke ladder, maar niet zo sterk als ladder 6 die hierna volgt.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 22:19 uur
1) The National - Think You Can Wait
2) Atmosphere - Ain't Nobody
3) Foo Fighters - Arlandria
4) Death Cab for Cutie - You Are a Tourist
Weeral een slechte ladder, echt nog niet veel goeie liedjes gehoord deze maand. The National kan niet veel mis doen in mijn ogen, 1 van de mindere van Atmosphere maar toch met gemak 2de in deze lijst, Dave Grohl zijn stem ben ik toch lichtjes fan van maar ze hebben betere liedjes en Death Cab For Cutie heeft ook veel betere liedjes.
2) Atmosphere - Ain't Nobody
3) Foo Fighters - Arlandria
4) Death Cab for Cutie - You Are a Tourist
Weeral een slechte ladder, echt nog niet veel goeie liedjes gehoord deze maand. The National kan niet veel mis doen in mijn ogen, 1 van de mindere van Atmosphere maar toch met gemak 2de in deze lijst, Dave Grohl zijn stem ben ik toch lichtjes fan van maar ze hebben betere liedjes en Death Cab For Cutie heeft ook veel betere liedjes.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 22:41 uur
1 Death Cab for Cutie - You Are a Tourist
2 Pitto ft. Manu Delago - Mono Desire (
mooie ontdekking!)
3 Foo Fighters - Arlandria
4 The National - Think You Can Wait
2 Pitto ft. Manu Delago - Mono Desire (
mooie ontdekking!)3 Foo Fighters - Arlandria
4 The National - Think You Can Wait
0
geplaatst: 8 juni 2011, 23:11 uur
1. Foo Fighters - Arlandria
2. The National - Think You Can Wait
3. Explosions in the Sky - Postcard from 1952
4. Low - Nightingale
2. The National - Think You Can Wait
3. Explosions in the Sky - Postcard from 1952
4. Low - Nightingale
0
geplaatst: 8 juni 2011, 23:22 uur
Helaas te laat om punten aan Meindert geven. Helemaal onderaan, stelletje mafkezen. 

0
geplaatst: 9 juni 2011, 14:24 uur
1. The National - Think You Can Wait
2. Explosions in the Sky - Postcard From 1952
3. Atmosphere - Ain't Nobody
Echt een sterke ladder. De top 3 kende ik sowieso al, blijven dan ook de drie beste nummers. Voor ik alle nummers beluisterd had, had ik verwacht dat Death Cab For Cutie daarna zou komen, maar Pitto heeft me verrast, wat een lekker nummer! Mooie ontdekking! Ook Callahan en Low zijn sterk, enkel Foo Fighters vond ik wat minder.
2. Explosions in the Sky - Postcard From 1952
3. Atmosphere - Ain't Nobody
Echt een sterke ladder. De top 3 kende ik sowieso al, blijven dan ook de drie beste nummers. Voor ik alle nummers beluisterd had, had ik verwacht dat Death Cab For Cutie daarna zou komen, maar Pitto heeft me verrast, wat een lekker nummer! Mooie ontdekking! Ook Callahan en Low zijn sterk, enkel Foo Fighters vond ik wat minder.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 14:28 uur
Oei, sterke ladder! Atmosphere, National, Low, Bill Callahan, EitS en ook nog mijn nominatie van Pitto (die goed ontvangen wordt
) ff luisteren voor een definitieve volgorde...
) ff luisteren voor een definitieve volgorde...* denotes required fields.