MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie

zoeken in:
Tja...en ik vind juist DeWolff (dit nummer althans) helemaal niks.

Mooie opzet dit...herman bedankt voor alles.

Ik ga hier ook graag mee door.
Zit erg fijne muziek tussen, alhoewel het moeilijk zal worden om het (nog uit te komen) album van Raphael Saadiq te overtreffen, door wie dan ook.

Dank voor de alle lof, vind het zelf ook een erg leuk topic. Vooral omdat je nu ook eens wat dingen voorbij hoort komen die je anders niet zo snel zou beluisteren. Zo vind ik Dewolff erg tof, maar dat zou ik zonder dit topic zeker links hebben laten liggen. En Eefje de Visser vind ik ook wel erg leuk.

En Niels, het is je vergeven hoor.

Bij deze beginnen we aan de volgende reeks.

We beginnen met het verzamelen van 64 nummers, waarmee we dan weer aan de slag kunnen.

Ik selecteerde alvast de populairste nummers van de 20 meest bestemde albums die in februari uitkwamen. Als dit nummer al eens mee heeft gedaan (komt een paar keer voor), sla ik het album in kwestie over en kijk ik naar het 21ste populairste album, enzovoorts.

Daarnaast selecteerde ik de 6 nummers die in februari in het 'maak kennis met 2011'-topic het best scoorden.

Samen levert dat de volgende 26 nummers op:

...And You Will Know Us by the Trail of Dead - Pure Radio Cosplay
Beady Eye - The Roller
Bløf - Wat Jij Denkt
Bright Eyes - Ladder Song
Cut Copy - Need You Know
Deaf Center - The Day I Would Never Have
Drive-By Truckers - Used to Be a Cop
Graciela Maria - Nothing Safe
Joell Ortiz - Battle Cry
Jorane - En Pleine Face
Long Arm -The Branches
Lykke Li - I Follow Rivers
Marianne Faithfull - The Stations
Mogwai - How to Be a Werewolf
Nicolas Jaar - Space Is Only Noise If You Can See
PJ Harvey - The Glorious Land
Radiohead - Codex
Sonic Youth - Thème de Jérémie
Stateless - Ariel
Suarez - Qu'est-ce Que J'aime ça
The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even
The Low Anthem - Hey, All You Hippies!
The Twilight Singers - On the Corner
Tim Hecker - Hatred of Music: II
Toro Y Moi - New Beat
Yuck - Suicide Policeman

De overige 38 plaatsen mogen jullie invullen. Twee nominaties per persoon.

De enige voorwaardes zijn:
1. Ze moeten niet al hierboven staan of al eerder mee hebben gedaan dit jaar. Zie hier voor een overzicht.
2. De nummers moeten in 2011 zijn uitgebracht.

Komt u maar de nominaties!

Agoria - Panta Rei
Devotchka - 100 Other Lovers

De Staat - Sweatshop sorry herman
Chapel Club - Surfacing

Zoals al eerder gezegd waren de laatste twaalf erg goed. Kon zich wel aardig meten met de editie van heel 2010. In de breedte was het natuurlijk bij lange na niet zo goed. Toch wel een verrassende uitslag. Ik heb expres niet naar de top vijf van de anderen gekeken, zodat de uitslag nog een beetje spannend zou zijn. Ik had verwacht (en gehoopt) dat Lia Ices en DeWolff de laatste twee plekken zouden bezetten, voor mij waren dat toch de minderen (alsnog ijzersterk). Jamie XX op twee en Jorane op zes zijn dan weer positieve verrassingen.

Herman bedankt, en ik ben groot voorstanders om dit elke maand te doen. Is het trouwens de bedoeling dat dit maandelijks terugkomt en dat we nu om de maand februari spelen of is het te veel uitgelopen en spelen we nu voor de periode 1 februari - 18 maart?

Ik wil dit inderdaad ook elk maand gaan doen.

Ik heb voor mijn selectie wel gekeken naar de albums die in februari zijn uitgekomen, maar jullie kunnen alles nomineren en hoeven niet op releasedatum te letten. Ik verwacht dat we wel weer wat in zullen lopen op de tijd op den duur. Het samenvoegen van maanden is wellicht iets op het einde van het jaar, omdat er in december traditiegetrouw maar weinig albums uitkomen. Maar dat zien we dan wel weer.

MDV
Missmo - Elope
Rie Fu - One Bite

Chef'special - Birds
U.S. Royalty - Equestrian

Ik heb expres nummers uit Februari genomineerd, ik probeer gewoon iedere maand nummers uit dezelfde maand te nomineren.

The Boxer Rebellion - Doubt
U.S. Royalty - The Desert won't save you

Tyler, The Creator - Yonkers
Robin Pecknold - I'm Losing Myself (feat. Ed Droste)

Erg moeilijk om maar 2 nummers te nomineren. Gelukkig staat The Branches al in de lijst, en voegt Dwejkk_ daar Yonkers aan toe.

William Fitzsimmons - Let You Break
Zo Moeilijk - Cirkels

Ben benieuwd hoe Yonkers het gaat doen. Is best wel een love-hate nummer (zie "Maak kennis met... 2011"-topic). Ik vind het een briljant nummer

Ik denk daardoor wel goed. Best een aantal users die de track op 1,2 of 3 gaan zetten denk ik zo.

MDV
Ik denk dat ik een van die gebruikers ga zijn R&P .

Mijn nominaties:

Gil Scott-Heron and Jamie xx - NY Is Killing Me
Long Arm - After 4AM

En ik reserveer alvast Elbow - The Birds voor de volgende maand

MDV schreef:
Ik denk dat ik een van die gebruikers ga zijn R&P .

Dan zijn er volgens mij al zo'n acht users die aan dit topic meedoen en Yonkers leuk vinden

Jammer dat de beste nummer van Space Is Only Noise het vorige maand niet hebben gehaald, maar ik probeer het opnieuw. Andere nominatie is om wat tegenwicht te bieden tegen al die serieuze muziek

Nicolas Jaar - Variations
Gabriel Rocha - Drunken Russian (DJ PP Edit)

Sims- Future Schock
Cunninlynguists - Stars Shine Brightest (In the Darkest of Night).

Lykke Li - I Know Places
Selah Sue - Summertime

De link van Lykke Li is niet de albumversie (staat niet op YT), maar een getrouwe, erg mooie live-versie: Live on the Moon.
Van Selah Sue doet This World hopelijk in maart sowieso al mee.

We zoeken nog 16 nominaties. Dus nog 8 personen kunnen hier hun favo's van 2011 kwijt.

William Fitzsimmons - The Winter from Her Leaving
De Kift - Drie Wegen

Zit ik een kwartier te zoeken naar dat nummer dat ik zo goed vond uit het 'Maak kennis met... 2011' topic, blijkt dat al in de lijst te staan ('Ariel' van Stateless)

Anyway, erg mooi topic, dit, nog maar een keer een bedankje richting herman voor alle moeite.

Nominaties voor de volgende ronde:

Gruff Rhys- Shark-ridden waters
The Dears- Omega Dog

Thanks Sander.

Aangezien het nomineren een beetje stilvalt, mag iedereen nu nog één of twee extra nominaties doen. We hebben nog 12 nominaties nodig.

Shadow Dancer - Parallax
Holy Ghost! - Hold On

(nog 10)

The Unthanks- Starless
REM- Oh My Heart

(Nog 8 te gaan)

Zo Moeilijk - Rijkdom ft. Akwasi & Sticks
De Staat - Keep Me Home

De Staat - Ah, I See
Alex Turner - Stuck on the Puzzle

Nog 4

MDV
Yoyuyuppe - Planetary Suicide
Scandal - Pride
Zo, nog even wat meer J-pop in de lijst. Nog 2, als ik niet te laat ben.

The Veils - The Stars Came Out Once The...
Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer

Dit waren de laatste twee?

Ja, we zijn rond nu. Ik ga zo de loting doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:12 uur

geplaatst: vandaag om 08:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.