Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 16:15 uur
Ik zal de openingspost wat verduidelijk, gaandeweg zijn de regels iets aangepast.
Elke maand spelen we met een selectie van 64 nummers, die als volgt wordt samengesteld:
1. Van de 20 meest bestemde albums van maand x worden de 20 populairste nummers geselecteerd.
2. Van het topic 'maak kennis met 2011' worden van dezelfde maand x de 8 populairste nummers gekozen.
3. De rest wordt opgevuld met nominaties van de verschillende deelnemers, deze hoeven niet in maand x uitgekomen te zijn.
Het gebeurt nogal eens dat een nummer die bij 1 wordt geselecteerd al eens is langs geweest in het topic (door regel 2 of 3). In dat geval kijk ik naar het 21ste meest bestemde album, etc.
Elke maand spelen we met een selectie van 64 nummers, die als volgt wordt samengesteld:
1. Van de 20 meest bestemde albums van maand x worden de 20 populairste nummers geselecteerd.
2. Van het topic 'maak kennis met 2011' worden van dezelfde maand x de 8 populairste nummers gekozen.
3. De rest wordt opgevuld met nominaties van de verschillende deelnemers, deze hoeven niet in maand x uitgekomen te zijn.
Het gebeurt nogal eens dat een nummer die bij 1 wordt geselecteerd al eens is langs geweest in het topic (door regel 2 of 3). In dat geval kijk ik naar het 21ste meest bestemde album, etc.
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 16:56 uur
Bedankt voor de verduidelijking, herman.
Wanneer begint de nieuwe nominatieronde?
Wanneer begint de nieuwe nominatieronde?
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 16:59 uur
Poeha schreef:
Nog even de opmerking dat Eulberg 26 punten heeft gehaald en Other Lives 31 punten waardoor de posities iets wijzigen (althans volgens mijn berekeningen). Maakt voor de top 3 niets uit.
Ik heb het nog eens nageteld, maar ik kom toch echt tot 28 en 29 punten. Sowieso heb ik het door excel laten doen en corresponderen de punten met de nummers, dus als er ergens een fout ontstaat is het logischer dat er ergens punten compleet verdwijnen of bij komen in plaats van dat er 2 punten van het ene naar het andere nummer verhuizen. Maar goed, het totaal blijft ook in jouw geval 330 (22 deelnemers x 15 punten), dus het had goed gekund...Nog even de opmerking dat Eulberg 26 punten heeft gehaald en Other Lives 31 punten waardoor de posities iets wijzigen (althans volgens mijn berekeningen). Maakt voor de top 3 niets uit.
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 17:03 uur
Zo, dit zijn de nummers die al genomineerd zijn voor de komende ronde. Omdat juli een relatief rustige maand is qua nieuwe releases, heb ik ervoor gekozen naar de 15 populairste nieuwe releases te kijken en daaronder ook het gemiddelde wat zwaarder te laten wegen. Het album van Portugal. The Man heeft bv. niet zoveel stemmen (is het 30ste populairste album ofzo), maar wel een erg hoog gemiddelde.
Anyway, dit zijn de nummers:
3 Doors Down - What's Left
Alex Clare - Too Close
Alexandre Desplat - Lily's Theme
Beirut - East Harlem
Booker T. Jones - Everything Is Everything
Brian Eno - Glitch
Com Truise - VHS Sex
DeepSeaGreen - Nowhere to Hide
DJ Khaled - Sleep When I'm Gone
Ghostface Killah - Laced Cheeba
Incubus - If Not Now, When?
Intergalactic Lovers - Shewolf
Jay Rock - Elbows
Joss Stone - Last One To Know
Kelly Rowland - Commander
Kendrick Lamar - HiiiPoWeR
Lana Del Rey - Video Games
Little Dragon - Ritual Union
Nneka - Soul Is Heavy
Portugal. The Man - So American
Sallie Ford & the Sound Outside - Cage
The Cool Kids - Penny Hardaway
The Horrors - Still Life
Ulterior - Big City Black Rain
Vakill - The Apology
Vanessa Carlton - I Don't Want To Be a Bride
Yuksek - The Edge
Zomby - Natalia's Rain
(28 nummers)
Aan jullie die aan te vullen met 2 nominaties per persoon.
Paar dingen om op te letten:
1. voeg even een youtube-linkje (of een alternatief, soundcloud bv.) toe
2. let er wel op dat de nummers niet al langs zijn geweest in dit spel. Dat kunnen jullie hier controleren: song van het jaar spreadsheet
3. de nominaties moeten nummers uit 2011 zijn, hoeven dus niet in juli te zijn uitgebracht.
Komt u maar!
Anyway, dit zijn de nummers:
3 Doors Down - What's Left
Alex Clare - Too Close
Alexandre Desplat - Lily's Theme
Beirut - East Harlem
Booker T. Jones - Everything Is Everything
Brian Eno - Glitch
Com Truise - VHS Sex
DeepSeaGreen - Nowhere to Hide
DJ Khaled - Sleep When I'm Gone
Ghostface Killah - Laced Cheeba
Incubus - If Not Now, When?
Intergalactic Lovers - Shewolf
Jay Rock - Elbows
Joss Stone - Last One To Know
Kelly Rowland - Commander
Kendrick Lamar - HiiiPoWeR
Lana Del Rey - Video Games
Little Dragon - Ritual Union
Nneka - Soul Is Heavy
Portugal. The Man - So American
Sallie Ford & the Sound Outside - Cage
The Cool Kids - Penny Hardaway
The Horrors - Still Life
Ulterior - Big City Black Rain
Vakill - The Apology
Vanessa Carlton - I Don't Want To Be a Bride
Yuksek - The Edge
Zomby - Natalia's Rain
(28 nummers)
Aan jullie die aan te vullen met 2 nominaties per persoon.
Paar dingen om op te letten:
1. voeg even een youtube-linkje (of een alternatief, soundcloud bv.) toe
2. let er wel op dat de nummers niet al langs zijn geweest in dit spel. Dat kunnen jullie hier controleren: song van het jaar spreadsheet
3. de nominaties moeten nummers uit 2011 zijn, hoeven dus niet in juli te zijn uitgebracht.
Komt u maar!
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 17:04 uur
Blijkbaar zijn de meningen een beetje verdeeld over het balletje dat ik opgooide in mijn post van gisterenavond. Zelf had ik net als herman en Chevy wel een beetje het gevoel bij de vijfde nominatie van Boxer Rebellion, ja ja, het zal wel, en had ik daar liever iets nieuws gezien (ik realiseer me dat ik hier boter op mijn hoofd heb, omdat ik zelf de derde of vierde track van The King Of Limbs van Radiohead heb genomineerd).
Het is zeker geen grote irritatie voor mij, en het argument dat het logisch is dat populaire releases met meer liedjes vertegenwoordigd zijn klopt natuurlijk ook wel. Ik gaf ook alleen maar aan waar mijn eigen voorkeur lag, en laat de rest graag over aan het veelkoppige monster der democratie.
Het is zeker geen grote irritatie voor mij, en het argument dat het logisch is dat populaire releases met meer liedjes vertegenwoordigd zijn klopt natuurlijk ook wel. Ik gaf ook alleen maar aan waar mijn eigen voorkeur lag, en laat de rest graag over aan het veelkoppige monster der democratie.
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 17:08 uur
Lil' Wayne - President Carter
Game ft. Lil' Wayne and Tyler, the Creator - Martians vs. Goblins
Yup, 2 hiphoptracks. Vind het wel 2 sterke tracks. Ik verwacht zelf nog wel nominaties van The Throne o.i.d. dus hiphop zal er genoeg inkomen.
Game ft. Lil' Wayne and Tyler, the Creator - Martians vs. Goblins
Yup, 2 hiphoptracks. Vind het wel 2 sterke tracks. Ik verwacht zelf nog wel nominaties van The Throne o.i.d. dus hiphop zal er genoeg inkomen.
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 17:12 uur
Dry The River - No Rest
Deathspell Omega - Diabolus Absconditus
Met beide nummers sta ik compleet niet veilig maar dat boeit me niet.
Deathspell Omega - Diabolus Absconditus
Met beide nummers sta ik compleet niet veilig maar dat boeit me niet.

0
geplaatst: 28 augustus 2011, 17:13 uur
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 17:13 uur
Ik ook niet, Lil' Wayne is niet bepaald de meest geliefde rapper op de site, maar veel van zijn nummer zijn een soort guilty pleasures voor mij.
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 17:17 uur
Azari & III - Manic
Ignatz - When The Fall Is All That Is Left
(35 en 36)
Ik vind een nummer van Kelly Rowland met gastbijdrage van Lil Wayne eigenlijk ook wel goed, lekkere r&b-plaat. Maar Wayne is daarop wel de zwakste factor.
Ignatz - When The Fall Is All That Is Left
(35 en 36)
Ik vind een nummer van Kelly Rowland met gastbijdrage van Lil Wayne eigenlijk ook wel goed, lekkere r&b-plaat. Maar Wayne is daarop wel de zwakste factor.
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 17:18 uur
Nomineer dan Bible Belt, Donnepon.. 
Mijn nominaties:
37. The Dodos - Going Under
38. Thousands - Big Black Road
Klik voor Thousands op grooveshark. Op youtube staan alleen live-video's. Thousands is een van mijn favorieten van 2011, dus niet haten mensen, enkel liefde!

Mijn nominaties:
37. The Dodos - Going Under
38. Thousands - Big Black Road
Klik voor Thousands op grooveshark. Op youtube staan alleen live-video's. Thousands is een van mijn favorieten van 2011, dus niet haten mensen, enkel liefde!
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 17:20 uur
Overigens had ik ook graag het nieuwe nummer van El-P genomineerd.
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 17:21 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Zijn Emerson, Lake and Palmer weer terug?

0
geplaatst: 28 augustus 2011, 17:24 uur
Don Cappuccino schreef:
Maar Bible Belt is niet van 2011.
Kak, je hebt gelijk. Excuus..Maar Bible Belt is niet van 2011.
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 17:54 uur
Kan ik 2 plekken reserveren? Heb er waarschijnlijk pas morgenavond tijd voor
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 17:56 uur
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 18:04 uur
inquestos schreef:
Ik vind het prima, aangezien je een trouwe deelnemer bent die ook nog eens regelmatig te hulp schiet bij het tellen enzo. 63 en 64 zijn voor jou.
Ik kan me trouwens vergissen, maar Katy B's On A Mission is toch al ruim een jaar oud? Of wordt het nu pas in Nederland uitgebracht?
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 18:12 uur
herman schreef:
Ik vind het prima, aangezien je een trouwe deelnemer bent die ook nog eens regelmatig te hulp schiet bij het tellen enzo. 63 en 64 zijn voor jou.
Ik kan me trouwens vergissen, maar Katy B's On A Mission is toch al ruim een jaar oud? Of wordt het nu pas in Nederland uitgebracht?
(quote)
Klopt, precies hetzelfde verhaal als met James Blake's Limit to Your Love. Single is uitgebracht in 2010, album in 2011. James Blake deed in januari ook mee met Limit to Your Love, dus lijkt me dat deze ook nog wel mee mag doen. Ik ga nog wel even kijken of ik misschien een betere nominatie heb.
EDIT: Ik ga hem wijzigen, ik ben helemaal de TKOL-remixes vergeten. Ik ga nog even uitzoeken welke ik ga nomineren. Jacques Greene geworden met zijn remix van Lotus Flower

0
geplaatst: 28 augustus 2011, 18:25 uur
herman schreef:
Inderdaad.
wikipedia schreef:
22 August 2010
22 August 2010
Mijn nominaties:
41. TOKiMONSTA - Darkest (Dim) (feat. Gavin Turek)
42. MellowHype - 64
Moeilijke bevalling wel.
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 18:31 uur
Nominaties:
Smoke DZA - Personal Party [ft. Curren$y]
TRC - Define Cocky
Dat laatste nummer dateert al uit 2007, maar is onlangs herschreven en op een nieuwe reguliere full-length gezet. Telt mee dus, volgens mij.
Smoke DZA - Personal Party [ft. Curren$y]
TRC - Define Cocky
Dat laatste nummer dateert al uit 2007, maar is onlangs herschreven en op een nieuwe reguliere full-length gezet. Telt mee dus, volgens mij.
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 19:01 uur
43. Gotye - Somebody That I Used To Know
44. dEUS - Constant Now (link naar spotify, staat niet op youtube)
44. dEUS - Constant Now (link naar spotify, staat niet op youtube)
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 19:05 uur
Beirut staat al bij de automatische keuzes, met East Harlem iig.
0
geplaatst: 28 augustus 2011, 19:08 uur
herman schreef:
(quote)
Ik heb het nog eens nageteld, maar ik kom toch echt tot 28 en 29 punten. Sowieso heb ik het door excel laten doen en corresponderen de punten met de nummers, dus als er ergens een fout ontstaat is het logischer dat er ergens punten compleet verdwijnen of bij komen in plaats van dat er 2 punten van het ene naar het andere nummer verhuizen. Maar goed, het totaal blijft ook in jouw geval 330 (22 deelnemers x 15 punten), dus het had goed gekund... Dan heb ik zelf een fout gemaakt, herman. Dacht dat ik het deze keer goed had geteld.
Excuus.
Ik doe hier juist mee voor nieuwe muzikale ontdekkingen, maar wil ook wel graag dat de beste nummers aan het eind van het jaar meedingen naar de eindzege.
* denotes required fields.