MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie

zoeken in:
Bij deze de loting. Elke ladder blijft tenminste 24 uur staan, daarna kan de volgende (inclusief linkjes) geplaatst worden.

Ladder 1:
Drive-By Truckers - Used to Be a Cop
Beady Eye - The Roller
The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even
Gruff Rhys - Shark-ridden waters
Long Arm - After 4AM
Rie Fu - One Bite
De Staat - Keep Me Home (niet op youtube, wel op spotify/grooveshark/luisterpaal)
Holy Ghost! - Hold On

Ladder 2:
Sonic Youth - Thème de Jérémie
Scandal - Pride
Tim Hecker - Hatred of Music: II
PJ Harvey - The Glorious Land
U.S. Royalty - Equestrian
Devotchka - 100 Other Lovers
U.S. Royalty - The Desert won't save you
Cut Copy - Need You Know

Ladder 3:
Alex Turner - Stuck on the Puzzle
Yoyuyuppe - Planetary Suicide
Selah Sue - Summertime
Lykke Li - I Follow Rivers
Toro Y Moi - New Beat
Bright Eyes - Ladder Song
Bløf - Wat Jij Denkt
Mogwai - How to Be a Werewolf

Ladder 4:
Agoria - Panta Rei
The Dears- Omega Dog
Stateless - Ariel
Robin Pecknold - I'm Losing Myself (feat. Ed Droste)
Tyler, The Creator - Yonkers
REM - Oh My Heart
William Fitzsimmons - The Winter from Her Leaving
The Low Anthem - Hey, All You Hippies!

Ladder 5:
Gil Scott-Heron and Jamie xx - NY Is Killing Me
Jorane - En Pleine Face
Zo Moeilijk - Rijkdom ft. Akwasi & Sticks
Joell Ortiz - Battle Cry
De Kift - Drie Wegen
Within Temptation - Faster
Graciela Maria - Nothing Safe
Chef'special - Birds

Ladder 6:
Cunninlynguists - Stars Shine Brightest (In the Darkest of Night)
Deaf Center - The Day I Would Never Have
Long Arm - The Branches
...And You Will Know Us by the Trail of Dead - Pure Radio Cosplay
William Fitzsimmons - Let You Break
Marianne Faithfull - The Stations
Yuck - Suicide Policeman
Lykke Li - I Know Places

Ladder 7:
Nicolas Jaar - Variations
Missmo - Elope
The Boxer Rebellion - Doubt
Suarez - Qu'est-ce Que J'aime ça
De Staat - Sweatshop
The Unthanks - Starless
Shadow Dancer - Parallax
Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer

Ladder 8:
The Twilight Singers - On the Corner
Zo Moeilijk - Cirkels
De Staat - Ah, I See
Chapel Club - Surfacing
Gabriel Rocha - Drunken Russian (DJ PP Edit)
Radiohead - Codex
Nicolas Jaar - Space Is Only Noise If You Can See
Sims - Future Schock

En we zijn weer van start

Ladder 1:
Drive-By Truckers - Used to Be a Cop
Beady Eye - The Roller
The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even
Gruff Rhys - Shark-ridden waters
Long Arm - After 4AM
Rie Fu - One Bite
De Staat - Keep Me Home (niet op youtube, wel op spotify/grooveshark/luisterpaal)
Holy Ghost! - Hold On

Maak een top 4 van bovenstaande tracks.

Ik heb The Veils trouwens vervangen voor Lippy Kids van Elbow. Het nummer van The Veils deed namelijk vorige keer al mee.

Nog net vier degelijke nummers:

1. Long Arm - After 4AM
2. Gruff Rhys - Shark-ridden waters
3. Holy Ghost! - Hold On
4. Drive-By Truckers - Used to Be a Cop

1. Drive-By Truckers - Used to Be a Cop
2. The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even
3. Rie Fu - One Bite
4. Beady Eye - The Roller

Direct 2 leuke ontdekkingen, Drive-By Truckers en Rie Fu

herman schreef:
Ik heb The Veils trouwens vervangen voor Lippy Kids van Elbow. Het nummer van The Veils deed namelijk vorige keer al mee.

Had ik dan niet een andere mogen uitkiezen?
Ik vind het namelijk een slechte vervanger
Nou ja...jij bent de organisator.

P.S. Nu staat er The Veils - Lippy Kids, maar het moet dan Elbow - Lippy Kids zijn in ladder 5

MDV
1. Rie Fu - One Bite
2. Drive-By Truckers - Used to Be a Cop
3. Long Arm - After 4AM

Sympathieke ladder. Er staat alleen niets in dat mijn eigen inzending van de eerste plaats afstoot.

1. De Staat - Keep Me Home
2. Long Arm - After 4AM
3. The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even

Ik moet Long Arm heel snel gaan checken, wat een prachtig nummer.

1. The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even
3. Beady Eye - The Roller
4. De Staat - Keep Me Home

Poeha schreef:

P.S. Nu staat er The Veils - Lippy Kids, maar het moet dan Elbow - Lippy Kids zijn in ladder 5

Ik heb hem vervangen voor het eerste nummer dat in me opkwam, maar op zich mag je ook best een ander nummer noemen. Het duurt toch nog even voordat we bij ladder 5 zijn. Lippy Kids komt dan volgende maand wel.

1. Long Arm - After 4AM
3. Holy Ghost! - Hold On
4. De Staat - Keep Me Home

herman schreef:
(quote)

Lippy Kids komt dan volgende maand wel.

Laat Lippy Kids aub staan. Werkelijk een geweldig nummer
Sowieso vreemd dat er van de nieuwe albums van Radiohead, PJ Harvey en Elbow maar 1 nummer meedoet.

Geen enkel slecht nummer in de lijst, maar de meesten blijven ook na twee keer luisteren niet echt hangen. Holy Ghost vind ik al een tijdje een hele toffe plaat. Gruff Rhys komt ook langzaam bovendrijven. Leuk outro trouwens alsof iemand een zwiep geeft aan de tuner; je hoort ineens een ander nummer. En het tweede album van De Staat vind ik eigenlijk wel de moeite waard hoor, dus die verdienen hun derde plek ook wel. De vierde plek was me om het even, eigenlijk. Beady Eye day maar, omdat de Instant Karma-referentie best lekker is voor even.

1. Holy Ghost! - Hold On
2. Gruff Rhys - Shark-ridden waters
3. De Staat - Keep Me Home (niet op youtube, wel op spotify/grooveshark/luisterpaal)

1. De Staat - Keep Me Home
2. The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even
3. Long Arm - After 4AM
4. Drive-By Truckers - Used to Be a Cop

Co Jackso schreef:
Sowieso vreemd dat er van de nieuwe albums van Radiohead, PJ Harvey en Elbow maar 1 nummer meedoet.

Vreemd ja, hoewel dit natuurlijk komt omdat de meeste mensen hier iets onbekenders neer willen zetten zodat die nummers ook gehoord worden. Ik heb persoonlijk ook niet aan deze grote bands gedacht en ik dacht dat andere mensen ze wel genomineerd zouden hebben, waarschijnlijk hadden meer mensen dit. Volgende maand nomineer ik gewoon een nummer van Radiohead en Elbow o.i.d. want dit kan eigenlijk niet, willen we de lijst een beetje representatief houden.

Ik vind het niet zo erg, de nummers van grote bands komen toch al genoeg onder de aandacht, dan kan je beter onbekende nummers in zo'n lijst zetten, voor mij is dit topic er meer voor ontdekkingen.

Ik heb Elbow niet genomineerd, omdat het nieuwe album officieel van de maand maart is. Ik zou zeggen, bewaar Lippy Kids voor volgende maand (meest populaire nummer van het album, dus die komt al meteen in de lijst). En doe in plaats daarvan Bloom of Lotus Flower van Radiohead om het een beetje representatief te houden (ik ben zelf groot voorstander voor Bloom en herman volgens mij ook ). Of anders PJ Harvey.

Ik ben groot voorstander van Seperator of Feral.

Ik heb er niet aangedacht, maar bij nader inzien had ik Bloom wel kunnen nomineren. Ben ik inderdaad een voorstander van. Ik had er bij het begin van dit topic wel op gerekend dat de hele populaire albums wel meerdere nominaties zouden krijgen (soms zelfs de halve plaat), maar dit valt tot nu toe wel mee. Alleen Nicolas Jaar is al 4 keer genomineerd.

Ik vind het wel terecht als er wat meer nummers van 'grote releases' worden genomineerd, want dit is toch een competitie voor het beste nummer van het jaar en niet een 'tip de user'-spel. Bovendien, alleen omdat een plaat een grote release is, betekent niet dat mensen het automatisch al een kans geven. Zo ben ik vorig jaar pas voor het eerst gaan luisteren naar Arcade Fire, grotendeels door de nominaties in dit topic.

( Re: King Of Limbs: Mijn stem gaat overigens naar Lotus Flower, ik snap werkelijk niet wat jullie leuk vinden aan Bloom, sorry. Ik heb wel serieus overwogen Lotus Flower te nomineren voor deze ronde, maar prioriteiten, prioriteiten...)

En verder:

Ladder 1:
1. Gruff Rhys - Shark-ridden waters
2. De Staat - Keep Me Home
3. The Boxer Rebellion - Both Sides Are Even
4. Long Arm - After 4AM

Geen al te armoedige ladder, maar moet zeggen dat wegstrepen toch makkelijker was dan overhouden. Kan me voorstellen dat het nummer van Gruff Rhys (mijn nominatie) niet ieders ding is, zelf heb ik een enorm zwak voor deze man. Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om zijn oude bandje nog eens te pluggen: Super Furry Animals, een van de leukste bandjes uit de jaren negentig, die veel te ongenadig in de obscuriteit lijken weg te zakken. Grijp in, oh smaakvolle muziekbroeders!

Iets aan de muziek van De Staat irriteert me, misschien dat gedweep met Prince en Josh Homme-invloeden, maar toch moet ik bekennen dat alles wat ik van hun nieuwe plaat gehoord heb erg goed klinkt. Misschien later een fatsoenlijk geformuleerde mening. Boxer Rebellion is zo'n typische 'wel goede' band, en Long Arm is best goed te luisteren.
Had op die vierde plek bijna dat japanse meisje neergezet, alleen al door de combinatie hoes/titel van haar plaat (' Rie Fu For You'). Toch iets te kitscherig voor mij, maar complimenten aan MDV voor de gewaagde nominatie.

De rest van de ladder vind ik saaaaai. Ik snap vooral niet dat die plaat van Beady Eye aan alle kanten wordt geprezen. Wat een voorspelbare troep, zeg.

1. Beady Eye - The Roller (eindelijk hebben The Beatles weer een nieuw nummer uitgebracht)
2. Drive-By Truckers - Used to Be a Cop (zeer fijne ontdekking)
3. Holy Ghost! - Hold On
4. Rie Fu - One Bite (kan zo meedoen op het komende Internationale Songfestival)

Vind eigenlijk alleen de eerste 2 nummers gewoon goed.
Long Arm... wat een verschrikkelijk chaotisch lawaai is dat toch. Dat eerdere nummer ook al.

Poeha schreef:

herman schreef:
Ik heb hem vervangen voor het eerste nummer dat in me opkwam, maar op zich mag je ook best een ander nummer noemen. Het duurt toch nog even voordat we bij ladder 5 zijn. Lippy Kids komt dan volgende maand wel.

Met jullie welnemen zou ik dan toch graag Within Temptation - Faster willen toevoegen.
Ook wel een afwijkend genre hier, toch?

Poeha schreef:
Long Arm... wat een verschrikkelijk chaotisch lawaai is dat toch. Dat eerdere nummer ook al.

After 4AM is zo ongeveer het tegenovergestelde van lawaai Key Door lawaai noemen is al iets logischer, maar dan heb je duidelijk nog nooit echt chaotisch lawaai gehoord.

Poeha schreef:
(quote)

(quote)

Met jullie welnemen zou ik dan toch graag Within Temptation - Faster willen toevoegen.
Ook wel een afwijkend genre hier, toch?

Ik heb nog maar twee nummers genomineerd, dus vind ik dat ik wel voorrang mag Radiohead - Bloom zie ik graag als vervanger.

Bloom en After 4AM klinken vrijwel identiek, wat mij betreft
Kom dan op zijn minst met iets origineels.
Kun je toch geen muziek meer noemen, ik noem het maar... geluid...of lawaai.
Chaos geneuzel is misschien beter.

En je was gewoon te laat voor die extra nominaties.
Maar ik ben de vervelendste niet...
Doe dan maar iets van PJ Harvey, misschien kun je dan ook op mijn stem rekenen.
Bij Bloom is dat zeker niet het geval

Doe dan maar liever Within Temptation, een goed nummer van Nederlandse bodem.

MDV
maar complimenten aan MDV voor de gewaagde nominatie.

Ik vond het zelf eigenlijk mijn minst gewaagde nominatie van deze ronde. Yui met Your Heaven deed het vorige ronde ook nog wel aardig. Er komt nog een poprocknummer aan van een behoorlijk radiovriendelijke meidenband (op deze alternatieve site is dat gewaagd ), een screamo nummer waarin een zangcomputer te horen is, en een behoorlijk diep en zweverig stukje avant-garde. Allemaal Aziatisch.
4. Rie Fu - One Bite (kan zo meedoen op het komende Internationale Songfestival)

Nou, zo slecht is dat nummer toch ook weer niet? Ik ben ook bang dat ze de nationaliteit mist, ze woont al een tijdje in Engeland, maar of ze dan mee mag doen met het songfestival betwijfel ik.

Ladder 2:
Sonic Youth - Thème de Jérémie
Scandal - Pride
Tim Hecker - Hatred of Music: II
PJ Harvey - The Glorious Land
U.S. Royalty - Equestrian
Devotchka - 100 Other Lovers
U.S. Royalty - The Desert won't save you
Cut Copy - Need You Know

Ladder 2:
1. U.S. Royalty - The Desert won't save you
2. U.S. Royalty - Equestrian
3. PJ Harvey - The Glorious Land
4. Devotchka - 100 Other Lovers

Bedankt voor deze ontdekking. Jammer dat ze in 1 ladder staan.

Ladder 2:
1. U.S. Royalty - The Desert won't save you
2. PJ Harvey - The Glorious Land
3. U.S. Royalty - Equestrian
4. Cut Copy - Need you know

Deze was wel erg gemakkelijk om te kiezen. Mijn nominatie. op 1, Equistrian vind ik iets minder dan pj harvey en cut copy is beste van de rest.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:46 uur

geplaatst: vandaag om 11:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.