MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie

zoeken in:
Mb.
Mag ik een nummer nomineren waarvan het album al in 2010 werd uitgebracht? Het nummer is echter als single met clip naar voren gebracht in 2011.

Mb. schreef:
Mag ik een nummer nomineren waarvan het album al in 2010 werd uitgebracht? Het nummer is echter als single met clip naar voren gebracht in 2011.

Als het als officiële single is uitgebracht in 2011 kan ik geen reden bedenken waarom niet.

kan inderdaad. En Katy B ook wel, als ie hier pas in 2011 is uitgebracht.

45. Circle Takes the Square - Enter by the Narrow Gates
46. Apathy ft. Xzibit - The Recipe

Had Vrij van Rico & Kubus op zich ook wel willen nomineren, maar dat album is nog niet uit dus ik wacht liever tot volgende maand, misschien staan er nog wel sterkere nummers op het nieuwe album Dan maar Apathy met de verrassende Xzibit. Veel hip-hop deze maand zo te zien. Hopelijk zijn er nu wat meer mensen die muziek als Circle Takes the Square goed vinden.

Dustbowl schreef:
43. Gotye - Somebody That I Used To Know
44. dEUS - Constant Now (link naar spotify, staat niet op youtube)
Constant Now

enigste lied dat er wel op staat

Ataloona schreef:
Ik ook niet, Lil' Wayne is niet bepaald de meest geliefde rapper op de site, maar veel van zijn nummer zijn een soort guilty pleasures voor mij.

Goede kans dat hij punten van mij gaat krijgen, met name die beat is geweldig. En zeg nooit nooit, laatst kwam Ali B ook erg ver (finale?). Alleen is 6 Foot 7 Foot meer mijn guilty pleasure Dat nummer met Bruno Mars daarentegen...

Ik vind Lil´ Wayne vooral goed als gitarist. Zijn duimtechniek is onnavolgbaar:

Lil' Wayne zuigt gewoon 95% van de tijd, maar ik moet gewoon toegeven dat hij ook een aantal aardige nummers gemaakt heeft. Dit nummer komt van Rebirth. Dat is het enige album dat ik 0,5 heb gegeven en daarmee het slechtste album dat ik ooit heb gehoord. Zegt dat genoeg?

Mwa, zijn albums zijn enorm wisselvallig, maar zijn recente album is dan toch wel na dat ongelovelijk slechte Rebirth een stap in de goede richting. President Carter is enorm sterk.

Mee eens, een behoorlijke stap beter ook dan I Am Not a Human Being (ook zoiets ), maar kan het jammer genoeg door enkele missers nét geen voldoende geven. Staan inderdaad enkele nummers op die ik gewoon 'goed' vind (en dat is al een stap verder dan veel muziekliefhebbers willen gaan, het is stoer om op Lil' Wayne te haten, al is het ergens wel begrijpelijk) maar ook enkele draken (How to Hate en How to Love bijvoorbeeld ). Alleen Tha Carter II krijgt een voldoende. En toch blíjf ik zijn nieuwe albums luisteren op zoek naar die paar knallers en uit een soort jeugdsentiment

Wel blijf ik vinden dat die vent er stoer uitziet

47. Bell x 1 - 4 minute mile
48. Steven Wilson - Remainder the Black Dog

dEUS zal voor de volgende maand zijn Had ook nog graag Holocene van Bon Iver genomineerd

Mb.
49. Intalek & Ritchcraft - Beautiful Noise
50. Boho Fau - Boho Flow

Eigenlijk deel ik weinig van de Hip-Hop die ik ken (en graag beluister) en kom ik meer naar MusicMeter voor de kleine Soul-gemeenschap (met users als Reijersen, kemm, principal etc..), maar bij deze dacht ik: laat ik is een duit in het zakje doen. Misschien niet de meest bekende namen, maar hopelijk valt het in goede aarde bij de wat meer Hip-Hop omarmende users hier.

@Niels, dat is ook precies de reden waarom ik eigenlijk soms wel graag naar Wayne luister. Op zijn albums staan toch altijd weer een paar leuke bangers of zeer relaxte tracks, maar ook bagger van de hoogste klasse. Gelukkig rapt hij op dit nieuwe album weer op een gewone manier, net als op Game's album. (tussen Tha Carter III en IV begon hij opeens rare capriolen met autotune uittehalen en zijn stem te blijven krakken )

51. Red Hot Chili Peppers - Even You, Brutus
52. Seasick Steve -You Can't Teach An Old Dog ...

Seasick Steve - You Can't Teach an Old Dog New Tricks

inquestos schreef:
Kan ik 2 plekken reserveren? Heb er waarschijnlijk pas morgenavond tijd voor
Geldt eigenlijk ook voor mij. Ik denk dat ik morgenmiddag wel met nummers kom, maar ik zou het zonde vinden als er ondertussen mensen mij voor gaan.

Even mijn nominaties in de lijst zetten. Ten tijde van mijn post was Ploppesteksel nog aan het zoeken naar nummers.

bennerd schreef:
Nominaties:

53. Smoke DZA - Personal Party [ft. Curren$y]
54. TRC - Define Cocky

Dat laatste nummer dateert al uit 2007, maar is onlangs herschreven en op een nieuwe reguliere full-length gezet. Telt mee dus, volgens mij.

Hier alvast de eerste:

55. Glorie - Water Drops
56. NNB

DjFrankie (moderator)
59 Wye Oak - Civilian
60 She Wants Revenge - Take The World

The Joy Formidable is al geweest, Frank.

DjFrankie (moderator)
hoi123 schreef:
The Joy Formidable is al geweest, Frank.

Wye Oak nog niet?

Die nog niet, nee.

Gelukkig, je moet er niet aan denken dat die track twee keer meedoet.

Onaardigerd.

Lekkere eindlijst met een terechte maar eigenlijk wel onverwachte winnaar. 'Still Life' was maar met hakken over de sloot en enige promo in de finale terecht gekomen. Een smet is wel dat Amatorski op plek twee staat. Wel Mooi om te zien dat Austra gewaardeerd wordt. Jammer alleen dat Poeha besloot ook maar een nummer van Austra te nomineren, en nog wel koos voor 'Beat and the Pulse' wat hij zelf niet eens het beste nummer vond . En gelijk had hij.

Ik ga zo twee nummers plaatsen.

Net een paar minuten te laat om aan te passen. [quote]chevy93 schreef:
Hier alvast de eerste:

55. Glorie - Water Drops
56. Spaces - Singularity

Van de laatste ga ik ook eens het hele album beluisteren. Lekker opzwepend.

61. Bombay Bicycle Club - Shuffle
62. Tycho - Hours

Ik zie dat Teunnis 'Locked' van Four Tet al heeft genomineerd. Top, hoef ik het zelf niet meer te doen!
Ik denk dat Brothers van 'The War on Drugs', en Santa Fe van Beirut het wel op eigen kracht weten te schoppen tot de selectie van volgende maand.

Nummer 63&64 zijn dus nog vrij!

IK stem deze ronde niet, te weinig tijd om goede keuzes te maken.
En zo kan ik me ook niet ergeren aan de stemmingen

Jammer Poeha, zullen we zien dat in de finale Lil Wayne, a.k.a. 'de zanger Rinus van de hiphop', de eerste plek bestijgt.

Succes met het niet ergeren

Lil Wayne is de enige die juist niet in de finale mag komen, van de songs die ik tot nu toe ken
Maar ik doe wel mee met stemmen, misschien helpt dat nog wat

Gast
geplaatst: vandaag om 02:02 uur

geplaatst: vandaag om 02:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.