MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie

zoeken in:
odi
1. My Dying Bride - Vanité Triomphante
2. Arctic Monkeys - Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
3. Atmosphere - Became
4. TV on the Radio - Second Song

chevy93 schreef:
Door mijn vakantie ben ik dit spel een beetje vergeten en ik zie dat mijn nominatie ook al geweest is.

Je kan nog meedoen hoor. Uiteindelijk is het achterliggende idee ook meer om nieuwe muziek te ontdekken en niet zozeer om je eigen nominaties te pushen.

1. Sims - Bad Time Zoo
2. Tune-Yards - Bizness
3. Atmosphere - Became
4. Arctic Monkeys - Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair

Klontering: zes nummers die van mij de maandfinale zouden mogen houden, die andere twee zijn ook vrij goed. Wat doe je ons aan, random.org?

herman schreef:
Je kan nog meedoen hoor. Uiteindelijk is het achterliggende idee ook meer om nieuwe muziek te ontdekken en niet zozeer om je eigen nominaties te pushen.
Ja, was ik ook van plan. Dat was uiteraard ook mijn insteek, maar door de vakantie kon ik er de eerste ronde niet bij zijn. Dat mijn nominaties door zijn betekent alleen maar dat ze dus in de smaak vallen, meer wilde ik er ook niet mee zeggen.

Vraagje: Wanneer is de deadline? Want ik zou ze graag vanavond willen beluisteren.

De deadline staat niet vast, maar zal wel ergens rond morgenmiddag zijn.

1. Tune-Yards - Bizness
2. Atmosphere - Became
3. TV on the Radio - Second Song
4. Sims - Bad Time Zoo

Mb.
1. Sims - Bad Time Zoo
2. Tune-Yards - Bizness
3. TV on the Radio - Second Song
4. Atmosphere - Became

hoi123 schreef:
De deadline staat niet vast, maar zal wel ergens rond morgenmiddag zijn.
Mooi, ik ben ze nu aan het beluisteren.

01. Atmosphere - Became
02. My Dying Bride - Vanité Triomphante (was met iets meer piano makkelijk eerste geworden)
03. Fleet Foxes - Bedouin Dress
04. Bill Callahan - Drover

Uitslag finaleladder 1 (16 deelnemers):

1. Atmosphere - Became 44
2. Sims - Bad Time Zoo 24
3. Tune-Yards - Bizness 19
4. My Dying Bride - Vanité Triomphante 17
5. Fleet Foxes - Bedouin Dress 17
6. TV on the Radio - Second Song 14
7. Bill Callahan - Drover 13
8. Arctic Monkeys - Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair 12

My Dying Bride 4e dankzij meer #1-noteringen. Verrassende uitslag, de grootste namen (exclusief Atmosphere) staan bij de onderste vier. Atmosphere heeft 1 puntje minder (met hetzelfde aantal deelnemers) dan de vorige keer, maar weer een allesvernietigende score.

Finaleladder 2:

Danger Mouse & Daniele Luppi feat. Jack White - The Rose with the Broken Neck
Jamie Woon - Lady Luck
Kitty, Daisy & Lewis - I'm So Sorry
Little Scream - The Heron and the Fox
Peaking Lights - Summertime
Radiohead - Lotus Flower
The Echelon Effect - Handing over to Summer
The Wombats - Tokyo (Vampires & Wolves)

=> Spotify-playlist

Tune-Yards door!

Morgen mijn lijstje.

1. The Echelon Effect - Handing over to Summer
2. Peaking Lights - Summertime
3. Radiohead - Lotus Flower
4. Danger Mouse & Daniele Luppi feat. Jack White - The Rose with the Broken Neck

Veruit de zwakste finaleladder. Slechts vier nummers (nou vooruit, Jamie Woon ook) die echt de moeite waard zijn.

1 Danger Mouse & Daniele Luppi feat. Jack White - The Rose with the Broken Neck
2 The Wombats - Tokyo (Vampires & Wolves)
3 Kitty, Daisy & Lewis - I'm So Sorry
4 Little Scream - The Heron and the Fox

1. The Wombats - Tokyo (Vampires & Wolves)
2. Jamie Woon - Lady Luck
3. Kitty, Daisy & Lewis - I'm So Sorry
4. The Echelon Effect - Handing over to Summer

Blijft een erg lekker nummer van The Wombats, het enige echt goede nummer in deze duidelijk mindere finaleladder t.o.v. finaleladder 1. Little Scream viel net buiten de punten.

1. Radiohead - Lotus Flower
2. Danger Mouse & Daniele Luppi feat. Jack White - The Rose with the Broken Neck
3. Jamie Woon - Lady Luck

1. The Echelon Effect - Handing over to Summer
2. Little Scream - The Heron and the Fox
3. The Wombats - Tokyo (Vampires & Wolves)
4. Danger Mouse & Daniele Luppi feat. Jack White - The Rose with the Broken Neck

Inderdaad een zwakke finaleladder, hoewel de eerste 2 nummers ver boven de middelmaat uitsteken.

1. Kitty, Daisy & Lewis - I'm So Sorry
3. Peaking Lights - Summertime

Deze ladder pas ik maar, kan met moeite twee tracks aanwijzen die ik nog wel aardig vind.

1. The Wombats - Tokyo (Vampires & Wolves)
2. Radiohead - Lotus Flower
4. Little Scream - The Heron and the Fox

Ik vind dit dan weer wel een goede ladder. Alleen Peaking Light en Danger Mouse vind ik niet veel aan.

1.Danger Mouse & Daniele Luppi feat. Jack White - The Rose with the Broken Neck
2. Radiohead - Lotus Flower
3. Little Scream - The Heron and the Fox

Het zal aan mij liggen, maar ik vind The Rose With the Broken Neck nog altijd één van de mooiste nummers van 2011. Top 3 is toch wel erg mooi vind ik, nummer 4 is ook aardig, de rest is inderdaad beduidend minder.

1) Jamie Woon - Lady Luck
2) Kitty, Daisy & Lewis - I'm So Sorry
3) The Echelon Effect - Handing over to Summer
4) Danger Mouse & Daniele Luppi feat. Jack White - The Rose with the Broken Neck

Hele goeie ladder zeker in vergelijking met de vorige waar dan nog eens alle zwakke nummers door zijn. Jammer voor Radiohead en Little Scream konden even goed in mijn top 4 staan en Peaking Light en Wombats vond ik iets minder maar zeker niet slecht.

Ik moet echt een nieuwe gehoorapparaat kopen, want wat jullie toch allemaal zo goed vinden aan dat nieuwe Radiohead album, God Only Knows (om maar eens met de Strand Jongens voor de dag te komen) en jullie dan.

Ik heb het nog niet eens beluisterd

1. Peaking Lights - Summertime
2. Kitty, Daisy & Lewis - I'm So Sorry
3. Radiohead - Lotus Flower
4. The Echelon Effect - Handing Over to Summer

Sterke ladder, hier staan drie nummers in die ik beter vind dan alles uit ladder 1 en erg veel draai sinds ik ze hebt ontdekt. Radiohead vind ik aardig, maar eigenlijk vind ik alleen Bloom echt de moeite waard van het laatste album. De rest van de nummers vind ik niet zo boeiend.

1. Peaking Lights - Summertime
4. Radiohead - Lotus Flower

chevy93 schreef:
Ja, was ik ook van plan. Dat was uiteraard ook mijn insteek, maar door de vakantie kon ik er de eerste ronde niet bij zijn. Dat mijn nominaties door zijn betekent alleen maar dat ze dus in de smaak vallen, meer wilde ik er ook niet mee zeggen.

Cool. Dat je in je vakantie niet meedoet is logisch natuurlijk, maar ik dacht even dat je alleen je nummer kwam promoten. Goed dat je weer meedoet.

Finaleladder 2

1. Radiohead - Lotus Flower
2. Little Scream - The Heron and the Fox
3. Peaking Lights - Summertime
4. Kitty, Daisy & Lewis - I'm So Sorry

Poeha schreef:
Ik moet echt een nieuwe gehoorapparaat kopen, want wat jullie toch allemaal zo goed vinden aan dat nieuwe Radiohead album, God Only Knows (om maar eens met de Strand Jongens voor de dag te komen) en jullie dan.

Eigenlijk betreft mijn waardering alleen deze, door mij genomineerde single, verder vind ik het album niet zo bijzonder (zie mijn recensie aldaar). Aan de andere kant snap ik weer niet wat jij er nou zo vreselijk slecht aan vindt?

Enfin, aardige ladder weer, bovenste twee zijn duidelijk favoriet. Jamie Woon verdient een dikke hit met dit nummer, maar mist toch net de top vier. Echelon Effect is wel aardig maar iets met een kopje thee dat niet het mijne is, Wombats en dat nummer van Rome vind ik bijzonder matig.

Blijkbaar zijn er willekeurige deadlines. Wat als ik nog bezig met luisteren terwijl iemand anders al de nieuwe ladder heeft geplaatst?

Dan kunnen je stemmen gewoon achteraf meetellen lijkt me. En de regel is dat een ladder minimaal 24 uur blijft staan.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:01 uur

geplaatst: vandaag om 02:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.